quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:02 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nee, de producten in kwestie hadden een vooraf bekende beperkte geldigheid en zijn duidelijk vooraf door jou ingekocht met als expliciete reden die zondag aanwezig te willen zijn (je nam ze niet als muurdecoratie immers); door niet op tijd de kaartjes bij jou te hebben laten afleveren door een derde partij (waar hij zelf de verantwoording voor draagt, hij had ze ook kunnen komen brengen nl. of eerder kunnen afsturen, aangetekend en met verhoogde aansprakelijkheid), is de verkopende partij nalatig geweest in het nakomen van de overeenkomst en dus kun je, omdat nakoming niet meer mogelijk is, de overeenkomst ontbinden om diezelfde reden.
als dat mannetje daadwerkelijk bij een advocatenkantoor werkt, zelfs maar als administratieve hulp, had hij dat zelf ook wel geweten. een aangetekende brief sturen is niet nodig, gewoon per post is voldoende; enige wat aangetekend meer zegt is dat je daadwerkelijk die brief hebt verstuurd met een klein extra bewijsstuk, waar de wet sowieso al vanuit gaat met de normale post. ik zou daarom maar niet teveel van hem aantrekken, hij bluft waarschijnlijk, zou me ook niet verbazen als dat van dat advocatenkantoor niet waar is.
Het is niet helemaal zo gegaan:
Woensdag was het verstuurd en dus zou het donderdag bij mij moeten zijn geweest. Ik ging ervan uit dat het gewoon in de brievenbus zou liggen, maar schijnbaar moet ervoor getekend worden.
Vrijdag was ik er niet overdag omdat ik moest werken, maar omdat ik niet wist dat ik moets tekenen leek me dat geen probleem. Die eBay-er had me dat ook niet verteld dat het aangetekend was.
Volgende levering zou dus maandag zijn geweest = te laat.
Toen ben ik zaterdag maar naar het DHL filiaal op het vliegveld gegaan om te kijken wat mogelijk was, maar die waren net dicht (om 13 uur al!)
Ik heb dus de verkoper aangeraden om de kosten te verhalen bij de verzendservice aangezien zij volgens hun eigen regels de levering donderdag hadden MOETEN leveren.
Enkel krijg je van de verzendservice alleen de vervoerskosten terug en nu komt de verkoper dus weer bij mij...