abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:41:12 #1
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29174062
Zoals jullie weten heb ik pas 9 dagen in het ziekenhuis gegeten. Mij viel het eten er niet tegen!
Wat is jullie ervaring en in welk ziekenhuis kan je het beste eten??

Enkele voorbeelde uit het LUMC:
Gestoofde witvis met hollandaise saus
Runderstoofpotje
Biefstuks met ui en champignonroomsaus
Kipkerrie ragout met rijst en doperwten.

De standaard groenten met aardappelen waren wat minder, maar bovengenoemde was errug lekker!

Meer ziekenhuisrecensies???
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:42:17 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_29174104
Nee. En ik hoop dat ik er ook nooit een recensie over moet schrijven.
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:43:06 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29174132
Even de TT wat verduidelijkt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29174901
ik heb in Boxmeer en in Canisius Nijmegen gelegen en ik vond het eten er prima! Vooral de keuze die ze je geven (en ik ben een gigantische zeikerd met eten). Zo kon je kiezen voor met of zonder jus/saus etc.
uit een aspergernest
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:27:06 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29176988
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:41 schreef Annemiek78 het volgende:
Zoals jullie weten heb ik pas 9 dagen in het ziekenhuis gegeten. Mij viel het eten er niet tegen!

Runderstoofpotje

De standaard groenten met aardappelen waren wat minder, maar bovengenoemde was errug lekker!

Waterijs, jaren geleden. Holy Ziekenhuis in Vlaardingen

Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat ziekenhuiseten minder was maar aan deze maaltijden te zien lijkt het me nog niet zo slecht.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29184332
De maaltijden in het VU ziekenhuis in Amsterdam waren best okay. Redelijk wat keus en goed van smaak.

Moet er echter wel bij zeggen dat ik net een darmoperatie had gehad en dat daarna eigenlijk alles wel smaakt. Bovendien valt het ook niet echt goed, dus erg veel heb ik daar niet gegeten.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29184452
Ik eet wel eens op mijn werk.
Ziekenhuis(je) in Utrecht.

Maar na 1 keer aard.vlees.groenten, eet ik dát niet meer.

Maar de soepen zijn altijd lekker, de bami/nasi ook, hachee met rode kool smaakt ook best goed, en ze hebben van D bben kalfskroketten
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:26:50 #8
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29184823
Ik werk nu dus in de keuken van CZE (Catharina Ziekenhuis Eindhoven), hebben ze elke dag van de week andere maaltijden, en erg veel bijgerechten en groenten om uit te kiezen. Zo hebben we een hollandse dag, chinees/indische dag/ aardap. vlees&groenten dag, etc etc

Dan krijgen ze er op maandag een selderieslaatje bij, dinsdag een huzarensalade, woensdag een milkshake, donderdags een aardappelslaatje, vrijdags niks, zaterdags een gevulde koek en zondags een koekje in de vorm van een kruis (ok het laatste krijgen ze niet echt, maar de rest wel )

Verder erg veel dingen om uit te kiezen qua toetjes, verschillende vla's, papjes en weetikveel wat nog meer.

Wat ik wel jammer vind aan daar werken is dat álles uit een pakje komt, van de soep tot de huzarensalade. Op zich ook wel logisch omdat zoiets allemaal onmogelijk zelf klaar te maken is maar toch
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_29185528
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:26 schreef Euc- het volgende:

Wat ik wel jammer vind aan daar werken is dat álles uit een pakje komt, van de soep tot de huzarensalade. Op zich ook wel logisch omdat zoiets allemaal onmogelijk zelf klaar te maken is maar toch
Dat viel mij vroegah ook al op toen ik in de verschillende instellingskeukens stage liep en werkte.. echt jammer vaak.
En waren de worteltjes in het verpleeghuis ineens op tijdens het portioneren, gooide de kok een groot blik in een vergiet, hield het een paar minuten onder de hete kraan en hoppa zo weer in de warmhoudbak zodat we verder konden gaan

Ik durfde er toen niets van te zeggen
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:56:12 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29185865
Ik vind het eten in ziekenhuizen altijd zo flauw of ligt dat aan mij?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29186000
Volgens mijn koken ze in instellingen standaard zoutloos.
Euc?
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:11:49 #12
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29186387
Nee, ze koken wel met zout, maar wat ik vaak zie (en ik ook handig zal doen) is dat bij zulke grote hoeveelheden naar hun gevoel veel zout gebruikt wordt, maar dit eigenlijk niet zo is. Ze zijn gewoon bang dat het te snel zout wordt en daarom denken ze van dat de patient later maar wat extra zout moet toevoegen.

Verder hebben we wel van alle producten een Nitraat Arme variant, wat dus wel weer zoutloos is
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 juli 2005 @ 06:05:14 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29192743
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat viel mij vroegah ook al op toen ik in de verschillende instellingskeukens stage liep en werkte.. echt jammer vaak.
En waren de worteltjes in het verpleeghuis ineens op tijdens het portioneren, gooide de kok een groot blik in een vergiet, hield het een paar minuten onder de hete kraan en hoppa zo weer in de warmhoudbak zodat we verder konden gaan

Ik durfde er toen niets van te zeggen
Lijkt me eigenlijk niets mis mee. Groenten uit blik en pot zijn altijd al gekookt en je hoeft ze alleen maar op te warmen. Je hoeft ze niet af te koken.
pi_29192776
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:05 schreef Nembrionic het volgende:

Lijkt me eigenlijk niets mis mee. Groenten uit blik en pot zijn altijd al gekookt en je hoeft ze alleen maar op te warmen. Je hoeft ze niet af te koken.
Nee, ok, maar ik vond het er destijds zo "goedkoop" eruit zien.
Niet eens ff lekker opzetten met een klontje boter, peterselie etc.
Afspoelen op het bord klaar
  donderdag 28 juli 2005 @ 06:53:14 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29192802
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nee, ok, maar ik vond het er destijds zo "goedkoop" eruit zien.
Niet eens ff lekker opzetten met een klontje boter, peterselie etc.
Afspoelen op het bord klaar
Mjah okay.
pi_29205482
De vader van mijn vriend ligt in het ziekenhuis en die had een paar dagen geleden andijviestampot... Lekker heur in juni. Ook had hij het over vis, maar dat was dan de mousse van de vis in de vorm van die vis opgespoten. Maar over het algemeen valt het hem reuze mee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:45:27 #17
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29207589
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 06:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

In het LUMC had je juist het probleem dat de groenten nog erg hard waren (bloemkool)
Maar de worteltjes waren volgens mij wel klef uit blik of pot (heb ik ook niet genomen)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:11:18 #18
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_29245352
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:41 schreef Annemiek78 het volgende:

Runderstoofpotje

LUMC heeft ook lekkere beschuit met jam (was er voor dagopname dus heb geen avondeten gehad).
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:31:14 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_29245959
* Jojogirl werkt in het LUMC en vindt het inderdaad meestal wel OK. Ik ga alleen wel bijna altijd voor de niet Hollandse pot optie, want groenten gewoon koken kunnen ze dus niet (wordt snot of vies gekleurd enzo).
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:35:25 #20
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29246083
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
De vader van mijn vriend ligt in het ziekenhuis en die had een paar dagen geleden andijviestampot... Lekker heur in juni. Ook had hij het over vis, maar dat was dan de mousse van de vis in de vorm van die vis opgespoten. Maar over het algemeen valt het hem reuze mee.
Andijvie is toch juist een echte zomergroente?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 30 juli 2005 @ 08:33:11 #21
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29259965
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:11 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

LUMC heeft ook lekkere beschuit met jam (was er voor dagopname dus heb geen avondeten gehad).
ja klopt, van die volkorenbeschuiten. Erg lekker inderdaad.
En zondags heb ik bij het ontbijt zelfs een lekker gekookt eitje gehad.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 09:12:41 #22
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_29260139
Kippe(n)soepje na een onderzoekje in Medisch Centrum Leeuwarden. Was erg goed te doen.

Kan ook te maken hebben met het roesje waar ik nog niet helemaal wakker van was.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 09:16:36 #23
101884 PeRi
Allons-y!
pi_29260173
Ik eet ook weleens op mn werk. IJsselland Ziekenhuis Capelle a/d IJssel.
De aardappelen, groente en rijst zijn niet te vreten, de aardappelkroketjes daarentegen zijn wel lekker weer. Maar alleen patiënten op bepaalde afdelingen kunnen daaruit kiezen. O.a zorgunit en de kinderafdeling

Uhhm het vlees gaat nog wel, de tomaten-, kippen- en groentesoep zijn best lekker en de de toetjes. Vooral de Haagse Bluf en 't aardbeienijsje
Whatever I want.
pi_29263959
Ik vond het eten er altijd wel lekker,en je hebt ook best wel veel keus En je kan ook nog eens bepalen hoeveel je wilt
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:07:47 #25
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29268949
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik vond het eten er altijd wel lekker,en je hebt ook best wel veel keus En je kan ook nog eens bepalen hoeveel je wilt
Over welk ziekenhuis hebben we het hier?
Goed te eten, dus???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')