abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31617350
Ik heb het album nu 1x geluisterd en het valt me zeer zeker niet tegen
A mind with a heart of it's own
pi_31617845
Damaged People Wat een te gekke plaat is dat dan!!
Echt helemaal top. Die heeft ook op repeat gestaan op m'n iPod
Tralalalaaa
pi_31631726
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 22:49 schreef Goldfrapp het volgende:
Ik wil ook naar Depeche Mode!! Heb te lang getwijfeld en nu heb ik dus geen kaartjes...
Je zou hier nog aan een kaartje kunnen komen: http://www.budgetticket.nl/index.asp?page=http://www.budgetticket.nl/content/products/tickets.asp?taal_id=1__AND__categorie_id=1__AND__subcategorie_id=309&taal_id=1
Maar ja.. een zitplaats voor 140 of 150 euro.. wel een beetje afzetterij hoor.
pi_31655657
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:43 schreef Replicant het volgende:

[..]

Je zou hier nog aan een kaartje kunnen komen: http://www.budgetticket.nl/index.asp?page=http://www.budgetticket.nl/content/products/tickets.asp?taal_id=1__AND__categorie_id=1__AND__subcategorie_id=309&taal_id=1
Maar ja.. een zitplaats voor 140 of 150 euro.. wel een beetje afzetterij hoor.
Ja, ik las het ook ergens... 125 euro voor een zitplaats met beperkt zicht zo bijzonder zijn ze ook weer niet hoor. Belachelijk dat ze er zo'n bedrag voor durven vragen!
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:08:03 #105
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_31656628
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:11 schreef MuadDib het volgende:
Is het al iemand opgevallen dat de zanglijn uit het refrein van Damaged People exact komt uit "I don't know how to love him" uit Jesus Christ Superstar. Niet dat dat wat uitmaakt, maar het viel mij meteen op.
Verder een prima plaatje
Wat een na-apers, hunnie van Jesus Christ Superstar

(ik heb t opgezocht: volgens mij is het niet exact de zanglijn; komt wel behoorlijk in de buurt).
Life in the so-called space age.
  maandag 24 oktober 2005 @ 11:19:14 #106
81237 releaze
best of both worlds
pi_31659765
tis gewoon hetzelfde opbouwende stuk, iedere keer een toontje hoger in een langzaam liedje, dan lijkt het al snel op elkaar

ik zat een aantal dagen geleden een of andere stream op interet te luisteren (ik had het niet aangezet) en ik zou toch zweren dat het een remix was van Precious, maar het liedje bleek van 4 jaar terug ofzo te zijn, dus helaasch... tenzij depeche mode op de jat-tour is gegaan en in ieder liedje elementen van andere liedjes heeft gestopt
pi_31727356
Het nieuwe album is niet zo slaapverwekkend als Exciter (dat beter Comatic had kunnen heten), maar erg onder de indruk ben ik niet. Precious is een degelijke single, waarvan je bijna zou denken dat -ie stiekem van Erasure is. Track 1 van de nieuwe cd (geloof ik ook de volgende single?) is ook goed, maar verder gaat het album aan distortion-effecten ten onder. Die zijn zo overdadig aanwezig, dat je je afvraagt of DM een wedstrijdje 'hoeveel distortion-effecten kun je op één album kwijt' aan het spelen is.

Ik gooi hier maar eens een knuppel in het hoenderhok: luister eens wat meer Pet Shop Boys. Die hebben in Engeland precies even veel hits gehad als Depeche Mode en krijgen hier in Nederland geen enkele aandacht. En dat blijf ik vreemd vinden, omdat DM die aandacht wel krijgt. Waarom eigenlijk?
pi_31732303
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:59 schreef dVTB het volgende:
Het nieuwe album is niet zo slaapverwekkend als Exciter (dat beter Comatic had kunnen heten), maar erg onder de indruk ben ik niet. Precious is een degelijke single, waarvan je bijna zou denken dat -ie stiekem van Erasure is. Track 1 van de nieuwe cd (geloof ik ook de volgende single?) is ook goed, maar verder gaat het album aan distortion-effecten ten onder. Die zijn zo overdadig aanwezig, dat je je afvraagt of DM een wedstrijdje 'hoeveel distortion-effecten kun je op één album kwijt' aan het spelen is.

Ik gooi hier maar eens een knuppel in het hoenderhok: luister eens wat meer Pet Shop Boys. Die hebben in Engeland precies even veel hits gehad als Depeche Mode en krijgen hier in Nederland geen enkele aandacht. En dat blijf ik vreemd vinden, omdat DM die aandacht wel krijgt. Waarom eigenlijk?
Wou je suburbia, go west of dat soort nichtenniemandalletjes gaan vergelijken met enjoy the silence, master and servant of blasphemous rumours..?
Ook erasure is echt van minder allooi hoor, als je een paar ceedees van DM hebt geluisterd van a tot z zou je dat toch echt moeten horen, t spijt me.

Ik doe nog geen uitspraak over die laatste (heb ik nog niet), en exiter was idd een misser van jewelste. Maar songs of faith and devotion, violator of black celebration zijn echt wel krakers! Daar zit weinig zwaks tussen en staan echt niet op dezelfde golflengte als de afgrijselijke vroli-synthpop ellende waarmee je het nu vergelijkt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31733120
Precies het soort reactie dat ik hoopte te krijgen... omdat je namelijk de vooroordelen perfect bevestigt. De vergelijking is trouwens volkomen op z'n plaats: beide groepen maken synthpop. Beiden hebben ongeveer 38 hitsingles in hun thuisland gehad. (Saillant detail: Depeche Mode heeft in Engeland nog nooit een Top 3-hit gehad...)

Het verschil? DM gebruikt wat meer gitaar, alhoewel dat soms nogal geforceerd overkomt. Als je Precious beluistert (wat trouwens echt een prima nummer is, daar niet van) dan komt de daarin toegevoegde gitaar toch echt geforceerd en niet op z'n plaats over. Toen ze in 1993 met een album vol gitaren kwamen, waren sommige fans zelfs zo teleurgesteld dat ze zelf een gitaarloze versie van dat album opnamen.

En 'vroli-synthpop ellende' ?? - Zeker nog nooit naar 'Just Can't Get Enough' geluisterd? Tegenover de DM-klassiekers die jij noemt (bestrijd ik niet), zet ik simpelweg West End Girls (onlangs nog door Engelse radioluisteraars gekozen tot song of the decade), It's A Sin en Rent. En afgezien van de overbodige nonstop-remix cd 'Disco 2' uit 1994, is er geen enkel PSB album waarvan je mij hoort zeggen dat het 'een misser van jewelste' is.

Ik wil best alles van A tot Z eens doorluisteren (op de voorwaarde dat ik niet nog een keer naar Exciter hoef te luisteren), maar ga jij dan eens naar PSB nummers als It Couldn't Happen Here, Kings Cross, Being Boring, This Must Be The Place I Waited Years To Leave, Love Is A Catastrophe of You Choose luisteren. En neem dan gelijk de single Miracles uit 2003 mee, waar Precious nog wel vaag iets van wegheeft. Oja, en ook het nummer Breathe van Erasure. Daar heeft Precious ook wel wat raakvlakken mee.

Maar jouw opmerkingen bevestigen precies mijn punt: waarom wordt DM zo op handen gedragen en PSB niet? Ik kan geen ander antwoord bedenken dan 'vooroordelen'. Nogmaals: mijn doel is niet om DM af te kraken, want het is allemaal best te pruimen hoor... Ik ben niet anti DM ofzo.
pi_31735000
Fantastische CD!!!

Het koste me wel een paar luisterbeurten voordat het zover was! Alleen het nummer Macrovision vind ik wat minder...

Ik hoorde dat Dave Gahan ook eens wat nummers mocht schrijven voor deze CD (Eindelijk, nadat ie bewezen had dat ie dat wel kon met Paper Monsters - ook een fantastische CD). Kan iemand me vertellen welke nummers dit zijn?
pi_31735334
Tracks 3, 7 en 8. Dat staat ook gewoon in het boekje .

Vandaag de SACD versie met DVD eens aangeschaft. Hij viel de eerste keer meteen goed, in tegenstelling tot Exciter.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:09:24 #112
81237 releaze
best of both worlds
pi_31736255
zijn jullie dan ook van het type dat bijna alleen maar de DM cd luistert als er muziek opstaat om de plaat "eigen" te maken? Ik wel Alleen introspectre (oid) en macrovision flikker ik uit mn playlist. En Darkest Star vind ik niet zo prettig om naar te luisteren terwijl het een behoorlijk goed nummer is.
pi_31738663
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:30 schreef dVTB het volgende:
Precies het soort reactie dat ik hoopte te krijgen... omdat je namelijk de vooroordelen perfect bevestigt. De vergelijking is trouwens volkomen op z'n plaats: beide groepen maken synthpop. Beiden hebben ongeveer 38 hitsingles in hun thuisland gehad. (Saillant detail: Depeche Mode heeft in Engeland nog nooit een Top 3-hit gehad...)

Het verschil? DM gebruikt wat meer gitaar, alhoewel dat soms nogal geforceerd overkomt. Als je Precious beluistert (wat trouwens echt een prima nummer is, daar niet van) dan komt de daarin toegevoegde gitaar toch echt geforceerd en niet op z'n plaats over. Toen ze in 1993 met een album vol gitaren kwamen, waren sommige fans zelfs zo teleurgesteld dat ze zelf een gitaarloze versie van dat album opnamen.

En 'vroli-synthpop ellende' ?? - Zeker nog nooit naar 'Just Can't Get Enough' geluisterd? Tegenover de DM-klassiekers die jij noemt (bestrijd ik niet), zet ik simpelweg West End Girls (onlangs nog door Engelse radioluisteraars gekozen tot song of the decade), It's A Sin en Rent. En afgezien van de overbodige nonstop-remix cd 'Disco 2' uit 1994, is er geen enkel PSB album waarvan je mij hoort zeggen dat het 'een misser van jewelste' is.

Ik wil best alles van A tot Z eens doorluisteren (op de voorwaarde dat ik niet nog een keer naar Exciter hoef te luisteren), maar ga jij dan eens naar PSB nummers als It Couldn't Happen Here, Kings Cross, Being Boring, This Must Be The Place I Waited Years To Leave, Love Is A Catastrophe of You Choose luisteren. En neem dan gelijk de single Miracles uit 2003 mee, waar Precious nog wel vaag iets van wegheeft. Oja, en ook het nummer Breathe van Erasure. Daar heeft Precious ook wel wat raakvlakken mee.

Maar jouw opmerkingen bevestigen precies mijn punt: waarom wordt DM zo op handen gedragen en PSB niet? Ik kan geen ander antwoord bedenken dan 'vooroordelen'. Nogmaals: mijn doel is niet om DM af te kraken, want het is allemaal best te pruimen hoor... Ik ben niet anti DM ofzo.
Ten eerste heeft de zanger van psb een verschrikkelijk irritante nasale muppetstem in veel van de nummers die je opnoemt (alleen west end girls vind ik te pruimen van ze, itt DM waarvan ik eigenlijk alleen just can't get enough NIET te pruimen vind ).

Ten tweede vind ik het soort muziek dat ze maken ontzettend gemakzuchtig, meer dan wat flardjes dance/electro ondersteund met nichtendiscobeat is het niet (zeker it's a sin of boring). Martin Gore wordt door velen, terecht, toch wel geroemd om de verfijnheid van zijn composities. Tzit gewoon doordacht in elkaar, zelfs zonder dat er gitaren aan te pas komen. Sterker, DM is een van de eerste acts die bewees dat gitaren niet HOEVEN! Psb vind ik juist een act die bewijst waarom gitaren als de donder weer terug moeten komen!


Erasure vind ik al beter en heeft wel een aantal betere nummers gemaakt imo, net als heaven17 of omd. Maar ik heb geen van die bands nog op geheel consistente albums kunnen betrappen, met wat méér dan alleen de hits. DM heeft dat meermaals gedaan, en hebben niet altijd de makkelijkste weg naar de commercie gezocht.
Tot slot is psb totaààl niet mijn kopje thee en zal ik er op mijn 100ste nog geen waardering voor op kunnen brengen. Maar dat kan misschien grotendeels persoonlijke smaak zijn, laten we het daar maar op houden...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:38:30 #114
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31739253
Als je van melodieuze popmuziek houdt waarbij je je hoofd niet wil stoten, is Pet Shop Boys een prima keuze...

Persoonlijk kan ik er niet tegen; de 'sound' van de Pet Shop Boys...
Maar 't zit zeker niet slecht in mekaar....
...dass wir fliegen.
pi_31743620
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:22 schreef kamagurka het volgende:
Ten eerste heeft de zanger van psb een verschrikkelijk irritante nasale muppetstem in veel van de nummers die je opnoemt (alleen west end girls vind ik te pruimen van ze, itt DM waarvan ik eigenlijk alleen just can't get enough NIET te pruimen vind ).

Ten tweede vind ik het soort muziek dat ze maken ontzettend gemakzuchtig, meer dan wat flardjes dance/electro ondersteund met nichtendiscobeat is het niet (zeker it's a sin of boring). Martin Gore wordt door velen, terecht, toch wel geroemd om de verfijnheid van zijn composities. Tzit gewoon doordacht in elkaar, zelfs zonder dat er gitaren aan te pas komen. Sterker, DM is een van de eerste acts die bewees dat gitaren niet HOEVEN! Psb vind ik juist een act die bewijst waarom gitaren als de donder weer terug moeten komen!

Erasure vind ik al beter en heeft wel een aantal betere nummers gemaakt imo, net als heaven17 of omd. Maar ik heb geen van die bands nog op geheel consistente albums kunnen betrappen, met wat méér dan alleen de hits. DM heeft dat meermaals gedaan, en hebben niet altijd de makkelijkste weg naar de commercie gezocht. Tot slot is psb totaààl niet mijn kopje thee en zal ik er op mijn 100ste nog geen waardering voor op kunnen brengen. Maar dat kan misschien grotendeels persoonlijke smaak zijn, laten we het daar maar op houden...
Tuurlijk heeft iedereen een persoonlijke smaak, dat vooropgesteld. Toch denk ik dat je, getuige je omschrijving, nooit echt goed naar een nummer als Being Boring hebt geluisterd, want het predikaat 'gemakzuchtig' is daar echt niet op van toepassing. Wat 'nichtendiscobeats' zijn, weet ik trouwens ook niet. Hoe noem je de beat van 'Enjoy the Silence' dan? Wat PSB en gitaren betreft: ik noemde eerder al bewust een aantal nummers van het album Release uit 2002, waarop veel gitaar te horen is (gespeeld door Johnny Marr). Of probeer eens de PSB remix van Mein Teil van Rammstein... Hoef je ook niet naar Neil's stem te luisteren.

Zeggen dat Erasure beter zou zijn dan PSB, is ook niet echt ergens op gestoeld. Als er één groep is waar jouw typering "ontzettend gemakzuchtig, meer dan wat flardjes dance/electro ondersteund met nichtendiscobeat" op van toepassing is, is het wel Erasure. PSB zijn muzikaal gezien veel en veel gevarieerder bezig dan Erasure en zoeken ook beslist niet altijd de gemakkelijkste weg naar de commercie. Maar laten we het maar op smaak houden...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:44:30 #116
81237 releaze
best of both worlds
pi_31748742
ach voor ieder bandje valt wel wat te zeggen, toch? betekent niet dat door al deze goede en slechte argumenten iedereen opeens petshopboys leuk(er) gaat vinden of depeche mode een vorm van minder goed.

daarnaast zit er een enorm verschil tussen de engelse luisteraar en de nederlandse dus het verschil valt daar waarschijnlijk ook aan te wijten. terwijl iedereen in de UK lekker petshopboys en depeche mode zat te luisteren waren wij ons hier aan het opgeilen op the partyanimals.
tja je hebt het toch over de hitlijsten, daar heeft de sound van depeche mode nou al jaaaaren lang geen goeie plek meer ingehad.
pi_31748897
Ik ben het wel met je eens Releaze. Was ook niet het doel ofzo. Ik denk trouwens dat het verschil eerder bij de radiostations ligt dan bij de luisteraar. In Engeland scoren veel artiesten *toch* hits in de chart, terwijl ze op BBC Radio 1 helemaal niet worden gedraaid. Dit omdat de hitparade daar nog gewoon op verkoop is gebaseerd. In Nederland is de Mega Top 50 voor een groot deel gebaseerd op airplay. (Precious was trouwens een redelijk grote hit in Nederland).
pi_31754011
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:48 schreef dVTB het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft iedereen een persoonlijke smaak, dat vooropgesteld. Toch denk ik dat je, getuige je omschrijving, nooit echt goed naar een nummer als Being Boring hebt geluisterd, want het predikaat 'gemakzuchtig' is daar echt niet op van toepassing. Wat 'nichtendiscobeats' zijn, weet ik trouwens ook niet. Hoe noem je de beat van 'Enjoy the Silence' dan? Wat PSB en gitaren betreft: ik noemde eerder al bewust een aantal nummers van het album Release uit 2002, waarop veel gitaar te horen is (gespeeld door Johnny Marr). Of probeer eens de PSB remix van Mein Teil van Rammstein... Hoef je ook niet naar Neil's stem te luisteren.
PSB staat toch ook zeker bekend als onvervalste nichtenmuziek hoor, daar doen ze zelf totaal niet moeilijk over Qua nichtendisco bedoel ik dat deze muziek (en de PSB stoppen daar sinds eind jaren 80 flink wat housebeats onder) evenals the communards e.d. daar altijd wel in de smaak valt (viel?). Dat betekent voor mij overigens niet meteen dat iets dus ook gelijk slecht is, maar ik trek dat soort beats en dramatiek gewoon niet. Ik vind het zoals gezegd behoorlijk vlak en inhoudsloos. Iets dat ik niet van DM vind.
Maar daar heb jij ongetwijfeld weer van alles tegen in te brengen, we gaan het niet eens worden hierover ben ik bang Even goede vrienden
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31754888
Nee, eens worden doen we het inderdaad niet. Maar ik corrigeer wel graag onjuistheden. PSB doen niet moeilijk over hun seksuele geaardheid, maar hebben we degelijk moeite met de categorisering van hun muziek. Vlak mag je het vinden, maar inhoudsloos is het zeker niet.

Even goede vrienden, inderdaad May synthpop rule :p
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:52:03 #120
862 Arcee
Look closer
pi_31758534
John the Revelator schopt eigenlijk wel weer behoorlijk ouderwetse Depeche Mode-kont.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31758725
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:52 schreef Arcee het volgende:
John the Revelator schopt eigenlijk wel weer behoorlijk ouderwetse Depeche Mode-kont.
Is dat nou een cover?

Ik begreep van iemand dat het een cover zou zijn, maar ik ken er geen andere versie van.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:22:04 #122
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_31759332
Het is eerder een onderwerp. En is in veel blues-songs gebruikt.
Vele anderen hebben erover gezongen oa the Blues brothers en Beck. Ik geloof dat zij wel ongeveer dezelfde versie zongen; BB (who's that writing); Beck (who's that ridin'). Depeche heeft een duidelijk afwijkende variant.

[ Bericht 7% gewijzigd door Icefire1971 op 28-10-2005 17:43:41 ]
Life in the so-called space age.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:29:18 #123
862 Arcee
Look closer
pi_31759513
Precies, hun versie klinkt érg Depeche Mode.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31888362
Niet zo'n lekker begin van 'Touring the Angel':

DEPECHE MODE
CANCEL FT. LAUDERDALE TOUR LAUNCH
DUE TO POST-HURRICANCE SAFETY ISSUES

TICKETS FOR OPENING NIGHT HONORED
NOVEMBER 3 AT ST. PETERSBERG'S ST. PETE TIMES FORUM

In the wake of Hurricane Wilma, opening night of DEPECHE MODE's North American arena tour will no longer take place Wednesday, November 2 at Ft. Lauderdale's BankAtlantic Center. Cancelled due to area power outages and curfew limitations, tickets from the show will be honored Thursday, November 3 at St. Petersberg's St. Pete Times Forum, where the band will launch their world tour in support of their newly-released Top 10 album PLAYING THE ANGEL.

"DEPECHE MODE was excited to launch the tour in South Florida," says the band's longtime manager Jonathan Kessler. "However, they're not willing to jeopardize the safety of their fans, who would be putting themselves at risk traveling to and from the event under dangerous conditions."

Refunds will be available for fans that purchased Ft. Lauderdale tickets but are unable to attend the St. Petersberg show.

Bron: [url=http://www.depechemode.com ]www.depechemode.com [/url]

Of zoals Trent Reznor al zei; 'FUCK HURRICANES!
ENOUGH ALREADY.'
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
pi_31889038
Mag ik hier ook even melden dat ik de nieuwe cd errug goed vind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')