quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:15 schreef Choumacher het volgende:
DAKLOZENKRANT.
Ja dat vraag ik me af. Wie koopt er wel eens een daklozenkrant en waarom. Omdat het een kwalitatief goede krant is waar de andere dagbladen niet aan kunnen tippen of koop je hem misschien uit medelijden voor desbetreffende "dakloze". Ja ik zet dakloze tussen " " want hoe weet je dat hij een echte dakloze is. Misschien verkoopt hij wel vervalsingen, hoe kun je vervalsingen herkennen? Hebben daklozenkranten soms een watermerk of andere herkenningspunten?
En degenen die een daklozenkrant kopen....wat staat er in? Heb je altijd hot news, de laatste roddels? Want daklozen zijn overal, ze hebben immers geen dak boven hun hoofd, althans geen vaste. Staat er in wat er op tv komt of advertenties. Zijn er bedrijven die er in adverteren? Ik neem aan dat een verhuisbedrijf niet gaat adverteren in de daklozenkrant. En als ze dakloos zijn, waarom zie ik ze altijd droog hun krantje verkopen? Net als vandaag...alle daklozenkrantenverkopers zijn droog terwijl het gisteren bijna een zondvloet was. Zelfs huizenbezitters hadden moeite droog te blijven. Zijn er al verkopers gesingnaleerd die hun kranten boven de adviesprijs verkopen?
Kun je promoveren als daklozenkrantverkoper? Dat je bijv na 10 jaar chef-assistent-daklozenkrant-verdeler wordt. Ik zie bij de Albert heijn op de Nieuwmarkt altijd zon gozer staan. Soms twijfel ik of ik er een zal kopen maar die gozer heeft pech dat hij op Maradona lijkt, wat mij onbewust er van weerhoudt van hem te kopen. Een relatie met een dakloze lijkt me wel makkelijk: je kunt hem/haar overal afzetten als je hem/haar thuisbrengt.
Je zegt Ik zou er geen probleem mee hebben..... dat suggereert dat je er nooit eentje koopt. Maar verderop schrijf je: het is alleen zo jammer dat het gewoon een slecht tijdschrift is wat weer suggereert dat je er wel eens een koopt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:34 schreef McNasty het volgende:
Ik zou er geen problemen mee hebben een krant van ze te kopen, het is ze gegund... Het is alleen zo jammer dat die daklozenkrant gewoon een slecht tijdschrift is.
Ik lees nog liever wachtkamerlectuur.
Omdat die vrouwen gewoon de crackhoer uithangen :quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Trouwens
Wat ook gek is, het zijn allemaal mannelijke zwervers he?
Hoe zou dat nu toch komen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:15 schreef Choumacher het volgende:
Een relatie met een dakloze lijkt me wel makkelijk: je kunt hem/haar overal afzetten als je hem/haar thuisbrengt.
Bij de Lidl hier vlakbij staat een vrouwtje.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Als ik er een zie staan zwaaien met zo'n krantje voor mijn buurtsuper
dan versnel ik mijn pas
en kijk intens naar mijn tenen tot ik er voorbij ben
Het is een hele kunst om zijn trieste blik niet te vangen
en het kost me dermate veel moeite om er niet stiekem naar te kijken, want vaak vangt hij dan net je blik.
Trouwens
Hoe zou dat nu toch komen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeker nooit in Nijmegen geweest .....quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Trouwens
Hoe zou dat nu toch komen?
Volgens mij doen ze dat ook wel hoor. Ze zijn gewoon aan het snabbelen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:40 schreef Christine het volgende:
[..]
Bij de Lidl hier vlakbij staat een vrouwtje.
Ze kunnen trouwens allemaal geen woord Nederlands.
Waarom kloppen ze niet bij de sociale dienst aan.
Ze hebben pasjes.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:15 schreef Choumacher het volgende:
DAKLOZENKRANT.
Ja dat vraag ik me af. Wie koopt er wel eens een daklozenkrant en waarom. Omdat het een kwalitatief goede krant is waar de andere dagbladen niet aan kunnen tippen of koop je hem misschien uit medelijden voor desbetreffende "dakloze". Ja ik zet dakloze tussen " " want hoe weet je dat hij een echte dakloze is. Misschien verkoopt hij wel vervalsingen, hoe kun je vervalsingen herkennen? Hebben daklozenkranten soms een watermerk of andere herkenningspunten?
In de Z vooral dingen over Amsterdam, geen ads.quote:En degenen die een daklozenkrant kopen....wat staat er in? Heb je altijd hot news, de laatste roddels? Want daklozen zijn overal, ze hebben immers geen dak boven hun hoofd, althans geen vaste. Staat er in wat er op tv komt of advertentied. Zijn er bedrijven die er in adverteren? Ik neem aan dat een verhuisbedrijf niet gaat adverteren in de daklozenkrant.
Denk je dat die mensen die krantjes een week bij zich houden?quote:En als ze dakloos zijn, waarom zie ik ze altijd droog hun krantje verkopen? Net als vandaag...alle daklozenkrantenverkopers zijn droog terwijl het gisteren bijna een zondvloet was.
Bij de Z staat het er in koeieletters op.quote:Zelfs voor huizenbezitters hadden moeite droog te blijven. Zijn er al verkopers gesingnaleerd die hun kranten boven de adviesprijs verkopen?
Dom topic.quote:Kun je promoveren als daklozenkrantverkoper? Dat je bijv na 10 jaar chef-assistent-daklozenkrant-verdeler wordt. Ik zie bij de Albert heijn op de Nieuwmarkt altijd zon gozer staan. Soms twijfel ik of ik er een zal kopen maar die gozer heeft pech dat hij op Maradona lijkt, wat mij onbewust er van weerhoudt van hem te kopen. Een relatie met een dakloze lijkt me wel makkelijk: je kunt hem/haar overal afzetten als je hem/haar thuisbrengt.
Briljante redenatie !quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:36 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Je zegt Ik zou er geen probleem mee hebben..... dat suggereert dat je er nooit eentje koopt. Maar verderop schrijf je: het is alleen zo jammer dat het gewoon een slecht tijdschrift is wat weer suggereert dat je er wel eens een koopt.
Dus: koop je nou wel of niet de daklozenkrant?
Koop er 1 zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:46 schreef Choumacher het volgende:
Oke maar mensen ik zou ook graag wat reacties willen over wat er nou allemaal in staat want ik ben erg benieuwd.
Nou met de daklozenkrant is het wel iets anders want tja hoe moet ik het zeggen...Een daklozen krant zie ik nooit ergens rondslingeren bijv. in de trein, of dat kennissen hem thuis hebben liggen, terwijl dat met ander lectuur (vaker) wel het geval is. Dus met daklozenkrant is het meestal zo dat mensen die er eentje hebben gelezen hebben er ook eentje hebben gekocht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:46 schreef McNasty het volgende:
[..]
Briljante redenatie !![]()
Dat ik het een verrot blad vind suggereert helemaal niet dat ik er wel eens een koop. Het suggereert echter wel dat ik er wel eens eentje (of meerdere) heb doorgelezen.
Ik heb namelijk ook nog nooit wachtkamerlectuur gekocht en toch heb ik het wel eens gelezen, rara hoe kan dat?
Mooi gesprokenquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:49 schreef BillGates het volgende:
IN utrecht en rotterdam hebben verkopers een pasje en een vaste plek om te staan. illegale kranten worden daar dus ook steeds minder aangeboden, omdat het publiek nu wel zon beetje weet welke krant de 'echte' is.
Die krant die voor de helft in het frans is is dus een illegale.. de organisatie daarvan is ook in handen van louche lui, en de verkopers zijn ook niet dakloos vaak.
Als je twijfelt: altijd vragen naar de verkoperspas. Verkopers zijn verder ook verplicht om zich aan huisregels te houden: bedelen, opdringerig gedrag of misbruik van alcohol of drugs is dus taboe. Als je je er niet aan houdt, dan ben je je pasje kwijt.
Ja, ik koop straatnieuws. Vind de verhalen vaak interessant, en het gaat ook wel over iets meer dan dakloosheid alleen.
Ik zie het verkopen van straatnieuws dus ook gewoon als werk. Mensen die dat niet zo zien zouden zichzelf eens kunnen afvragen: stel je voor als het verkopen van een straatkrant opeens 200 euro per dag zou opleveren. Dan zou het opeens een hele respectabele baan zijn, niet?
Hee ik ben niet zo financieel bedeeld dat ik zomaar iets kan kopen zonder er van overtuigd te zijn dat het iets is waar ik iets aan heb vandaar mijn field-researchquote:
Zwerver.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:53 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Hee ik ben niet zo financieel bedeeld dat ik zomaar iets kan kopen zonder er van overtuigd te zijn dat het iets is waar ik iets aan heb vandaar mijn field-research
Dus?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
De mensen die je 's avonds in het park op een bankje ziet liggen zijn de mensen die vanwege agressief gedrag, of omdat ze onder invloed zijn van drank/drugs niet worden binnengelaten in een opvangcentrum.
Dus is het hun eigen stomme schuld dat ze dakloos zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:55 schreef Posdnous het volgende:
Dus?
zie mijn post eerder.. wie ben jij om uit te maken dat het verkopen van een krant op straat geen 'echte' baan is?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik koop geen daklozenkrant. We hebben in nederland een prima sociaal stelsel. Je hóeft hier niet dakloos te zijn. De mensen die je 's avonds in het park op een bankje ziet liggen zijn de mensen die vanwege agressief gedrag, of omdat ze onder invloed zijn van drank/drugs niet worden binnengelaten in een opvangcentrum. Als ik een krant wil dan koop ik een échte krant, waar informatie instaat die voor mij nuttig is. Als zij geld willen verdienen, dan zoeken zij maar een échte baan.
Ik noem me liever een financieel iets minder bedeelde medemens. Dat klinkt toch iets optimistischer...quote:
Wat weet jij met je botte harses nou helemaal van die mensen, simpele.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dus is het hun eigen stomme schuld dat ze dakloos zijn.
O ja, dus dan moeten ze maar dood.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dus is het hun eigen stomme schuld dat ze dakloos zijn.
Nou als je naast je "baan" ook nog van het sociaal stelsel geniet noem ik het geen echt baan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef BillGates het volgende:
[..]
zie mijn post eerder.. wie ben jij om uit te maken dat het verkopen van een krant op straat geen 'echte' baan is?
overigens: ga maar eens kijken bij een opvang .. je zal zien dat er dagelijks nog steeds een hele berg mensen wordt geweigerd omdat de opvang simpelweg VOLzit..
(ja, zelfs in de zomer!)
Als het verkopen van een straatkrant opeens 200 euro per dag zou opleveren dan zou de verkoper ervan niet dakloos zijn. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef BillGates het volgende:
zie mijn post eerder.. wie ben jij om uit te maken dat het verkopen van een krant op straat geen 'echte' baan is?
overigens: ga maar eens kijken bij een opvang .. je zal zien dat er dagelijks nog steeds een hele berg mensen wordt geweigerd omdat de opvang simpelweg VOLzit..
(ja, zelfs in de zomer!)
Mee eens.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:00 schreef Choumacher het volgende:
Nou als je naast je "baan" ook nog van het sociaal stelsel geniet noem ik het geen echt baan.
Dat zijn jóuw woorden, niet de mijne.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:59 schreef yootje het volgende:
O ja, dus dan moeten ze maar dood.
Ik weet dat een groot deel de hele dag niets anders doet dan alcohol zuipen, drugs gebruiken, mensen lastig vallen, en fietsen / autoradio's jatten. Daarmee heb ik dan alle stereotypen wel gehad lijkt me. Verbreed mijn visie eens alsjeblieft, aangezien jij er zoveel verstand van hebt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:58 schreef Posdnous het volgende:
Wat weet jij met je botte harses nou helemaal van die mensen, simpele.
Bedoel je dat als een vriend van je een Donald Duck koopt je die wel in z'n woonkamer ziet liggen maar een daklozenkrant niet?? Of bedoel je misschien dat mensen die daklozenkranten kopen deze helemaal voor zichzelf houden??quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Nou met de daklozenkrant is het wel iets anders want tja hoe moet ik het zeggen...Een daklozen krant zie ik nooit ergens rondslingeren bijv. in de trein, of dat kennissen hem thuis hebben liggen, terwijl dat met ander lectuur (vaker) wel het geval is. Dus met daklozenkrant is het meestal zo dat mensen die er eentje hebben gelezen hebben er ook eentje hebben gekocht.
Oke jij verraad jezelf jij bent geen Nederlander. Ik zou zelfs stront aannemen....als het maar gratis is.quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:57 schreef whoops het volgende:
Nimmer... Als ze hem weg zouden geven zou ik hem zelfs weigeren...
Nou zoals je ook in een eerdere post kunt lezen gooien mensen hem meestal weg na hem gelezen te hebben. En een abonnement kun je er niet op nemen, dus daarom dat je die kranten niet zo vaak bij mensen thuis ziet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:06 schreef McNasty het volgende:
[..]
Bedoel je dat als een vriend van je een Donald Duck koopt je die wel in z'n woonkamer ziet liggen maar een daklozenkrant niet?? Of bedoel je misschien dat mensen die daklozenkranten kopen deze helemaal voor zichzelf houden??
Als je kenissen geen daklozenkrant thuis hebben liggen dan hebben ze er waarschijnlijk ook geen gekocht. Ik heb blijkbaar andere kenissen die die dingen wel eens kopen.
Be my guest.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:08 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Oke jij verraad jezelf jij bent geen Nederlander. Ik zou zelfs stront aannemen....als het maar gratis is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |