Iets waar ik mij zojuist aan ergerde: Hun zeiden!quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:00 schreef THeeF het volgende:
Eergisteren een GPS Ontvanger besteld..
Ging al iets fout dus er waren 2 pakketen onderweg, waarna hun zeiden dat ik er gewoon 1 retour kon doen..
Nog ergerquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:01 schreef Litpho het volgende:
Ja maar hullie...
quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:01 schreef Thrilled het volgende:
goed dat hun die quote niet zien, gaan ze hier flippen jonge!
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:02 schreef djenneke het volgende:
ik erger me er niet aan, maar bij users die dat doen krijg ik wel altijd een beetje het- gevoel
Spelfouten, als in een verkeerde DT ofzo, vallen mij niet eens op...quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:06 schreef Djekko het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ookAlsof je niks beters te doen hebt ofzo dan allemaal op spellingsfouten te letten. Tuurlijk zie ik ze ook, maar ik ga me er niet aan ergeren of over zitten mekkeren ofzo.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:09 schreef daReaper het volgende:
"Hun zijden lakentje ligt klaar bij de kassa"
Is dat dan ook fout?
quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:12 schreef Thrilled het volgende:
in dat topique (de PDA shop) heb ik net die spelfouten gepoogd te verbeteren, volgens mij komt hij van de VMBO-B ...
Dat zijn geen spelfouten, maar grammaticafouten. Ze geven aan dat de desbetreffende user over geen enkel taalgevoel beschikt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Spelfouten, als in een verkeerde DT ofzo
Sjezusquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef Wolkje het volgende:
dr schreef laatst iemand:"Alles goedt?"
in mijn fotoboek
Heb meteen niet meer gereageerd![]()
dat is quasi-breezergedragquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:28 schreef Wolkje het volgende:
er schreef laatst iemand:"Alles goedt?"
in mijn fotoboek
Heb meteen niet meer gereageerd![]()
Nou, volgens mij weten ze ook wel dat het ''eens'' moet zijn, alleen ze typen het korter zoals je dat in gewone spreektaal ook uitspreekt. ''het is'' verkort ik ook tot ''tis'' enz. enz.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:36 schreef Mad-Eleine het volgende:
Ja hun dit, hun dat... Klassiek.
Maar waar ik me steeds meer aan erger, en wat ik ook steeds vaker op dit forum zie, is dat het bijwoord 'eens' wordt vervangen door de persoonsvorm 'is', oftewel:
"Ga is Nederlands leren" i.p.v. "Ga eens Nederlands leren".
Vreselijk.
Typ dan op z'n minst "es" en niet "is"!quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:45 schreef Brunette het volgende:
[..]
Nou, volgens mij weten ze ook wel dat het ''eens'' moet zijn, alleen ze typen het korter zoals je dat in gewone spreektaal ook uitspreekt. ''het is'' verkort ik ook tot ''tis'' enz. enz.
Oh, het zal vast uit luiheid zijn ontstaan, dat geloof ik wel, maar ik vind het echt hinderlijk lezen, vooral als verdere leestekens ook nog eens ontbreken: "hij komt maar is goed aan bod", bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:45 schreef Brunette het volgende:
[..]
Nou, volgens mij weten ze ook wel dat het ''eens'' moet zijn, alleen ze typen het korter zoals je dat in gewone spreektaal ook uitspreekt. ''het is'' verkort ik ook tot ''tis'' enz. enz.
Ej Jeroen,quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Iets waar ik mij zojuist aan ergerde: Hun zeiden!
waarna ze zeiden d....
waarna de medewerker van de winkel zei dat..
Maar niet hun!
Dan en als gaan bij mij nogal es door elkaar jaquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:06 schreef Typmuts het volgende:
[..]
Ej Jeroen,
niet zeiken. jij was op school ook altijd degene die het fout zei hoor!
Hij deed het beter ALS MIJ!! Etc.....
DAAAAAAAAAG!
mensen uit maastricht zijn geen nederlanders?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:26 schreef Maikuuul het volgende:
Tja dat zeg ik ook altijden als hollandse mensen me iets vragen antwoord ik int maastrichts.... ik voel me nu best stoer
Ik praat int maastrichts tegen zequote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:15 schreef Wolkje het volgende:
[..]
mensen uit maastricht zijn geen nederlanders?![]()
verder![]()
Precies! Net als bij heel veel andere Nederlanders!!!!!!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan en als gaan bij mij nogal es door elkaar ja![]()
Dat is juist weer goed, hun is in dit geval een bezittelijk voornaamwoord.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:09 schreef daReaper het volgende:
"Hun zijden lakentje ligt klaar bij de kassa"
Is dat dan ook fout?
Mensen uit Maastricht zijn geen Hollanders. Wel Nederlanders.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:15 schreef Wolkje het volgende:
[..]
mensen uit maastricht zijn geen nederlanders?![]()
verder![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |