quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:00 schreef CcCcCharmed het volgende:
Soms gebruiken mensen echt van die uitspraken waarvan ik nix snap.
quote:n00b = Newbie
ress = Ressurect
gg = Good Game
gtg = Got to go
np = No Problem
LOL = Laughing out Loud
yw = Youre Welcome
wts = Want to sell
wtb = Want to buy
lfg / lfp = Looking for group / party
Nou is het wel te hopen dat die nieuwe gebieden niet alleen maar via de temple of the ages te betreden zijn, Anet wou daar geen uitlatingen over doen, wat mij het ergste doet vrezen...quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:16 schreef RicXDesign het volgende:
Yay, dit spel is mijn grote verslaving sinds een weekje of 2Morgen komt er een update met 2 nieuwe gebieden uit en nieuwe items, vijanden e.d.
Ben nu zelf W / E 18 (Lord Ricx) Zijn ook een guild gestart (MAZZ)
[..]
[..]
Zou in principe toch niet uitmaken ? Temple of Ages kan je zo komen (vanuit Lion's Arch), ik ben dr iig al geweest.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou is het wel te hopen dat die nieuwe gebieden niet alleen maar via de temple of the ages te betreden zijn, Anet wou daar geen uitlatingen over doen, wat mij het ergste doet vrezen...![]()
Wel als je ze alleen kan betreden als we de favor hebben, zoals FoW en UW ...quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:27 schreef RicXDesign het volgende:
[..]
Zou in principe toch niet uitmaken ? Temple of Ages kan je zo komen (vanuit Lion's Arch), ik ben dr iig al geweest.
ik snap dat ascended nog niet echt, ik ben nu in Augurt Rock ofzo, en daar staat dat steeds :S hiermee kan je de onderwereld in ofzo en ben je sterker ?quote:Op woensdag 7 september 2005 16:21 schreef Rikoko het volgende:
EN je moet ascended zijn
Om ascended te worden moet je drie missies doen: Elona Reach, Dunes of Despair en Thirsty River. Daarna je Doppelganger verslaan en door Glint haar domein lopen (en wat elite skills capturenquote:Op woensdag 7 september 2005 17:04 schreef daeri het volgende:
[..]
ik snap dat ascended nog niet echt, ik ben nu in Augurt Rock ofzo, en daar staat dat steeds :S hiermee kan je de onderwereld in ofzo en ben je sterker ?
Kan iemand me het uitleggen?
Volgens sommigen ligt het ergens in Snake Dance, volgens anderen weer ten noord/oosten van Granite Citadel. Ik ben benieuwd, morgen er maar vroeg uitquote:Op woensdag 7 september 2005 07:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel als je ze alleen kan betreden als we de favor hebben, zoals FoW en UW ...
*Zucht*quote:Op woensdag 7 september 2005 17:04 schreef daeri het volgende:
[..]
ik snap dat ascended nog niet echt, ik ben nu in Augurt Rock ofzo, en daar staat dat steeds :S hiermee kan je de onderwereld in ofzo en ben je sterker ?
Kan iemand me het uitleggen?
Ok, maar ik ben dus al lvl 20quote:Op woensdag 7 september 2005 21:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
*Zucht*
Lees het verhaal eens!! Ascended levert je 50.000 xp op, maar daar heb je weinig aan als je al een lvl 20 bent, het is gewoon een onderdeel van het verhaal...
Om te ascenden moet je idd 3 missions doen, die je eerst moet zien te vinden.
Als je weer uit de woestijn bent moet je op een gegeven moment idd je armor "infusen". Dit maakt het in principe niet sterker, maar het geeft je extra weerstand tegen een zeker soort vijanden, maar daar ga ik niet te veel over uitwijden, anders verpest ik de lol voor je![]()
Elona Reach, Dunes of Despair en Thirsty river heten de missions. Het zijn dus MISSIONS, geen quests, quests zijn er ook nog een aantal in de desert te vinden, en als je eenmaal ascended bent en in droknar's forge geweest bent krijg je er weer een aantal quests in de desert bij.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:57 schreef daeri het volgende:
[..]
Ok, maar ik ben dus al lvl 20ik ga die 3 quests wel zoeken...
![]()
Moest ineens een sleutel hebben om een chest te openenquote:Op donderdag 8 september 2005 12:42 schreef Elegy het volgende:
Die chest oplossing is ook best leuk, alleen, wat een waardeloze paarse en gouden drops
quote:Op donderdag 8 september 2005 14:42 schreef RicXDesign het volgende:
[..]
Moest ineens een sleutel hebben om een chest te openen![]()
Dat zegt meer over de mensen waar je mee op pad gaat dan over de moeilijkheidsgraad, ik kom leavers eigenlijk door het hele spel tegen.quote:Op donderdag 8 september 2005 12:42 schreef Elegy het volgende:
En tevens pleurismoeilijk
20k xp zijn mooi, maar als je een waardeloos team hebt, dat gaat lopen schelden op elkaar, tja...net voordat we de eindbaas konden bereiken hadden we al drie quitters...
Ik haat leaversquote:Op donderdag 8 september 2005 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de mensen waar je mee op pad gaat dan over de moeilijkheidsgraad, ik kom leavers eigenlijk door het hele spel tegen.
divinity coast vind ik juist een kut questquote:Op donderdag 8 september 2005 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een aantal van de leavers heeft ook gewoon disconnects, die kan je niks kwalijk nemen. Ik verlaat de groep ook wel eens als ik door heb dat ik met total idiots van doen heb, iets wat je meestal na een paar minuten wel weet.
Het leuke is als je ondanks een hoop leavers toch de mission tot een goed einde weet te brengen.
Om de een of andere reden wordt Aurora Glades als moeilijk gezien en stappen veel mensen daar vroegtijdig uit. Ik heb hem met mijn laatste 2 chars echter steeds uitgespeeld met een uitgedund team, 1 keer met 4 mensen en laatst met slechts 3 (!)![]()
Had ik vanmorgen nog...quote:Op donderdag 8 september 2005 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een aantal van de leavers heeft ook gewoon disconnects, die kan je niks kwalijk nemen. Ik verlaat de groep ook wel eens als ik door heb dat ik met total idiots van doen heb, iets wat je meestal na een paar minuten wel weet.
quote:Update - Wednesday, September 7
Sorrow's Furnace
* Sorrow's Furnace consists of two new, large and challenging explorable regions located deep in the Shiverpeak Mountains between Spearhead Peak and Snake Dance. These areas contain the following:
o Seventeen new quests, most of them fully repeatable and offering high XP rewards
o Four new cinematics
o A variety of new monsters, including new Stone Summit Dwarves that are the strongest in the Shiverpeak Mountains, and entirely new types of creatures that are being introduced to the game for the first time
o Boss monsters named after the contest winning entries
* Boss monsters in the new Sorrow's Furnace regions drop newly-introduced green "unique" weapons that are named after the boss.
Titan Quests
* The Titan Quests are a series of five new veteran-level quests, starting in Droknar’s Forge and spanning the continent, that continue the storyline for those who have already vanquished the foes of Hell's Precipice. These quests feature some of the most challenging and rewarding content in the game, with ten new types of monsters, including several never-before-seen creature types.
Chests and Loot
* The landscape of Tyria is now dotted with new, randomly positioned locked chests, which are guaranteed to contain uncommon or better items. These chests largely replace the old system of unlocked chests with predictable positions and common loot.
* Whenever your party finds a new, locked chest, multiple party members can each use their own keys to unlock the chest and get their own loot.
* Monsters randomly drop chest keys, and you can also buy chest keys from Merchants.
* Added Superior Salvage Kits and Superior Identification Kits, which are the same as Expert Salvage Kits and Identification Kits except with 100 charges instead of 25.
* Improved the quality of most Crafter and Collector Weapons.
* Increased the drop rate of uncommon and rare items on large maps.
* Increased the drop rate of all insight scrolls.
* Added three new insight scrolls: Adventurer's Insight, Hunter's Insight, and Rampager's Insight. These scrolls provide a level of accelerated XP gain for the entire party but are much more common and less expensive than the existing rare insight scrolls.
* Collectors in Perdition Rock and Sorrow's Furnace now give XP enhancing scrolls in return for collectable monster drops. Conversely, there are no longer crafters for these scrolls.
* Various low-level quests now give additional gold as a reward for completion.
Skill Acquisition
* The maximum amount of XP required to gain additional skill points beyond level 20 has been lowered from 20,000 to 15,000. This change retroactively benefits existing characters.
* The gold cost of learning new skills now follows a price curve similar to armor, rising in cost more quickly than before but capping out at 1 platinum piece after learning 20 skills.
* Skill trainers in towns now offer a wider selection of skills, and there is a newly introduced skill trainer in Ember Light Camp who sells every non-elite skill in the game.
Faction Gain
* The accelerated Faction rewards that were temporarily available during the PvP Extreme Weekend have now become a permanent part of the game.
* The Priests of Balthazar are now located in PvP map outposts instead of towns, so you don't need to have or use a high-level role-playing character to spend your faction points.
Attribute Points
* The concept of Attribute Refund Points has been removed from the game. You can now refund and reassign your attribute points as much as you like, whenever you are in a town or outpost.
Guilds and Guild Combat
* For 100 gold you can now invite someone to be a guest of your guild. As a guest, he can enter your Guild Hall any number of times over the next 8 hours, join your team and participate with you in Guild Combat. If he has been a member of his own guild for long enough to receive full Faction for guild battles, then he will also receive full Faction for playing with you as a guest of your guild. (However, to engage in Guild Combat, at least half the members of your team must be members of your guild.)
* Inviting a new member into your guild now costs 100 gold.
* The opposing guild’s rating and rank are now displayed when you receive a challenge and at the beginning of Guild combat.
* Balance changes to Guild combat maps make the Guild Lord less susceptible to ganking:
o Newly introduced banner messages warn you if your base is breached or if your Guild Lord is attacked.
o The NPC Arcanists have been replaced with Bodyguards who not only cast spells on the enemy team but also heal your Guild Lord. They also now appear in your list of Party Allies.
o The NPC Archers now use Pin Down on the invading enemy team.
o New NPC Archers have been added to the Druid's, Nomad's, and Frozen Isle guild halls.
o The Guild Lord himself, and various defending NPCs, are sturdier than they were before.
* The "Victory or Death!" cry now comes at 30 minutes instead of 45 minutes.
* In Guild Combat, your guild cape is now colored red or blue to indicate your team color.
Other PvP Changes
* Arenas can now match teams with opponents from around the world.
* Prebuilt PvP characters now include Resurrection Signet.
* Default PvP character weapon choices are now more appropriate.
* Pets now stay closer to their owners.
* Players no longer receive XP or Faction from the deaths of enemies that their party did not kill.
Skill Changes
* Updated various skill descriptions to more accurately describe the skill effects.
* Fixed Fevered Dreams so that it doesn't spread conditions to allies.
* Fixed "I Will Avenge You!" so that it doesn't count dead spirits.
* Fixed Physical Resistance so that it no longer lowers your elemental armor by more than it should.
* Fixed Revive Animal so that the health of the newly revived animal depends on the attribute level of the caster.
* Fixed Symbiotic Bond so that it correctly redirects half of the damage from the pet to the master, and changed it from a stance to a shout.
* Fixed Well of the Profane so that targets in the area of effect cannot be the target of new enchantments, rather than not being able to cast new enchantments.
* Fixed Divine Boon, Guilt, Mark of Subversion, Peace and Harmony, Shame, and Zealot's Fire so that when they say "when casting a skill/spell that targets an ally/enemy," they only trigger on targeted skills or spells, not on untargeted ones.
* Fixed the Resurrection Orb so that it doesn’t resurrect dead spirits.
Monster Balance Changes
* Increased the level of difficulty and reward in The Underworld. Several areas have been updated with new creatures to add variety to fights and emphasize teamwork.
* Updated boss monster spawns throughout the Southern Shiverpeaks so that boss monsters are less random, and therefore elite skill capture is more reliable.
* Renamed "Stone Summit Arcanist" to "Stone Summit Heretic," and Shiverpeak's "Grawl Ulodyte" to "Grawl Crone" for clarity.
* Armageddon Lords now spawn Ashen Hulks when they die.
* Blessed Griffons, Mergoyle Wavebreakers, and other creatures who use Grasping Earth, Deep Freeze, or Symbol of Wrath will now use them properly even with only one enemy present.
* Centaurs and Dwarves in The Traveler's Vale now respond more intelligently to ranged attacks.
* Flesh Golems now cast Death Nova.
* Kings Guards in Thunderhead Keep are now appropriate level, helping reduce the initial difficulty of the mission.
* Tengu Groups in Twin Serpent Lakes now have a better variety of creatures.
User Interface
* The Quest Log now groups quests by importance and region.
* The green Quest Arrows now guide you towards the next step of the quest even if it is more than one map away.
* Traders now display a "last paid" price on the sell tab.
* Item upgrades on Priests of Balthazar are now color-coded to show the enhancement level.
* The Priests of Balthazar now display information about previously unlocked items.
* The names of Major Runes now appear purple (uncommon), and those of Superior Runes are now displayed in gold (rare).
* Faction bonuses for Flawless Victories and Winning Streaks are now displayed with different text in your chat window.
* The Skill List now sorts skills by attribute in its default setting.
* The trade window more clearly distinguishes between platinum and gold offered, and displays a warning if the other player offers customized items.
* A button on the Guild tab provides easy travel to your Guild Hall.
* After leveling up, a new on-screen button provides a visual reminder to spend your new attribute points.
* Added new tooltips to many user interface elements.
* Updated European and Korean translations.
Bug Fixes
* Fixed several quests with missing NPC locations in the quest log.
* Fixed missing exclamation marks over key NPCs.
* Fixed bugs in the following missions: Fort Ranik, Thunderhead Keep, Iron Mines of Moladune, The Underworld, and Fissure of Woe.
* Fixed bugs in the following quests: Counting the Fallen, Defend the Temple of War, Endangered Species, Family Reunion, Final Blow, Fires in the North, Gift for Althea, Oswalt's Epitaph, Royal Papers, The Misplaced Sword, To Kryta: Journey's End, and Tower of Courage.
* Fixed doors in the holdout at the end of Thunderhead Keep.
* Fixed pathing issues in D'Alessio Arena, Dragon's Gullet, Druids Isle, Scoundrel's Rise, and the Isle of the Dead guild hall.
* Fixed inaccuracies in the sword symbols which are displayed after completing a primary or secondary mission.
* Fixed green quest markers so that they properly update on the Map Area window.
* Fixed a display error that sometimes caused skills from your old secondary profession to still continue to be displayed in your skill inventory after switching to a new secondary profession.
* Fixed a bug which caused vendor items to sometimes show an "Under Construction" icon.
* Fixed Condition, Hex, and Enchantment Health bar icons that were not updating correctly for out of range targets.
* Fixed movement key state not being restored upon release of opposite movement key.
* Fixed profession and level truncation in party window invites.
* Fixed the potential for accidental item drops that existed when releasing items on the background of the multiple bag interface.
* Fixed chat bubble stacking.
* Fixed various minor glitches related to window sizes and text clipping.
* Fixed miscellaneous rare crash bugs.
quote:Sorrow's Furnace Update
If there is a name for evil, it echoes from the walls.
If there is a glimmer of hope, it will be swallowed in the darkness.
If there is a way to get out alive, it has not yet been found.
Sorrow's Furnace ... while it burns, none of us is safe.
On Wednesday, September 7th, the way to Grenth's Footprint and Sorrow's Furnace will be open to all in Tyria. Here is what you and your fellow adventurers will find in this update:
* Grenth's Footprint: A snow-covered explorable area with numerous NPCs offering challenging quests of all kinds.
* Sorrow's Furnace: A depleted mine carved into the depths of the Shiverpeak Mountains, filled with many monsters and the source of rich rewards.
The Sorrow's Furnace Update is a free update for all Guild Wars players. These new areas are challenging and are intended for Ascended characters (those who have reached Level 20). To acquire this content, simply log in to Guild Wars the evening of September 7th, and you will find:
* New Monsters – Some of the most challenging adversaries in Tyria lurk in the depths of Sorrow's Furnace.
* New Quests – Nearly two dozen new, treacherous quests offer a unique level of replayability that encourages creative thinking and rewards you for finding novel ways to complete challenges.
* New Weapons – Those who seek new weapons can find them within the subterranean depths.
* New Collector's Items – Sorrow's Furnace is a source of many unique new collectible items.
* New Collectors – Three new collectors will be present in the Fire Island Chain, offering XP-enhancing scrolls in exchange for certain items.
* New Boss Monsters – Named by Guild Wars players, two dozen dangerous Stone Summit Dwarf leaders and their hundreds of minions await your challenge.
* New Vendors – The local vendors sell items that you may have acquired in the past, but in versions that make them more useful or valuable.
* New Story Quests – High-level characters crave a worthy challenge. Beyond the quests specific to Sorrow's Furnace, Ascended characters will find new trials especially for them!
* Ease of Accessibility – The journey through Grenth's Footprint and Sorrow's Furnace will not be easy, but entering the area will be! There is no restriction on timing, nor is there a cost to visit the region. Enter if you dare!
Ik snap ook niet wat mensen er zo moeilijk aan vinden, maar de laatste keer dat ik hem deed zat er dus een gast in mijn team die er al een hele tijd vastzat blijkbaar...quote:Op donderdag 8 september 2005 18:16 schreef Luuksor het volgende:
Aurora Glade is simpel.. De weg naar de chrystals toe is te makkelijk voor woorden, en voor de rest heb je gewoon klein beetje tactiek nodig. De 1e kristal activeren, verder hoef je niks te doen, alleen verdedigen..
Maar dat is dan ook een tering eind lopenquote:tenzij je op de koop toe neemt om vanaf ToA te vertrekken.
Heb gister de Thirsty River missie 2 x gedaan , en vind hem eigenlijk best makkelijk, mits je secuur te werk gaat en niet alle teammembers alles tegelijk aan gaan vallen.quote:Op maandag 12 september 2005 09:16 schreef electronicvirus het volgende:
die thirsty river is best wel irrirtant vind ik zelf ik heb een ele/mo 20 maar telkens al iemand die elite skills heeft vertrelkken ze al das best wel klote
maar tegen woordig hebben meer mensen 2,3,4 chars in het begin waren dat er veel minder.
niemand rushte toen door de game hen dan zaten er als mensne lvl 20 bij wilds nu zie je pas eens lvl 20 in amoon of later das best wel klote
Maar die kan je wel mooi verkopen in Ascalon bijv.quote:Op maandag 12 september 2005 18:11 schreef Koentje3 het volgende:
Meh, door die sleuteltjes zijn goude items helemala niet zeldzaam meer.. Das wel zonde opzich ... zelfs IK heb nu een goud wapen![]()
Maar vraag er dan wel een normale prijs voor, noobs oplichten is niet cool...quote:Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef RicXDesign het volgende:
[..]
Maar die kan je wel mooi verkopen in Ascalon bijv.
vriend van me had 4 verschillende proffesions op een wapenquote:Op maandag 12 september 2005 21:03 schreef Luuksor het volgende:
Ja had ook paar hele rare combinaties! Skills van meerdere professions op 1 item, echt idioot..
Nee is idd niet leuk , maar dat heb je mij ook niet horen zeggen ... toch ?quote:Op maandag 12 september 2005 20:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar vraag er dan wel een normale prijs voor, noobs oplichten is niet cool...
THK, zoals wij veteranen dat noemen is misschien wel de moeilijkste missie van het spel.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:39 schreef ganzenherder het volgende:
Ik speel ook al een tijdje Guildwars maar ik zit nu vast bij de missie van Thunderhead Keep.
Het 1e gedeelte is makkelijk maar nadat je het fort hebt uitgemoord gaat het steeds mis. Je moet dan het fort verdedigen maar dat mislukt steeds.
Heeft der iemand nog tips?
Gebruikten jullie wel de catapults eigenlijk, of ook niet?quote:Op maandag 19 september 2005 14:48 schreef Elegy het volgende:
THK Is helemaal niet moeilijk, maar je moet wel een goed team hebben dat samenwerkt en naar elkaar luistert.
Ik heb het onlangs nog moeten doen, de preciese samenstelling van het team weet ik niet meer, maar er waren twee warriors, twee monks en voor de rest dacht ik necro's, ele's en één ranger. Het ging gesmeerd, de bonus gedaan en toen hadden we zoiets van "huh?", wanneer komt de rest nou? Die waren dus dood en hop, 2k xp erbij.
De poortglitch schijnen ze er trouwens uitgehaald te hebben met de update.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |