de ts had in zijn beginpost dan niet moeten zeggen dat ie ontslag zou gaan nemenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:41 schreef Seneca het volgende:
Varr heeft wel een punt. Lagen de salarissen vroeger misschien lager, datzelfde geldt voor de prijzen (inflatie). Je kunt de salarissen van 10 jaar geleden dan ook moeilijk vergelijken met de salarissen nu.
Veel mensen geven wel af op de TS dat hij zich te goed zou voelen voor een dergelijk salaris, maar het is niet zo dat hij het werk weigert te doen, of wel dan? Ik denk eigenlijk dat iedereen van ons wel op zoek zou gaan naar een baan die beter verdient. Geld maakt tenslotte niet gelukkig, maar het is wel verdomd makkelijk.
als ts ers wat duidelijker zijn dan hoeft het niet zo moeilijk te zijn om een goed oordeel te vellenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:52 schreef Seneca het volgende:
Tja, daar heb je ook wel weer gelijk in bonkeMaar zoals ik in een eerdere post al zei is het vaak makkelijk om te oordelen vanaf een computerscherm
Oke. Eensch. Aangezien de prijs van een biertje op sommige plaatsen al gemakkelijk de 2 euro overschrijdt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:22 schreef Seneca het volgende:
In absolute bedragen niet nee, nozem, maar in termen van koopkracht natuurlijk wel. Je kunt voor 2 euro 80 tegenwoordig niet meer hetzelfde kopen als wat je destijds voor 5 gulden 30 kon betalen.
Normaal is het verschil tussen verdienen en krijgen precies andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:12 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
En daar kreeg je 2,80 per uur voor ?? .. Dat is verdomme 1,80 teveel. Meer dan één euro per uur ben je niet waard met zo'n instelling.
Gossie, echt?quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:04 schreef Ixnay het volgende:
Voor 2,80 per uur moet je gewoon uit principe niet willen werken.
Je werkgever krijgt voor jou dienst waarschijnlijk meer dan jijzelf.
Maar daar komen je vakantierechten nog bij, een x bedrag per uur.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:08 schreef kokos het volgende:
[..]
2,80 is dus het absolute minimum loon. Grafbezuiniging.
Hier 14%quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:37 schreef kokos het volgende:
8%
Kut man. [14.gif]quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:31 schreef ASroma het volgende:
lol de meeste hier zullen per uur verdienen wat jij in 3 dagen bij elkaar schrarrelt
Tijd dat dit topic op slot gaat. En ik verhuis naar R&Pquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:42 schreef De_Loet het volgende:
ik ben 18, en ik werk bij de edah. Op zondag (ja, dan is hij hier open), verdien ik 200%, oftewel 14,50 per uur !das pas lekker
edit: dat is 5,2 keer zoveel als TS, sorry kon het niet laten![]()
quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:07 schreef kokos het volgende:
[..]
Tijd dat dit topic op slot gaat. En ik verhuis naar R&P
Nou zullen we dan maar even een opbeurend berichtje plaatsen...quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:07 schreef kokos het volgende:
[..]
Tijd dat dit topic op slot gaat. En ik verhuis naar R&P
Ik heb het over de winst die hij aan je maakt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Gossie, echt?
Ik hoop dat ik mijn baas ook meer oplever dan dat ik kost, anders gaat er toch echt iets niet goed.
Totdat het een paar maandjes wat minder goed gaat met een bedrijf, en de reserves op zijn. Wie betaalt je dan uit? Of kom je dan op straat te staan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb het over de winst die hij aan je maakt.
Stel die baas heeft 100 medewerkers en hij verdient aan ze allemaal 1 euro per uur, dan heeft hij een mooi inkomen. Hij zou dan het loon van alle medewerkers met 20 cent kunnen verhogen, waardoor hij maar 0,8 euro per medewerker verdient en dus 80 euro per uur.
Ik reageerde op deze reactie:quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:13 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Totdat het een paar maandjes wat minder goed gaat met een bedrijf, en de reserves op zijn. Wie betaalt je dan uit? Of kom je dan op straat te staan?
Dat een baas per werknemer meer winst maakt, dan dat die werknemer zelf verdient.quote:Gossie, echt?
Ik hoop dat ik mijn baas ook meer oplever dan dat ik kost, anders gaat er toch echt iets niet goed
Ik weet nog wel dat ik voor 2 uur folderslopen en vouwen 6,11 gulden verdiende nettoquote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:46 schreef Remco_h het volgende:
17 jaar geleden....
begon ik met 25 gulden (12 euro nogwat) te verdienen per dag!!!
van half 8 tot half 6...
jeugd van tegenwoordig maar klagen.....
oke ik was wel 12 jaar toen en t enige wat ik deed was sleutels maken in de schoenmakerij van de buurman..
Mijn post een paar pagina's terug, voor als je op je 15e echt geld wil verdienen.quote:Het enige dat een beetje redelijk betaalde was de ochtendkrant.
35 euro per wijk per week, 2 wijken is dus 70 euro. En dat deed ik dan op de brommer, dus ik had die 2 wijken weggebracht in 45 minuten, 6 dagen in de week is dus 0,75 x 6 = 4,5 uur in de week.
70 / 4,5 = 15,5 euro per uur
Dat mag niet eens op jou leeftijd.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:40 schreef kokos het volgende:
YES IK BEN ALWEER VRIJ.
Ik ga zo soliciteren bij een pizzeria voor 3 euro in het uur. Voor de avond uren. Dan werk ik ongeveer 15 uur op een dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |