abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:42:44 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29175864

Na een seizoen geen hockey is ie er weer: De NHL.

Het vertrouwen van vele fans zal teruggewonnen moeten worden maar dat komt op den duur zeker goed.

Game on.

The season kicks off on Oct. 5, 2005 with all 30 teams in action for the first time ever.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:52:32 #2
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29176162
Dat bovenste logo is volgens mij officieel vervangen door het onderste, en is dus wat gedateerd . Verder is dit natuurlijk niet veel meer dan een tvp... Zal ook nog even mijn laatste post uit het vorige topic quoten:
quote:
HIER vind je een mooi lijstje van TSN met daarin de stand van zaken per team (volgens TSN weliswaar). Je ziet er wie misschien het team zal moeten verlaten door de hoge kosten, wie er misschien weggekaapt gaat worden vanwege een laag salaris, wie de talenten zijn en hoeveel ze te besteden hebben.
Het is in elk geval wel duidelijk dat de 'grote' teams behoorlijk moeten gaan goochelen met de financien...
Popolon, denk je trouwens dat er bij de Wings nog spelers weggaan? Naast Hatcher - McCarthy - Whitney dus? Want er zitten natuurlijk een paar oudjes en dure spelers bij. Lidstrom zal op 7,5 miljoen per jaar komen, maar is wel de beste in zijn soort. Het is echter wel een enorm bedrag. En dan heb je nog Chelios, die al in de 40 is, en Yzerman... Ik denk dat Yzerman nog een jaartje eraan plakt, hij wil naar zijn afscheid toewerken denk ik. Het wordt in elk geval leuk deze zomer op de transfermarkt van de NHL
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:57:20 #3
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29176302
Yzerman blijft wel, ondanks het feit dat hij unrestricted weg zou kunnen gaan. Hij heeft al aangegeven als Wing te willen eindigen.

Niedermayer (Scott) daarentegen zou best wel eens de Devils kunnen verlaten. Z'n gang naar UFA wordt door z'n agent als 'testing the waters' betiteld, maar je weet maar nooit waar dat toe leidt... Als Devils fan lijkt me zo'n verlies goed klote.
Decisions are made by those who show up.
pi_29176317
In de begintijd toen EA met zijn sportspellen heb ik vele dagen doorgebracht met NHL op de Nintendo. Ook altijd op teletekst van CNN gekeken wat de uitslagen worden. De interesse is bij mij daarna wat gezakt, maar misschien is dit na een jaar rust wel de manier om er weer 'in te komen'.

NHL
Kwekker ben je niet voor even, maar voor het leven
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:57:56 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29176319
Ja dat logo is vervangen.

Maar goed, Yzerman gaat deze week in gesprek. Grote kans dat deze Red Wing legende er nog een seizoen aan vastplakt.

The Red Wings have committed about $22 million to nine players' salaries so far. The team is looking to add about another dozen players.

Mathieu Schneider en Pavel Datsyuk zullen waarschijnlijk blijven.

Het speelschema wordt vanmiddag bekend gemaakt trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29176399
Volgens mij is het deel 1

De Kings komen goed uit de lock-out. Ze hebben minimaal een stuk of 5 jonge spelers die vorig jaar veel geleerd hebben in de AHL en die klaar zijn voor veel ijstijd, een paar veterans die weinig verdienen en nog 10-15 miljoen euro te besteden.

Van de Kings gaat de NHL nog veel horen in de komende 5 jaar

Chelios en Steve Y. zullen niet de hoofdprijs vragen en zullen graag nog een keer de laatste cup-run van de Wings mee willen maken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:01:28 #7
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29176416
Nooit geluisterd via nhl.com, Kwekkertje??

Zal nooit vergeten dat ik in 2003 na een Devils playoff wedstrijd heb geluisterd naar het vervolg van de op 3 na langste playoff wedstrijd ever: Dalles vs. Anaheim... EINDELIJK, in 5 OT schoot Sykora dat ding in het net...
pi_29176639
Ik was toen in NY
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29176640
Er is zelfs een kans dat Forsberg niet terug gaat naar de avs. Deze hebben namelijk de intentie uitgesproken Sakic en Blake vast te willen houden en ze houden zich stil over Forsberg. En alle drie zal waarschijnlijk wel net iets te zwaar drukken op de salary-cap.

Buffalo wil trouwens Satan traden. Die zou in z'n eentje 14 % van de cap bedragen. Mag je gerust zwaar noemen.

Ik vraag me alleen maar af hoe de Rangers hier uit kunnen komen. Ze hebben geweigerd om de optie op een extra jaar op Lindros uit te oefenen. Bure is al langere tijd geblesseerd aan de knie en Jagr, ja Jagr, die is duur. Dat van lindros was trouwens voor de lock-out geloof ik al bekend.

Allison van de Kings mag geloof ik ook weg. De Kings GM zegt dat ze een andere kant op willen.
pi_29176667
En ik vind het nog steeds jammer dat NHL Powerweek niet meer uitgezonden wordt (mede omdat we die NBC niet meer hebben.)
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:18:28 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29176789
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:12 schreef freedon22 het volgende:
En ik vind het nog steeds jammer dat NHL Powerweek niet meer uitgezonden wordt (mede omdat we die NBC niet meer hebben.)
Dan heb je een serieuze downgrade van je kanalen gedaan.

WXSPCA zendt alle wedstrijden van Detroit uit dus dat zit wel goed.
pi_29176820
zucht........

Arnhem he. Dan weet je het wel. We hebben wel het tell sell kanaal! ook leuk......
pi_29176830
Allison staat niet onder contract, en die is waarschijnlijk zowiezo niet fit en Lindros is zijn geld niet waard
pi_29176936
Lindros heeft in zijn eerste seizoen toch aardig meegedaan maar ik geef toe dat hij aardig is ingekakt. Bure kan trouwens door zijn knieen al jaren niet echt heel erg goed meer mee.

Ik las ook dat Datsyuk misschien in Rusland blijft omdat hij daar praktisch even goed wordt betaald. Betalen die zo goed daar dan?
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:27:44 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29177011
Russen betalen zeker goed, Red Wing Pavel Datsyuk heeft ook een aanbod uit Rusland gekregen.
pi_29177135
Ik zie trouwens in je profiel waarom je die zender hebt. Dat zijn goede zaken kerel.....
Grand rapids. Ik las dat de seizoenskaarten voor de Sabres maximaal of minimaal 68 dollar gaan kosten. Dat valt reuze mee. Detroit hetzelfde?
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:37:12 #17
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29177300
68 dollar per game lijkt me dat... 68 dollar voor een heel seizoen zou echter de financiële problemen van de Sabres goed verklaren
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:42:40 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29177467
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:31 schreef freedon22 het volgende:
Ik zie trouwens in je profiel waarom je die zender hebt. Dat zijn goede zaken kerel.....
Grand rapids. Ik las dat de seizoenskaarten voor de Sabres maximaal of minimaal 68 dollar gaan kosten. Dat valt reuze mee. Detroit hetzelfde?
De prijzen zijn nog niet bekend, ben nog maar één keer in de Joe Louis Arena geweest (woon hier nog maar net) en toen was de prijs volgens mij rond de $60/70, was tegen de Trashers.

Zal me benieuwen, naar Detroit rijden is nog te overzien.
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:59:48 #19
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29179977
Het speelschema is bekend!

Het was trouwens al eerder bekend dat er meer tegen de teams in de divisie wordt gespeeld en veel minder tegen andere teams en tegen sommige zelfs helemaal niet.

Laatste nieuwtjes:

- Detroit wacht op Shanahan, die erg lang wacht met het gebruik maken van zijn optie tot nog een seizoen. Ze vrezen daar het ergste, maar hopen nog dat hij terugkomt

- Boston heeft contracten aangeboden aan Thornton, Samsonov, Gonchar, Axelsson en Lapointe

- Ottawa gebruikt de optie om Hasek nog een jaar aan zich te binden. Die gast moet ook al zeker 40 zijn, maar het blijft een legende natuurlijk.

- Anaheim wil de 2nd overall pick graag ruilen tegen een gevestigde speler. Met talenten als Smid, Perry, Lupul en Getzlaf hebben ze een top-draftpick niet zo heel hard nodig.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:06:11 #20
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29180197
Wel suf dat er tegen sommige teams helemaal niet gespeeld hoeft te worden. Lijkt me toch het leukst als je een ieder op z'n minst één keer tegen komt.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:07:01 #21
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29180234
Inderdaad... En zeker als je in een divisie met een paar sterke teams zit, kan dit je seizoen zelfs om zeep helpen...
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:10:40 #22
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29180360
Nou ja, dat divisie-idee snap ik wel, dat bevordert rivaliteiten. En dat je tegen teams uit je conference vaker speelt, dan tegen teams uit de andere conference ook wel. Maar je moet wel minstens een keertje tegen een team uit de andere conference spelen.
pi_29184301
Detroit kan met het geld dat ze met Shanny besparen een betere en jongere speler terug halen dus ik niet dat Holland het erg vindt als hij zijn optie niet licht
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:20:57 #24
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29186734
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Detroit kan met het geld dat ze met Shanny besparen een betere en jongere speler terug halen dus ik niet dat Holland het erg vindt als hij zijn optie niet licht
Shanahan zou 'maar' 2,4 miljoen gaan verdienen, en dat is niet gek veel voor een speler van zijn kaliber... Dus ik denk dat ze heb er toch wel graag bij hebben!
pi_29186963
Shanny gaat de 20 goals niet halen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 01:09:09 #26
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29189647
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Shanny gaat de 20 goals niet halen.
Ik denk van wel... Maar het ligt er wel aan in welke lijn hij komt te staan, en dus wie zijn concurrenten op de right wing worden...
pi_29199332
Is er hier in nederland ook maar een beetje een mogelijkheid om wedstrijden te zien? Dan moet ik zeker zorgen dat ik espn ofzo kan krijgen. Kost vast wel wat...
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:21:09 #28
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29199399
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:42 schreef popolon het volgende:

[..]

De prijzen zijn nog niet bekend, ben nog maar één keer in de Joe Louis Arena geweest (woon hier nog maar net) en toen was de prijs volgens mij rond de $60/70, was tegen de Trashers.

Zal me benieuwen, naar Detroit rijden is nog te overzien.
Kan me herinneren dat de Sabres in 2003-2004 een paar wedstrijden in Rochester hebben gespeeld. Zou wel een aardig idee zijn als alle teams er een paar in het huis van een affiliate gingen spelen (waaronder dus uiteraard de Griffins).

Overigens is een seizoenskaart van 70 euro natuurlijk totaal onmogelijk. Toen wij hier in het dorp nog eredivisiebasketbal hadden waren seizoenskaarten al ruim over de honderd gulden, en dat met een competitie als de Nederlandse...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_29199785
Inderdaad, ik vond het al zo vreemd laag. Maar je zal wel gelijk hebben. Seasontickets, tja, klinkt als seizoenskaarten.
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:01:09 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29208007
Griffins zijn inderdaad de 'primary affiliate' van de Red Wings, Van Andel Arena is 10 minuten hier vandaan dus daar gaan we af en toe wel 'ns kijken.

Zelfde geldt voor de Whitecaps (affiliate voor de Tigers, MLB) maar da's wat minder interessant.
pi_29214954
freedon = jaloers....
zucht
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:59:48 #32
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29220674
Bob Goodenow is teruggetreden als voorzitter van de spelersvakbond... yay!

Brandon Shanahan blijft bij de Wings, en Ken Holland doet alsof 'ie het leuk vindt. 2,3 miljoen drukt toch wel een beetje op je capspace.

OffT:
Ik heb de Tigers zelf eens zien spelen... dat was al niet best, laat staan wat hun minor league affiliate zou kunnen uitrichten.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:08:12 #33
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29220894
2,3 miljoen voor zo'n speler is toch niet duur... Helaas dat hij nu nog maar 14 miljoen over houdt voor 11 spelers...

Gave signature btw!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 02:56:13 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29222856
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:19 schreef freedon22 het volgende:
Is er hier in nederland ook maar een beetje een mogelijkheid om wedstrijden te zien? Dan moet ik zeker zorgen dat ik espn ofzo kan krijgen. Kost vast wel wat...
ESPN zendt geen NHL uit dit seizoen, de onderhandelingen met diverse andere stations zijn al in volle gang.

Volgens mij heeft UPC digital wel ESPN Classic maar ja, da's ook niet alles.

Ik denk toch echt dat 't dan satelliet wordt, om de vele sportzenders uit de VS te kunnen ontvangen zal je denk ik diep in de buidel moeten tasten.
pi_29225073
Ik hoop dat ESPN in elk geval in Latijns Amerika wel de NHL heeft, al is dat afwachten.

UPC heeft als optie NASN en daar kan je NHL wedstrijden zien
pi_29239048
Ja ik lees het net op de site. Dat klinkt erg aantrekkelijk.... Ik ga me er eens in verdiepen.

@Diego: Zit jij in argentinie? Ik haalde woensdagavond mijn broer op, op schiphol en tegelijkertijd kwam de selectie van Boca aan. Ik herkende er geeneen maar was wel leuk om te zien. Pluisje was er niet bij. Had ik wel gaaf gevonden.
pi_29242110
Wings sign Franzen.

Geweldig, zijn niet mijn favorieten daar in Detroit, maar vind dit wel geweldig. Franzen na het eind van afgelopen seizoen vertrokken van Linköping naar de grote rivaal Jönköping en voordat hij ook maar 1 keer heeft gespeeld is hij daar al weer weg en heeft een half mln gevangen.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejĺ, hejĺ LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_29244699
Wat voor een speler is dat?
pi_29245919
Johan Franzén #6

Linköping White Lions. Swedish Elite League

Born: 1979-12-23 Vetlanda, Sweden
Position: C
Shoots: L
Height/Weight: 6'2'/ 207 lbs
Selected by Detroit Redwings with their first pick, round 3, #97 overall in the 2004 NHL entry draft.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_29245936
Lijkt me inderdaad vrij waarschijnlijk als hij voor de Wings tekent. En dan nu het antwoord ok?
pi_29254995
Ik zal het eens opzoeken in East side hockey manager (wat is dat een vet spel, championshipmanager maar dan voor ijshockey. Ik vraag me af wanneer de patch komt voor de salarycap)

edit: typo
pi_29255181
Volgens het spel is het een skilled forward with 3rd line potential. Plays like Josh Holden with a bigger frame but a slower stride. Hij is erg sterk. A fairly good player. Nu nog maar afwachten wat het word in de competitie. Maar ja, het is maar een spelletje.
pi_29255310
Ik vroeg wat voor een speler het is?

Peter Forsberg, een van de beste spelers van de NHL die goed op de Wing kan spelen en als center, ongeloofelijk sterk aan de puck, goede schaatstechniek, sterk in de een tegen een duels, erg blessuregevoelig.

Ik weet zeker dat jij het ook kan JRZweeds

zaterdag 30 juli 2005 @ 17:17:26 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29269184
Hoor van echte fans toch de teleurstelling dat die hard Red Wing Darren McCarty wordt gewaived.

De echte knokker, waar zo'n beetje de hele NHL bang voor was, is weg.

"He's really what the city's all about. He came every night to play hard. He was a big part of our success."

pi_29271088
Vooral die eerste is cool
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:39:05 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29271150
Ja dat is tegen de Colorado Avalanche, de aartsrivaal.
pi_29271196
En tegen wie en waarom was hij aan het vechten?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:25:22 #48
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29272579
Tweede foto is volgens mij tegen Derian Hatcher...

Overigens is de draft in volle gang. Zoals verwacht heeft Pittsburgh Crosby gekozen...

Detroit heeft trouwens Yzerman een contract aangeboden! Goed nieuws...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:41:56 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29275066
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En tegen wie en waarom was hij aan het vechten?
Het begon in de playoffs van '96:

The most significant incident came in Game 6 when Claude Lemieux drilled the Wings' Kris Draper into the boards from behind and left Draper suffering serious facial injuries as a result.

Sindsdien is het nooit meer goedgekomen tussen the Avalanche en Red Wings, deze wedstrijden staan garant voor spektakel en wat geweld.
pi_29275190
Maar wie was de Av die ging turtelen?

De Kings hebben met de 11e pick een Sloveen gekozen die volgen de voorspellingen als derde of vierde overall zou worden gekozen maar het lijkt erop dat GM´s dit jaar liever North Americans kiezen
pi_29275285
8 buitenlanders waaronder een Jap(waarschijnlijk gewoon een Canadees of Amerikaan die toevallig in Japan is geboren. Hij speelde vorig jaar in elk geval in Canada) en een Sloveen in de eerste ronde
  zondag 31 juli 2005 @ 03:02:41 #52
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29285279
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar wie was de Av die ging turtelen?
Dat was ook Claude Lemieux.
  zondag 31 juli 2005 @ 03:08:19 #53
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29285350
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
8 buitenlanders waaronder een Jap(waarschijnlijk gewoon een Canadees of Amerikaan die toevallig in Japan is geboren. Hij speelde vorig jaar in elk geval in Canada) en een Sloveen in de eerste ronde
Als ik je vertel dat die "Japanner" Ryan O'Marra heet verander je zeker niet van gedachten?

De twee groten der Canadezen hebben allebei een goalie in de eerste ronde gekozen... Ik kan me nauwelijks meer herinneren wie er voor de Habs en Leafs het doel verdedigde... Theodore? CuJo was naar de Wings vertrokken... I'm drawing a genuine blank here.
pi_29286771
Eddy the Eagle
  zondag 31 juli 2005 @ 08:15:51 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29286846
En diego, ben je er al achter dat ook ESPN spaanstalig het niet uit gaat zenden?
  zondag 31 juli 2005 @ 09:49:00 #56
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29287128
Owja, Belfour
pi_29288763
Rangers hebben Marc Staal gekozen !! Nice pick :-)

Draft werd trouwens live uitgezonden via nhl.com (streaming) heb het gezien vanaf 3rd pick overall.
Leuk om een keer te zien.

Btw voor de nederlandse liefhebbers kan je bij UPC een pakket aanvragen voor 34,95 euro met:

- Chello Light (geen d/l limiet)
- Digitaal bellen (+gratis telefoon)
- Digitale Televisie ( NASN in het basispakket !!!!!!!)

NASN is dus de enige zender die NHL uitzend in Europa (zeggen ze zelf tenminste)

Yaaaaaaaaaaaaaaay !!!
Jesus saves ! But Gretzky scores it on the rebound
Let's Go Rangers
  zondag 31 juli 2005 @ 12:26:08 #58
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29289429
NASN heeft in Engeland inderdaad de NHL rechten, maar in Nederland wordt de Duitse versie uitgezonden. En aangezien Premiere de NHL-rechten van Duitsland heeft, komt er dus GEEN NHL op dat kanaal . Ze zijn/waren wel van plan AHL te gaan doen, maar ook dat is nog niet eens zeker... Juich dus vooral niet te vroeg
  zondag 31 juli 2005 @ 22:07:22 #59
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_29306599
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:26 schreef WasQ het volgende:
NASN heeft in Engeland inderdaad de NHL rechten, maar in Nederland wordt de Duitse versie uitgezonden. En aangezien Premiere de NHL-rechten van Duitsland heeft, komt er dus GEEN NHL op dat kanaal . Ze zijn/waren wel van plan AHL te gaan doen, maar ook dat is nog niet eens zeker... Juich dus vooral niet te vroeg
Dat meen je niet...
quote:
NHL (National Hockey League)
NASN does not currently hold the rights to the NHL in Europe
Godverdomme...
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_29307064
Johan Franzén:

Strenghts: A very smooth and mobile skater ... fantastic size and strength, and top-notch physical conditioning ... a workhorse who can handle himself physically and isn't afraid to throw a hit when needed ... good vision and a smart playmaker ... handles the puck well and protects it from opposition defenders with his excellent strength and balance ...

Weaknesses: Capable offensively but will never be a National Hockey League point-producer ... one-time winger still needs to improve on his faceoff skills, especially as a projected third- or fourth-liner ...

Projection: Franzen is a big, strong and mature prospect. The Red Wings intend to sign him as soon as possible, and when that happens, he'll battle for a depth job in the NHL. He projects as a sound defensive forward who can chip in with occasional offense.

Dit verhaal klopt wel zo ongeveer. Johan is een goede center voor de derde lijn. Zal nooit veel punten maken, maar is defensief goed en erg sterk.
O-H-I-O; Buckeyes
  zondag 31 juli 2005 @ 22:42:34 #61
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29308009
Ben bang dat hij de concurrentie met Draper, Yzerman en Datsyuk om een center-plek in de eerste drie lijnen niet aankan... Maar wellicht is hij gehaald voor het geval Yzerman niet speelt (wat waarschijnlijk een wedstrijd of 30 het geval zal zijn verwacht ik)...
pi_29308963
Dus dat wordt de vierde lijnj voor hem met zo nu en dan wat tijd op de 3e lijn. Maar Detroit speelt altijd met 4 lijnen dus ijstijd krijgt hij toch wel
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:29:18 #63
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29311510
In de vierde lijn stond geloof ik Boyd Devereaux. En ze hebben tegenwoordig ook nog eens Robert Lang, dus ik zou er nog maar niet zo heel erg zeker van zijn dat Franzen het snel verder schopt dan een farmteam... We zullen zien!
pi_29315562
Ik denk dat ESPN International overigens wel de NHL gaat uitzenden want in de landen waar ESPN International zit(Naast Latina Amerika bijvoorbeeld ook Oceanie, Azie en volgens mij ook Japan) is de NHL best populair en die populairiteit zal denk ik snel achteruit gaan als ESPN de rechten niet meer heeft en je bijvoorbeeld nog alleen beelden kan zien door pay-per-view
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:16:45 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29315729
Het gaat ESPN voornamelijk om de Noord Amerikaanse markt en aangezien zich meerdere stations in de race zijn voor de rechten help ik het je hopen.

NHL is voor ESPN niet zo interessant in Midden/Zuid Amerika, daar besteden ze liever aandacht aan voetbal e.d.

Voor de VS/CA maakt 't niet veel uit, de wedstrijden worden toch wel uitgezonden, waar dan ook.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:59:24 #66
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29321044
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:29 schreef WasQ het volgende:
In de vierde lijn stond geloof ik Boyd Devereaux. En ze hebben tegenwoordig ook nog eens Robert Lang, dus ik zou er nog maar niet zo heel erg zeker van zijn dat Franzen het snel verder schopt dan een farmteam... We zullen zien!
Bedenk dan even dat de Wings met Yzerman (40), Draper (34) en Lang (34) wel aan hun toekomst moeten gaan denken, en het farmteam-avontuur dan niet zo heel erg lang hoeft te duren. Ook goede spelers stoppen er een keer mee (afgezien van Dave Andreychuk dan he )
pi_29330367
ESPN International is ook de pafific rim.

Wings denken niet aan de toekomst anders hadden ze de laatste jaren niet zoveel eerste ronde draft picks geruild
pi_29335003
Habs hebben José Theodore en de Leafs doen het met......ehhh....geen flauw idee eigenlijk.
pi_29335116
Ahh, Ed Belfour dus. (effe goed de thread lezen.) Leafs hebben O'Neill. Goeie speler hoorrrr.
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:34:48 #70
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29335548
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ESPN International is ook de pafific rim.

Wings denken niet aan de toekomst anders hadden ze de laatste jaren niet zoveel eerste ronde draft picks geruild
Toen was er nog geen cap en konden ze dus op hun gemakje de free agent markt afstruinen. Die tijd is nu over dus moeten ze het meer via hun prospects doen.
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:37:33 #71
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_29335667
En de free agent markt is een aantal uur geleden opengegaan, groter dan ooit. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik verwacht dat de grote namen vooral naar de wat kleinere teams gaan, wat de spanning natuurlijk ten goede zal gaan komen!
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:44:51 #72
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_29338604
Ik snap veel van t spelletje maar dat hele gebeuren met Free Agents en verschilende groepen weer ... daar snapt ik geen ruk van
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:58:47 #73
54197 coolnhl
Where The Ice Is Hot!
pi_29339208
Helllooooo iiiiii'mmm back

De Florida Panthers hebben Gary Roberts en Joe Nieuwendyk voor meerdere jaren vast gelegt. Beide ex-Maple Leafs gaan komend seizoen $2.25 miljoen verdienen in het zon overgoten Florida.

----

Brad Isbister verhuist van de NY Islanders naar de Boston Bruins. In ruil voor de 28 jarige winger hebben de Islanders een 4th round pick in de draft van 2006. Dit was dus een simple salary dump van de Islanders.

----

Tie Domi naar Pittsburgh? Volgens de laatste geruchten zou Domi samen met zijn vriend Mario willen gaan spelen. De Pens hebben een groot budget voor free agents. Domi zou een veelste laag bod hebben gekregen van de Maple Leafs en weigert contact op te nemen met Toronto.

----

Forsberg toch terug naar Colorado. De goede relatie die de zweed heeft met Colorado is de rede voor een eventuele terug keer. Ook zou Markus Naslund graag naar Colorado komen. De Avs zoude een vliegtuig hebben gechartert om de 2 binnen 24 uur naar Colorado te brengen voor onderhandelingen.

----

Adrian Aucoin van de NY Islanders heeft een contract van $13 miljoen voor 4 jaar geweigert, volgens heb is dit de enigste manier om naar Montreal te verhuizen. Philadelphia en Atlanta zoude ook interssen hebben in de 31 jarige verdediger.
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:21:07 #74
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_29340162
Dude...Naslund blijft echt wel in Vancouver. Daar blijven we netjes vanaf

Besides...de Canucks hebben nog t recht om de eerste aanbieding neer te leggen. En of Forsberg - Naslund echt zo een goede combi is valt nog maar te bezien.
pi_29341402
Boston heeft de steal van dit jaar gedaan.

Brad Isbister
pi_29344416
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:21 schreef xJapser het volgende:
Dude...Naslund blijft echt wel in Vancouver. Daar blijven we netjes vanaf

Besides...de Canucks hebben nog t recht om de eerste aanbieding neer te leggen. En of Forsberg - Naslund echt zo een goede combi is valt nog maar te bezien.
De geruchten dat Forsberg en Näslund samen (willen) gaan spelen worden steeds maar sterker. Hun salaris vormt echter een probleem. Ze willen samen de stanley cup veroveren en daarvoor zullen ze dus moeten tekenen bij een groot team, echter hebben die weinig cap space over. Kans dat Näslund bij Vancouver en Foppa bij Colorado blijft is dus het grootst.

Willen ze perse samen spelen dan is het dus de vraag hoeveel ze allebei in willen leveren om samen te gaan voor de titel. Canucks hebben meer ruimte dan de Avs echter zie ik ze allebei eerder naar de Avs gaan dan naar de Canucks. Denk nooit dat ze naar een andere stad gaan. Het wordt ofwel Vancouver ofwel Denver. Dus als ze samen gaan spelen wordt het imo Denver (denk niet dat Forsberg ooit de Avs zal verlaten). Forsberg zal dan voor een gering bedrag spelen (wellicht gaat een sponsor hem betalen) een ook Näslund zal veeel gaan inleveren.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_29344608
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:01 schreef JZweeds het volgende:

[..]

De geruchten dat Forsberg en Näslund samen (willen) gaan spelen worden steeds maar sterker. Hun salaris vormt echter een probleem. Ze willen samen de stanley cup veroveren en daarvoor zullen ze dus moeten tekenen bij een groot team, echter hebben die weinig cap space over. Kans dat Näslund bij Vancouver en Foppa bij Colorado blijft is dus het grootst.

Willen ze perse samen spelen dan is het dus de vraag hoeveel ze allebei in willen leveren om samen te gaan voor de titel. Canucks hebben meer ruimte dan de Avs echter zie ik ze allebei eerder naar de Avs gaan dan naar de Canucks. Denk nooit dat ze naar een andere stad gaan. Het wordt ofwel Vancouver ofwel Denver. Dus als ze samen gaan spelen wordt het imo Denver (denk niet dat Forsberg ooit de Avs zal verlaten). Forsberg zal dan voor een gering bedrag spelen (wellicht gaat een sponsor hem betalen) een ook Näslund zal veeel gaan inleveren.
Over een paar uur zijn de Nucks de eerste rechten van Näslund kwijt. Aangezien het ze dus waarschijnlijk niet lijkt hem te behouden denk ik dat hij weggaat. Näslund - Forsberg hebben heel lang samen gespeeld in Zweden. Die combinatie zal dus best wel gaan lopen.
O-H-I-O; Buckeyes
pi_29346295
Kariya tekende in 2003 voor 1,6 miljoen dollar om samen te spelen met zijn holmaatje Teemu Selanne en om te proberen de SC te winnen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:57:26 #79
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_29346313
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:44 schreef xJapser het volgende:
Ik snap veel van t spelletje maar dat hele gebeuren met Free Agents en verschilende groepen weer ... daar snapt ik geen ruk van
Er zijn een aantal verschillende statussen (stati) die een speler op dit gebied kan hebben:
  • Signed (dus onder contract.)
  • Restricted free agent. Een net afgelopen contract geeft de oude werkgever het recht om een eerste bod te doen, dat wel aan een aantal eisen moet voldoen: een qualifying offer.
  • Unrestricted free agent. Een free-for-all-but-one, zeg maar. Die ene is de oude werkgever.
  • Unsigned draftee/rookie. Een speler die wel gedraft is maar nog geen contract getekend heeft. Als hij na een X aantal seizoenen nog steeds geen aanbod heeft gehad van de club die hem heeft gedraft, wordt hij een unrestricted free agent.

Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, zoals je ook al kunt zien aan de inhoud van de nieuwe CBA, waarin de voorwaarden voor qualifying offers en unrestricted free agency ook zijn veranderd ten opzichte van de oude CBA.

Ik hoop dat ik gecorrigeerd word als dit niet klopt...
  • "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_29346414
    Unrestricted is unrestricted
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:01:59 #81
    10995 WasQ
    Godmiljaar!!
    pi_29346473
    De NY Rangers schijnen geinteresseerd te zijn in het paar, maar Naslund schijnt sowieso zeer gewild te zijn, en dat lijkt me niet meer dan terecht. Ik zie ze nog wel samen naar een ander team dan Vancouver of Colorado gaan..
    pi_29346533
    Als hij naar de Rags gaat is hij gek.
    quote:
    Proud day as Sutter selects son, Brett

Canadian Press

7/30/2005 8:22:32 PM

OTTAWA (CP) - The already improbable story of hockey's fabled Sutter family took a twist that moved it into the realm of surreal coincidences Saturday.

Calgary Flames general manager Darryl Sutter was aware long ago that there was something special about having six brothers who played in the NHL.

He was aware that drafting his own son on Saturday would be a high point of his life as a hockey dad.

But he was visibly flabbergasted when informed later of a coincidence of which he swears he was completely unaware: Both father and son were drafted 179th overall, 27 years apart.

Related Info
    1-on-1: Darryl Sutter
    ''Really? Wow. Are you serious?'' a slack-jawed Flames GM said when informed of the coincidence.

''Wow. That's pretty neat. ... That is weird. Maybe there's some fate there.''

Like his brothers, Sutter had a successful NHL career after being chosen No. 179 by the Chicago Blackhawks in 1978. His son, Brett, will have a tough act to follow for a sixth-round choice.

He had eight goals and 11 assists in 70 games with the Western Hockey League's Kootenay Ice last year.

The Flames' top pick in Saturday's draft was a big, strong stay-at-home defenceman, Toronto native Matt Pelech.

But Pelech broke his jaw twice last year and played only 31 games with the Ontario Hockey League's Sarnia Sting. He had one goal, five assists, and 74 penalty minutes.

Sutter said he used his team's top choice - No. 26 overall - on a player who was undervalued. Pelech is touted as a strong skater, especially for his size: six-foot-three, 220 pounds.

''He missed a lot of games last year and we felt he was probably under the radar a bit,'' Sutter said.

''He's a big, mobile player. ... He's a big guy and he's going to get bigger still.''

Sutter said he was reasonably pleased with his team's choices - especially considering Calgary had the fifth-last pick in the first round. It was the Flames' lowest first-round pick since 1982.

He said all choices - including his son - were designed to fit a variety of needs and the character of the Flames organization. The team drafted three defencemen, two goalies, a left-winger, centre and forward.

Calgary made some moves to land three of their draft choices. They traded with Buffalo for the No. 74 overall pick in round three: Newfoundland native Dan Ryder, a mid-sized forward who had 29 goals and 82 points with the OHL's Peterborough Petes.

The selection of Ryder adds yet another family twist to the Flames' draft day: he is the brother of the Montreal Canadiens' promising young scorer Michael Ryder.

The Flames traded with Atlanta to land another third-round pick, six-foot-five, 195-pound defenceman Gord Baldwin of the WHL's Medicine Hat Tigers.

They took two goalies in the fifth round.

They traded with Carolina for the No. 128 overall pick and took goalie Kevin Lalande, who had a 2.64 goals-against average and .921 save percentage with the Belleville Bulls.

With the 158th pick they chose Matt Keetley, who had a 1.66 goals-against average and .933 save percentage with Medicine Hat.

After drafting Sutter, they took Swift Current defenceman Myles Rumsey in the seventh round.

Brett Sutter said in an interview earlier this year that he wants to play like his famous dad and uncles.

''I fit that Sutter stereotype pretty well and that's how the coaches are telling me to play this year,'' he told the Hockey's Future website. ''They want me to be the energy guy, the disturber and get the other team's top guys off their games and just get my team's energy up.''
    Grappig

ww.tsn.ca
    pi_29347653
    Welke neef van Joe Nieuwendyk was voetbal international voor zijn land?
    pi_29351078
    quote:
    The Rangers Pursue Forsberg & Naslund

The New York Rangers are reportedly pursuing both Forsberg and Naslund. Unless the Swedish stars agree to play on Broadway for significantly less than the $7.8 million maximum, the Rangers would be making a huge mistake bringing them aboard. When Forsberg's healthy, he's the NHL's best player. Unfortunately, he gets injured with worrisome frequency, and is not the type of player the hapless Rangers should be resting their hopes upon.

Adding Naslund would be an even dicier proposition. He averaged over a point-per-game in each of the past four seasons with the Canucks, but that was largely while he played on a line with brutish power forward Todd Bertuzzi. Perhaps more than any other forward in the NHL, Bertuzzi clears tremendous amounts of space on the ice for his linemates. Assuming Forsberg remains healthy, Naslund would be fine alongside him. However, with Forsberg's health a constant worry, Naslund could see his production drop precipitously.

This is not to say that Forsberg and Naslund wouldn't help the Rangers rise from the doldrums. It's just that the Rangers would be wise to wait until the summer of 2006, when fortune-changers like Jarome Iginla, Joe Thornton and Vincent Lecavalier are all expected to test the waters of unrestricted free agency.
    Bron http://www.insidehockey.com

Let's go Rangers !!
    Let's Go Rangers
    pi_29351845
    Helaas voor alle nederlanders die NHL willen kijken.
    Ik heb een mailtje gestuurd naar NASN en kreeg de volgende reply:
    quote:
    We are sorry, but NASN can't bring any NHL-coverage on NASN-Europe. NASN helds the NHL-rights for the upcoming season only for UK/Ireland and not for any other European territory.

Please don't forget that NASN operates two separate feeds - one for the UK and Ireland and a separate one for the rest of Europe. This is because the sports rights available across these territories are not the same. NASN has been on air in the UK and Ireland for some time now, and over that time the line up on the channel has grown as more sports rights have become available and NASN has successfully bid for them. The European feed has only just launched, and it will take some time to completely replicate the line up in the UK and Ireland but it is certainly our intention to bid for additional sports rights as they become available and replicate the line-up on the original channel as closely as possible.

As soon as the NHL-rights are available - earliest for the season 2006/2007 - NASN will try it's best to get them.
    Let's Go Rangers
    pi_29360892
    Ik bid elke avond dat de Rangers Forsberg en Naslund scoren.

Let's go Rangers!! (Toch? Lange?)
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:44:28 #87
    54197 coolnhl
    Where The Ice Is Hot!
    pi_29363036
    Derian Hatcher (ex-Red Wing) & Mike Rathje (ex-Shark) hebben bij de philadelphia flyers getekent. De 2 verdedigers hebben voor meerdere jaren getekent.

Ook verdediger Chris Therien keert terug naar de Flyers na een half seizoentje in Dallas te hebben gebivakeert.

----

Free Agent Adam Foot keert niet terug bij de Avs hij tekende een 3 jarig contract terwaarde van $13.8 miljoen bij de Columbus Blue Jackets.

----

Daren McCarty naar Calgary? Volgens de laatste bronnen is hij dicht bij een contract van 2 jaar met de runnerup van het '03/'04 seizoen.

----

Naslund en Forsberg nieuws, hun agent die het ook al voor elkaar kreeg om Kariya en Selanne in 2003 naar de Avs te verschepen is in gesprek met GM Pierre Lacroix. Zowel Naslund als Forsberg zullen onder hun marktwaarde moeten tekenen als ze samen willen spelen. Het officiële prijskaartje voor beide spelers is namelijk $15.6 miljoen per seizoen! Met de (harde) salarycap van $39 miljoen zijn er weinig teams die dit kunnen uitgeven aan 2 spelers.
    pi_29365322
    Aucoin naar Chicago

Niedermayer zou heel dicht bij Vancouver zijn, waar Näslund nu dus vrijwel zeker weg lijkt te gaan.
    O-H-I-O; Buckeyes
    pi_29366186
    Derian Hatcher is een typische Flyer speler en hun verdediging wordt met Rathje, Hatcher, Therien, Desjardins en Pitkanen echt heel erg goed. Ik ben benieuwd of Esche goed genoeg is of dat ze nog een UFA goalie gaan halen.

Foote is gek dat hij voor wat meer geld naar Columbus gaat en de Av´s gaan hem nog missen
    pi_29368396
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 18:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Foote is gek dat hij voor wat meer geld naar Columbus gaat en de Av´s gaan hem nog missen
    Het verschil is toch 1.5 mln per jaar. Avs hadden hem 3 per jaar geboden en nu krijgt hij ongeveer 4.5 mln per jaar.

Atlanta Thrashers - Signed unrestricted free agent forward Bobby Holik.

Boston Bruins - Re-signed free agent winger Glen Murray to a four-year deal. Signed free agent winger Shawn McEachern to a two-year deal.

Detroit Red Wings - Re-signed unrestricted free agent Steve Yzerman.

[ Bericht 25% gewijzigd door JZweeds op 02-08-2005 20:49:18 ]
    O-H-I-O; Buckeyes
    pi_29368530
    3 kansen op de SC zou me meer waard zijn
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:42:34 #92
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29369953
    Godver...ik hoop echt dat Naslund blijft. Ik zie de Canucks nog diep zinken zonder hem.

Trouwens...het lijkt mij wel vet als mensen hier links posten naar gruwelijk mooie NHL filmpjes. Ik heb er zelf niet veel, ja een van 80 mb maar die kan ik nergens kwijt, maar dr moet vast wel iets zijn. Dusse...posten die handel

[ Bericht 65% gewijzigd door xJapser op 02-08-2005 21:18:53 ]
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:22:16 #93
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29371276
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 20:42 schreef xJapser het volgende:
    Godver...ik hoop echt dat Naslund blijft. Ik zie de Canucks nog diep zinken zonder hem.

Trouwens...het lijkt mij wel vet als mensen hier links posten naar gruwelijk mooie NHL filmpjes. Ik heb er zelf niet veel, ja een van 80 mb maar die kan ik nergens kwijt, maar dr moet vast wel iets zijn. Dusse...posten die handel
    Ach, met Naslund was het steeds net niet. Misschien dat het door een gedwongen nieuwe aanpak net wel wordt. Het zal interessant worden wie Naslund's plaats moet gaan innemen.
      Moderator / Redactie FP dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:36:21 #94
    90910 crew  Drizzt_DoUrden
    Rawr
    pi_29371791
    tvp Go Avs!
    [b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
    Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:12:40 #95
    10995 WasQ
    Godmiljaar!!
    pi_29375548
    Steve Yzerman heeft een eenjarig contract getekend bij de Wings! Yes!!

Thrashers krijgen Bobby Holik

Kings krijgen Demitra

Bruins krijgen McEachern

Dat waren geloof ik de grootste namen wel weer...
    pi_29377475
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 20:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    3 kansen op de SC zou me meer waard zijn
    Vraag is ook of de Avs hem úberhaupt nog wel wilden. Had een langdurig contract moeten worden en dat zouden ze waarschijnlijk niet willen. Hopelijk kunnen ze Náslund en Forsberg krijgen dit jaar (met een 1-jarig contract). Dan kunnen ze volgend jaar helemaal opnieuw beginnen met ontzetten voor cap space over (Sakic die wellicth ermee stopt en Blake die FA wordt) en dat met een FA markt met ontzettend veel toppers.
    O-H-I-O; Buckeyes
      Moderator / Redactie FP woensdag 3 augustus 2005 @ 02:25:14 #97
    Rawr
    pi_29381109
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 21:58 schreef coolnhl het volgende:
    Forsberg toch terug naar Colorado. De goede relatie die de zweed heeft met Colorado is de rede voor een eventuele terug keer. Ook zou Markus Naslund graag naar Colorado komen. De Avs zoude een vliegtuig hebben gechartert om de 2 binnen 24 uur naar Colorado te brengen voor onderhandelingen.
    YES!
    Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
    pi_29386686
    Atlanta Thrashers - Signed unrestricted free agent forward Bobby Holik.

Boston Bruins - Re-signed free agent winger Glen Murray. Signed free agent winger Shawn McEachern. Agreed to terms with centre Dave Scatchard.

Calgary Flames - Signed unrestricted free agent Tony Amonte. Signed unrestricted free agent Darren McCarty.

Carolina Hurricanes - Signed unrestricted free agent Cory Stillman.

Chicago Blackhawks - Signed unrestricted free agent defenceman Adrian Aucoin.

Detroit Red Wings - Re-signed unrestricted free agent Steve Yzerman.

Edmonton Oilers - Acquired defenseman Chris Pronger from the St. Louis Blues.

Florida Panthers - Signed free agents Martin Gelinas, Joel Kwiatkowski.

Los Angeles Kings - Signed winger Pavol Demitra. Signed free agent goaltender Jason LaBarbera.

Minnesota Wild - Signed left wing Roman Voloshenko.

Montreal Canadiens - Signed defenceman Francis Bouillon. Signed unrestricted free agent forward Peter Vandermeer.

Nashville Predators - Acquired defenseman Danny Markov from the Philadelphia Flyers for a 2006 third-round pick.

New York Islanders - Signed unrestricted free agent defenceman Alexei Zhitnik.

New York Rangers - Re-signed restricted free agent goaltender Kevin Weekes. Signed unrestricted free agent forward Martin Straka and unrestricted free agent defenceman Marek Malik.

Ottawa Senators - Re-signed unrestricted free agent Denis Hamel.

Philadelphia Flyers - Signed unrestricted free agent defencemen Derian Hatcher, Mike Rathje and Chris Therien. Signed free agent forward Jon Sim. Traded defenceman Danny Markov to Nashville for a 3rd round pick in 2006.

Phoenix Coyotes - Re-signed unrestricted free agent goaltender Brian Boucher.

St. Louis Blues - Signed free agent forward Trent Whitfield. Signed forward Jeff Hoggan. Signed forward Ryan Ramsay. Acquired defensemen Eric Brewer, Jeff Woywitka and Doug Lynch from the Edmonton Oilers.

[b]Wednesday, August 3 b/b]

Dallas Stars - Signed unrestricted free agent defenceman Martin Skoula.

Vancouver Canucks - Re-signed unrestricted free agent forward Markus Naslund.

Pittsburgh Penguins sign Gonchar

Calgary Flames resign Iginla

[ Bericht 2% gewijzigd door JZweeds op 03-08-2005 17:42:18 ]
    O-H-I-O; Buckeyes
      woensdag 3 augustus 2005 @ 17:59:36 #99
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29398831
    quote:
    Report: Captain Markus Naslund to remain in Vancouver with Canucks

VANCOUVER (CP) - Captain Markus Naslund has elected to stay with the Canucks, his agent confirmed Wednesday.
    The Swedish forward has agreed to a deal worth $18 million US over three years, according to a source.

Naslund had 35 goals and 49 assists in 78 games in the 2003-04 season for Vancouver.
    Ik zeg: YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    quote:
    Updated: Aug. 3, 2005, 10:09 AM ET
    Devils, others in mix for NiedermayerESPN.com news services

Niedermayer
    Scott Niedermayer's search for a home might end as soon as Wednesday.

The unrestricted free-agent defenseman told The New York Post on Tuesday night that he might choose from the four or five teams that are interested in him as soon as Wednesday.

"I'm kind of hoping that at the end of the day, we'll know who's where. Then we can make a decision," Niedermayer told The Post. "We still have to hear where some teams are."

Niedermayer, 31, was expected to make $7 million from arbitration last season, an award wiped out by the lockout. He made $4 million the previous season.

The Devils are still believed to be among the candidates to sign Niedermayer with the Rangers, Canucks, Red Wings, Flames and Penguins all reportedly in the mix.
    hopelijk bij de Canucks Dan word t een topseizoen hoop ik

Verder nog dat Jerome Iginla een $21 millioen 3 jarig contract heeft getekend bij de Flames.

[ Bericht 28% gewijzigd door xJapser op 03-08-2005 18:43:02 ]
      woensdag 3 augustus 2005 @ 20:51:34 #100
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29404114
    Leuk voor de Canucks, en zeker ook voor Iginla en de Flames.

Afgaande op de teams die Niedermayer proberen te krijgen zie ik eigenlijk vooral de Penguins, Canucks en Flames de grootste kansen hebben. Scotty wilde toch naar het westen? Een reden om voor de Pens te kiezen hoef ik niet te geven, lijkt mij...
      woensdag 3 augustus 2005 @ 21:14:04 #101
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29404854
    Jamaar de Pens hebben al weer een zooi geld uitgegeven aan Gonchar Calgary heeft ook een aantal D's aangetrokken. Er word gespeculeerd op Vancouver, Anaheim of New Jersey m.b.t. Niedermayer. Probleem voor Vancouver is alleen dat ze in principe nog alleen kunnen traden, want ze hebben niet veel geld meer.

Geweldige periode zo, dit silly season Oja en Curchulain, thx voor de uitleg m.b.t. free agents. Maakt weer hoop duidelijk.

Go Canucks *\o/*
    pi_29405360
    quote:
    Een reden om voor de Pens te kiezen hoef ik niet te geven, lijkt mij...
    Lijkt me wel want wie wil er met 3 rings nu voor een team spelen dat pas over een jaar of 3 succesvol zal zijn?

Kings hebben Demitra en hebben Straka verloren. Ik ben benieuwd of de Kings ook nog Stumpel en Ziggy terughalen en dan met een all-Slovakia line gaan spelen(Vishnovsky on defense)

Het zou me toch heel erg verbazen als Pronger voor Edmonton gaat spelen maar als dat soort spelers weer naar Canada komen is de Cap een zegen
      woensdag 3 augustus 2005 @ 21:37:18 #103
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29405708
    Pronger naar Edmonton is al bevestigd hoor? Ik snap je opmerking niet helemaal Diego.

Verder hebben de Canucks nu 2 defenders minder, te weten Brent Sopel en Marek Malik. Dus er moet nu plek zijn voor Niedermayer, daar ga ik van uit.
    pi_29405925
    quote:
    Pronger naar Edmonton is al bevestigd hoor?
    Het hebben van de rechten wil niet zeggen dat hij ook voor je gaat spelen.

Sopel en Malik missen de Nucks niet
    pi_29415085
    Oilers hebben wel echt heel veel betaald voor Pronger maar Pronger is ook wel een van de beste defensemen in de NHL maar Brewer wordt dat. Verder hebben ze Peca gehaald en dat is ook een extreem goede keus voor ze.

JR gaat waarschijnlijk naar de Kings, Dandeneault en Kovalev naar de Habs en de Pens zijn gek dat ze 25 miljoen dollar betalen voor een verdediger die niet kan verdedigen
    pi_29415091
    Leetch naar Boston en als ik naar de moves kijk wordt de NHL volgend jaar echt extreem spannend en veel spannender dan in de laatste 10 jaar
    pi_29415169
    quote:
    Flyers land Forsberg

TSN.ca Staff

8/3/2005 6:51:44 PM

Peter Forsberg is going back where he started. TSN has learned that the Philadelphia Flyers have signed Forsberg to a two-year deal worth $10.7 million.

Forsberg will get $5.7 million in the first year of the deal and $5.0 in the second year.

''Peter Forsberg is one of the best players in the game,'' said GM Bob Clarke in making the announcement. ''We signed him knowing that he puts us over the cap and we will have to trade some guys now.''

The aquisition of Forsberg puts the Flyers over the NHL's salary cap, but Clarke expects to make a trade within the next two days to get back under the league's financial limit.

The player most likely to go is veteran Jeremy Roenick, with NHL sources suggesting he is about to be moved to the L.A. Kings.

Forsberg was orginally drafted by the Flyers, 6th overall, in 1991. He was then traded to the Quebec Nordiques in the Eric Lindros deal in 1992 before ever playing a game with Philadelphia.

Forsberg has 741 points in 580 NHL games. He was considered the top forward available in this off-season's free agent crop.
    www.tsn.ca

De Flyers hebben echt een extreem goed team, daar zullen heel weinig teams aan kunnen tippen
      Moderator / Redactie FP donderdag 4 augustus 2005 @ 02:49:36 #108
    Rawr
    pi_29415309
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE FORSBERG!!!!! Wat doe je nou!!!!!!!!

KLOOTZAK!
      donderdag 4 augustus 2005 @ 09:55:45 #109
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29418339
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 02:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE FORSBERG!!!!! Wat doe je nou!!!!!!!!

KLOOTZAK!
    Ik heb zo het idee dat je hem gisteren nog op handen droeg...
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 21:14 schreef xJapser het volgende:
    Jamaar de Pens hebben al weer een zooi geld uitgegeven aan Gonchar Calgary heeft ook een aantal D's aangetrokken. Er word gespeculeerd op Vancouver, Anaheim of New Jersey m.b.t. Niedermayer. Probleem voor Vancouver is alleen dat ze in principe nog alleen kunnen traden, want ze hebben niet veel geld meer.

Geweldige periode zo, dit silly season Oja en Curchulain, thx voor de uitleg m.b.t. free agents. Maakt weer hoop duidelijk.
    Diego verbeterde mij nog over de unrestricted free agents. Dat het in de praktijk er vaak op neerkomt dat een speler niet terug gaat betekent nog niet dat die oude club niet mag meebieden.
    quote:
    Go Canucks *\o/*
    * Curchulain is het hier helemaal mee eens

Spannend wordt het volgend jaar zeker, want als je kijkt naar de Flyers hebben ze een stuk of zeven spelers die wel een erg groot deel van de cap opsnoepen. Dan wordt het nog puzzelen om drie of vier kwalitatief goede lijnen eronder te houden.

[ Bericht 44% gewijzigd door Curchulain op 04-08-2005 10:37:07 ]
    pi_29423156
    Zijn de Rangers lam geslagen ofzo ??

Waarom doen ze niks??

Tuurlijk Straka en Rucinsky zijn goede spelers maar waar blijven de spraakmakende deals??

Damn dat wordt zeker weer een jaartje onderin hangen
    Let's Go Rangers
      Moderator / Redactie FP donderdag 4 augustus 2005 @ 18:06:44 #111
    Rawr
    pi_29426843
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 09:55 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat je hem gisteren nog op handen droeg...
    Doe ik ook nog, maar waarom gaat ie nou weg bij mn cluppie?
      donderdag 4 augustus 2005 @ 18:32:45 #112
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29427281
    Scott Niedermayer heeft intussen gekozen voor Anaheim. Nahjah...misschien Hamrlik naar de Canucks, maar dr zijn steeds minder opties.
      donderdag 4 augustus 2005 @ 20:15:18 #113
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29429029
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 18:32 schreef xJapser het volgende:
    Scott Niedermayer heeft intussen gekozen voor Anaheim. Nahjah...misschien Hamrlik naar de Canucks, maar dr zijn steeds minder opties.
    Hoeft ma Niedermayer niet meer na te denken wie waar ook alweer zat
      Moderator / Redactie FP donderdag 4 augustus 2005 @ 21:13:38 #114
    Rawr
    pi_29430011
    Beide Niedrmayers zitten nu voor 4 jaar bij de Anaheim
    pi_29432169
    quote:
    Spannend wordt het volgend jaar zeker, want als je kijkt naar de Flyers hebben ze een stuk of zeven spelers die wel een erg groot deel van de cap opsnoepen. Dan wordt het nog puzzelen om drie of vier kwalitatief goede lijnen eronder te houden.
    Draft and prostect devolpment komt het nu allemaal op aan.

De GM die het beste draft en het team dat een goede farm heeft gaat iedere jaar heel ver komen
    pi_29433342
    De Kings hebben JR met future considerations( wat in het kort op neer komt dat ze alleen een draft-pick verliezen en waarschijnlijk alleen als JR heel goed speelt) al snap ik niet dat ze de Flyers niet mee laten betalen( 1 miljoen dollar of zo)

Dit wordt het team denk ik in grote lijnen

Frolov (RFA) - Demitra - Cammy (RFA)
    Brown - JR - Conroy
    Armstrong - Belanger (RFA) - Klatt
    Luc - Avery - Cowan
    Kostopoulos

Miller - Demsey
    Norstrom - Vishnovsky
    Gleason - Grebeshkov
    Corvo (RFA)

Garon
    LaBerbara

Lekker team met nog 14 miljoen dollar ruimte ongeveer en nog maar 4 RFA´s die moeten tekenen, dus waarschijnlijk is er nog wel ruimte voor een topspeler (Ziggy?)

Pavol Demitra UFA (St. Louis) $4.5 million
    Jeremy Roenick Acquired in trade from Philadelphia $4.94 million
    Mattias Norstrom $2.66 million
    Aaron Miller $2.66 million
    Craig Conroy $2.394 million
    Lubomir Visnovsky $1.52 million
    Mathieu Garon $1.216 million
    Dustin Brown $942,000
    Nathan Dempsey $874,000
    Derek Armstrong $760,000
    Tim Gleason $646,000
    Sean Avery $532,000
    Jeff Cowan $532,000
    Tom Kostopoulos UFA (Pittsburgh) $525,000
    Luc Robitaille Re-signed UFA (Los Angeles) Undisclosed
    Jason LaBarbera UFA (NY Rangers) Undisclosed
    16 Players 2 Salary Undisclosed $24,701,000

Restricted Free Agents: Eric Belanger, Mike Cammalleri, Noah Clarke, Joe Corvo, Alexander Frolov, Adam Hauser, Yanick Lehoux, George Parros.
    Unrestricted Free Agents: Roman Cechmanek, Stephane Quintal, Martin Straka, Jason Allison, Anson Carter, Adam Deadmarsh, Trent Klatt, Zigmund Palffy, Brad Chartand, John Tripp, Josef Stumpel, Ryan Flinn, Joe Rullier, Chris Schmidt, Scott Barney, Jason Holland, Esa Pirnes.
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:12:46 #117
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29440555
    Haal maar een paar miljoen van die 14 af. Robitaille speelt echt niet voor niks en als veteraan toucheert hij echt wel een bedrag van zeven cijfers voor de komma. Ik denk dat hij ergens tussen Conroy en Roenick zal zitten. LaBarbera is een ander verhaal maar toucheert toch zeker een half miljoen, het minimumloon (damn ik heb het verkeerde beroep gekozen...)
    pi_29449070
    Robitaille verdiende voor de lock-out 1 miljoen dollar en die is echt niet meer gaan verdienen(eerder minder) LaBarbera verdient of minimum loon of heeft een 2-way contract.

pi_29450020
    De Hawks hebben de Bulinwall gecontracteerd en als ze een beetje fatsoenlijk team voor hem neerzetten dan hebben ze bijna een garantie op de play-offs want de Bulinwall hoort gewoon bij de 5 beste goalie´s in de NHL en heeft bewezen te kunnen winnen
    pi_29450704
    Free agents die nog over zijn:

Forwards:
    Ziggy Palffy
    Paul Kariya
    Teemu Selanne
    Jozef Stumpel
    Jason Allison
    Eric Lindros
    Ray Whitney
    John LeClair
    Peter Bondra
    Anson Carter
    Yanic Perreault
    Andrew Brunette

Defencemen:
    Roman Hamrlik
    Glen Wesley
    Scott Lachance
    Marcus Ragnarsson
    Murray Baron
    Bryan Marchment

Goalies:
    Nikolai Khabibulin
    Curtis Joseph
    Sean Burke
    Roman Cechmanek
    Arturs Irbe
    Chris Osgood
    Steve Shields

Palffy, Kariya, Ragnarsson mogen naar de Kings komen
    pi_29451077
    Problems in Mile high city

http://www.denverpost.com/avalanche/ci_2912304

Met dit team gaan ze niet ver komen ook al hebben Aebisher, Blake, Sakic, Tanguay en Hejduk
    pi_29454586
    Kariya voor 9 miljoen dollar voor 2 jaar naar de Preds, Allison voor een jaar naar de Leafs.
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:01:22 #123
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29461201
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Problems in Mile high city

http://www.denverpost.com/avalanche/ci_2912304

Met dit team gaan ze niet ver komen ook al hebben Aebisher, Blake, Sakic, Tanguay en Hejduk
    Ah, en we hebben ook meteen een indicatie van de prijs van een seizoenskaart:
    quote:
    A season-ticket invoice for the two "worst" seats in the lower bowl is about $7,500. Still.
    Dat wordt inderdaad peentjes zweten in Denver.
    pi_29480468
    De Av's hebben wel mooi Hejduk 5 jaar vast liggen voor ongeveer 4 miljoen per jaar en daar gaa ze nog heel veel plezier van beleven want hij is nu al meer waard, laat staan als hij UFA zou worden.

Hejduk-Sakic-Tanguay is een erg lekkere lijn en ze hebben een vrij behoorlijke verdediging en een goede keeper maar de 2e en 3e lijn bestaat vooral uit brandhout en May, Brunette, Turegon en Konawalchuck helpt ze weinig.

Nash heeft bijgetekend en de Kings hebben na Allison and TO en Straka aan NYR nu ook Ziggy verloren aan de Pens en die hebben best een behoorlijk team als Mario heel blijft
      zondag 7 augustus 2005 @ 11:30:13 #125
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29483013
    Ik zie de Blackhawks en de Flyers nog wel ver komen.
      zondag 7 augustus 2005 @ 19:45:23 #126
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29490497
    Trouwens..als iemand toevallig nog links weet naar sites waar je hier in Nederland NHL spul kan bestellen dan hoor ik t graag!! Ik ben op zoek naar posters en jerseys
    pi_29490752
    Ijsbanen
      maandag 8 augustus 2005 @ 11:15:12 #128
    10995 WasQ
    Godmiljaar!!
    pi_29500930
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 19:45 schreef xJapser het volgende:
    Trouwens..als iemand toevallig nog links weet naar sites waar je hier in Nederland NHL spul kan bestellen dan hoor ik t graag!! Ik ben op zoek naar posters en jerseys
    Sportfanatics

Goede service, aardige mensen, online bestellen, kwaliteit... Wat zoek je nog meer (ja posters, die hebben ze dan weer niet )
    pi_29504890
    Wayne Gretzky wordt hoofdcoach van de Phoenix Coyotes
    When in panic or in doubt:
    run in circles, scream and shout
      maandag 8 augustus 2005 @ 21:48:59 #130
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29506793
    Nieuwe D voor de Vancouver Canucks. Net op NHLPA bekend gemaakt

http://www.nhlpa.com/WebStats/PlayerBiography.asp?ID=4338
    pi_29506976
    En ik maar denken dat het een verdedigend ingestelde right-winger was
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:49:58 #132
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29516398
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 21:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    En ik maar denken dat het een verdedigend ingestelde right-winger was
    Misschien dat hij die drie 20+ seizoenen heeft gespeeld onder het motto "de aanval is de beste verdediging"
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:16:35 #133
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29517753
    Mja ik zat ernaast. Hij staat op NHLPA.com als right-winger genoteerd. Dus hij zal niet in de D lijnen gaan spelen lijkt me idd.

http://boss.streamos.com/(...)les/sticktoskate.wmv

En een goal van Pavel "The Russian Rocket" Bure die ik jullie niet wil onthouden

Oh en voor Wayne Gretzky is het lullig Zn eerste competitiematch is tegen...jawel...de Vancouver Canucks ! Dus meteen een nederlaag. Wat lullig nou

[ Bericht 42% gewijzigd door xJapser op 09-08-2005 11:21:50 ]
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:27:16 #134
    10995 WasQ
    Godmiljaar!!
    pi_29517937
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 09:49 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Misschien dat hij die drie 20+ seizoenen heeft gespeeld onder het motto "de aanval is de beste verdediging"
    Die drie 20+ seizoenen zijn niet in de NHL gespeeld. Je ziet wel vaker verdedigers die buiten de NHL in een lagere competitie wel aan scoren toekomen...
    Maar in het geval van Park gaat het over een aanvaller. Een aanvaller die in meer dan 300 NHL wedstrijden liefst 42 keer heeft gescoord, dus dat wordt oppassen geblazen voor de rest van de NHL

Die goal van Bure is overigens geniaal. Ik zag laatst een filmpje over NHL 2006 (het computerspel) en daar zat die goal ook in... Hij zal wel niet in het echte spel zitten denk ik, maar goed, grappig om te zien dat ze dat hadden gedaan!
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:32:16 #135
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29518009
    Je vergeet de nieuwe regelementen. Door zn snelheid en het afschaffen van die two line pass kan ie zn snelheid meer benutten.
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:54:12 #136
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29518324
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 11:27 schreef WasQ het volgende:

[..]

Die drie 20+ seizoenen zijn niet in de NHL gespeeld. Je ziet wel vaker verdedigers die buiten de NHL in een lagere competitie wel aan scoren toekomen...
    Waar staat MINW, NHL dan voor?
    quote:
    Maar in het geval van Park gaat het over een aanvaller. Een aanvaller die in meer dan 300 NHL wedstrijden liefst 42 keer heeft gescoord, dus dat wordt oppassen geblazen voor de rest van de NHL
    Hij was toch tweede- of derdelijner bij Minnesota? Dan kan je ook niet meer verwachten he?
    quote:
    Die goal van Bure is overigens geniaal. Ik zag laatst een filmpje over NHL 2006 (het computerspel) en daar zat die goal ook in... Hij zal wel niet in het echte spel zitten denk ik, maar goed, grappig om te zien dat ze dat hadden gedaan!
    Ik kan van dat filmpje maar bar weinig zien. Alles is rood, groen en blauw. Alleen in de herhaling wordt het een beetje zichtbaar wat 'ie flikt.
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:41:06 #137
    19246 xJapser
    VBV De Graafschap o/
    pi_29520356
    Ik zou bijna vergeten te melden dat Bertuzzi weer mag spelen en ook is uitgenodigd voor een voorselectiekamp ofzo voor Team Canada.
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:41:35 #138
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_29520364
    NHL reinstates Vancouver's Todd Bertuzzi
    Enkele mensen die op dit forum posten worden hier meer dan slechts een beetje blij van. Het wordt dus inderdaad een nederlaag bij het competitieve debuut van Gretzky als coach in de NHL
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:04:35 #139
    10995 WasQ
    Godmiljaar!!
    pi_29521982
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 11:54 schreef Curchulain het volgende:

Waar staat MINW, NHL dan voor?
    Minnesota Wild, NHL... In de drie seizoenen bij de wild heeft hij respectievelijk 10, 14 en 13 goals gemaakt, en dus geen 25+...
    quote:
    Hij was toch tweede- of derdelijner bij Minnesota? Dan kan je ook niet meer verwachten he?
    Klopt
    pi_29522965
    Goede speler voor de Canucks voor weinig geld.

Dat Bertuzzi weer mag spelen is balachelijk en als hij nog een keer in de fout gaat mag hij wat mij betreft opbokken (doorslaan als speler op de grond ligt en de grens er tussen komt, van de bank af komen om te gaan vechten, iemand van achter zijn nek breken)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')