Op teevee lijkt alles beterquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:35 schreef Zanderrr het volgende:
Hallelujah, ik heb het licht gezien.
Nee serieus, ik vond dat ze (op tv) bij Pinkpop wel een degelijke show neerzetten en dergelijk 'vakmanschap' respecteer ik wel. Mijn muziek zal het nooit worden verder.
Bloc Party bijv weer niet.. wie koopt er een stemapparaatje voor deze arme knapen?quote:
Een battle of the bands met Keane lijkt me wel een aardig idee. Maakt me niet echt veel uit welke van de twee de ring weer uitwandelt trouwens.quote:
Vorig jaar in Paradiso overigens (voorprogramma van Interpol) was ie best goed bij stem. Zal wel de tol zijn van het vele toeren, denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:38 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Bloc Party bijv weer niet.. wie koopt er een stemapparaatje voor deze arme knapen?
quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vorig jaar in Paradiso overigens (voorprogramma van Interpol) was ie best goed bij stem. Zal wel de tol zijn van het vele toeren, denk ik.
nou, mij gelukkig wel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Tobbes het volgende:
Het zal niemand ontgaan zijn
Ik geef de voorkeur aan een 'Celebrity deathmatch'.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:39 schreef Litpho het volgende:
Een battle of the bands met Keane lijkt me wel een aardig idee. Maakt me niet echt veel uit welke van de twee de ring weer uitwandelt trouwens.
Slechter was ook inderdaad niet mogelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:17 schreef Sasandra het volgende:
Kane is beter dan ooit. Dat zegt nog niks![]()
Hoevaak ben jij naar een gig (en dus geen tentfeest) van Kane geweest?quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:28 schreef Komakie het volgende:
Het is heel simpel.
Op tv wordt het een geweldige rockband genoemd en dat is het gewoon niet. Het is een popbandje dat een beetje gitaar gebruikt maar het is verre van echte rock.
Verder zijn het gewoon een beetje treurige mannetjes. Ze zijn gehyped door TMF en consorten anders waren ze er nooit gekomen.
Het is natuurlijk geen toeval dat ze het in het buitenland niet kunnen maken omdat ze daar gewoon de kwaliteiten niet voor hebben.
De nieuwe nummers vind ik niets beter/slechter dan het vorige werk.
enne, er zijn altijd meer mensen hier te vinden die niet van een nummer/band houden dan wel. Dat zal met Kane echt niet veranderen hoor. Alleen Kane roept met zijn arrogantie een irritatie op bij de users dat daarop gereageert wordt. Terecht in mijn ogen.
Nog een keeer en dan heeeel hard:)quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:47 schreef SilverBullet het volgende:
Heb net dus Master of The Game gehoord.......
![]()
Ach ja, dat was misschien niet zo heeeel slim.quote:
nee, sorry echt nietquote:
Maar de opbouw is goed, toch?quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:52 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
nee, sorry echt niet![]()
Die gast heeft gewoon een kut stem
Dat valt opzich wel mee ja, niet dat het goed is maar het kan ermee door. Maar die gast verpest het gewoon totaal met zijn stem.quote:
Het was goed bedacht, maar slecht gejat.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:51 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ach ja, dat was misschien niet zo heeeel slim.
Maar goed; beter goed gejat dan slecht bedacht he!
Het schijnt dat de Bee Gees er binnenkort aan moeten geloven.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:08 schreef Zanderrr het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ze beter vond toen ze Pearl Jam nog nadeden in plaats van U2.
i second thisquote:Op donderdag 28 juli 2005 01:14 schreef kamagurka het volgende:
TS: de ultieme eikel!
Ik denk dat de TS Dinand zelf is, kan bijna niet missen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:14 schreef kamagurka het volgende:
TS: de ultieme eikel!
quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:44 schreef BIiebIie het volgende:
[..]
Ik denk dat de TS Dinand zelf is, kan bijna niet missen.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:44 schreef BIiebIie het volgende:
[..]
Ik denk dat de TS Dinand zelf is, kan bijna niet missen.
Ik acht mezelf over het algemeen als een uitermate sarcastisch en bij vlagen zelfs vervelend persoon op Fok!, maar dit is zó belachelijk dat zèlfs ìk er niets op kan verzinnen!quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Tobbes het volgende:
Het zal niemand ontgaan zijn dat Kane met het nieuwe album duidelijker op de kaart staat dan ooit te voren. Nou zijn er natuurlijk altijd fans geweest. Maar ook heel veel bashers. Die tweede groep was veruit het meest vertegenwoordigt hier op Fok!. Nou vroeg ik me af of er hier mensen zijn die Kane nu meer zijn gaan waarderen dan pak m beet een half jaar geleden.
nee, wel die van "hier is een nieuwe zending cd's van Kane. Zet jij ze even op hun plek?", waarna de ander ze buiten bij het vuilnis zet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:55 schreef Zanderrr het volgende:
Heeft iemand dat stripje uit de Metro nog waar je zo'n jongen in de platenzaak ziet staan terwijl "Beautiful Day" van U2 op de achtergrond speelt: "Is dit de nieuwe van Kane?", waarop de eigenaar zegt: "Nog niet..."
13-08 ben ik op het almerestrandquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Tobbes het volgende:
Trouwens; nog mensen die 13-8 op het Almerestrand te vinden zijn? Of 20-8 in Gorinchem?
Whehehe.quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:28 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee, wel die van "hier is een nieuwe zending cd's van Kane. Zet jij ze even op hun plek?", waarna de ander ze buiten bij het vuilnis zet.
Dat dus.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:07 schreef no1uknow het volgende:
Kane is kut, en blijft kut.
nee natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:30 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoevaak ben jij naar een gig (en dus geen tentfeest) van Kane geweest?
John Zorn natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:58 schreef jeroenJJ het volgende:
wie in de muziekbizz maakt nog vernieuwende muziek ?
Rock is heeeel breed; van knuffelrock tot hardrock en van super alternatief tot heel commercieel. Ik denk dat Kane er in beide gevallen tussen inzit (natuurlijk zijn ze commercieel, waarom zou je geen geld verdienen als je de kans hebt?).quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet.
ik ga me geld niet uitgeven aan bagger
Maar ehm.... wat heeft dat verder met mijn kleine betoogje te maken???
Daarnaast vind Kane zich rocksterren maar gedragen ze zich verder als de "lieve jongetjes"
"ja wij zijn rocksterren, maar ook wel lief hoor"
ik ben niet echt iemand die zegt dat kane roeleert enz enzquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Kickje.
Kan een van de veeeeeeeeeeeeele kane-fans hier op het forum een paar echte inhoudelijke argumenten geven waarom ze de band echt goed vinden? Ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien de discussie meestal niet verder komt dan:
Liefhebber: Kane rules!!
Basher: Kane zuigt!!
Ik ben benieuwd....
Ik vind Kane in de huidige samenstelling echt een band; een eenheid.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Kickje.
Kan een van de veeeeeeeeeeeeele kane-fans hier op het forum een paar echte inhoudelijke argumenten geven waarom ze de band echt goed vinden? Ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien de discussie meestal niet verder komt dan:
Liefhebber: Kane rules!!
Basher: Kane zuigt!!
Ik ben benieuwd....
mja, waarom ?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Stonesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:
I've said it before, and I'll say it again: Kane, de nieuwe Beatles.![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vind Kane in de huidige samenstelling echt een band; een eenheid.
Je ziet niet te luisteren naar een bassist; een gitarist een drummer en een zanger. Maar je luistert naar een band.
Nou, zoals Tobbes doet zeggen dat deze samenstelling meer dan welke eerdere bezetting ooit klinkt als een band zou een goed begin zijnquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..
Maar om nou juist Kane een eenheid te noemen.. Zelfs mij is 't niet ontgaan dat Kane regelmatig van bezetting wisselt. Dinand is samen met de gitarist de enige vaste factor, hoe kun je dat nou een band noemen?
Nou, dan geniet er maar van zolang 't duurt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou, zoals Tobbes doet zeggen dat deze samenstelling meer dan welke eerdere bezetting ooit klinkt als een band zou een goed begin zijn.
Eenheid heeft niks met repetitieuren te maken maar gewoon met een klik die er moet zijn en natuurlijk met vakmanschap. En Kane speelt nu al een geruime tijd in deze formatie. Er zijn zo af en toe wat gastmuzikanten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..
Maar om nou juist Kane een eenheid te noemen.. Zelfs mij is 't niet ontgaan dat Kane regelmatig van bezetting wisselt. Dinand is samen met de gitarist de enige vaste factor, hoe kun je dat nou een band noemen?
Vanaf half Maart om precies te zijn... 4 maanden maarliefst, dat is inderdaad alweer een behoorlijke tijdquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:58 schreef Tobbes het volgende:
Eenheid heeft niks met repetitieuren te maken maar gewoon met een klik die er moet zijn en natuurlijk met vakmanschap. En Kane speelt nu al een geruime tijd in deze formatie.
Taurusquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef webfreak het volgende:
[..]
Vanaf half Maart om precies te zijn... 4 maanden maarliefst, dat is inderdaad alweer een behoorlijke tijd![]()
Vakmanschap kan ik 't niet noemen. Mensen die hun gitaar beheersen zijn er in GROTE overvloed. De rockacademie kweekt 'professionele bands' met de bosjes, en die zullen stuk voor stuk perfect op elkaar zijn ingespeeld, maar de liedjes zijn vaak meliger dan een pak kant&klaar-pureeen de teksten zijn nog afstotelijker dan de boeken van Yvonne Kronenberg.
Écht vakmanschap zit 'm in het maken van originele songs. En daar kan ik Kane maar niet op betrappen.
Ze zullen best ergens over gaan, maar ze zijn alles behalve hoogstaand imho.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Tobbes het volgende:
Taurus![]()
En dat met die teksten valt echt wel mee.
Nummers als 'mother' 'let it be' 'not here' 'keep my head down' 'damn those eyes', die gaan echt wel ergens over.
Bij mij is het juist hoe goed hij een noot ook pakt, het klinkt altijd vals.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:19 schreef Tobbes het volgende:
Ook val ik op een of andere manier voor de stem van Dinand. Hoe fout hij een noot ook pakt; het klinkt nooit vals.
Jep, en DJ Paul heeft ook hele diepzinnige beats....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Taurus![]()
En dat met die teksten valt echt wel mee.
Nummers als 'mother' 'let it be' 'not here' 'keep my head down' 'damn those eyes', die gaan echt wel ergens over.
Alleen moeten ze dat dan ook wel doen...quote:Op zondag 31 juli 2005 20:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Man lul toch niet, er zijn 1000 andere bandjes die hetzelfde nummertje ook hadden kunnen schrijven....
Ja, die vriendin kan je wel vergeten als je haar een Kane CD geeftquote:Op maandag 1 augustus 2005 08:46 schreef gr8w8 het volgende:
Ik had een nachtmerrie.
Ik droomde dat ik aan de balie van een CD-zaak stond en vroeg naar de nieuwe CD van Kane als kado voor mijn vriendin. Om vervolgens met de dame achter de balie te sjansen.
`quote:Op zondag 31 juli 2005 23:36 schreef Pascalle het volgende:
[..]
Alleen moeten ze dat dan ook wel doen...![]()
Iedereen kon ook hetzelfde schilderen als Herman Brood.. Wat hij deed was ook allemaal maar kinderspel... Als het zo makkelijk is doe het dan.. Niemand die zegt (of heeft gezegd) dat wat Kane doet niemand anders kan doen...
*proestquote:Op donderdag 28 juli 2005 06:28 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee, wel die van "hier is een nieuwe zending cd's van Kane. Zet jij ze even op hun plek?", waarna de ander ze buiten bij het vuilnis zet.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:55 schreef Zanderrr het volgende:
Heeft iemand dat stripje uit de Metro nog waar je zo'n jongen in de platenzaak ziet staan terwijl "Beautiful Day" van U2 op de achtergrond speelt: "Is dit de nieuwe van Kane?", waarop de eigenaar zegt: "Nog niet..."
Dat is inderdaad ook 't eerste woord dat mij opkomt als ik Dinand's stem hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:14 schreef PDOA het volgende:
Duran Duran vatte de sound van Kane mooi samen in de luistertest van de Oor: "Geforceerd"
Dat is ook wel zo.. maar denk niet dat er zoveel bandjes live zo spelen als dat kane doet.. De nummers langer maken door breaks.. Improviseren met teksten.. Gewoon solo's erin gooien dat soort dingen.. Dat kun je ook leuk vinden of juist niet leuk, maar denk dat dat de 'kracht' van Kane is in ieder geval zeker in de beginjaren. Dat dat de reden is dat ze zo bekend geworden zijn onder een grote groep en die zijn ze fanatiek gaan volgen en met hulp van o.a. 3FM natuurlijk dat ze bekender zijn geworden.. Nu wordt het zo gehyped dat het bijna niet meer leuk is.. Wat dat betreft is het de laatste 2 jaar misschien wel een kwestie van de juiste mensen kennen en geld hebben om bijvoorbeeld veel op de radio's gedraaid te worden.. En dat mensen de muziek niet ok vinden of zijn stem irritant kan ik me allemaal wel voorstellen, dat is allemaal een kwestie van smaak...quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
`
Er zijn zat bandjes die dat soort muziek maken. Maar om de 1 of andere reden krijgt Kane de aandacht. Waarschijnlijk omdat de zanger wel aantrekkelijk zou zijn ofzo. kweenie, of ze kennen de juiste mensen ofzo... Maar niet omdat het zo geweldig is of speciaal....
Nee, daarin zijn ze inderdaad baanbrekend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:59 schreef Pascalle het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo.. maar denk niet dat er zoveel bandjes live zo spelen als dat kane doet.. De nummers langer maken door breaks.. Improviseren met teksten.. Gewoon solo's erin gooien dat soort dingen..
De nieuwe U2 was niet goed genoeg meerquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:
Nounou, toe maar.. Breaks in een nummer!! Hoe verzin je 't..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:59 schreef Pascalle het volgende:
Dat is ook wel zo.. maar denk niet dat er zoveel bandjes live zo spelen als dat kane doet.. De nummers langer maken door breaks.. Improviseren met teksten.. Gewoon solo's erin gooien dat soort dingen..
maar waarom lukt het kane dan wel om stadions te vullen ? ( en geloof me, het zit daar echt niet vol met BreZah kinders, integendeel)quote:Geloof me, wat Kane uitvoert op een podium is niets bijzonders, en er zijn duizenden bands die exact hetzelfde lukt. Misschien moet je gewoon wat vaker de deur uit
Ik heb 't over hun muziek. Hoe ze een stadion volkrijgen kan me weinig rotten verder.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef jeroenJJ het volgende:
[..]
maar waarom lukt het kane dan wel om stadions te vullen ? ( en geloof me, het zit daar echt niet vol met BreZah kinders, integendeel)
Omdat er heel veel geld in Kane is gestoken om ze te promoten en ze daarom veel worden gedraaid op de radio.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef jeroenJJ het volgende:
[..]
maar waarom lukt het kane dan wel om stadions te vullen ? ( en geloof me, het zit daar echt niet vol met BreZah kinders, integendeel)
voorbij. Minstens drie keer.quote:"Aaaawwwwwwwwwwww Yeah yeah yeah OOooohhhhhhhhwwwww aaawwwhhhh Yeah yeah yeah!!"
en met die kiezen op elkaar zingen uiteraard...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:51 schreef Disorder het volgende:
In elk nummer komt:
[..]
voorbij. Minstens drie keer.
AWWWWWWWWWOOOOOOOOOEEEEEH, HIJG HIJGquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dinant klinkt altijd alsof er iets in zijn kont klem zit.
Of hij is continue geconstipeerd. Dat ie gewoon de hele tijd aan het persen is, om er zo tegen het einde van een nummer er iets van beweging in te krijgen. Wat dan weer het "OEH OWAAAAAAH !" verklaart.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:27 schreef webfreak het volgende:
Misschien heeft 'ie een darmaandoening.. Dat je altijd moet poepen zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |