Wat is er dan precies zo grappig aan dat woord; het kwartje wil maar niet vallen namelijk, leg het eens uitquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:02 schreef Kjew het volgende:
[..]
Wist niet dat het zo'n ernstige zaak was...
Waarschijnlijk het beeld (vrouwen met punthoeden, puntneuzen, bezems, etc...) dat het bij me oproept... het klinkt iig niet serieus, zoals Wicca cursus bijv. wel doet...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:04 schreef Camoth het volgende:
[..]
Wat is er dan precies zo grappig aan dat woord; het kwartje wil maar niet vallen namelijk, leg het eens uit
nou, 1 ding scheelt; wicca en hekserij zijn niet precies hetzelfde. En wicca = moderne hekserij... eigenlijk hekserij met regeltjes, maargoed, laten we maar weer eens on-topic gaan ouwehoeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:08 schreef Kjew het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het beeld (vrouwen met punthoeden, puntneuzen, bezems, etc...) dat het bij me oproept... het klinkt iig niet serieus, zoals Wicca cursus bijv. wel doet...
Hm... ideetje inderdaadquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef Herald het volgende:
je had eigenlijk naakt te midden van een cirkel zwammen een spreuk moeten uitspreken over die vrouw
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:10 schreef Camoth het volgende:
[..]
nou, 1 ding scheelt; wicca en hekserij zijn niet precies hetzelfde. En wicca = moderne hekserij... eigenlijk hekserij met regeltjes, maargoed, laten we maar weer eens on-topic gaan ouwehoeren.![]()
edit: oja, daarom is het ook een WICCA CURSUS... omdat er verschil tussen zit
Aha... speciaal voor de beginnende Wiccan...quote:Het gaat om een heksencursus die ik aanbied op ebay
Ik stel voor dat je eens de site gaat lezen, wie weet zie je het lichtquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:16 schreef Kjew het volgende:
[..]
[..]
Aha... speciaal voor de beginnende Wiccan...dus er zit verschil tussen, maar je verkoopt het als hetzelfde...
Ik hou er mee op... maar het blijft een grappig woord... en ik had al gezegd dat ik het kende.. het ging alleen om een f*cking woord...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:17 schreef Camoth het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je eens de site gaat lezen, wie weet zie je het licht![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:20 schreef Litpho het volgende:
Even los van het onderwerp, zonder enig overleg of communicatie de koop eenzijdig afzeggen is natuurlijk wel iets waar iedere ebayverkoper zich (terecht) best wel over kan opwinden. Ik denk ook niet dat je er veel meer mee bereikt dan een waarschuwing naar haar kant, maar ik snap precies waarom je die moeite daarvoor toch gaat nemen. En ach, als zij zoveel verstand van Wicca heeft dan weet ze dat dit drievoudig bij haar terug gaat komen...
belastingaanslag van 12 euro ofzo?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:20 schreef Litpho het volgende:
En ach, als zij zoveel verstand van Wicca heeft dan weet ze dat dit drievoudig bij haar terug gaat komen...
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:20 schreef Litpho het volgende:
Even los van het onderwerp, zonder enig overleg of communicatie de koop eenzijdig afzeggen is natuurlijk wel iets waar iedere ebayverkoper zich (terecht) best wel over kan opwinden. Ik denk ook niet dat je er veel meer mee bereikt dan een waarschuwing naar haar kant, maar ik snap precies waarom je die moeite daarvoor toch gaat nemen. En ach, als zij zoveel verstand van Wicca heeft dan weet ze dat dit drievoudig bij haar terug gaat komen...
Uiteraard wel met een verzameling aan papier- en formulierwerk dat ze er makkelijk 12 uur mee zoet kan zijnquote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:24 schreef Camoth het volgende:
[..]
Nee, dan was "heksencursus" grappiger
*slaat zichzelf
![]()
ontopic Fleur! ONTOPIC
Ja, ik ben blij dat ik het nog niet verstuurd had.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:27 schreef Kjew het volgende:
[..]
![]()
Als we toch OT gaan... wel lullig dat je te maken hebt met dat soort mensen... maar je kunt er dus weinig aan doen... wees blij dat je niet zwaar gedupeerd bent.. zoals ook wel eens voor komt.
Alleen indien de koper te maken heeft met een verkopende handelaar (of onder duits recht een partikulier die vergeten is te melden dat die geen handelaar is)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:45 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Een koper op Ebay is niet verplicht te betalen.
In Nederland hebben we vergelijkbare wetgeving (wet koop op afstand, onderdeel van burgelijk wetboek boek 7). Verschil is dat in Nederland de termijn 7 of 8 dagen is in plaats van 2 weken, en een partikulier moet in Duitsland aangeven dat die als partikulier verkoopt wil die die regels niet van toepassing laten zijn (daarom zie je ook vrij veel van die meldingen op ebay.de), in Nederland is de wet koop op afstand alleen van toepassing op verkopende handelaren, en hoeft een verkopende partikulier niet aan te geven dat die partikulier is.quote:Wel is het zo dat wanneer een koper 3 keer van een koop afziet hij/zij wordt gebanned.
In Duitsland (doe zelf alleen maar zaken op ebay.de omdat op ebay.nl alleen een stelletje marktplaats pubers te vinden is) geldt het Fernabsatzgesetz waarin staat dat een koop op internet binnen 2 weken ongedaan kan worden gemaakt enkel door een email te sturen waarin staat dat je van de koop afziet....ik ga ervan uit dat we in Nederland soortgelijke wetgeving hebben.
En dat allemaal houdt in voor mij? Moet ik haar gaan aanklagen en dan krijg ik me 4 euri? Of zorgt ebay daarvoor?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:54 schreef frederik het volgende:
[..]
Alleen indien de koper te maken heeft met een verkopende handelaar (of onder duits recht een partikulier die vergeten is te melden dat die geen handelaar is)
[..]
In Nederland hebben we vergelijkbare wetgeving (wet koop op afstand, onderdeel van burgelijk wetboek boek 7). Verschil is dat in Nederland de termijn 7 of 8 dagen is in plaats van 2 weken, en een partikulier moet in Duitsland aangeven dat die als partikulier verkoopt wil die die regels niet van toepassing laten zijn (daarom zie je ook vrij veel van die meldingen op ebay.de), in Nederland is de wet koop op afstand alleen van toepassing op verkopende handelaren, en hoeft een verkopende partikulier niet aan te geven dat die partikulier is.
Sterker nog; ze heeft niet geboden, ze heeft de "nu kopen" optie gebruikt die ik aanbood. Je kunt kiezen of je wilt bieden, of het "nu kopen" te gebruiken, dat is een ietwat hoger bedrag wat je dan betaald waardoor meteen het object van jou is zonder dat anderen er nog op kunnen bieden.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:19 schreef Maikuuul het volgende:
Zo gaarwaarom bied je op iets dat je niet wilt. Trouwens krijgt ze dan een boete ofzo ?
Dat is het punt, ze is op vakantiequote:Op vrijdag 29 juli 2005 07:16 schreef gammapooka het volgende:
Je hebt toch hun telefoon nr?
Tijd voor een paar maanden lang telefoon terreur
Ik heb het overwogen; maar de laatste keer dat ik mijn pad-spreuk uitprobeerde veranderde de persoon in kwestie in een draak, en dat was geen pretje kan ik je verzekerenquote:
Och, dan betaalt ze zelfs extra om het gesprek te ontvangenquote:
Heb alleen haar thuisnummerquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:25 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Och, dan betaalt ze zelfs extra om het gesprek te ontvangen
Als de persoon in kwestie niet betaald, kun je een herkansingsaanbod doen aan de andere bieders, dat aanbod is de prijs die zij in de eerste instantie hebben geboden ervoor. Als ze dat accepteren krijgen ze het alsnog en hoef je ebay geen kosten te betalen. Mocht je dat niet willen dan kun je gratis je object opnieuw aanbieden mits het verkocht word, anders moet je wel plaatsingskosten betalen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef sjippen het volgende:
Ik heb het ook voor. Net een pinpongtafel verkocht voor 117,5 Euro. Die kerel laat al twee dagen niks van zich weten. Als je op iets biedt, betekent dat toch dat je het echt wil hebben dus mag enig initiatief toch wel normaal genoemd hebben.
Andere mensen die al komen kijken zijn voor de tafel hebben er net naast gegrepen. Zou ik hen kunnen verwittigen, alleen welke prijs moet ik er dan op plakken?
Nee, ik ook niet. Waar heb je die gezien dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:56 schreef bonke het volgende:
een cursus op je bezem door het bos vliegen met een kat op je bochel zou ik ook niet betalen![]()
Negatieve feedback gegeven, aantekening van onbetaald object laten geven en de cursus opnieuw aangeboden (gratis) en er overigens vervolgens nog meer dan het dubbele van haar bod voor gevangen, dus eind goed, al goedquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:53 schreef Herald het volgende:
*kick*
hoeist nou afgelopen, is ze al veranderd in een kikker?
Klinkt misschien een beetje bot maar helaas kan hij je niks maken. Als iemand besluit niet te betalen, dan hoeft hij niet, ongeacht wat diegene heeft geboden. Daar komt het min of meer op neer. Ik heb iemand gehad die niet betaalde, zoals dus in dit topic vermeld, en het enige wat er is gebeurt met diegene is dat die een aantekening heeft gekregen voor onbetaald object. Die aantekening kan niemand van de gewone ebay leden zien. Dus het is heel simpel, diegene kan gewoon vrolijk verder bieden en niet betalen, zonder dat iemand er iets aan kan doen. Nouja goed, na 3 (!!!) aantekeningen voor onbetaald object word zijn ebay account verwijdert, maargoed dan maak je gewoon een nieuwe aan en klaar. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:43 schreef r3dbaron.com het volgende:
Ik ben zelf zo iemand (met feedback van 43!) die 1 kee rniet heeft betaald.
Dit was ivm Rock Werchter tickets vanuit Belgie. Tickets voor de zondag en die had ik niet op tijd in mijn bezit. Ik heb dus NIET betaald en die tickets laten retourneren.
Lullig voor de verkoper.
Alleen nu is het zo dat hij van een advokatenkantoor is en mij emailt dat hij van mening is dat ik moet betalen.
Ik heb netjes email gestuurd dat ik van de koop afzie en heb die tickets dan ook NOOIT in mijn handen gehad, maar laten retourneren.
Nu heeft hij geen geld en ik ben toch gegaan en op zwarte markt kaartjes gekocht dus ga niet alsnog betalen!
Volgens mij kun je eBay gebruikers niet persoonlijk aansprakelijk stellen aangezienhet via eBay is gegaan.
Wat te doen? Op zijn laatste email heb ik niet gereageerd en eBay zei dat ik gewoon mailtje moest sturen dat ik van de koop afzie. eBay maakt geen verschil tussen 'gewone' produkten en 'vergane waar'
Kan die gast mij nu eits maken buiten eBay om? Volgens mij niet.
PS: Verhaal is nog iets gecompliceerder.
met je 'vwo' heb je nog een hoop te leren:quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:31 schreef Camoth het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd begrepen.
Ik doe ook maar VWO![]()
nee, de producten in kwestie hadden een vooraf bekende beperkte geldigheid en zijn duidelijk vooraf door jou ingekocht met als expliciete reden die zondag aanwezig te willen zijn (je nam ze niet als muurdecoratie immers); door niet op tijd de kaartjes bij jou te hebben laten afleveren door een derde partij (waar hij zelf de verantwoording voor draagt, hij had ze ook kunnen komen brengen nl. of eerder kunnen afsturen, aangetekend en met verhoogde aansprakelijkheid), is de verkopende partij nalatig geweest in het nakomen van de overeenkomst en dus kun je, omdat nakoming niet meer mogelijk is, de overeenkomst ontbinden om diezelfde reden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:43 schreef r3dbaron.com het volgende:
Ik ben zelf zo iemand (met feedback van 43!) die 1 kee rniet heeft betaald.
Dit was ivm Rock Werchter tickets vanuit Belgie. Tickets voor de zondag en die had ik niet op tijd in mijn bezit. Ik heb dus NIET betaald en die tickets laten retourneren.
Lullig voor de verkoper.
Alleen nu is het zo dat hij van een advokatenkantoor is en mij emailt dat hij van mening is dat ik moet betalen.
Ik heb netjes email gestuurd dat ik van de koop afzie en heb die tickets dan ook NOOIT in mijn handen gehad, maar laten retourneren.
Nu heeft hij geen geld en ik ben toch gegaan en op zwarte markt kaartjes gekocht dus ga niet alsnog betalen!
Volgens mij kun je eBay gebruikers niet persoonlijk aansprakelijk stellen aangezienhet via eBay is gegaan.
Wat te doen? Op zijn laatste email heb ik niet gereageerd en eBay zei dat ik gewoon mailtje moest sturen dat ik van de koop afzie. eBay maakt geen verschil tussen 'gewone' produkten en 'vergane waar'
Kan die gast mij nu eits maken buiten eBay om? Volgens mij niet.
PS: Verhaal is nog iets gecompliceerder.
Ja, net als dat boedhisten terroristische aanslagen plegen, echt een dijenkletserquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:58 schreef wappiej het volgende:
ik had eerst een vriendinnetje die zulke wicca shit deed, blijkbaar was 't ook heel erg leuk om d'rzelf in d'r armen te krassen met messen e.d. vet humor man dat wicca
-Daar was ik al achter, blijkbaar laat jouw intelligentie het ook afweten, m.b.t. het lezen van een topic voordat je erop reageerdquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met je 'vwo' heb je nog een hoop te leren:
- creditering is alleen van de verkoopcommissie, d.w.z. wat ebay aan jouw transactie met koper verdient, niet creditering van het aankoopbedrag + transactiekosten [staat er letterlijk en valt ook m.n. uit de context op te maken]
- wat zeik je nou over 4 euro
- wat doet een gezond denkend mens nou met een 'heksencursus' ; zeg dan gelijk dat je met je vmbo-niveau nog in sprookjes beleeft
En jij was er dan foto's gaan maken?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef Herald het volgende:
je had eigenlijk naakt te midden van een cirkel zwammen een spreuk moeten uitspreken over die vrouw
Ja, toen ik Camoth in het echt leerde kennen schrok ik inderaad wel een beetje, maar na een tijdje kijk je gewoon over die etterende wonden in haar armen heen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:58 schreef wappiej het volgende:
ik had eerst een vriendinnetje die zulke wicca shit deed, blijkbaar was 't ook heel erg leuk om d'rzelf in d'r armen te krassen met messen e.d. vet humor man dat wicca
Niet liefquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:26 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ja, toen ik Camoth in het echt leerde kennen schrok ik inderaad wel een beetje, maar na een tijdje kijk je gewoon over die etterende wonden in haar armen heen.
Zeg moet jij niet eens verhaal gaan halen bij die wanbetalers van je vriendin?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:26 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ja, toen ik Camoth in het echt leerde kennen schrok ik inderaad wel een beetje, maar na een tijdje kijk je gewoon over die etterende wonden in haar armen heen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |