abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2005 @ 19:29:14 #226
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_30923521
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:57 schreef Summoner het volgende:
dunc honey, don't open that can of worms. Hij heeft het over z'n vriendin.
Nou, gelukkig heb ik het niet zo op wormen dan
Het leek zo'n goed idee...
  zondag 25 september 2005 @ 19:31:42 #227
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_30923593
Ik ook niet, met uitzondering van Lord Worm!

zondag 25 september 2005 @ 19:35:44 #228
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_30923702
En graveworm?
[KNE]-Mod
  zondag 25 september 2005 @ 19:38:07 #229
18413 Summoner
pi_30923812
Vergeet Zyklon niet.
  zondag 25 september 2005 @ 20:09:43 #231
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_30924681
Of Mustaine's wormenkroon.
pi_30934120
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:09 schreef dunc het volgende:
Of Mustaine's wormenkroon.
Muah. Kutnummer.
pi_30936224
Lekker brak op mijn werk nu, gister naar Haarlem geweest voor wat bandjes, Detonation, Gorerotted, Decrapitated, Divine Empire, Anorexia Nervosa, Rotting Christ en Vader.

Detonation gaat steeds beter en strakker klinken naarmate ik ze zie, prima band.
Gorerotted was tof, ook zij gaan live steeds strakker, bruter en lomper klinken, Decapitated was erg suf, zanger lijkt in zijn doen en laten trouwens erg op Barney van Napalm Death.
Daarna dacht ik dat Divine Empire speelde, maar blijkt dat het een andere band was, geen idee wie het waren maar het was een Morbid Angelkloon, wel aardig, niet boeiend. Anorexia Nervosa zag er werkelijk waar belachelijk uit, alsof ze in 1998 waren blijven steken, latex, gaasshirtjes, corpsepaint..m.a.w. elk blackmetalcliche uit de kast getrokken, muzikaal was het trouwens niet eens zo slecht, eigenlijk best ok
Toen nog een stukje Rotting Christ gekeken wat me ook niet tegenviel maar niet echt wereldschokkend was waarna de vermoeidheid toch wel toe begon te slaan en we maar op huis zijn aangegaan aangezien we Vader pas 341 keer hebben gezien. Die dus maar geskipt..maar al met al een gezellig middagje.
De nieuwe Patronaat ziet er trouwens perfect uit, geen idee hoe de oude was maargoed. Zaal lijkt een klein beejte op een kleinere 013. Licht en geluid en voorzieningen waren perfect. Jammer van het tijdschema wat een zooitje was.
Vanavond misschien wat foto's.

[ Bericht 10% gewijzigd door mr_cucumber op 26-09-2005 11:02:08 (waarom doet dat forum zo raar?) ]
  maandag 26 september 2005 @ 11:55:52 #234
18413 Summoner
pi_30939938
quote:
Op maandag 26 september 2005 08:48 schreef mr_cucumber het volgende:
Anorexia Nervosa zag er werkelijk waar belachelijk uit, alsof ze in 1998 waren blijven steken, latex, gaasshirtjes, corpsepaint..m.a.w. elk blackmetalcliche uit de kast getrokken, muzikaal was het trouwens niet eens zo slecht, eigenlijk best ok
Dat hoort gewoon bij die band, poepoog! Als Anorexia Nervosa het podium zouden betreden als jan piet en harry die hun kleding bij de Snuffel halen, zou ik met rot fruit gaan gooien, dat image is vereist!

Overigens is AN een doorn in het oog van puristen die blackmetalcliché's koesteren.
pi_30940113
Het hoort erbij om je als een labiele flapdrol in je latexpakje en gaasshirt met make up uit te dossen? Het leek wel een gothic-erotic leernichten party op dat podium.

Dat ze niet als Jan-Pieter Pietersma uit Schubbekutteveen gekleed zijn is tot daaraantoe maar dit was toch wel het andere uiterste.

En puristen moeten afgeschoten worden.
  woensdag 28 september 2005 @ 17:28:44 #236
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31002810
Ben maar were eens op blabbermouth gaan kijken.
quote:
Daily Texan: Dimebag Darrell was featured on two ANTHRAX tracks, "Cadillac Rock Box" and "Strap It On". Was his death a contributing factor towards your reunion?

Scott Ian: "That was definitely a part of it, and I know Charlie had it in mind. You get shaken when something like that happens and I think that just helped our decision to do something like this and to be able to do it with a clear conscience and a clear head and to get rid of some of the tension. It really put things into perspective and put an exclamation point on some of the things we were already feeling."
De nieuwe releases van Anthrax (2 Videosets en 2 livesets op DVD) lopen nog niet erg goed. Scott wilde zelf eigenlijk niet 4 releases, hij vond dat ook een beetje veel.Maarja, de platenmaatschappij schijnt het zo te willen.

Wat er met Megadeth gaat gebeuren zullen we wook spodig weten, al weet je nooit of het het jaar erop weer anders gaat natuurlijk.

Dave :
quote:
I have made up my mind [regarding whether I will continue with MEGADETH or pursue a solo career] and will tell you all on the night of the Buenos Aires concert [on October 9]. It will be up to the fans in Argentina to break the news to you after their last song.
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 september 2005 @ 19:21:47 #237
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31006446
deze postte iemand nog op m'n forum, en ik wou 'm jullie niet onthouden:

This is the situation: There is a beautiful princess trapped in a castle guarded by a
dragon. Here is the end of the story with different kind of metalheads as knights.

* Power Metal
The protagonist arrives riding a white unicorn, escapes from the dragon, saves the princess and makes love to her in an enchanted forest.

* Thrash Metal
The protagonist arrives, fights the dragon, saves the princess and f*cks her.

* Heavy Metal
The protagonist arrives on a harley, kills the dragon, drinks a few beers and f*cks the princess.

* Folk Metal
The protagonist arrives with some friends playing accordions, violins, flutes and many more weird instruments, the dragon falls asleep (because of all the dancing). Then they all leave... without the princess.

* Viking Metal
The protagonist arrives in a ship, kills the dragon with his mighty axe, skins the dragon and eats it, rapes the princess to death, steals her belongings and burns the castle before leaving.

* Death Metal
The protagonist arrives, kills the dragon, f*cks the princess and kills her, then leaves.

* Black Metal
The protagonist arrives at midnight, kills the dragon and impales it in front of the castle. Then he sodomizes the princess, drinks her blood in a ritual before killing her. Then he impales the princess next to the dragon.

* Gore Metal
The protagonist arrives, kills the dragon and spreads his guts in front of the castle, f*cks the princess and kills her. Then he f*cks the dead body again, slashes her belly and eats her guts. Then he f*cks the carcass for the third time, burns the corpse and f*cks it for the last time.

* Doom Metal
The protagonist arrives, sees the size of the dragon and thinks he could never beat him, then he gets depressed and commits suicide. The dragon eats his body and the princess as dessert. That's the end of the sad story.

* Progressive Metal
The protagonist arrives with a guitar and plays a solo of 26 minutes. The dragon kills himself out of boredom. The protagonist arrives to the princess' bedroom, plays another solo with all the techniques and tunes he learned in the last year of the conservatory. The princess escapes looking for the 'Heavy Metal' protagonist.

* Glam Metal
The protagonist arrives, the dragon laughs at the guy's appearance and lets him enter. He steals the princess' make up and tries to paint the castle in a beautiful pink colour.

* Nu Metal
The protagonist arrives in a run down Honda Civic and attempts to fight the dragon but he burns to death when his moronic baggy clothes catch fire.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 28 september 2005 @ 19:58:21 #238
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31007733

Heel flauw maar wel leuk en herkenbaar.
pi_31008186
Die is al zo oud.....maar wel leuk.
pi_31042231
maar even schaamteloos reclamemaken voor een vriend van mij, ook al vind ik hier geen klote aan trouwens.

ZWARTPLAAG (een blackmetal band uit Nederland) heeft onderhand 2 demo's uitgebracht, waarover hier meer info te vinden.

Het nummer "Within cold immortal dreams" van de 2e ZWARTPLAAG demo is nu te downloaden op deze site.
pi_31052218
@Tokus
Ik kan in dat verhaal moeiteloos Anthraxx z'n uitspraak over Rhapsody kwijt:
Dappere-ridders-op-stoere-paarden-die-voor-een-dichte-ophaal-brug-staan-metal
pi_31054100
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:28 schreef ThE_ED het volgende:
Ben maar were eens op blabbermouth gaan kijken.

Wat er met Megadeth gaat gebeuren zullen we wook spodig weten, al weet je nooit of het het jaar erop weer anders gaat natuurlijk.

Dave :
[..]
Die Dave Mustaine lijkt wel een soapserie met zijn cliffhangers iedere keer, beetje vermoeiend die man.
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:19:07 #243
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_31057308
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:42 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Die Dave Mustaine lijkt wel een soapserie met zijn cliffhangers iedere keer, beetje vermoeiend die man.
Ja, op zich wel. maar hij heeft de beslissing om met Megadeth door te gaan of niet nog maar pas genomen. En op het moment tourt hij nog onder die naam, dus is het nog een beetje ongepast om nu al te vertellen wat het gaat worden.

Plus we kunnen nog even lekker speculeren! Ik ga ervan uit dat het Megadeth blijft
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_31058939
Daar heb je wel gelijk in, maar het is niet alleen dit. Ook over die Gigantour enz., 300 keer las je op blabbermouth dat meneer 'binnenkort grote aankondigingen ging doen'

Het zal me verder worst wezen wat Dave gaat doen, imo is Megadeth toch niet meer geloofwaardig/relevant met die nieuwe line-up
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:57:02 #245
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31064918
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:19 schreef Kipman het volgende:
Plus we kunnen nog even lekker speculeren! Ik ga ervan uit dat het Megadeth blijft
Nee natuurlijk niet, het moet iets heel verassends zijn anders word het zo'n anticlimax
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:14:30 #246
1573 Kipman
pi_31065317
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:57 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, het moet iets heel verassends zijn anders word het zo'n anticlimax
Het zou best een verassing zijn als hij met Megadeth door gaat. De laatste cd heeft hij immers alleen gemaakt om zijn platencontract uit te dienen. Die wilde hij eigenlijk al onder zijn eigen naam uitbrengen. Nu was hij dat van plan na die cd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:23:52 #247
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31065568
Ja dat soort verhalen hing hij een jaar geleden op maar toen kwam er een tour die zo succesvol werd dat hij alleen maar dingen van dat verhaal af ging doen. En nu moet er opeens een besluit komen over de toekomst van Megadeth terwijl hij een jaar gelden riep dat hij er mee ging stoppen.
Nou, verassing als hij er toch mee door gaat.
pi_31076174

Het heeft langer geduurd dan we zelf voor ogen hadden, maar hij is eindelijk af: onze eerste demo. met 3 nummers, in totaal tegen de 15 minuten en een goeie productie zijn wij erg tevreden over het resultaat en willen we aan zoveel mogelijk mensen laten horen wat we spelen.
Alledrie de nummers zijn te downloaden op de nieuwe site. De echte fans kunnen een exemplaar kopen voor 4 euro (excl. 1 euro verzendkosten). details op de site:

www.syncardion.nl

De mp3's voor de luie onder ons:
http://www.syncardion.nl/mp3/Syncardion-01-BurningInside.mp3
http://www.syncardion.nl/mp3/Syncardion-02-Burden.mp3
http://www.syncardion.nl/mp3/Syncardion-03-HateCreator.mp3

Spui uw gal.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:44:27 #249
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31082323
Manowar Manowar Manowar Manowar
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:58:11 #250
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31084390
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:57 schreef Djaser het volgende:

[..]

Hij gaat weer bij Metallica?

Ik denk dat hij stopt met Megadeth, daarna een of andere obscure CD uitbrengt en dan over 2 jaar Megadeth weer nieuw leven inblaast.
[KNE]-Mod
pi_31114446
ADDED 050512
It’s official, EMPEROR have reunited to play some exclusive shows. The band is confirmed to headline the Inferno Festival and Wacken Open air 2006!!!

Bron: http://www.emperorhorde.com

W00t!!

Edit: het blijkt al een tijdje bekend.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eveli op 02-10-2005 15:53:25 ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:22:37 #252
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31249425
Emperor: Nieuw Europees offensief (Inferno fest + Wacken OA)

En voor de luie mensen onder ons (ons kent ons), hier ook het linkje naar het interview met Emperor wat op de radio was: linkje.
Emperor
pi_31249592
Iemand de nieuwe Gorefest al gehoord? Heb hem nu een aantal maal geluisterd en hij klinkt eigenlijk best wel heel erg lekker, vooral het drumwerk is top. Alleen aan de stem van Jan Chris moet je even wennen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:36:16 #254
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31249781
Zit net naar Black Sabbath te luisteren en Children of the Grave lijkt wel wat op Rammsteins Keine Lust, of omgekeerd dus eigenlijk... Qua gitaarrifje dan.
[KNE]-Mod
pi_31263747
Iemand hier trouwens bekend met Belphegor? Echt gave muziek!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 03:10:12 #256
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31274822
Rightio, deze avond Arcturus gezien. Voorprogramma was Red Harvest, nooit van gehoord maar een lekker stampend electro-blackmetal achtig geluid.
En dan komt Arcturus het podium op. Vortex als zanger in een grijze trui, een van de gitaristen met een darth-vader stijl masker, de ander met make-up waarvoor 14-yr-old gothic meisjes zich nog zouden schamen. De muziek was goed, echt waar, maar als je dan Darth-vader en de dansende homo-elfjes op het podium ziet staan hoeft het allemaal niet meer.

Ik hoop dus voor jullie dat de optredens zaterdag en zondag wat beter zijn
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:27:33 #257
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31276442
Hey die Fin die ze hadden aangehouden voro de moorden bij Bodom is vrijgesproken; Fin vrijgesproken van 45 jaar oude moorden
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:48:38 #258
1573 Kipman
pi_31279108
Het valt me op dat er deze pagina al 5 bands zijn opgenoemd, maar niemand echt op die bands ingaat. De discussies van vroeger lijken te gaan verdwijnen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:12:17 #259
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31279721
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:48 schreef Kipman het volgende:
Het valt me op dat er deze pagina al 5 bands zijn opgenoemd, maar niemand echt op die bands ingaat. De discussies van vroeger lijken te gaan verdwijnen.
Ik weet alleen niet echt iets te zeggen op Gorefest of Emperor. Maar je hebt idd wel gelijk. Laten we hopen dat het een soort golfbeweging is en het straks were terugkomt.

Of worden we echt allemaal oud?
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:06:59 #260
1573 Kipman
pi_31282444
Laat ik de golfbeweging maar starten
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:36 schreef ThE_ED het volgende:
Zit net naar Black Sabbath te luisteren en Children of the Grave lijkt wel wat op Rammsteins Keine Lust, of omgekeerd dus eigenlijk... Qua gitaarrifje dan.
Je hebt gelijk! De rammstein-versie gebruikt het begin van die riff. Ze gebruiken voornamelijk erg simpele riffs en daarom denk ik dat je elke Rammstein-riff wel op die manier op andere rifs lijken.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:02:00 #261
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_31283617
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:29 schreef mr_cucumber het volgende:
Iemand de nieuwe Gorefest al gehoord? Heb hem nu een aantal maal geluisterd en hij klinkt eigenlijk best wel heel erg lekker, vooral het drumwerk is top. Alleen aan de stem van Jan Chris moet je even wennen.
Ik ben hem nu voor het eerst aan het luisteren. Opzich klinkt het best goed, lekker 'groovy' en de vocalen vind ik juist een pluspunt. Maar toch had er wel een wat scherper randje aan mogen zitten vind ik, het klinkt allemaal net niet bruut genoeg. Dus: een lekker album maar net niet super.

Ik ben benieuwd hoe ze nu live klinken trouwens, iemand ze al gezien?
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:57:40 #262
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31285121
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:06 schreef Kipman het volgende:
Ze gebruiken voornamelijk erg simpele riffs en daarom denk ik dat je elke Rammstein-riff wel op die manier op andere rifs lijken.
Ja, dat klopt wel denk ik, maar dit was de eerste keer dat me een heel sterke gelijkenis opviel met een ander (ouder) nummer.
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:58:51 #263
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31285158
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:02 schreef Fairy_with_boots het volgende:

[..]

Ze waren op graspop maar ik heb ze niet gezien, toch niet echt mijn muziek en het was daar zo warm dat ik mijn tijd niet eens heb gevuld met allle dingen die ik sowieso had willen zien.

ik hoorde her en der wel positieve geluiden dus het zal niet erg slecht geweest zijn.
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:51:49 #264
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_31286616
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ze waren op graspop maar ik heb ze niet gezien, toch niet echt mijn muziek en het was daar zo warm dat ik mijn tijd niet eens heb gevuld met allle dingen die ik sowieso had willen zien.

ik hoorde her en der wel positieve geluiden dus het zal niet erg slecht geweest zijn.
Ok, ik had ze ook wel kunnen zien op fields of rock maar ik had toen ook andere bezigheden (slayer dacht ik)
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:39:44 #265
18413 Summoner
pi_31289358
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 03:10 schreef dunc het volgende:
En dan komt Arcturus het podium op. Vortex als zanger in een grijze trui, een van de gitaristen met een darth-vader stijl masker, de ander met make-up waarvoor 14-yr-old gothic meisjes zich nog zouden schamen. De muziek was goed, echt waar, maar als je dan Darth-vader en de dansende homo-elfjes op het podium ziet staan hoeft het allemaal niet meer.
Vreemd toch. Dit komt voor mij een beetje over als een beperking van metalliefhebbers. Arcturus is sowieso een vooruitstrevende band die maling heeft aan metal-clichés en zichzelf niet al te serieus neemt, net als landgenoten als Manes en Dodheimsgard die zich ook zo uitdossen en eenzelfde openminded instelling kennen. Ik ben die standaard metal-outfits en symboliek meer dan zat en dan zijn zulke bands werkelijk een verademing. Hoe gayer en kneuziger hoe beter IMO.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:15:05 #266
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31290295
Tsja, ik vond het in dit geval echt storend. Dat maakt de muziek er natuurlijk niet minder om, maar bij een optreden gat t voor mij ook om de stijl en de show, de muziek zelf kun je ook van een CD luisteren. Van een hoop andere bands kan ik het wel hebben, die hele gay&kneuzig sfeer, vreemd eigenlijk. Afijn, het zij zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:49:05 #267
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31296514
beluister deze cd ook eens, die is erg gaaf:
Roadrunner United - The All-star Sessions
  zondag 9 oktober 2005 @ 03:43:09 #268
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31301372
Ha, daar had ik eerder al eens een post over gemaakt (toen de CD net was aangekondigd), ik ga meteen even zien waar ik hem kan scoren. Was bijna vergeten dat deze er ook nog aan zat te komen. 2005 is een mooi jaar voor metal-land
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2005 @ 09:13:41 #269
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31302540
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 03:43 schreef dunc het volgende:
Ha, daar had ik eerder al eens een post over gemaakt (toen de CD net was aangekondigd),
nou, met die uitstekende search van het forum werd ie niet gevonden, dus vandaar dat topic
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:32:37 #270
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_31302683
quote:
Rightio, deze avond Arcturus gezien. Voorprogramma was Red Harvest, nooit van gehoord maar een lekker stampend electro-blackmetal achtig geluid.

Als Red Harvest je bevalt, moet je het album Hybreed aanschaffen, zeer goede expirimentele metal.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:16:27 #271
125126 Mr-Coffee
pi_31303167
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:49 schreef Tokus het volgende:
beluister deze cd ook eens, die is erg gaaf:
Roadrunner United - The All-star Sessions
Die gaat ik vd is ff aanschaffen, maat van me tipte hem gisteren op msn.
Set Sail, For Fail.
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:59:58 #272
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31318129
Ben net door de eerste luisterbeurt heen voor het RR All Stars album. Bevalt goed, vooral leuk om sommige artiesten eens met een heel ander soort muziek bezig te horen zijn. King Diamond aan de mic voor het nummer 'In The Fire' vond ik zelfs echt boven de rest uit steken, zijn stem op een lekker beuknummer doet voor mij wat hij solo en met Mercyful Fate niet voor elkaar krijgt.
Morgen de CD halen, deze verdient een plekje in de auto!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2005 @ 22:02:38 #273
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31318194
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:59 schreef dunc het volgende:
Ben net door de eerste luisterbeurt heen voor het RR All Stars album.
kom op, ik open dat topic niet voor niets he!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 07:59:00 #274
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31326679
hoera, Megadeth blijft Megadeth, en Dave gaat dus niet "solo".
pi_31333143
quote:

Ik ben gisteren geweest. Heerlijk, ben sowiso al LANG niet meer naar een concert geweest. Het geluid was helaas minder maar ik denk dat dat aan de locatie lag.. Anyway, gay? Expressief en gay is toch iets anders he.. ik ben blij dat ze er niet zo houterig-headbangend bij stonden als veel metalbands dat zo goed kunnen. Red Harbest vond ik niets, niks voor mij zo recht-aan zonder melodie er in. Jammer dat door het geluid de zang niet zo goed uit de verf kwam. Bij een stiller stukje hoorde je Simen ineens heel goed en dat klonk uitstekend! Woah en de armen van Hellhammer
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:19:06 #276
1573 Kipman
pi_31333552
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:59 schreef Tokus het volgende:
Ik meen me te herrineren dat ik dat voorspeld had. Dus ik had gelijk en Djaser niet!!!
pi_31333655
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:59 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ik ben gisteren geweest. Heerlijk, ben sowiso al LANG niet meer naar een concert geweest. Het geluid was helaas minder maar ik denk dat dat aan de locatie lag.. Anyway, gay? Expressief en gay is toch iets anders he.. ik ben blij dat ze er niet zo houterig-headbangend bij stonden als veel metalbands dat zo goed kunnen. Red Harbest vond ik niets, niks voor mij zo recht-aan zonder melodie er in. Jammer dat door het geluid de zang niet zo goed uit de verf kwam. Bij een stiller stukje hoorde je Simen ineens heel goed en dat klonk uitstekend! Woah en de armen van Hellhammer
Stoer en homofoob doen en bang zijn voor extravagante stijlen is nou eenmaal metalfan eigen. Daarom misschien ook wel jammer dat een band als Arcturus en zijn managers/label/etc. niet eens een poging doen om op een publiek daarbuiten te mikken.

Het tegenvallende geluid lag niet aan de locatie, want de Kleine Zaal heeft een prima akoestiek. Punt is dat de band een eigen geluidman meeneemt die de zaal niet kent en zo het geluid ook anders beoordeeld. Dat gebeurt ook regelmatig in de grote zaal (vooral Amerikanen die het geluid te hard/schel zetten). Maar ook door de vocale kwaliteiten viel het wat tegen. Recensie en foto's: http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=26395&magazines=26396&news=197281
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 14:25:26 #278
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31333688
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:23 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

Stoer en homofoob doen en bang zijn voor extravagante stijlen is nou eenmaal metalfan eigen.

ik distantieer me van deze opmerking hoor
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:56:21 #279
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31336707
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:59 schreef Tokus het volgende:
Idd
Niet dat Megadeth niet een soort Dave met andere mensen is...

Hier nog enkele plaatjes van "Dave checkt de park"

[KNE]-Mod
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:04:28 #280
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31336834
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:23 schreef metalbazzz het volgende:
Stoer en homofoob doen en bang zijn voor extravagante stijlen is nou eenmaal metalfan eigen. Daarom misschien ook wel jammer dat een band als Arcturus en zijn managers/label/etc. niet eens een poging doen om op een publiek daarbuiten te mikken.
Ik had er een stevige discussie over dit weekend. Laat me als eerste stellen dat ik zeker niet homofoob ben het was meer de duidelijkste manier om het te beschrijven. Enfin, ik vond de stage-act afbreuk doen aan mijn beleving van de muziek. Zo ongeveer als een verfilming van een boek totaal niet kan passen bij jou eigen beeld van het verhaal. Zowel de muziek als de band zelf zijn er zeker niet minder om, maar ik hou het liever bij mijn eigen belevingswereld, en dat ging niet lekker samen met het concert.
Ben het verder roerend eens met dat 3voor12 interview.

Zo, en dan ga ik nu 'Sideshow Symphonies' eens aan een luisterbeurt onderwerpen
pi_31338229
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:02 schreef Fairy_with_boots het volgende:

[..]

Ik ben hem nu voor het eerst aan het luisteren. Opzich klinkt het best goed, lekker 'groovy' en de vocalen vind ik juist een pluspunt. Maar toch had er wel een wat scherper randje aan mogen zitten vind ik, het klinkt allemaal net niet bruut genoeg. Dus: een lekker album maar net niet super.

Groovy is die zeker, zijn stem ben ik nooit een echte fan van geweest, en ditmaal moest ik weer erg wennen eraan. Ben het wel met je eens dat het een beetje 'gepolijst' klinkt, vooral na al die verhalen vooraf over 'bruut' en 'het hardste wat we uitgebracht hebben' enz.
Maar al met al best een erg lekkere cd.
pi_31338262
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Idd
Niet dat Megadeth niet een soort Dave met andere mensen is...

Hier nog enkele plaatjes van "Dave checkt de park"

[afbeelding]
[afbeelding]
Waar is het kampvuur?
pi_31338372
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:48 schreef Kipman het volgende:
Je bedoelt de gouden ouwe tijd met de discusses met pro_jeex en, in mindere mate, graveland?
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:20:34 #284
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31338458
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:09 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Waar is het kampvuur?

Je ziet ook een mic volgens mij, vraag me af of er al opnames zijn die op internet staan. Of heb ik niet goed gekeken?
[KNE]-Mod
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:39:08 #285
1573 Kipman
pi_31340166
De mic stond er omdat het geheel op de komende DVD zal komen te staan.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:22:46 #286
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31341084
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:39 schreef Kipman het volgende:
De mic stond er omdat het geheel op de komende DVD zal komen te staan.
Oe! Ben benieuwd

En om op andfer te reageren; over gay gesproken, ik zag dit op blabbermouth;
quote:
Italian MANOWAR Spoof Band Are 'Gay' And Proud - Oct. 10, 2005
Italian power metal band NANOWAR have spoofed a well-known macho heavy metal legend with their album "Other Bands Play ... Nanowar Gay". Not only does the album cover spoof MANOWAR's "Fighting the World" album sleeve, it also twists the well-known MANOWAR battle cry from "slay" to "gay" and portrays the heroes in suitable VILLAGE PEOPLE-style attire. Needless to say, the album, with songtitles such as "Tricycles of Steel" and "Power of the Power of the Power (Of the Great Sword)", is the best-selling item on the newly opened www.rockdetector.com indie CD store too.

Based in Rome, NANOWAR comprises vocalist Potowotominimak, guitarists Gatto Panceri 666 and Mohammed Abdul, with Uinona Raider on drums. The band also targets RHAPSODY, re-working "Emerald Sword" as "Emerald Fork".
Vind ik wel weer humor!
[KNE]-Mod
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:39:50 #287
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31341594
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:19 schreef Kipman het volgende:

[..]

Ik meen me te herrineren dat ik dat voorspeld had. Dus ik had gelijk en Djaser niet!!!
Natuurkijk had je gelijk, ik was nogal sarcastisch.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:07:20 #288
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31342248
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:22 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Oe! Ben benieuwd

En om op andfer te reageren; over gay gesproken, ik zag dit op blabbermouth;
[..]

Vind ik wel weer humor!
Zo zie je weer dat dit achterloopt op #muziek.
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:59:11 #289
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_31345680
quote:
Din din, the bell rings, our tricycles are for kings
(They run just like they had unicorn wings)
Din din, the bell plays, our ticycles are for gays
(Because there's no saddle where our ass lays)
Beter krijg je t niet
pi_31391846
laat maar, kutimageshack.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 21:42:47 #291
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31393537
gebruik dan putfile.com ofzo..
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:30:30 #292
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31530342
Orphanage is niet meer!
Bij deze willen we jou op de hoogte stellen van het nieuws dat de heavy metal band Orphanage er een punt achter heeft gezet.

Uit een aantal zeer recente interne discussies bleek er onderling teveel scheef te zitten, te weinig onderling vertrouwen te zijn, om gezamenlijk de schouders te zetten onder een nieuw Orphanage product, op het kwaliteitsniveau waar de band jaren voor heeft gestaan.

Hierdoor is het helaas niet mogelijk om afscheid te nemen zoals wij dat graag het liefste hadden gezien: op het podium. En dat doet zeer. En we beseffen maar al te goed: niet alleen bij ons.

Aan 11 jaar "Innovative Gregorian Celtic Groovy Melodic Doom Death Metal" is een einde gekomen. We hebben het mooi gehad. Een groot aantal bijzondere momenten blijven ons voor altijd bij. Wij waren erbij, JULLIE waren erbij.

Stuur het nieuws alsjeblieft door aan alle mensen die ons in al die jaren hebben gesteund, in wat voor vorm dan ook. Maakt niet uit of je dit bericht voor de 100e keer krijgt, als maar duidelijk is dat we ...

. . . JULLIE ALLEMAAL willen bedanken!!!

Zonder jullie geen Orphanage; iedereen die onze concerten heeft bezocht, die onze muziek heeft beluisterd, iedereen die voor ons heeft gewerkt, met ons heeft gewerkt, samen met ons de ENERGIE gedeeld heeft .... voor altijd:

THANKS !!!

--- Orphanage ---
http://www.orphanage.nl

dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:19:19 #293
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31536949
Jammer, het bericht straalt uit dat ze het wel allemaal jammer vinden, maar ook echt niet meer door willen.
[KNE]-Mod
pi_31537158
tja..jammer voor die mensen, verder is het nooit mijn band geweest.
pi_31537202
Dit vind ik dan weer wel jammer, maar dat zal anderen waarschijnlijk weer worst zijn:
quote:
The end is near. The rumors are true Uphill Battle are calling it quits. After more then 6 years we have decided to break up. Our original plans were to do a last tour in Europe but Danny (drums) has chosen to not participate. We are going to be playing a few last shows in November in LA, Ventura and Santa Barbara areas.
Shows will be posted soon. We want to make our dying shows a fun celebration of the hard work and dedication we and everyone else has put into the band over the years. More will be posted soon.
Wreck of Nerves en Uphill Battle waren toch wel 2 erg lekkere plaatjes.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:46:02 #296
125126 Mr-Coffee
pi_31540075
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:29 schreef mr_cucumber het volgende:
Het leek mijns insziens alsof ze de reorganisatie na het teleurstelende Chapter 13 nodig hadden, op Muerte rost Gorefest weer als vanouds.
Set Sail, For Fail.
pi_31553005
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:46 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Het leek mijns insziens alsof ze de reorganisatie na het teleurstelende Chapter 13 nodig hadden, op Muerte rost Gorefest weer als vanouds.
Hoe vaker ik hem hoor hoe beter die wordt, prima plaatje, zeker een kandidaat voor in mijn top 10 van 2005
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:11:39 #299
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31610157
Hoera Saxon volgend jaar op graspop
http://festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=2043
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:12:44 #300
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31610175
Voor mij extra gaaf, want ik zit nu met een kaartje voor Saxon vanavond dat ik niet kan gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')