ik ookquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:14 schreef B_BOY het volgende:
wrom zie ik hier nu staan lance (armstrong) discovery :p
Filmpje van AstroStart.nlquote:dinsdag 26 juli 2005 Op 16:58 schreef pberends het volgende:
Jammer dat ik het gemist heb op rtl5.
Maar goed, genoeg herhalingen op het nieuws..
Ooh oh en nu?quote:CAPE CANAVERAL - Na de geslaagde lancering van het Amerikaanse ruimteveer Discovery, twee en een half jaar na de ramp met de shuttle Columbia, zijn dinsdag later op de dag enige zorgen ontstaan over mogelijke schade aan de buitenkant van de Discovery.
Dat gebeurde naar aanleiding van opnamen van de klim van het ruimteveer naar zijn baan om de aarde. Daarop is een wit voorwerp te zien, dat van de brandstoftank afgebroken lijkt te zijn.
Deskundigen van de NASA bestuderen nu de opnamen beeld voor beeld om te kunnen beoordelen of het om iets ernstigs gaat. Pas op de zesde dag van de missie van de Discovery heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie een compleet beeld van de geregistreerde gegevens van de shuttle, deelde plaatsvervangend programmadirecteur Wayne Hale mee. Hij zei dat het voorwerp niet per se een hard onderdeel van de brandstoftank of de shuttle hoeft te zijn. Het zou ook kunnen gaan om een stuk papier dat volgens plan heeft losgelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |