De legende van de eerste fok!mascotte..
Cavia Mike was in een democratische procedure op Fok! verkozen tot mascotte van Fok!
Iedereen vond het een lief beest, schattig, mooi.. echt werkelijk tof.
Zijn einde was echter minder mooi.
Op een regenachtige dag zat een user (een ferfent F&F user en eigenaar van Mike) voor het kooitje van mike. (Wederom om veiligheidsredenen zullen wij deze user "Tommy" noemen)
"Ik had die fok! sticker nóóit op dat kooitje moeten plakken.. hij zit telkens vast aan die stickers..." Met een krachtige beweging trok hij de sticker los van Mike. Wederom kwamen hele plukken haar los van het lijfje van het arme beestje. Hij maakte een foto van Mike en postte deze in het topic dat hij net had geopend: "Haaruitval bij cavia" (hij was nogal een aandachtshoer). Na de goede raad van enkele users te hebben gelezen besloot hij er eens uit te gaan, hij zat al dagen achter zijn pc, dus hij besloot iets te gaan drinken bij een semi-vriend.
Toen Tommy zijn kamer had verlaten, zat Mike verdrietig en eenzaam in zijn kooitje. Hij likte aan zijn zij en pootje, waar net de haartjes uit waren getrokken. De cavia dacht: "Had ik maar een vriendje". (Nou ja, ik weet niet zeker of het beestje dat dacht, maar dat gok ik.) Hij liep door zijn kooitje en schopte tegen stukjes zaagsel. Plotseling, uit het niets, begon de Fok!sticker die op zijn kooitje geplakt was (aan de buitenkant natuurlijk) te gloeien. Eerst een klein beetje, daarna iets feller, en feller en feller. Tot uiteindelijk de hele kamer verlicht werd. Dit werd van buiten gezien en bevestigd door voorbijgangers. De kamer baadde in het licht, Mike werd verblind. Hij merkte dat er iets langzaam op hem af kwam.
Toen Tommy een paar uur later terug kwam in zijn kamer, zag hij iets wat zijn hart een slagje deed overslaan. Arme Mike, Mike was compleet in de fok!sticker gewikkeld. Dood.
Is dit toeval? Ik denk het niet..
De Fok!mascotte is nooit meer hetzelfde geweest. Het is tijdenlang afgeschaft, totdat Brechtje deze titel kreeg.
Anyhow, moraal van dit zeer droevige verhaal:
Geloof me, fok!stickers buiten bereik van kleine huisdieren houden, en zorg dat je nóóit fok!mascotte wordt...
[ Bericht 0% gewijzigd door Janetje op 26-07-2005 18:02:42 ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde