Ja, heb daar het beste gegeten van die hele trip!quote:
Ik houd je op de hoogte. Maar weer eens contact leggen.quote:
Als je gaat duiken, MOET je echt naar Vilanculos!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:49 schreef Farenji het volgende:
Morgenochtend vlieg ik, via Lissabon naar Maputo! Na een paar dagen Maputo wil ik naar Ponto do Ouro, Tofo Beach en als ik nog tijd heb Vilankulo. Heb er ontzettend veel zin in! Zie mijn homepage voor m'n blogs.
Manta's zijn altijd supertof, ik ga ook voor de walvishaaien, en misschien zie ik zelfs bultruggen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als je gaat duiken, MOET je echt naar Vilanculos!Heb ik mijn eerste mantaray en murene gezien!
De mensen zijn in Mozambique iig veeeel aardiger dan in de landen die jij noemt......quote:Op donderdag 10 oktober 2013 01:10 schreef Skv het volgende:
Ik ben er geweest. Vond andere landen mooier (zimbabwe, zambia, botswana, zuid-afrika). Bazaruto is wel erg mooi.
ik vond kwa mensen niet zoveel verschil. om daar v u veel met veeeel e's te zetten vind ik echt over done.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De mensen zijn in Mozambique iig veeeel aardiger dan in de landen die jij noemt......
Mensen waren wel aardig ja, maar dat maakt voor mij niet het hele land een stuk beter.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De mensen zijn in Mozambique iig veeeel aardiger dan in de landen die jij noemt......
Tja... het ligt er maar aan waarom je naar een land gaat....quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Mensen waren wel aardig ja, maar dat maakt voor mij niet het hele land een stuk beter.Als je niet zo van strand houdt dan heeft Mozambique toch wat minder in huis.
Ik denk dat ik die landen te goed ken en de meeste 'reizigers die een route doen' die landen niet kennen (behalve dan het strand natuurlijkquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:17 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik vond kwa mensen niet zoveel verschil. om daar v u veel met veeeel e's te zetten vind ik echt over done.
Mozambique heeft prachtige stranden, als je daar van houd,kan het een prachtig land zijn. Lamdschappen kunnen wel soms indruk wekkend zijn, Maar de rest is er niet veel. Ik weet niet wat Farenji heeft gereisd , zou bijna zeggen dat hij de route Johannesburg,Botswana, Zimbabwe, Zambia, heeft gedaan, en je bent geen strand mens, dan valt Mozambique tegen.
Wat zijn nou de meest populaire muzieknummers zijn die je in het dagelijkse leven hoort?quote:
Ik kon op het strand alleen maar Crayfish krijgen qua vis. Terwijl dat juist weer een zoetwaterding is. Ik snapte er iig geen reet van.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:25 schreef Farenji het volgende:
Ik doe geen "route". Deze reis bezoek ik alleen Mozambique. Ben wel vaker in Afrika geweest (Ethiopië, Mali, Madagascar) en dat deed ik vnl voor het land en de cultuur. Nu ligt mijn focus echt op het onderwaterleven en op dat gebied heeft Mozambique genoeg te bieden. Ik ben ook wel benieuwd naar de lokale keuken, die is volgens mij niet verkeerd. Zometeen maar eens Maputo verkennen.
ze kopen het gewoon in de supermarkt . werd me verteld toen ik met trots vertelde dat twee jongens me altijd elke morgen in Inhambane heerlijk zelf gebakken brood kwamen verkopen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik kon op het strand alleen maar Crayfish krijgen qua vis. Terwijl dat juist weer een zoetwaterding is. Ik snapte er iig geen reet van.
Zoiets dacht ik al ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:05 schreef Roger_ het volgende:
ze kopen het gewoon in de supermarkt . werd me verteld toen ik met trots vertelde dat twee jongens me altijd elke morgen in Inhambane heerlijk zelf gebakken brood kwamen verkopen.
Museu de História Natural is een interessante. Veel opgezette beesten die vaak net niet goed zijn opgezet en bordjes om ze nieuwe exemplaren te leveren. Schele hyenas, gebroken huiden etc en ze hadden ooit een opgezette walrus die ze helemaal vol hebben gepropt door de flexibele huid en 3x zo groot was geworden als ze echt zijn.quote:
Toen ik naar Maputo ging heb ik een tussenstop gemaakt .... kost wat meer tijd maar je komt niet kapot aan...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:02 schreef SEMTEX het volgende:
Wel, naar Johannesburg is het 10 uur, naar Dubai maar 7
Ik heb trouwens de app-versie van je linkje geprobeerd (Onthefly), zie inderdaad voornl goedkope vluchten via JNB, wel kak. Ik ontkom niet aan een reistijd van rond de 24 uur.
Joburg is ook een erg leuke stad. Als je daar twee dagen pakt en dan met de auto gaat of doorvliegt is dat best prima.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:02 schreef SEMTEX het volgende:
Wel, naar Johannesburg is het 10 uur, naar Dubai maar 7
Ik heb trouwens de app-versie van je linkje geprobeerd (Onthefly), zie inderdaad voornl goedkope vluchten via JNB, wel kak. Ik ontkom niet aan een reistijd van rond de 24 uur.
Maar wel gevaarlijk, schijnt...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Joburg is ook een erg leuke stad. Als je daar twee dagen pakt en dan met de auto gaat of doorvliegt is dat best prima.
Er zijn leuke restaurants en barretjes, maar als geheel is het een lelijke en idd gevaarlijke stad(scentrum). Ik had nog nooit meegemaakt dat je standaard een 'vluchtroute' creëert voor bv een stoplicht.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar wel gevaarlijk, schijnt...
Dat is waar, maar een voetbalmatch in Soccer City (FNB) (als je mazzel hebt een derby tussen de kaizer chiefs en orlando pirates!), Soweto, Joburg Zoo en het Apartheidsmuseum zijn erg vet. Evenals rondrijden bij Rosebank ed. Mooiste ervaring die ik had was een hardloopwedstrijd waarbij we dwars door Soweto gingen (regio Diepsloot). Echt heel bijzonder.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Er zijn leuke restaurants en barretjes, maar als geheel is het een lelijke en idd gevaarlijke stad(scentrum). Ik had nog nooit meegemaakt dat je standaard een 'vluchtroute' creëert voor bv een stoplicht.
Ik wil Ibo island meer als een dagtrip doen, omdat het qua gebouwen zo afwijkt van de rest. Ik weet eigenlijk niet of er meer van dat soort eilanden zijn, waar je sporen uit het verleden zo duidelijk terug vindt? Op Bazaruto island zelf niet?quote:Op zondag 15 december 2013 18:40 schreef Skv het volgende:
Waarom wil je naar Ibo? Voor wat ik er nu van zie lijkt het aardig op de Bazaruto archipel. Dat is een stuk dichterbij Vilankulos
Nee, daar staan praktisch geen gebouwen (op een resort na). Als je graag iets met gebouwen wil zien van uit (of voor) de oorlog, dan moet je naar het noorden. Maar daar is echt geen zak te beleven behalve mijnenvelden en kapotgeschoten dorpen. En Ibo <-> Vilankulos kost je een paar dagen rijden met de auto, omdat de wegen in Mozambique voor 80% uit potholes bestaan.quote:Op zondag 15 december 2013 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik wil Ibo island meer als een dagtrip doen, omdat het qua gebouwen zo afwijkt van de rest. Ik weet eigenlijk niet er meer van dat soort eilanden zijn, waar je sporen uit het verleden zo duidelijk terug vindt? Op Bazaruto island zelf niet?
En per boot?quote:Op zondag 15 december 2013 18:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, daar staan praktisch geen gebouwen (op een resort na). Als je graag iets met gebouwen wil zien van uit (of voor) de oorlog, dan moet je naar het noorden. Maar daar is echt geen zak te beleven behalve mijnenvelden en kapotgeschoten dorpen. En Ibo <-> Vilankulos kost je een paar dagen rijden met de auto, omdat de wegen in Mozambique voor 80% uit potholes bestaan.
quote:Violence between FRELIMO and RENAMO has erupted recently, with many South African tourists having been attacked. The violence is only evident north of Vilanculos. If you stay south of this, you should be clear of any violence. Consult your local Ministry of Foreign Affairs for further information and to ensure that travel to Mozambique is still safe. It is advised that your report your presence to your country's embassy in Maputo or consulate in another major city upon your arrival in Mozambique.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |