Natuurlijk zie je in mijn posts interpretatie, dat is immers wat je moet doen als je verschijnselen probeert te duiden. Ik weet niet wat voor "waarheid" jij in mijn posts zou willen zien, en daarbij lijkt dat mij ook een belachelijke eis om te stellen; zoals je al zegt, het betreft hier geen vaststaande theorie (het is immers geen geloof!), maar een die gebaseerd is op de kennis die ik nu heb, en dingen die ik tot nu toe heb waargenomen. Dat neemt niet weg dat mijn posts - zoals al vaker gezegd - de enige zijn alhier waarin een poging tot onderbouwing wordt gedaan (en de enige waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen een gewilde werkelijkheid en een geobserveerde werkelijkheid), en dat is precies wat wetenschap onderscheidt van vrijelijk fantaseren; de methode van werken maakt het verschil.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij kent ook elke wetenschap verschillende visies hoor, en wetenschappers met hun 'eigen werkelijkheid', eigen interpretatie van de op dat moment bekende feiten.
Bovendien, nogmaals, zie ik in jouw posts geen enkele 'waarheid', die je wel pretendeert, maar toch echt puur 'interpretatie'. De werkelijkheid is naar mijn idee dan ook niet iets dat bestaat. Mensen veranderen, worden wijzer, leren nieuwe dingen, en hup, jarenlange theorieën gaan overboord (ik noem maar wat; de ontdekking dat de aarde rond is en niet plat).
Een discussie is er om van gedachten te wisselen. Als je mensen dan kan overtuigen van je gelijk, leuk, zo niet, dan heb je andermans argumenten ook gehoord en ben je weer een stukje wijzer. Door maar gelijk te stellen dat jij gelijk hebt, want... , daarmee haal je een discussie onderuit.
Nee, ik zie daar slechts een conclusie in, geen argumenten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:59 schreef Belana het volgende:
[..]
diederik, hier beweer jij dat het allerlei gevoelens zal oproepen. Dit is jouw observatie van de werkelijkheid die onderbouwd is met argumenten?
Sorry, dit is wartaal. Ik doe inderdaad een stelling, daar reageren idd mensen op, met gevoelens - omdat ze zich om de een of andere reden aangevallen voelen - en dat heeft toch echt als oorzaak dat er iets staat wat ze absoluut niet willen horen (ik laat hier even in het midden of het waar is of niet), en heeft niets met de geldigheid van de argumenten of de onjuistheid van de ideeen te maken. Ik denk dat ik nu iets beter begrijp waar je heen wilt, deze gevoelens horen echter niet thuis in een serieuze discussie.quote:Je doet een stelling over hoe mensen zich gaan voelen volgens jou. Daar reageren mensen op.
Met gevoelens. En later ga je mij vragen wat het met gevoelens te maken heeft...
Het gaat hier helemaal niet over gevoelens! Het gaat over observaties; nu kan ik natuurlijk niet verwachten dat eenieder hier dezelfde achtergrond en dezelfde observaties heeft als ik heb, echter wordt hier primair gereageerd met voorbijgaan aan (klinische!) observaties, men doet niet eens een poging.quote:En sorry, ik vind jouw argumenten gewoon niet duidelijk, ik lees keer op keer terug maar zie geen argumeneten. Ik zie nog steeds gewoon jouw mening en ik vind het idd prima als jij er zo over denkt. Maar ik vind dat er weinig discussie over te voeren valt eigenlijk. Juist dus omdat het over gevoelens gaat en iedereen zal het anders voelen.
quote:Voor mezelf blijf ik zeggen, ik weet niet hoe ik het zal vinden om geen kleinkinderen te krijgen, dat is te ver van mijn bed.
Het lijkt mij nogal belachelijk om als eis te stellen dat iedereen jouw standpunten voor waar aanneemt. Dat is namelijk wat jij doet, en je noemt als onderbouwing 'ja, dat is uitgezocht door wetenschappers'. Zal best, maar aan de andere kant ga je voorbij aan het feit dat er vast ook wetenschappers zijn die er anders over denken en een andere theorie hebben. Om dan maar iedereen die anders denkt dan jij te schofferen en daarvan te veronderstellen dat ze denken met hun hart en niet met hun hoofd, vind ik belachelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik weet niet wat voor "waarheid" jij in mijn posts zou willen zien, en daarbij lijkt dat mij ook een belachelijke eis om te stellen;
Precies, jij en jouw visie, niet de waarheid die elk ander standpunt belachelijk maakt.quote:zoals je al zegt, het betreft hier geen vaststaande theorie (het is immers geen geloof!), maar een die gebaseerd is op de kennis die ik nu heb, en dingen die ik tot nu toe heb waargenomen.
Heb al je posts nogmaals gelezen, maar ik zie die onderbouwing dus niet. Zou aan mn gebrek aan verstandelijke vermogens kunnen liggen natuurlijk.quote:Dat neemt niet weg dat mijn posts - zoals al vaker gezegd - de enige zijn alhier waarin een poging tot onderbouwing wordt gedaan (en de enige waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen een gewilde werkelijkheid en een geobserveerde werkelijkheid), en dat is precies wat wetenschap onderscheidt van vrijelijk fantaseren; de methode van werken maakt het verschil.
Een discussie waarbij je je gesprekspartners bij voorbaat een laag IQ toedicht, waardoor jij naar jouw idee al automatisch hebt gewonnen want jij denkt met je hoofd en de rest met hun hart (dat leid ik tenminste af uit jouw 'ik ben de enige die onderbouwt en derhalve wetenschap van vrijelijk fantaseren onderscheidt'), nee, dat noem ik niet het maken van de discussie. Eerder breken.quote:En ja, een stevige stellingname is goed voor de discussie; maar ik heb daarna toch ook voortdurend genuanceerd; gezien het vorenstaande durf ik de stelling wel aan dat juist mijn posts de discussie gemaakt hebben.
Even wat punten geknipt en geplakt:quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:28 schreef Belana het volgende:
diederik, alsjeblieft....
Jouw posts zijn de enige met onderbouwing?
Jij hebt waargenomen?
Waar is je onderbouwing en wat heb je in vredesnaam waar kunnen nemen?
Je posts zijn arrogant, maar weinig onderbouwd
en zie verder mijn eerdere post hierboven
Ik geloof dat men dat nou waarneming noemt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
En hou alsjeblieft dat gewauwel over arrogant voor je, ik word een beetje moe van die discussie over de vorm van mijn posts.
Dat doe ik helemaal niet, ik verwacht slechts dat mensen dit standpunt eens in overweging nemen, en zelfs dat geberut niet. Overigens verwachjt ik misschien ook wel te veel van mijn gesprekspartners, dat ze ook zo algemeen ontwikkeld zijn als ik ben; en ik ga hier natuurlijk niet basiscursus dit of dat voor de wat minder ontwikkelden neerzetten dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het lijkt mij nogal belachelijk om als eis te stellen dat iedereen jouw standpunten voor waar aanneemt. Dat is namelijk wat jij doet, en je noemt als onderbouwing 'ja, dat is uitgezocht door wetenschappers'. Zal best, maar aan de andere kant ga je voorbij aan het feit dat er vast ook wetenschappers zijn die er anders over denken en een andere theorie hebben. Om dan maar iedereen die anders denkt dan jij te schofferen en daarvan te veronderstellen dat ze denken met hun hart en niet met hun hoofd, vind ik belachelijk.
[..]
Mijn visie is inderdaad beter dan die van hysterisch reagerende trienen, zo arrogant ben ik dan ook wel weerquote:Precies, jij en jouw visie, niet de waarheid die elk ander standpunt belachelijk maakt.
[..]
Dat is helaas onbehandelbaar.quote:Heb al je posts nogmaals gelezen, maar ik zie die onderbouwing dus niet. Zou aan mn gebrek aan verstandelijke vermogens kunnen liggen natuurlijk.
[..]
Dat deed ik nav het feit dat er een zeker iemand was die mijn posts verkeerd blééf interpreteren, en ja dan ben ik nooit te beroerd om een ad hominem argumentje in te zetten. En ik snap ook al dat gezeik niet over het onderscheid dat ik maak tussen een gewilde werkelijkheid en een geobserveerde; die laatste kan fout zijn, maar de eerste is zéker niet goed. Dat is helemaal niet het kapot maken van een discussie, slechts het aanreiken van het juiste gereedschap.quote:Een discussie waarbij je je gesprekspartners bij voorbaat een laag IQ toedicht, waardoor jij naar jouw idee al automatisch hebt gewonnen want jij denkt met je hoofd en de rest met hun hart (dat leid ik tenminste af uit jouw 'ik ben de enige die onderbouwt en derhalve wetenschap van vrijelijk fantaseren onderscheidt'), nee, dat noem ik niet het maken van de discussie. Eerder breken.
ik reageer nu toch met gevoel, mooi tochquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:02 schreef Belana het volgende:
mmm, nu wordt er al gegooid met de term "hysterisch reagerende trien"
ik neem hier enige irritatie waar
quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat is helaas onbehandelbaar.
Omdat je jouw werkelijkheid als geobserveerde neerzet en die van een ander als gewilde. Zonder je daadwerkelijk te verdiepen in een ander, doe je andermans waarnemingen af als 'Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?' versus jouw 'Ik kan je vele praktijk verhalen aan de hand doen (o.a. van persoonlijke bekenden en kennissen), waar een heel ander beeld uit oprijst' wat dan weer wél een goed argument is en wél leidt tot een geobserveerde werkelijkheid. Een visie die ik niet deel.quote:En ik snap ook al dat gezeik niet over het onderscheid dat ik maak tussen een gewilde werkelijkheid en een geobserveerde; die laatste kan fout zijn, maar de eerste is zéker niet goed.
Ik wilde die discussie helemaal niet voeren, ik ben er in gedwongenquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:09 schreef Jelief het volgende:
jeetje Diederik, als je een serieuze discussie wil voeren ga dat ergens op een wetenschappelijk forum doen ofzo, TS vraagt dit:
Hoe zouden jullie reageren als je kind ervoor uitkomt dat hij/zij homo/lesbo is?
(Even checken of de moderne ouders tolerant zijn mbt homosexualiteit)
TS vraagt niet naar wetenschappelijke onderbouwingen maar naar een beschrijving van een reactie!
dinsdag 18.12 uur zeg je dat je een eerdere post echt meent en woensdag om 00.18 uur stel je dat je hier geen mening geeft maar slechts analyseert![]()
Wees duidelijk als het je eigen mening betreft schrijf dan ik vind . Wanneer je een analyse maakt of een wetenschappelijk feit aanhaalt maak dat dan ook duidelijk, scheelt een hoop uitleggen en dus een hoop (te) lange posts in een verder interessant topic.
ik zal je overstelpen met boekcitaten, maar die heb ik nu niet bij de hand, dat hou je nog tegoed.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
Gelukkig kan ik me prima redden
Overigens ontwijk je mn vraag, zoals je ook die van rewimo en belana ontwijkt.
[..]
Heb je de reacties van bv Nonneke gezien? Daar doel ik met name op. En ik verdiep me nu toch al een hele tijd in de beweegredenen van een ander, dat verdient toch wel een schouderklopje me dunkt.quote:Omdat je jouw werkelijkheid als geobserveerde neerzet en die van een ander als gewilde. Zonder je daadwerkelijk te verdiepen in een ander, doe je andermans waarnemingen af als 'Je beseft toch hopelijk wel dat je hier alle inzichten uit de biologie even naar de vuilstort verwijst middels een ondeugdelijk onderzoekje in eigen kring?' versus jouw 'Ik kan je vele praktijk verhalen aan de hand doen (o.a. van persoonlijke bekenden en kennissen), waar een heel ander beeld uit oprijst' wat dan weer wél een goed argument is en wél leidt tot een geobserveerde werkelijkheid. Een visie die ik niet deel.
Okéquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
ik zal je overstelpen met boekcitaten, maar die heb ik nu niet bij de hand, dat hou je nog tegoed.
Dat verduidelijkt een hoop. Maar naar mijn idee ligt dit onderwerp niet bij iedereen zo gevoelig als bij Nonneke hetgeen ik overigens ook heel goed begrijp, het is niet zo dat ik haar reacties niet snap of op wat voor manier dan ook afkeur, maar om zo een discussie te voeren is wat moeilijkquote:Heb je de reacties van bv Nonneke gezien? Daar doel ik met name op.
Misschien. Maar je verdient hem niet meer dan een ander hem verdient. Je in de beweegredenen van een ander proberen te verplaatsen is nu eenmaal inherent aan het voeren van een discussie, anders kun je net zo goed een monoloog houdenquote:En ik verdiep me nu toch al een hele tijd in de beweegredenen van een ander, dat verdient toch wel een schouderklopje me dunkt.
Elke gek kan een boek schrijven en soms zelfs gepubliceerd krijgen, dus met boekcitaten sta je niet echt sterk. Peer-reviewed literatuur, dat is wat je waarschijnlijk bedoelt, toch?quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
ik zal je overstelpen met boekcitaten, maar die heb ik nu niet bij de hand, dat hou je nog tegoed.
[..]
Ik vind dit niet overtuigend hoor; ik zie geen onderbouwde argumenten, alleen maar meningenquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:50 schreef Spannend het volgende:
Ik denk niet dat ik mijn moeder eerder zo gelukkig heb meegemaakt toen ik vertelde dat mijn vrouw zwanger was. Hetzelfde geldt voor mijn schoonouders. De mate van emotie verraste me zelfs een beetje. Ze leken haast nog blijer dan wijzélf.
Die drang om voort te willen bestaan in je (klein)kinderen, is er nu eenmaal. Dit als feit aannemend, zou het verschil uit moeten maken of je meerdere kinderen hebt. Zegt je enige kind dat het homo is, dan zou dit als een teleurstelling kunnen worden ervaren, terwijl het een (groot)ouder weer helemaal niet uit zou maken als er inmiddels al (kans op) nageslacht is van andere kinderen (en men wat dat betreft niet 'afhankelijk' is van de homo).
Correctie: de intelligentstequote:Op donderdag 28 juli 2005 11:40 schreef R_ON het volgende:
waarheidsvinding?
Alsof iedereen hetzelfde zou reageren als zijn zoon zegt: 'ma, ik ben gay.'
Dat biologische gedoetje speelt mogelijk een rol;
Sociaal gewenst antwoorden speelt mogelijk een rol, maar iemand kan echt denken dat hij positief gaat reageren op het nieuws, net zoals jij ervan overtuigd bent, diederick duck dat je wellicht 1 van de intelligentste mensen van Fok! bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |