abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 18:01:36 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_83063573
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:22 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ja. Lekker gegeten daar
Ja, heb daar het beste gegeten van die hele trip!
Seafoodschotel...

Sowieso leuke mensen. Hebben al heel wat meegemaakt daar en hebben prachtige verhalen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_83526659
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef Masanga het volgende:

Ga je nu deze zomer, Nelson?
Ik houd je op de hoogte. Maar weer eens contact leggen.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_130478726
Schopje, het is officieel, ik ga over anderhalve maand drie weken naar Mozambique. Wil voornamelijk gaan duiken. Nu even goed inlezen, plannen en voorpret hebben. :)
pi_132000335
Morgenochtend vlieg ik, via Lissabon naar Maputo! Na een paar dagen Maputo wil ik naar Ponto do Ouro, Tofo Beach en als ik nog tijd heb Vilankulo. Heb er ontzettend veel zin in! Zie mijn homepage voor m'n blogs.

[ Bericht 12% gewijzigd door Farenji op 09-10-2013 12:17:00 ]
  woensdag 9 oktober 2013 @ 14:14:46 #105
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132004501
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:49 schreef Farenji het volgende:
Morgenochtend vlieg ik, via Lissabon naar Maputo! Na een paar dagen Maputo wil ik naar Ponto do Ouro, Tofo Beach en als ik nog tijd heb Vilankulo. Heb er ontzettend veel zin in! Zie mijn homepage voor m'n blogs.
Als je gaat duiken, MOET je echt naar Vilanculos! *O* Heb ik mijn eerste mantaray en murene gezien! *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_132005466
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je gaat duiken, MOET je echt naar Vilanculos! *O* Heb ik mijn eerste mantaray en murene gezien! *O*
Manta's zijn altijd supertof, ik ga ook voor de walvishaaien, en misschien zie ik zelfs bultruggen. _O_
pi_132028184
Ik ben er geweest. Vond andere landen mooier (zimbabwe, zambia, botswana, zuid-afrika). Bazaruto is wel erg mooi.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:38:41 #108
124676 RobertoCarlos
pi_132029920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 01:10 schreef Skv het volgende:
Ik ben er geweest. Vond andere landen mooier (zimbabwe, zambia, botswana, zuid-afrika). Bazaruto is wel erg mooi.
De mensen zijn in Mozambique iig veeeel aardiger dan in de landen die jij noemt...... :Y
pi_132030465
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

De mensen zijn in Mozambique iig veeeel aardiger dan in de landen die jij noemt...... :Y
ik vond kwa mensen niet zoveel verschil. om daar v u veel met veeeel e's te zetten vind ik echt over done.
Mozambique heeft prachtige stranden, als je daar van houd,kan het een prachtig land zijn. Lamdschappen kunnen wel soms indruk wekkend zijn, Maar de rest is er niet veel. Ik weet niet wat Farenji heeft gereisd , zou bijna zeggen dat hij de route Johannesburg,Botswana, Zimbabwe, Zambia, heeft gedaan, en je bent geen strand mens, dan valt Mozambique tegen.
pi_132030507
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mensen waren wel aardig ja, maar dat maakt voor mij niet het hele land een stuk beter. ;) Als je niet zo van strand houdt dan heeft Mozambique toch wat minder in huis.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:59:23 #111
124676 RobertoCarlos
pi_132051647
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Mensen waren wel aardig ja, maar dat maakt voor mij niet het hele land een stuk beter. ;) Als je niet zo van strand houdt dan heeft Mozambique toch wat minder in huis.
Tja... het ligt er maar aan waarom je naar een land gaat.... :P
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:01:52 #112
124676 RobertoCarlos
pi_132051774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:17 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vond kwa mensen niet zoveel verschil. om daar v u veel met veeeel e's te zetten vind ik echt over done.
Mozambique heeft prachtige stranden, als je daar van houd,kan het een prachtig land zijn. Lamdschappen kunnen wel soms indruk wekkend zijn, Maar de rest is er niet veel. Ik weet niet wat Farenji heeft gereisd , zou bijna zeggen dat hij de route Johannesburg,Botswana, Zimbabwe, Zambia, heeft gedaan, en je bent geen strand mens, dan valt Mozambique tegen.
Ik denk dat ik die landen te goed ken en de meeste 'reizigers die een route doen' die landen niet kennen (behalve dan het strand natuurlijk :P). Maar eerlijk is eerlijk: in Botswana ben ik nooit geweest
pi_132061714
Ik doe geen "route". Deze reis bezoek ik alleen Mozambique. Ben wel vaker in Afrika geweest (Ethiopië, Mali, Madagascar) en dat deed ik vnl voor het land en de cultuur. Nu ligt mijn focus echt op het onderwaterleven en op dat gebied heeft Mozambique genoeg te bieden. Ik ben ook wel benieuwd naar de lokale keuken, die is volgens mij niet verkeerd. Zometeen maar eens Maputo verkennen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:41:00 #114
124676 RobertoCarlos
pi_132063373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:25 schreef Farenji het volgende:
Zometeen maar eens Maputo verkennen.
Wat zijn nou de meest populaire muzieknummers zijn die je in het dagelijkse leven hoort?
Dus namen van bands en zanger(essen) goeie muziek namelijk daaro :)
pi_132221956
quote:
Ik doe geen "route". Deze reis bezoek ik alleen Mozambique. Ben wel vaker in Afrika geweest (Ethiopië, Mali, Madagascar) en dat deed ik vnl voor het land en de cultuur. Nu ligt mijn focus echt op het onderwaterleven en op dat gebied heeft Mozambique genoeg te bieden. Ik ben ook wel benieuwd naar de lokale keuken, die is volgens mij niet verkeerd. Zometeen maar eens Maputo verkennen.
Ik kon op het strand alleen maar Crayfish krijgen qua vis. Terwijl dat juist weer een zoetwaterding is. Ik snapte er iig geen reet van.
pi_132234667
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik kon op het strand alleen maar Crayfish krijgen qua vis. Terwijl dat juist weer een zoetwaterding is. Ik snapte er iig geen reet van.
ze kopen het gewoon in de supermarkt . werd me verteld toen ik met trots vertelde dat twee jongens me altijd elke morgen in Inhambane heerlijk zelf gebakken brood kwamen verkopen.
pi_132252193
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:05 schreef Roger_ het volgende:
ze kopen het gewoon in de supermarkt . werd me verteld toen ik met trots vertelde dat twee jongens me altijd elke morgen in Inhambane heerlijk zelf gebakken brood kwamen verkopen.
Zoiets dacht ik al ja. :').
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:57:29 #118
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132255762
quote:
Zometeen maar eens Maputo verkennen.
Museu de História Natural is een interessante. Veel opgezette beesten die vaak net niet goed zijn opgezet en bordjes om ze nieuwe exemplaren te leveren. Schele hyenas, gebroken huiden etc en ze hadden ooit een opgezette walrus die ze helemaal vol hebben gepropt door de flexibele huid en 3x zo groot was geworden als ze echt zijn.

De verlaten en vervallen overdekte botanische tuin was ook heel interessant. Er stonden gewoon deuren open en er was niemand om je tegen te houden. De straten met namen van communistische helden gesponsord door mobiele netwerken en banken was ook erg grappig.

Genoeg te zien en doen daar. :)
reset
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:40:24 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132572268
Ik kick dit topic weer ff omhoog omdat ik me aan het orienteren ben voor eind 2014. Ik teijfel daarbij nog tussen oa Vilanculos en Bazaruto. Ik heb ook al zitten kijken hoe het anno 2013 zit met vluchten. Momenteel vliegt men denk ik ook via Dubai richting Vilanculos, maar ik kan hier niet zoveel over vinden. Zijn er mensen die me een beetje globaal kunnen vertellen hoe ze gevlogen zijn? Ik zie nl een beetje op tegen omvliegen via Johannesburg. Is het mogelijk om een directe vlucht te nemen vanaf Schiphol, Dusseldorf of Brussel? Gaan er ook weer regelmatig vluchten terug?

Ik ben niet zo'n type dat dingen aan het toeval of lot wil overlaten, daarom probeer ik nu al dit soort vragen een beetje beantwoord te krijgen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:54:57 #120
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132572780
http://matrix.itasoftware.com/

Johannesburg is toch niet zover om? Prima vliegveld en als je er niet af hoeft is er niets aan de hand.

Mijn route heb je niet zoveel aan denk ik. London-Nairobi-Johannesburg-Maputo. Dan ben ik ook in al die plekken geweest en Kaapstad en Harare in dezelfde reis. ;)
reset
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:02:50 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132573075
Wel, naar Johannesburg is het 10 uur, naar Dubai maar 7 :)

Ik heb trouwens de app-versie van je linkje geprobeerd (Onthefly), zie inderdaad voornl goedkope vluchten via JNB, wel kak. Ik ontkom niet aan een reistijd van rond de 24 uur.

[ Bericht 19% gewijzigd door SEMTEX op 26-10-2013 01:10:01 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 06:39:57 #122
124676 RobertoCarlos
pi_132575594
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 01:02 schreef SEMTEX het volgende:

Ik heb trouwens de app-versie van je linkje geprobeerd (Onthefly), zie inderdaad voornl goedkope vluchten via JNB, wel kak. Ik ontkom niet aan een reistijd van rond de 24 uur.
Toen ik naar Maputo ging heb ik een tussenstop gemaakt .... kost wat meer tijd maar je komt niet kapot aan...
pi_132576543
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 01:02 schreef SEMTEX het volgende:

Joburg is ook een erg leuke stad. Als je daar twee dagen pakt en dan met de auto gaat of doorvliegt is dat best prima.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:28:00 #124
124676 RobertoCarlos
pi_132576622
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Joburg is ook een erg leuke stad. Als je daar twee dagen pakt en dan met de auto gaat of doorvliegt is dat best prima.
Maar wel gevaarlijk, schijnt...
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:42:07 #125
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132576790
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar wel gevaarlijk, schijnt...
Er zijn leuke restaurants en barretjes, maar als geheel is het een lelijke en idd gevaarlijke stad(scentrum). Ik had nog nooit meegemaakt dat je standaard een 'vluchtroute' creëert voor bv een stoplicht. :D
reset
pi_132576843
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Er zijn leuke restaurants en barretjes, maar als geheel is het een lelijke en idd gevaarlijke stad(scentrum). Ik had nog nooit meegemaakt dat je standaard een 'vluchtroute' creëert voor bv een stoplicht. :D
Dat is waar, maar een voetbalmatch in Soccer City (FNB) (als je mazzel hebt een derby tussen de kaizer chiefs en orlando pirates!), Soweto, Joburg Zoo en het Apartheidsmuseum zijn erg vet. Evenals rondrijden bij Rosebank ed. Mooiste ervaring die ik had was een hardloopwedstrijd waarbij we dwars door Soweto gingen (regio Diepsloot). Echt heel bijzonder.

Ik vind het echt zonde dat bijna iedereen Joburg direct afschrijft omdat het er gevaarlijk is. Gewoon erg goed opletten en niet met je geld te koop lopen. En idd vluchtroutes in gedachten houden en niet s nachts rondrijden. Maar dat was ik al gewend omdat dat in Pretoria ook gold.
  zondag 15 december 2013 @ 16:37:00 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134294044
Iemand die wel eens Mozambique en ibo island heeft gecombineerd? Ik wil eigenlijk als ik die kant opga, Ibo island meepakken, maar volgens mij is dat nog best een afstand vanaf bijv. Vilanculos airport.
pi_134299405
Waarom wil je naar Ibo? Voor wat ik er nu van zie lijkt het aardig op de Bazaruto archipel. Dat is een stuk dichterbij Vilankulos ;)
  zondag 15 december 2013 @ 18:44:35 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134299541
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 18:40 schreef Skv het volgende:
Waarom wil je naar Ibo? Voor wat ik er nu van zie lijkt het aardig op de Bazaruto archipel. Dat is een stuk dichterbij Vilankulos ;)
Ik wil Ibo island meer als een dagtrip doen, omdat het qua gebouwen zo afwijkt van de rest. Ik weet eigenlijk niet of er meer van dat soort eilanden zijn, waar je sporen uit het verleden zo duidelijk terug vindt? Op Bazaruto island zelf niet?
pi_134299593
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 18:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik wil Ibo island meer als een dagtrip doen, omdat het qua gebouwen zo afwijkt van de rest. Ik weet eigenlijk niet er meer van dat soort eilanden zijn, waar je sporen uit het verleden zo duidelijk terug vindt? Op Bazaruto island zelf niet?
Nee, daar staan praktisch geen gebouwen (op een resort na). Als je graag iets met gebouwen wil zien van uit (of voor) de oorlog, dan moet je naar het noorden. Maar daar is echt geen zak te beleven behalve mijnenvelden en kapotgeschoten dorpen. En Ibo <-> Vilankulos kost je een paar dagen rijden met de auto, omdat de wegen in Mozambique voor 80% uit potholes bestaan.
  zondag 15 december 2013 @ 18:47:32 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134299645
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 18:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, daar staan praktisch geen gebouwen (op een resort na). Als je graag iets met gebouwen wil zien van uit (of voor) de oorlog, dan moet je naar het noorden. Maar daar is echt geen zak te beleven behalve mijnenvelden en kapotgeschoten dorpen. En Ibo <-> Vilankulos kost je een paar dagen rijden met de auto, omdat de wegen in Mozambique voor 80% uit potholes bestaan.
En per boot?
pi_140473342
Een vraag over een reisje naar Mozambique. Ik loop sinds februari stage in Kaapstad, en ben in eind juli klaar. Ik heb dan ongeveer twee weken tijd om te reizen, voor ik terug vlieg naar Nederland.

Ik zou in die twee weken graag naar Mozambique gaan. Het plan is om naar Johannesburg te vliegen en dan vandaar richting Kruger te rijden, daar dan twee dagen safari en vervolgens richting Mozambique.

dag 1-2: Kruger
dag 3-4: Maputo
dag 5-6: Xia Xia
dag 7-8: Inhambane/ tofu beach
dag: 9-10 Vilanculos
dag 11-12: Gorongosa National Park
En vervolgens weer terug rijden naar Johannesburg

We zijn van plan een normale 2x4 auto te huren, dus de wegen moeten daarvoor wel geschikt zijn.
Iemand advies over dit reisschema? wat zou ik moeten weglaten, toevoegen en zijn de afstanden te doen? Hoeveel tijd zal ik moeten rekenen voor de rit Gorongosa naar Johannesburg?
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:19:10 #133
67670 Skv
Cynist.
pi_140474256
Waarom heen en terug? Je kan toch ook een cirkel maken door Zimbabwe (great zim ruins etc bekijken) en dan een stukje naar het noorden, bij Espungabera de grens over en dan naar het oosten richting Vilanculos/Bazaruto?
pi_140478107
Mozambique ? mag ik je aanraden dan even goed, de Zuid Afrikaanse media in de gaten te houden. Het was er twee maanden geleden erg onrustig, met vooral aanvallen op blanke toeristen.
Ik wil je verder niet bang maken, maar let effe goed op.

net toch effe ge checked, status is op het moment ;

quote:
Violence between FRELIMO and RENAMO has erupted recently, with many South African tourists having been attacked. The violence is only evident north of Vilanculos. If you stay south of this, you should be clear of any violence. Consult your local Ministry of Foreign Affairs for further information and to ensure that travel to Mozambique is still safe. It is advised that your report your presence to your country's embassy in Maputo or consulate in another major city upon your arrival in Mozambique.

[ Bericht 57% gewijzigd door Roger_ op 29-05-2014 11:09:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')