abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:15:18 #1
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29180524
DAKLOZENKRANT.

Ja dat vraag ik me af. Wie koopt er wel eens een daklozenkrant en waarom. Omdat het een kwalitatief goede krant is waar de andere dagbladen niet aan kunnen tippen of koop je hem misschien uit medelijden voor desbetreffende "dakloze". Ja ik zet dakloze tussen " " want hoe weet je dat hij een echte dakloze is. Misschien verkoopt hij wel vervalsingen, hoe kun je vervalsingen herkennen? Hebben daklozenkranten soms een watermerk of andere herkenningspunten?

En degenen die een daklozenkrant kopen....wat staat er in? Heb je altijd hot news, de laatste roddels? Want daklozen zijn overal, ze hebben immers geen dak boven hun hoofd, althans geen vaste. Staat er in wat er op tv komt of advertentied. Zijn er bedrijven die er in adverteren? Ik neem aan dat een verhuisbedrijf niet gaat adverteren in de daklozenkrant. En als ze dakloos zijn, waarom zie ik ze altijd droog hun krantje verkopen? Net als vandaag...alle daklozenkrantenverkopers zijn droog terwijl het gisteren bijna een zondvloet was. Zelfs voor huizenbezitters hadden moeite droog te blijven. Zijn er al verkopers gesingnaleerd die hun kranten boven de adviesprijs verkopen?

Kun je promoveren als daklozenkrantverkoper? Dat je bijv na 10 jaar chef-assistent-daklozenkrant-verdeler wordt. Ik zie bij de Albert heijn op de Nieuwmarkt altijd zon gozer staan. Soms twijfel ik of ik er een zal kopen maar die gozer heeft pech dat hij op Maradona lijkt, wat mij onbewust er van weerhoudt van hem te kopen. Een relatie met een dakloze lijkt me wel makkelijk: je kunt hem/haar overal afzetten als je hem/haar thuisbrengt.
pi_29180560
Ik niet.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:17:25 #3
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29180595
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:15 schreef Choumacher het volgende:
DAKLOZENKRANT.

Ja dat vraag ik me af. Wie koopt er wel eens een daklozenkrant en waarom. Omdat het een kwalitatief goede krant is waar de andere dagbladen niet aan kunnen tippen of koop je hem misschien uit medelijden voor desbetreffende "dakloze". Ja ik zet dakloze tussen " " want hoe weet je dat hij een echte dakloze is. Misschien verkoopt hij wel vervalsingen, hoe kun je vervalsingen herkennen? Hebben daklozenkranten soms een watermerk of andere herkenningspunten?

En degenen die een daklozenkrant kopen....wat staat er in? Heb je altijd hot news, de laatste roddels? Want daklozen zijn overal, ze hebben immers geen dak boven hun hoofd, althans geen vaste. Staat er in wat er op tv komt of advertenties. Zijn er bedrijven die er in adverteren? Ik neem aan dat een verhuisbedrijf niet gaat adverteren in de daklozenkrant. En als ze dakloos zijn, waarom zie ik ze altijd droog hun krantje verkopen? Net als vandaag...alle daklozenkrantenverkopers zijn droog terwijl het gisteren bijna een zondvloet was. Zelfs huizenbezitters hadden moeite droog te blijven. Zijn er al verkopers gesingnaleerd die hun kranten boven de adviesprijs verkopen?

Kun je promoveren als daklozenkrantverkoper? Dat je bijv na 10 jaar chef-assistent-daklozenkrant-verdeler wordt. Ik zie bij de Albert heijn op de Nieuwmarkt altijd zon gozer staan. Soms twijfel ik of ik er een zal kopen maar die gozer heeft pech dat hij op Maradona lijkt, wat mij onbewust er van weerhoudt van hem te kopen. Een relatie met een dakloze lijkt me wel makkelijk: je kunt hem/haar overal afzetten als je hem/haar thuisbrengt.
pi_29180619
Hoe groot is de oplage in Limburg eik? Of valt dat niet onder het verspreidingsgebied
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:18:08 #5
86305 Markman
Grappig hier.
pi_29180622
vroeger wel eens, totdat ze na de euro wel erg duur werden gemaakt. Principekwestie dus geworden daarna. Af en toe als ik in Amsterdam ben haal ik er eentje.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:26:29 #6
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_29180933
Ikke zo eens in de maand... er zijn gewoon mensen die het veel slechter hebben dan ik... en t geeft me een goed gevoel dat ik er ten minste eentje heb geholpen dan
===
Blasphemy is bliss
===
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:27:29 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_29180969
Ik heb wel eens een paar keer zo'n krantje gekocht, ik weet alleen niet meer welke.
De horoscopen waren echt hilarisch! Dat was de reden dat ik hem een paar keer kocht
pi_29180970
Ik! gewoon om eens te lezen wat ze schrijven en vervolgens geef ik het weg
pi_29181051
Als ik er een zie staan zwaaien met zo'n krantje voor mijn buurtsuper
dan versnel ik mijn pas
en kijk intens naar mijn tenen tot ik er voorbij ben
Het is een hele kunst om zijn trieste blik niet te vangen
en het kost me dermate veel moeite om er niet stiekem naar te kijken, want vaak vangt hij dan net je blik.

Trouwens
Wat ook gek is, het zijn allemaal mannelijke zwervers he?
Hoe zou dat nu toch komen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29181159
Ik zou er geen problemen mee hebben een krant van ze te kopen, het is ze gegund... Het is alleen zo jammer dat die daklozenkrant gewoon een slecht tijdschrift is.

Ik lees nog liever wachtkamerlectuur.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:36:55 #11
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181254
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:34 schreef McNasty het volgende:
Ik zou er geen problemen mee hebben een krant van ze te kopen, het is ze gegund... Het is alleen zo jammer dat die daklozenkrant gewoon een slecht tijdschrift is.

Ik lees nog liever wachtkamerlectuur.
Je zegt Ik zou er geen probleem mee hebben..... dat suggereert dat je er nooit eentje koopt. Maar verderop schrijf je: het is alleen zo jammer dat het gewoon een slecht tijdschrift is wat weer suggereert dat je er wel eens een koopt.

Dus: koop je nou wel of niet de daklozenkrant?
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:38:09 #12
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_29181286
Me moeder had het 1x gekocht. De helft was frans :/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:38:31 #13
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_29181303
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:

Trouwens
Omdat die vrouwen gewoon de crackhoer uithangen :
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:39:39 #14
3767 Herald
Come get some
pi_29181337
quote:
Een relatie met een dakloze lijkt me wel makkelijk: je kunt hem/haar overal afzetten als je hem/haar thuisbrengt.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29181354
Ik wel.

De Haagsche versie is erg vermakelijk.

Ik koop hem absoluut niet uit medelijden; die mensen kunnen in de tijd dat ze als niet gezien standbeeld staan ook een baan zoeken
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:40:41 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29181372
quote:
dan versnel ik mijn pas
en het kost me dermate veel moeite om er niet stiekem naar te kijken, want vaak vangt hij dan net je blik.

Trouwens
Bij de Lidl hier vlakbij staat een vrouwtje.
Ze kunnen trouwens allemaal geen woord Nederlands.

Waarom kloppen ze niet bij de sociale dienst aan.
pi_29181427
quote:
Trouwens
Zeker nooit in Nijmegen geweest .....

OT: Nee, ik koop geen daklozenkranten. De daklozen die mij zo'n ding proberen aan te smeren zijn mij te opdringering, ik bedoel nee = nee, en dan niet komen van: Echt niet ?\ Je hebt toch geld zat ?\ Wat maakt zo'n krantje nou uit ? Fuck off
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:44:12 #18
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29181479
M'n moeder koopt er iedere vrijdag bij het boodschappen doen één. Waarom weet ik niet. Ik heb niet het idee dat er echt veel interessants in staat. Niet dat ik hem ooit gelezen heb, maar ok.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:44:41 #19
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181500
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:40 schreef Christine het volgende:

[..]

Bij de Lidl hier vlakbij staat een vrouwtje.
Ze kunnen trouwens allemaal geen woord Nederlands.

Waarom kloppen ze niet bij de sociale dienst aan.
Volgens mij doen ze dat ook wel hoor. Ze zijn gewoon aan het snabbelen.
pi_29181502
quote:
DAKLOZENKRANT.

Ze hebben pasjes.
quote:
En degenen die een daklozenkrant kopen....wat staat er in? Heb je altijd hot news, de laatste roddels? Want daklozen zijn overal, ze hebben immers geen dak boven hun hoofd, althans geen vaste. Staat er in wat er op tv komt of advertentied. Zijn er bedrijven die er in adverteren? Ik neem aan dat een verhuisbedrijf niet gaat adverteren in de daklozenkrant.
In de Z vooral dingen over Amsterdam, geen ads.
quote:
En als ze dakloos zijn, waarom zie ik ze altijd droog hun krantje verkopen? Net als vandaag...alle daklozenkrantenverkopers zijn droog terwijl het gisteren bijna een zondvloet was.
Denk je dat die mensen die krantjes een week bij zich houden? Dis-tri-bu-tie-cen-tra.]
quote:
Zelfs voor huizenbezitters hadden moeite droog te blijven. Zijn er al verkopers gesingnaleerd die hun kranten boven de adviesprijs verkopen?
Bij de Z staat het er in koeieletters op.
quote:
Dom topic.
pi_29181552
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:36 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Je zegt Ik zou er geen probleem mee hebben..... dat suggereert dat je er nooit eentje koopt. Maar verderop schrijf je: het is alleen zo jammer dat het gewoon een slecht tijdschrift is wat weer suggereert dat je er wel eens een koopt.

Dus: koop je nou wel of niet de daklozenkrant?
Briljante redenatie !

Dat ik het een verrot blad vind suggereert helemaal niet dat ik er wel eens een koop. Het suggereert echter wel dat ik er wel eens eentje (of meerdere) heb doorgelezen.

Ik heb namelijk ook nog nooit wachtkamerlectuur gekocht en toch heb ik het wel eens gelezen, rara hoe kan dat?
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:46:29 #22
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181556
Oke maar mensen ik zou ook graag wat reacties willen over wat er nou allemaal in staat want ik ben erg benieuwd.
pi_29181577
quote:
Waarom prop jij nietzeggende smileys bij? Zoek jij aandacht?
pi_29181583
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:46 schreef Choumacher het volgende:
Oke maar mensen ik zou ook graag wat reacties willen over wat er nou allemaal in staat want ik ben erg benieuwd.
Koop er 1 zou ik zeggen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:49:06 #25
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_29181626
Het heet al een hele tijd magazine.
Vroeger stond er zo'n zwerver bij Alexandrium te roepen "Help de daklozen een handje, koop een krantje", maar dat kon toen en nu niet meer .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:49:24 #26
94510 BillGates
Me postcount!
pi_29181632
IN utrecht en rotterdam hebben verkopers een pasje en een vaste plek om te staan. illegale kranten worden daar dus ook steeds minder aangeboden, omdat het publiek nu wel zon beetje weet welke krant de 'echte' is.
Die krant die voor de helft in het frans is is dus een illegale.. de organisatie daarvan is ook in handen van louche lui, en de verkopers zijn ook niet dakloos vaak.

Als je twijfelt: altijd vragen naar de verkoperspas. Verkopers zijn verder ook verplicht om zich aan huisregels te houden: bedelen, opdringerig gedrag of misbruik van alcohol of drugs is dus taboe. Als je je er niet aan houdt, dan ben je je pasje kwijt.

Ja, ik koop straatnieuws. Vind de verhalen vaak interessant, en het gaat ook wel over iets meer dan dakloosheid alleen.
Ik zie het verkopen van straatnieuws dus ook gewoon als werk. Mensen die dat niet zo zien zouden zichzelf eens kunnen afvragen: stel je voor als het verkopen van een straatkrant opeens 200 euro per dag zou opleveren. Dan zou het opeens een hele respectabele baan zijn, niet?
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:50:05 #27
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181650
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:46 schreef McNasty het volgende:

[..]

Briljante redenatie !

Dat ik het een verrot blad vind suggereert helemaal niet dat ik er wel eens een koop. Het suggereert echter wel dat ik er wel eens eentje (of meerdere) heb doorgelezen.

Ik heb namelijk ook nog nooit wachtkamerlectuur gekocht en toch heb ik het wel eens gelezen, rara hoe kan dat?
Nou met de daklozenkrant is het wel iets anders want tja hoe moet ik het zeggen...Een daklozen krant zie ik nooit ergens rondslingeren bijv. in de trein, of dat kennissen hem thuis hebben liggen, terwijl dat met ander lectuur (vaker) wel het geval is. Dus met daklozenkrant is het meestal zo dat mensen die er eentje hebben gelezen hebben er ook eentje hebben gekocht.
pi_29181656
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:49 schreef BillGates het volgende:
IN utrecht en rotterdam hebben verkopers een pasje en een vaste plek om te staan. illegale kranten worden daar dus ook steeds minder aangeboden, omdat het publiek nu wel zon beetje weet welke krant de 'echte' is.
Die krant die voor de helft in het frans is is dus een illegale.. de organisatie daarvan is ook in handen van louche lui, en de verkopers zijn ook niet dakloos vaak.

Als je twijfelt: altijd vragen naar de verkoperspas. Verkopers zijn verder ook verplicht om zich aan huisregels te houden: bedelen, opdringerig gedrag of misbruik van alcohol of drugs is dus taboe. Als je je er niet aan houdt, dan ben je je pasje kwijt.

Ja, ik koop straatnieuws. Vind de verhalen vaak interessant, en het gaat ook wel over iets meer dan dakloosheid alleen.
Ik zie het verkopen van straatnieuws dus ook gewoon als werk. Mensen die dat niet zo zien zouden zichzelf eens kunnen afvragen: stel je voor als het verkopen van een straatkrant opeens 200 euro per dag zou opleveren. Dan zou het opeens een hele respectabele baan zijn, niet?
Mooi gesproken
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:50:59 #29
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29181681
Ik. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:53:00 #30
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181744
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:47 schreef yootje het volgende:

[..]

Koop er 1 zou ik zeggen.
Hee ik ben niet zo financieel bedeeld dat ik zomaar iets kan kopen zonder er van overtuigd te zijn dat het iets is waar ik iets aan heb vandaar mijn field-research
pi_29181783
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:53 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Hee ik ben niet zo financieel bedeeld dat ik zomaar iets kan kopen zonder er van overtuigd te zijn dat het iets is waar ik iets aan heb vandaar mijn field-research
Zwerver.
pi_29181794
Ik koop geen daklozenkrant. We hebben in nederland een prima sociaal stelsel. Je hóeft hier niet dakloos te zijn. De mensen die je 's avonds in het park op een bankje ziet liggen zijn de mensen die vanwege agressief gedrag, of omdat ze onder invloed zijn van drank/drugs niet worden binnengelaten in een opvangcentrum. Als ik een krant wil dan koop ik een échte krant, waar informatie instaat die voor mij nuttig is. Als zij geld willen verdienen, dan zoeken zij maar een échte baan.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:55:49 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29181834
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
De mensen die je 's avonds in het park op een bankje ziet liggen zijn de mensen die vanwege agressief gedrag, of omdat ze onder invloed zijn van drank/drugs niet worden binnengelaten in een opvangcentrum.
Dus?
pi_29181855
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:55 schreef Posdnous het volgende:
Dus?
Dus is het hun eigen stomme schuld dat ze dakloos zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:57:00 #35
94510 BillGates
Me postcount!
pi_29181876
quote:
Ik koop geen daklozenkrant. We hebben in nederland een prima sociaal stelsel. Je hóeft hier niet dakloos te zijn. De mensen die je 's avonds in het park op een bankje ziet liggen zijn de mensen die vanwege agressief gedrag, of omdat ze onder invloed zijn van drank/drugs niet worden binnengelaten in een opvangcentrum. Als ik een krant wil dan koop ik een échte krant, waar informatie instaat die voor mij nuttig is. Als zij geld willen verdienen, dan zoeken zij maar een échte baan.
zie mijn post eerder.. wie ben jij om uit te maken dat het verkopen van een krant op straat geen 'echte' baan is?

overigens: ga maar eens kijken bij een opvang .. je zal zien dat er dagelijks nog steeds een hele berg mensen wordt geweigerd omdat de opvang simpelweg VOLzit..
(ja, zelfs in de zomer!)
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:57:02 #36
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_29181878
Nimmer... Als ze hem weg zouden geven zou ik hem zelfs weigeren...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:57:06 #37
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181880
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef yootje het volgende:

[..]

Zwerver.
Ik noem me liever een financieel iets minder bedeelde medemens. Dat klinkt toch iets optimistischer...
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:58:45 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29181926
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Wat weet jij met je botte harses nou helemaal van die mensen, simpele.
pi_29181950
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

O ja, dus dan moeten ze maar dood.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:00:03 #40
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29181974
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef BillGates het volgende:

[..]

zie mijn post eerder.. wie ben jij om uit te maken dat het verkopen van een krant op straat geen 'echte' baan is?

overigens: ga maar eens kijken bij een opvang .. je zal zien dat er dagelijks nog steeds een hele berg mensen wordt geweigerd omdat de opvang simpelweg VOLzit..
(ja, zelfs in de zomer!)
Nou als je naast je "baan" ook nog van het sociaal stelsel geniet noem ik het geen echt baan.
pi_29181998
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef BillGates het volgende:

(ja, zelfs in de zomer!)
Als het verkopen van een straatkrant opeens 200 euro per dag zou opleveren dan zou de verkoper ervan niet dakloos zijn. Probleem opgelost.

Of er mensen geweigerd worden, dat zal per regio wel verschillen.
pi_29182073
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:00 schreef Choumacher het volgende:
Nou als je naast je "baan" ook nog van het sociaal stelsel geniet noem ik het geen echt baan.
Mee eens.
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:59 schreef yootje het volgende:
Dat zijn jóuw woorden, niet de mijne.
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:58 schreef Posdnous het volgende:
Wat weet jij met je botte harses nou helemaal van die mensen, simpele.
Ik weet dat een groot deel de hele dag niets anders doet dan alcohol zuipen, drugs gebruiken, mensen lastig vallen, en fietsen / autoradio's jatten. Daarmee heb ik dan alle stereotypen wel gehad lijkt me. Verbreed mijn visie eens alsjeblieft, aangezien jij er zoveel verstand van hebt.
pi_29182162
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Nou met de daklozenkrant is het wel iets anders want tja hoe moet ik het zeggen...Een daklozen krant zie ik nooit ergens rondslingeren bijv. in de trein, of dat kennissen hem thuis hebben liggen, terwijl dat met ander lectuur (vaker) wel het geval is. Dus met daklozenkrant is het meestal zo dat mensen die er eentje hebben gelezen hebben er ook eentje hebben gekocht.
Bedoel je dat als een vriend van je een Donald Duck koopt je die wel in z'n woonkamer ziet liggen maar een daklozenkrant niet?? Of bedoel je misschien dat mensen die daklozenkranten kopen deze helemaal voor zichzelf houden??

Als je kenissen geen daklozenkrant thuis hebben liggen dan hebben ze er waarschijnlijk ook geen gekocht. Ik heb blijkbaar andere kenissen die die dingen wel eens kopen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:08:57 #44
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29182221
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef whoops het volgende:
Nimmer... Als ze hem weg zouden geven zou ik hem zelfs weigeren...
Oke jij verraad jezelf jij bent geen Nederlander. Ik zou zelfs stront aannemen....als het maar gratis is.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:14:49 #45
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29182373
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:06 schreef McNasty het volgende:

[..]

Bedoel je dat als een vriend van je een Donald Duck koopt je die wel in z'n woonkamer ziet liggen maar een daklozenkrant niet?? Of bedoel je misschien dat mensen die daklozenkranten kopen deze helemaal voor zichzelf houden??

Als je kenissen geen daklozenkrant thuis hebben liggen dan hebben ze er waarschijnlijk ook geen gekocht. Ik heb blijkbaar andere kenissen die die dingen wel eens kopen.
Nou zoals je ook in een eerdere post kunt lezen gooien mensen hem meestal weg na hem gelezen te hebben. En een abonnement kun je er niet op nemen, dus daarom dat je die kranten niet zo vaak bij mensen thuis ziet.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:03 #46
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_29182400
ik niet deed wel laatst geld in een potje voor leger des heils
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:09 #47
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29182405
Nog nooit gekocht...
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:22 #48
97934 ASroma
Flamboyant
pi_29182415
deed het vroeger niet, maar een tijd terug kwam er een zwerver naar me toe dat ie een euro nodig had voor eten en het slaaphuis blablabla en dat geef ik em dus, ja ik was overgehaald door zijn zielige praatjes. Kom even later op utrecht centraal zie ik daar een andere zwerver vol moeite doen om die krantjes te verslijten, en maar beleefd blijven doen terwijl de meeste mensen die gasten straal voor bij lopen. Ik had er geen 1 gekocht, maar kreeg later spijt dat ik die eerste zwerver 1 euro had gegeven zonder dat ie daar maar enige moeite voor hoefde te doen. Terwijl die andere zwerver zich daar op een vol centraal stond "uit te sloven" in het zicht van iedereen.

Die krantjes zijn goed, zijn ze bezig, en kunnen ze iets geven als jij hun geld geeft. Vanaf nu koop ik alleen nog maar krantjes. Die gasten die komen zeiken om een euro ofzo kunnen de pot op.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:29 #49
80791 crew  Paul
pi_29182422
er komt trouwens een nieuwe versie van de daklozenkrant hoorde ik laatst
pi_29182481
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:08 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Oke jij verraad jezelf jij bent geen Nederlander. Ik zou zelfs stront aannemen....als het maar gratis is.
Be my guest.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:28:27 #51
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29182773
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef ASroma het volgende:
deed het vroeger niet, maar een tijd terug kwam er een zwerver naar me toe dat ie een euro nodig had voor eten en het slaaphuis blablabla en dat geef ik em dus, ja ik was overgehaald door zijn zielige praatjes. Kom even later op utrecht centraal zie ik daar een andere zwerver vol moeite doen om die krantjes te verslijten, en maar beleefd blijven doen terwijl de meeste mensen die gasten straal voor bij lopen. Ik had er geen 1 gekocht, maar kreeg later spijt dat ik die eerste zwerver 1 euro had gegeven zonder dat ie daar maar enige moeite voor hoefde te doen. Terwijl die andere zwerver zich daar op een vol centraal stond "uit te sloven" in het zicht van iedereen.

Die krantjes zijn goed, zijn ze bezig, en kunnen ze iets geven als jij hun geld geeft. Vanaf nu koop ik alleen nog maar krantjes. Die gasten die komen zeiken om een euro ofzo kunnen de pot op.
en als ze om een eurotje komen zeiken voor een krantje?
pi_29182791
Hmm geef dan liever gewoon geld en dan mogen ze het krantje houden.... Als ik echt in een hele goede bui ben geef ik ze wel eens wat. De pest is als je je kennen, ze het gaan vragen en als je dan niks geeft worden ze boos, omdat je de vorige keer wel wat gaf
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:34:19 #53
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29182972
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:28 schreef Rhoona het volgende:
Hmm geef dan liever gewoon geld en dan mogen ze het krantje houden.... Als ik echt in een hele goede bui ben geef ik ze wel eens wat. De pest is als je je kennen, ze het gaan vragen en als je dan niks geeft worden ze boos, omdat je de vorige keer wel wat gaf
Kijk nu kunnen we een nieuwe dimensie aanboren. Namelijk als ze je kennen. Als je vaak bij eentje koopt of gewoon geld geeft ga je hem/haar dan na een tijdje kennen? Ken je hem/haar bij zijn voornaam?

Ben je misschien wel eens uit geweest met een dakloze of heb je er al eens eentje thuis uitgenodigd? Maak je wel eens een praatje met hem/haar? Misschien wel een idee voor een goed doel; NU "Adopteer een Dakloze nu voor maar 1 krantje per week" ofzo
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:35:36 #54
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29183009
Wie kent trouwens die zwerver uit Watskeburt?
pi_29183016
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:28 schreef Choumacher het volgende:

[..]

en als ze om een eurotje komen zeiken voor een krantje?
Die mensen die kwijlend, onverstaanbaar op het station om een euro bedelen, zijn anders dan de daklozenkrant-mensen.
pi_29183235
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:35 schreef Choumacher het volgende:
Wie kent trouwens die zwerver uit Watskeburt?
quote:
Ik liep laatst door het centraal
komt er een junkie naar me toe voor een euro
*euro, kanker een euro?*
Ik zeg hier heb je twintig cent, zegt-ie nee hoef je niet
Dus ik zeg, ja ja is goed ik ken jou ik ken jou
Je komt uit Noord
- uhh ja ik kom uit Noord hoe weet je dat hoe weet je dat
Zeg ik ja ik ken je moeder ik heb m'n krantenwijk voor dr bezorgt
- Uhh m'n moeder m'n moeder? Ik heb haar al 25 jaar niet gezien
Dus ik zeg: Fuck jou man ik verkoop dr crack stomme slet
Kanker kanker kanker junkies op het centraal
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:48:38 #57
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29183449
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

[..]

Hee je wil toch niet beweren dat je hem bent of wel??
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 21:50:48 #58
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29183535
quote:
We hebben in nederland een prima sociaal stelsel. Je hóeft hier niet dakloos te zijn.

Zou je een maandje of drie de proef op de som willen nemen?
quote:
De mensen die je 's avonds in het park op een bankje ziet liggen zijn de mensen die vanwege agressief gedrag, of omdat ze onder invloed zijn van drank/drugs niet worden binnengelaten in een opvangcentrum.
Fout, een opvangcentrum heeft slechts een beperkt aantal bedden, vol = vol.
quote:
. Als zij geld willen verdienen, dan zoeken zij maar een échte baan.

Dit IS voor hen een baan, geef het je te doen, 'smorgens vroeg naar de een inloopcentrum je krantjes halen (lopen) Vervolgens lopen naar het punt waar jij je kranten verkoopt en dan de gehele dag buiten staan .
's Avonds weer voor een bepaalde tijd bij een opvangcentrum staan (met het risico dat er al velen voor je zijn of je je *slaapdagen* voor die maand al hebt verbruikt (sommige opvangcentra's werken helaas met slaapdagen, heb je AL 15 dagen *genoten* van onderdak (waarvoor je doorgaans gewoon moet betalen , vanaf ¤ 7,50 tot 12,50 ) dan heb je gewoon pech en slaap je buiten .

Leuk hè dakloos zijn EN werken
pi_29183552
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:48 schreef Choumacher het volgende:
Hee je wil toch niet beweren dat je hem bent of wel??
Lees mijn posts op de vorige pagina eens
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 21:53:31 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29183634
quote:

Trouwens
Waarschijnlijk ben je net iets teveel bezig met het bestuderen van je suffe schoenen waardoor het je ontgaat dat er ook zeer veel dakloze vrouwen zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:54:06 #61
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29183654
Ik ben er toevallig achter gekomen dat de dakloze die bij de AH staat op de Nieuwmarkt af en toe gratis en blikje mag pakken. Hij wordt als het ware dus gesponsord door AH. Is dit sluikreclame?? Zie je straks zon zwerver met een jasje van AH kranten verkopen
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:56:25 #62
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29183742
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:51 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Lees mijn posts op de vorige pagina eens
oke oke je bent hem niet
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:58:19 #63
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29183816
quote:

Fout, een opvangcentrum heeft slechts een beperkt aantal bedden, [b]vol = vol
.
Hee je bent toch geen racist he
pi_29183875
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:50 schreef Loedertje het volgende:
quote:

Zou je een maandje of drie de proef op de som willen nemen?
[..]
Nee dank je, ik vermaak me prima in mijn huidige levensstijl.
quote:
Fout, een opvangcentrum heeft slechts een beperkt aantal bedden, vol = vol.
Oké, daar was ik niet van op de hoogte. Weer iets geleerd.
quote:
Dit IS voor hen een baan, geef het je te doen, 'smorgens vroeg naar de een inloopcentrum je krantjes halen (lopen) Vervolgens lopen naar het punt waar jij je kranten verkoopt en dan de gehele dag buiten staan .
Zoals Choumacher al opmerkte; de zwerver die naast zijn kranteninkomsten ook nog van het sociaal stelsel geniet, kan het - imho - geen baan noemen. Bezigheidstherapie is dan een betere omschrijving.
quote:
's Avonds weer voor een bepaalde tijd bij een opvangcentrum staan (met het risico dat er al velen voor je zijn of je je *slaapdagen* voor die maand al hebt verbruikt (sommige opvangcentra's werken helaas met slaapdagen, heb je AL 15 dagen *genoten* van onderdak (waarvoor je doorgaans gewoon moet betalen , vanaf ¤ 7,50 tot 12,50 ) dan heb je gewoon pech en slaap je buiten .
Opnieuw, Oké, daar was ik niet van op de hoogte. Weer iets geleerd.
quote:
Leuk hè dakloos zijn EN werken
Oef zeg, wat werken ze hard.
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:37:23 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29187247
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:26 schreef hanskepanske het volgende:
Ikke zo eens in de maand... er zijn gewoon mensen die het veel slechter hebben dan ik... en t geeft me een goed gevoel dat ik er ten minste eentje heb geholpen dan
En das nou precies waarom we Afrika naar de kolere helpen door er dikke wintertruien en voedsel heen te sturen...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 27 juli 2005 @ 23:53:12 #66
80791 crew  Paul
pi_29187780
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En das nou precies waarom we Afrika naar de kolere helpen door er dikke wintertruien en voedsel heen te sturen...
logisch ja
pi_29188049
quote:
DAKLOZENKRANT.

En degenen die een daklozenkrant kopen....wat staat er in? Heb je altijd hot news, de laatste roddels? Want daklozen zijn overal, ze hebben immers geen dak boven hun hoofd, althans geen vaste. Staat er in wat er op tv komt of advertentied. Zijn er bedrijven die er in adverteren? Ik neem aan dat een verhuisbedrijf niet gaat adverteren in de daklozenkrant. En als ze dakloos zijn, waarom zie ik ze altijd droog hun krantje verkopen? Net als vandaag...alle daklozenkrantenverkopers zijn droog terwijl het gisteren bijna een zondvloet was. Zelfs voor huizenbezitters hadden moeite droog te blijven. Zijn er al verkopers gesingnaleerd die hun kranten boven de adviesprijs verkopen?

wat een dom gelul zeg. ik koop regelmatig een krantje. je kan echte verkopers herkennen aan hun identificatie-kaart. ik lees de krant ook echt en er staan verhalen in van daklozen.
ik zou zeggen; koop er eens 1 en ga die lezen. wie weet kom je dan iets minder bekrompen uit de bus..
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
pi_29188611
Pff in nijmegen liep ook eens zo'n crackhoer.. "Welle daklozkrantjuh?!" wtf dacht ik nog.. en toen noemde 'het' mij mevrouw .
  donderdag 28 juli 2005 @ 02:15:30 #69
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_29190980
quote:
dan versnel ik mijn pas

Trouwens
In Groningen staat weleens een vrouw, maar dat is geen zwerver. Ze werkt iig ook bij Dixons
Asjemenou
pi_29195502
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:54 schreef Choumacher het volgende:
Ik ben er toevallig achter gekomen dat de dakloze die bij de AH staat op de Nieuwmarkt af en toe gratis en blikje mag pakken. Hij wordt als het ware dus gesponsord door AH. Is dit sluikreclame?? Zie je straks zon zwerver met een jasje van AH kranten verkopen
Jezus man, ik kan me niet voorstellen dat jij zo ver-schrik-ke-lijk nuttig bent voor deze maatschappij.
pi_29208825
Nooit gekocht. Een vriendin wel. Toen heb ik er de horoscopen in gelezen. Die waren best grappig. Dat was het.

Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:40:24 #72
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29208870
Elke keer als ik zo'n kerel zie koop ik er een. Mijn broer is een hele tijd dakloos geweest. En ik heb later zijn verhalen gehoord. Ik kan best die centen wel missen. En het kan me niet schelen of ze die spenderen aan drugs/drank of aan eten en een slaapcentrum. Ze zijn teminste bezig en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen zo iemand langs te lopen en doen of mijn neus bloed.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:18:31 #73
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_29211869
ik heb er nog nooit een gekocht....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:31:50 #74
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_29232972
Bij het winkelcentrum hier in de buurt staan ze zo'n beetje iedere week met die krant van ze. Je kunt niet normaal boodschappen doen of iemand probeert je weer zo'n krantje aan te smeren. In het begin heb ik er wel een keer eentje gekocht (onder het mom van: zielig), maar zo langerzamerhand krijg ik er wel een beetje genoeg van.
pi_29233117
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:40 schreef boekenworm het volgende:
Elke keer als ik zo'n kerel zie koop ik er een. Mijn broer is een hele tijd dakloos geweest. En ik heb later zijn verhalen gehoord. Ik kan best die centen wel missen. En het kan me niet schelen of ze die spenderen aan drugs/drank of aan eten en een slaapcentrum. Ze zijn teminste bezig en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen zo iemand langs te lopen en doen of mijn neus bloed.
Nobel en dat meen ik echt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:35:21 #76
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29235004
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:31 schreef Cheesecake het volgende:
Bij het winkelcentrum hier in de buurt staan ze zo'n beetje iedere week met die krant van ze. Je kunt niet normaal boodschappen doen of iemand probeert je weer zo'n krantje aan te smeren. In het begin heb ik er wel een keer eentje gekocht (onder het mom van: zielig), maar zo langerzamerhand krijg ik er wel een beetje genoeg van.
Beter krantjes verkopen dan jatten lijkt me. Hoe kan je het over je hart verkrijgen als jij al je spulletjes en eten heb gekocht om dan zo langs iemand heen te lopen? En dan ook nog genoeg te krijgen ervan. Jij loopt een even grote kans als elk ander mens om dakloos te worden, denk je eens in hoe het voelt als iedereen je met een hoge pet en een tas vol boodschappen langs je heen loopt. Als je eerlijk wilt zijn en niet wilt jatten... Onvoorstelbaar. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:37:11 #77
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29235064
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:36 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nobel en dat meen ik echt.
Niet nobeler dan mensen die aan Unicef, War Child of WNF geven. En daar geef ik niet aan (nou, oké, een kind aan de dier voor het plaatselijke aziel kan ik niet weigeren). Zo doet iedereen wat.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:40:41 #78
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29235193
Weet je wat leuk is??
Een "dakloze" voorbij lopen en keihard Why Don't You Get A Job van Offspring zingen.

Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:42:12 #79
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_29235236
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:26 schreef hanskepanske het volgende:
pi_29235378
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:40 schreef boekenworm het volgende:

Als je ze echt wilt helpen, help ze dan met werk zoeken ofzo.

Als je elke keer zo'n krantje koopt is het gewoon hetzelfde als bedelen.

Ik loop trouwens nooit voorbij alsof mn neus bloed; ik groet vriendelijk, vraag soms hoe het met m is...Maar ik koop maar 1 keer zo'n krant
pi_29236094
Ik heb nog nooit een daklozenkrantverkoper gezien

Maar in de stad staat wel af en toe een of andere vage gast met een of ander muziekinstrument teringherrie te maken. Die krijgt soms wel wat. In de hoop dat hij dan stopt met 'muziek maken'...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:51:05 #82
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_29237438
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:35 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Beter krantjes verkopen dan jatten lijkt me. Hoe kan je het over je hart verkrijgen als jij al je spulletjes en eten heb gekocht om dan zo langs iemand heen te lopen? En dan ook nog genoeg te krijgen ervan. Jij loopt een even grote kans als elk ander mens om dakloos te worden, denk je eens in hoe het voelt als iedereen je met een hoge pet en een tas vol boodschappen langs je heen loopt. Als je eerlijk wilt zijn en niet wilt jatten... Onvoorstelbaar. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.
Dat ze een daklozenkrant verkopen wil niet zeggen dat ze daarnaast niet jatten 'voor de kost'. Zoals ik al eerder vermeldde heb ik wel een keer zo'n krantje gekocht. Maar ik ga gewoon niet iedere week een krantje kopen omdat het dan minder zielig is voor daklozen dat andere mensen met hun karretje vol boodschappen langs hen heen lopen.

Ben het trouwens eens met Tobbes. Je helpt ze eerder door ze aan een baan te helpen dan door een krantje te kopen.
pi_29238570
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:40 schreef Mr-Coffee het volgende:
Weet je wat leuk is??
Een "dakloze" voorbij lopen en keihard Why Don't You Get A Job van Offspring zingen.

ja... lachen
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:51:30 #84
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_29239625
*meldt: krantje + praatje bij vaste verkope.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 03:26:49 #85
46960 StefanP
polemicist
pi_29258688
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:59 schreef yootje het volgende:

[..]

Ja

Er is in Nederland geen enkele reden om dakloos te zijn, tenzij je psychisch gestoord o.i.d. bent. De rest, daar heb ik geen medelijden mee. Ze kiezen er zelf voor. Als je ziet hoe minder bedeelden in andere landen, inclusief kinderen, bejaarden en (mentale) gehandicapten op zichzelf aangewezen zijn en ECHT verhongeren, dan kun je alleen maar minachting hebben voor de mensen die ervoor kiezen om in het bijna paradijselijke Nederland op de straat te leven.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 30 juli 2005 @ 11:49:30 #86
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29262129
Soms vraag ik me ook af, omdat ze altijd voor een supermarkt staan, zouden ze niet de supermarkt betaald worden om daar te staan. Want elke keer als ik zon knakker zie staan krijg ik wel een enorme trek in iets lekkers, en kijk aan weer een impulsaankoop.

Wat denken jullie hier van?
pi_29262518
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:35 schreef boekenworm het volgende:
denk je eens in hoe het voelt als iedereen je met een hoge pet en een tas vol boodschappen langs je heen loopt.
ze gaan zelf expres bij de supermarkt staan hoor Bovendien doen ze dat ook juist om een schuldgevoel op te roepen.
pi_29262527
Nog nooit gedaan en zie ook niet echt de reden om het te doen. Er zijn zat dingen die ik eerst nog lezen wil, dus het is redelijk zonde van mijn geld.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_29262539
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:49 schreef Choumacher het volgende:
Soms vraag ik me ook af, omdat ze altijd voor een supermarkt staan, zouden ze niet de supermarkt betaald worden om daar te staan. Want elke keer als ik zon knakker zie staan krijg ik wel een enorme trek in iets lekkers, en kijk aan weer een impulsaankoop.

Wat denken jullie hier van?
pi_29262543
Ik koop helemaal niks
die mensen stinken
pi_29266031
Ik heb hem wel eens gekocht, als ik echt niet om de verkoper heen kan voel ik me verplicht en ik heb ook wel medelijden met die mensen. Soms is het best interessant, dat krantje.

Maar wel heel vervelend vind ik dat als ik het niet gepast kan betalen, de dakloze vaak alleen iets mompelt en me een krantje geeft, zonder te wisselen.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 15:32:16 #92
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29266820
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 12:08 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ze gaan zelf expres bij de supermarkt staan hoor Bovendien doen ze dat ook juist om een schuldgevoel op te roepen.
Oké... je slaapt elke nacht op straat, in de winter, zomer, regen, kou en hitte. En is maar te hopen dat je aan eten kan komen. Ben je onder de 21 is de kans er niet omdat je te jong bent voor het Leger des Heils. Je loopt de hele dag kans door een andere dakloze lastig gevallen te worden, mishandeld te worden of zelfs vermoord. Je vlucht de hele tijd voor de politie en zogenaamde leuke pubbertjes.

En als iemand op straat komt is dat niet zomaar. Denk jij dat ze, in een tijdperk met enorme werkloosheid, zomaar een baan geven aan iemand die zo diep is gezakt dat hij geen huis heeft. Doe je ogen open. Zo iemand nemen ze nooit van hun leven. Er zijn zat mensen die dankzij de dakloze krant er weer boven op komen en weer een huisje weten te bemachtigen.

Trouwens, grotendeels van de daklozen (zoals mijn broer) zijn ernstig en ongenezelijk psygisch ziek. Zolang er geen resultaten geboekt kunnen worden willen instanties je niet hebben, en bij zulke mensen kun je therapieën geven tot ze er dood bij neer vallen. En het heeft geen zin. Zulke mensen zijn vaak zo psychotisch en bang dat ze echt niet kunnen werken. Ze kunnen niet eens voor zichzelf zorgen. Laat staan dat ze verantwoording voor een baan hebben. Het is voor zulke mesnen al vaak een enorme opgave om zo'n krant überhoud te durven te verkopen.
En de roep op familie heeft niet altijd zin. Sommige mensen zijn simpel weg niet in een normaal huishouden te houden.

Natuurlijk koop ik niet van illigalen. Maar van psygische en verslaafde stumpers wel. Die hebben immers door hun eigen zwakte geen keuze.
pi_29271225
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 15:32 schreef boekenworm het volgende:

-knip-

Natuurlijk koop ik niet van illigalen. Maar van psygische en verslaafde stumpers wel. Die hebben immers door hun eigen zwakte geen keuze.
Ik vind een verslaafde toch echt iets anders als een psychisch gestoorde. Een verslaafde heeft voor een keuze gestaan voor hji\zij verslaafd werd en heeft daarna deze zwakte zelf gecrëerd.

Psychisch gestoorden hoef je ook niet in huis te nemen als familie zijnde, je kunt ze wél helpen met het regelen van een uitkering, waarmee ze niet dakloos hoeven te zijn, mits er gekeken wordt op welke manier het geld uitgegeven wordt. Daarnaast zijn er voor deze mensen ook opvangtehuizen, en dan bedoel ik niet daklozencentra.

'Eigen schuld dikke bult' gaat uiteraard niet voor alle daklozen op, maar ik denk dat een groot deel er zelf zorg voor gedragen heeft dat ze nu de Impuls enzo moeten verkopen. Ik voel me dan ook niet geroepen om deze mensen te helpen.
pi_29271351
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 15:32 schreef boekenworm het volgende:
*knip*
Zoals StefanP al zei: (en ikzelf geloof ik een aantal pagina's terug ook al) Er is in Nederland geen enkele reden om dakloos te zijn.

Het ziek van geest zijn is natuurlijk wél een verhaal apart. Veel mensen zouden naturlijk eigenlijk in een kliniek onder behandeling zou moeten zitten, maar kunnen daar niet terecht nomdat er te weinig plaatsen zijn. Dat is ook nog eens een potentieel gevaar voor de samenleving, zeker in combinatie met drank-/drugsgebruik.

De verslaafde "stumpers", nee, daar heb ik geen medelijden mee. Die hebben wél een keuze. Ze hadden allereerst de keuze om niet aan de drugs te beginnen, en ze hebben de keus (en mogelijkheid! want er zijn hiervoor instanties te over) om te stoppen. Iets wat natuurlijk niet van toepassing is op de mensen met psygische problemen.

Je noemt de enorme werkeloosheid, maar er ís wel werk. alleen wil niemand de kutbaantjes doen. Meer een mentaliteitsprobleem.
pi_29271484
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:45 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Je noemt de enorme werkeloosheid, maar er ís wel werk. alleen wil niemand de kutbaantjes doen. Meer een mentaliteitsprobleem.
Je moet niet vergeten dat een dakloze vaak niet veel werkervaring heeft, dus zal hij overdonderd worden met afwijzingen, dit is ook erg demotiverend en weer een gelegenheid om meer drugs te gebruiken.

Maar toch: krantenwijken, (fruit)boomgaarden, asperges, en dit soort andere kutbaantjes zijn inderdaad wel vaak te vinden, en daar hoef je echt geen werkervaring voor te hebben.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:56:58 #96
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29271699
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:18 schreef McNasty het volgende:

[..]

ja... lachen
Humorloze trut.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_29281524
Ik heb humor in overvloed... ik kan me alleen nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben die dat een dooie grap vindt.

Of leek het je leuk om te doen omdat je goed kan zingen?
  zondag 31 juli 2005 @ 00:47:13 #98
84582 Fungus
Kort Maar Krachtig
pi_29282680
Ik koop ze niet..
Ik heb er niks mee om hen te helpen..Ben totaal niet gierig ofzo maar geloof mij maar dat ze op een hele andere manier aan geld kunnen komen. Je weet nooit ofdat ze het echt zo slecht hebben.
Even een ander verhaal, die zwervers die je in de stad met een heel verhaal komen lastig vallen en dan vragen om geld. Ik geef hen ook nooit wat. Ze gaan er echt geen eten van kopen, ze lopen gelijk naar de dichtsbijzijnde tabakzaak of drugszaak en kopen dat er van.
Moet je maar eens zeggen: Maar natuurlijk, je zal vast wel honger hebben. Loop maar even mee dan gaan we een lekker broodje voor je halen.
Nou dan hoeven ze opeens niks meer, zegt toch al genoeg?
}{ Word Actief, Denk Positief! }{
  zondag 31 juli 2005 @ 01:08:12 #99
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_29283253
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:50 schreef Dwaashaas het volgende:

Je moet niet vergeten dat een dakloze vaak niet veel werkervaring heeft, dus zal hij overdonderd worden met afwijzingen, dit is ook erg demotiverend en weer een gelegenheid om meer drugs te gebruiken.

Maar toch: krantenwijken, (fruit)boomgaarden, asperges, en dit soort andere kutbaantjes zijn inderdaad wel vaak te vinden, en daar hoef je echt geen werkervaring voor te hebben.
geef jij wel vaker argumenten om je eigen argumenten te ontkrachtigen?

Overigens heb ik niets tegen daklozen hoor, zolang ze m'n autoradio nu eens laten zitten. Daarbij kost het iedere keer meer om de kapotgeslagen ruit te vervangen dan die radio an sich...
  zondag 31 juli 2005 @ 15:22:03 #100
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29294484
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:41 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik vind een verslaafde toch echt iets anders als een psychisch gestoorde. Een verslaafde heeft voor een keuze gestaan voor hji\zij verslaafd werd en heeft daarna deze zwakte zelf gecrëerd.
Soms waren er de omstandigheden wel naar. Het is nooit niet voor niets dat iemand naar dergelijke middelen grijpen. Ik bedoel, is het de schult van elk psygisch ziek mens (ja, zo zie ik het) dat ze de zwakte hebben die ze hebben? Die is vaak ervelijk, vaak zien ze hun ouders als voorbeeld. En nog vaker ben je verslaafd voor je het weet. De grens tussen psyche en verslaving is echt flinter dun.
quote:
Psychisch gestoorden hoef je ook niet in huis te nemen als familie zijnde, je kunt ze wél helpen met het regelen van een uitkering, waarmee ze niet dakloos hoeven te zijn, mits er gekeken wordt op welke manier het geld uitgegeven wordt. Daarnaast zijn er voor deze mensen ook opvangtehuizen, en dan bedoel ik niet daklozencentra.
Dat klinkt heel idealistisch. Ik ben met mijn broer tich keer naar kantoren geweest, mijn moeder ook. Maar al dat geld is bij sommige zieke mensen weg voor je het weet. Het is niet voor niets dat ze dakloos worden. Ze hebben geen verantwoording. En sommige zijn te gevaarlijk om te helpen of hebben simpel weg geen familie. Vaak zien ze hulp ook niet als hulp omdat de blik teveel verward is. Echt, duizende mensen hebben een broer, zoon of dochter, zus als ik aan broer heb. En geloof me, je kon op je kop staan met een emmer water op de voeten. En het heeft geen zin... Je staat bij zulke mensen machteloos. Ze hebben gewoon een gezinsvervangenttehuis vaak nodig. Of begeleid wonen. Alleen die zijn er enkel parteculier, omdat er vaak geen resultaten geboekt worden. En vaak zijn die kosten veelste hoog.
quote:
'Eigen schuld dikke bult' gaat uiteraard niet voor alle daklozen op, maar ik denk dat een groot deel er zelf zorg voor gedragen heeft dat ze nu de Impuls enzo moeten verkopen. Ik voel me dan ook niet geroepen om deze mensen te helpen.
Natuurlijk hebben veel eigen schult, maar zoveel ook niet. En ik zeg niet dat je moet, alleen het is voor mij een gevoelig iets waar ik heel fel in ben. Je hoeft ze niet helpen, alleen oordeel niet zo snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')