abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:30:11 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67899378
Tja, ik heb geen idee hoe het nu zit met Air Corridor (daar hebben wij toen mee gevlogen). Destijds beviel het zeer goed. Als enige vervoermiddel in Moz stipt op tijd en ook de vliegtuigen (ok, het vliegtuig volgens mij, het is een soort bus die heen en weer pendelt) zagen er zeer goed uit. Goed, het is niet het nieuwste van het nieuwste, maar het zag er al met al een stuk beter uit dan de lokale maatschappijen waar ik in Tanzania en Ghana mee vlieg. Maargoed, ik ben geen vliegtuigdeskundige en misschien hebben wij gewoon geluk gehad...

Qua prijs vonden wij het ook echt een koopje. Geen idee meer hoeveel het precies was, maar wij hebben gevlogen van Beira naar Nampula en van Nampula naar Maputo. We hebben geboekt bij een travel agent in Beira (stond volgens mij ook in de Bradt guide) die alles heel goed en snel voor ons regelde (eerste vlucht geloof ik een dag na de boeking). Weet nog wel dat we stomverbaasd dat kantoortje uitliepen omdat het zo snel en goedkoop was. Maar zoals gezegd: geen idee hoé goedkoop het ook alweer was.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70909257
2010.

Maputo.
Mart Nooij.
Portugees.
Handen uit de mouwen.
Verantwoordelijkheid.

Nu al zin in!
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:38:11 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71026621
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:53 schreef NelsonWandelaar het volgende:
2010.

Maputo.
Mart Nooij.
Portugees.
Handen uit de mouwen.
Verantwoordelijkheid.

Nu al zin in!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:21:21 #54
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_71029700
Nog een 3-tal weken tot vertrek Wij beperken ons tot het stuk tussen Maputo en Vilanculos. Jammer enerzijds dat we niet noordelijker geraken (want lijkt me prachtig) maar we hebben ook geen zin meer tijd op bussen te spenderen dan dat we effectief tijd hebben het land te bezoeken. Bovendien willen we ook enkele dagen in Swaziland vertoeven.

Dan ga ik nu maar mijn dagelijks uurtje Portugees studeren..
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:48:36 #55
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71046954
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:21 schreef Masanga het volgende:
Nog een 3-tal weken tot vertrek Wij beperken ons tot het stuk tussen Maputo en Vilanculos. Jammer enerzijds dat we niet noordelijker geraken (want lijkt me prachtig) maar we hebben ook geen zin meer tijd op bussen te spenderen dan dat we effectief tijd hebben het land te bezoeken. Bovendien willen we ook enkele dagen in Swaziland vertoeven.

Dan ga ik nu maar mijn dagelijks uurtje Portugees studeren..
Eerlijk gezegd vind ik Swaziland een heel stuk minder interessant en gezellig dan Mozambiek....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71334719
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:38 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik leg tzt nog uit. Er zit nog een hoop voorbereiding in.
Jimmy Carter:
  zondag 26 juli 2009 @ 12:19:44 #57
124676 RobertoCarlos
pi_71335712
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:28 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Ik leg tzt nog uit. Er zit nog een hoop voorbereiding in.
Hoeft niet, hoor. Alleen mensen die echt geïnteresseerd zijn in Mozambique snappen het..
pi_71510470
Hehe ok, dus jij begrijpt het wel?

Het zit nog in de incubatie-fase op dit moment. Ik houd uiteraard op de hoogte van vorderingen.
Jimmy Carter:
pi_71640274
Wat zijn naast Maputo belangrijkste grote steden?
Jimmy Carter:
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:40:57 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71784920
Beira is de tweede stad. Wel een bezoekje waard ook, echt zo'n oude havenstad.
Mijn gok is dat Nampula stad nummer drie is. Niet echt een leuke stad voor een bezoekje, erg rommelig, smoggy en druk. Wel een goede uitvalsbasis om naar Ilha do Moçambique te gaan.
pi_71786988
Ik ga een half jaar stagelopen in Kaapstad en heb in de planning om een dag of 5 naar Mozambique te gaan. Ik wil daar eigenlijk alleen maar duiken met walvishaaien Iemand daar nog tips voor?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:30:54 #62
124676 RobertoCarlos
pi_71791539
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:55 schreef SyClooS het volgende:
Ik ga een half jaar stagelopen in Kaapstad en heb in de planning om een dag of 5 naar Mozambique te gaan. Ik wil daar eigenlijk alleen maar duiken met walvishaaien Iemand daar nog tips voor?
Dat zou ik dan maar in Zuid-Afrika doen, daar zitten die beestjes namelijk, niet in Mozambiek. In Mozambiek is het gebied rond Vilancoulos een mooi duikgebied.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:58:00 #63
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_72085276
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat zou ik dan maar in Zuid-Afrika doen, daar zitten die beestjes namelijk, niet in Mozambiek. In Mozambiek is het gebied rond Vilancoulos een mooi duikgebied.
In Mozambique zitten ze juist wel! De witte haaien zitten idd in Zuid-Afrika, maar Tofo in Mozambique is één van de weinige plekken in de wereld waar je goed walvishaaien kunt spotten.

Tofo is een supermooi klein kustplaatsje, vlakbij Inhambane. Ongeveer 6/7 uurtjes met de bus vanuit Maputo.

Tip: hostel Fatima's nest. Google het en je weet waarom

Tip voor duikschool: www.tofoscuba.co.za. Ik heb daar een vierdaagse Padi cursus gedaan, samen met één ander meisje, dus bijna privé. Echt geweldig! Er is een speciale duikplaats om walvishaaien te spotten, een wasplaats zelfs geloof ik, één van de twee die bekend zijn werd mij toen verteld. Maar die duikplaats zit volgens mij niet bij je cursus inbegrepen. Dus als je nog geen Padi hebt, moet je er een extra dag voor rekenen...

Veel plezier als je gaat! Ik ben iig jaloers!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 07:10:15 #64
124676 RobertoCarlos
pi_72086407
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:58 schreef Foeske het volgende:

[..]

In Mozambique zitten ze juist wel! De witte haaien zitten idd in Zuid-Afrika, maar Tofo in Mozambique is één van de weinige plekken in de wereld waar je goed walvishaaien kunt spotten.
Je hebt helemaal gelijk! Hoe kan ik Tofo beach vergeten!.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:06:24 #65
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_72355565
Een weekje terug nu maar wat mooi is Mozambique! De hoofdstad Maputo heeft mijn stoutste dromen overtroffen: enerzijds de prachtige koloniale bouwwerken die de stad een bijzondere sfeer doet uitstralen. Anderzijds heb je de (relatief overzichtelijke) chaos met de duizenden verkopers van god-weet-wat waarin mijn vriendin en ik ons bijzonder relaxed voelden, de kustlijn die de stad afbakent, de geuren en kleuren ( en ja, af en toe was daar een urinegeur bij, maar ach..), de heerlijke maaltijden die we voorgeschoteld kregen in de diverse restaurantjes, het aangename klimaat, ...

Praia do Tofo was het tegenovergestelde: rust, hutje op het strand (Nordin's Lodge) waar na zonsondergang enkel het krachtige geluid van de zee en de indrukwekkende sterrenhemel voor een relaxte sfeer zorgde. De prachtige uitzichten tussen Inhambane (ook al zo een prachtig stadje) en Tofo zal ik ook niet snel vergeten: palmbomen en de hutten. Minpunt tijdens ons verblijf was de cancelling van onze tocht op het water wegens te ruwe zee en het feit dat ik soms het gevoel had in Center Parks te zitten met al die 4x4's met Zuid-Afrikaanse nummerplaten.

Vilankulo tenslotte was een mooie, rustige afsluiter met de prachtige Archipelago als hoogtepunt.

Verdere zaken die ik niet snel ga vergeten:

- Het openbare vervoer is... Jampacked heeft een nieuwe betekenis gekregen!
- Wat een leuke partymuziek
- Ik had wederom steeds een bijzonder hygienisch gevoel in (low budget) restaurants en dergelijke en heb nooit iets laten liggen. Nooit last gehad.
pi_76396460
Ik ga in mei naar Mozambique. Zal spoedig wat meer erzählen over de plannen.
Jimmy Carter:
pi_76399001
Mozambique lijkt mij nou niet echt een super vakantieland met al die armoede in dat land. Lijkt me alleen handig als je geen Nederlanders wil tegenkomen.
pi_76399055
Als je niet naar landen kunt waar armoede is, blijft er niet veel over.

Ik relateer niet aan rijkdom of armoede. Mooi land, goed gevoel...
Jimmy Carter:
pi_76624293
In mei 10 dagen. Ik zal uitgebreid verslag doen hier, als daar behoefte aan is.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 11:01:14 #70
124676 RobertoCarlos
pi_76625036
Ik ben iig benieuwd Al enig idee waar je naar toe gaat?
pi_76625096
Alleen naar Maputo. Daar verblijf en 'werk' ik op een voetbalschool, ooit opgezet door een Nederlander.

Daaromheen stad in voor ontmoeting.
Jimmy Carter:
pi_76631924
heerlijk, het is weer bijna zover: terug naar afrika.
in de zomer: kaapstad - namibie - malawi (vrijw. werk) - en een maand mozambique.
We zijn van plan veel in het noorden te zijn, is dat een beetje te doen?
3 maanden weg, waarvan 1 mozambique!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  zondag 10 januari 2010 @ 14:09:01 #73
124676 RobertoCarlos
pi_76631951
Zoiets vermoedde ik al, erg cool! Ben nu nog meer-der benieuwd naar het verslag...

[ Bericht 37% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-01-2010 14:15:25 ]
pi_76631974
Leuk man.

Knuppel, doe jij ook uitgebreid verslag?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 14:22:50 #75
124676 RobertoCarlos
pi_76632599
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:08 schreef knuppelhout het volgende:
heerlijk, het is weer bijna zover: terug naar afrika.
in de zomer: kaapstad - namibie - malawi (vrijw. werk) - en een maand mozambique.
We zijn van plan veel in het noorden te zijn, is dat een beetje te doen?
3 maanden weg, waarvan 1 mozambique!
Mooi plan hoor! Alles kan, als je maar tijd hebt. Ik neem aan dat je zelf geen auto hebt, dus dan wordt het waarschijnlijk met de bus. Met een touringbus kan dat best redelijk comfortabel zijn.
Met vliegtuig kun je trouwens ook naar Pemba
Maar als je in Malawi zit, zit je toch bij het noorden van Mozambique?

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-01-2010 14:28:09 ]
pi_76633597
Roberto, vertel even over toen jij er was.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 17:58:05 #77
124676 RobertoCarlos
pi_76642346
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Roberto, vertel even over toen jij er was.
Da's alweer een paar jaar geleden helaas. Toen heb ik met de auto samen met een vriend, die daar bekend is, een rondje Mozambiek gedaan, dus alles behalve het binnenland (de Gaza-strook zeg maar ). Dus ben o.a. in de steden Maputo, Inhambane, Beira, Nampula, Quelimane en Tete geweest en ik heb verder nog wat gedoken in Pemba en Vilanculos. Omdat ik daar een contactpersoon had, heb ik Mozambiek wat meer van binnenuit gezien (wat ook weer niet al te veel zegt, want je blijft toch een blanke..)
Zoals je zult begrijpen, ben ik dus niet helemaal op de hoogte van de laatste stand van zaken, maar sommige dingen veranderen nooit. Dus als ik je nog meer wilt weten, dan hoor ik het wel
pi_76647830
Straks in 3 op reis een stukje over Mozambique
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76649048
Woooooooow....
Jimmy Carter:
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:39:04 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_76767578
Het noorden van Mozambique is prachtig, maar zoals ik hier (of elders) al eerder schreef: naarmate je verder naar het noorden komt wordt de weg een stuk slechter! De wegen in het zuiden worden steeds beter doordat Zuid-Afrika daar investeert, maar het noorden is echt een puinhoop. Dat is niet erg op zich, maar wij hebben op een gegeven moment wel hier en daar een vlucht genomen, omdat nóg eens uren in een minibusje met 40 man (+oogst) over een enorme kutweg wel weer even klaar was. Ik bedoel: een paar keer is leuk, maar daarna heb je het wel gezien...
Overigens ligt het (wat mij betreft) hoogtepunt van onze trip ook in het noorden: Ilha do Moçambique
pi_77206409
Hoe ver van Maputo is dat eiland?
Jimmy Carter:
  zondag 24 januari 2010 @ 14:31:21 #82
124676 RobertoCarlos
pi_77209738
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hoe ver van Maputo is dat eiland?
Best ver, ligt in het noorden, rechts van Namupula. En bovendien is het redelijk lastig om er te komen.. (alleen al die brug ernaar toe. ) Je zou mss naar Pemba kunnen vliegen en daar vandaan iets regelen.
Het cker wel de moeite waard!

pi_77209950
Hm.. een echte uitdaging dus.
Jimmy Carter:
  zondag 24 januari 2010 @ 15:16:52 #84
124676 RobertoCarlos
pi_77211386
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:36 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hm.. een echte uitdaging dus.
Zo kun je het ook zien

Balen dat Mozambiek eruit ligt!
  maandag 25 januari 2010 @ 12:22:19 #85
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77244063
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Best ver, ligt in het noorden, rechts van Namupula. En bovendien is het redelijk lastig om er te komen.. (alleen al die brug ernaar toe. ) Je zou mss naar Pemba kunnen vliegen en daar vandaan iets regelen.
Het cker wel de moeite waard!

[ afbeelding ]

Nee, je kunt het best naar Nampula vliegen, daar een nachtje slapen en dan 's ochtends bijtijds een chapa pakken. Weg is beroerd en chapas altijd (heel) vol, maar er is een brug van het eiland naar het vasteland.
Je kunt ook met de bus van Beira naar Nampula, maar de Zambezi is inderdaad problematisch en kan je niet het hele jaar door oversteken.
pi_77244506
Ik ga ook in Mei! Eerst Sabie, Graskop, Kruger in Zuid Afrika, en dan Mozambique. Starten in Ponta Molangane, en dan langzaam richting Inhambane en Tofo. En natuurlijk weer naar Bamboozi Beach Lodge in Tofo... lekker vis eten, tropisch fruit eten, paardrijden, snorkelen, duiken met whalesharks.... In het Noorden van Mozambique ben ik nog nooit geweest, maar dat staat nog op mijn lijstje.
pi_77244517
Oh ja. en alles zo dirtcheap! Snorkelen met Whalesharks met Liquid Adventures omgerekend 33 euro..
(vergeleken met 150euro in Australie)
pi_77834138
emss, veel plezier en ik lees graag hier hoe het allemaal verloopt daar.
Jimmy Carter:
pi_79118446
Zomer 2010.
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 17:16:03 #90
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79133023
Vandaag zag ik een meermaals bekroonde documentaire gedraaid in Beira.

Hóspedes da Noite/ Night Lodgers toont hoe een toenmalig majestueus luxehotel nu, in zijn vervallen staat, bewoond wordt door 3500 mensen die zich geen beter huis kunnen permitteren.

In elke kamer, elke gang,... wonen wel mensen. Comfort zoals elektriciteit of stromend water is er niet en de criminaliteit is er groot.
2 toenmalige werknemers van het hotel, komen op bezoek en halen herinneringen op in verschillende ruimtes. Het onderscheid tussen de luxe van toen en hoe er nu mensen wonen is confronterend.

Ik was niet helemaal overtuigd. Het is opnieuw een harde docu over de miserie die er te vinden is in Afrika. Hoewel deze omstandigheden niet moeten weggestoken worden (allerminst zelf) deed het grauwe, vuile beton me in niks denken aan de vele kleuren die ik zag op mijn reis door het land vorige zomer.
  maandag 15 maart 2010 @ 13:54:45 #91
124676 RobertoCarlos
pi_79167478
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:16 schreef Masanga het volgende:
Ik was niet helemaal overtuigd. Het is opnieuw een harde docu over de miserie die er te vinden is in Afrika. Hoewel deze omstandigheden niet moeten weggestoken worden (allerminst zelf) deed het grauwe, vuile beton me in niks denken aan de vele kleuren die ik zag op mijn reis door het land vorige zomer.
Ik denk dat je de 1e keer niet egt goed gekeken hebt, logisch op zich daar niet van. Mozambiek is niet voor niets een van de armste landen ter wereld met zo'n beetje de hoogste corruptie ter wereld. Dat moet je ergens in terug zien. Ikzelf heb wel meer van dat soort plekken gezien die ooit erg mooi waren, maar waar je nu depressief van wordt. Maar iig is Mozambiek politiek redelijk stabiel (voor die regio) en is er dus nog wat hoop.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:35:04 #92
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79169034
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mozambiek

Nu! Met ekstra jaren-70 spelling!
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:04:31 #93
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79237317
Iemand meer info over hoe de tropische storm schade aanrichtte in centraal Moz?
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:37:41 #94
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_79238418
Trouwens, in Vilankulo sliep ik vlakbij een discotheekje. Nu kan ik de muziek die er gedraaid werd niet thuisbrengen, maar het klonk erg leuk. Iemand een idee welke muziekgenres er erg populair zijn?
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:54:08 #95
124676 RobertoCarlos
pi_79238828
Voornamelijk Kizomba (de portugese naam voor zouk) en soms wat Kuduro.

En over de floods:
quote:
Latest Toll from Central Mozambican Floods
]Maputo — The current toll from the flooding in central Mozambique is six fatalities and 37 injuries, according to the government spokesperson, Deputy Justice Minister Alberto Nkutumula.

In addition, 1,924 homes have been destroyed by flooding, and 55 classrooms, four health posts and 11 places of worship have been inundated. 895 hectares of crops have been lost to the floods.
Meer info: http://allafrica.com/stories/201003161094.html

[ Bericht 9% gewijzigd door RobertoCarlos op 17-03-2010 01:01:24 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 11:13:55 #96
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_83047840
Saudades!

Ga je nu deze zomer, Nelson?
  zondag 20 juni 2010 @ 12:48:38 #97
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_83050431
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:37 schreef Masanga het volgende:
Trouwens, in Vilankulo sliep ik vlakbij een discotheekje. Nu kan ik de muziek die er gedraaid werd niet thuisbrengen, maar het klonk erg leuk. Iemand een idee welke muziekgenres er erg populair zijn?
Heb je ook in dat hotelletje van die Belgen gezeten daar? Dat discotheekje was aan de overkant van de straat.
  zondag 20 juni 2010 @ 13:35:10 #98
124676 RobertoCarlos
pi_83052159
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef Masanga het volgende:
Ga je nu deze zomer, Nelson?
Ja, hoe zit dat? Want Mart de Nooij is nu weer gewoon bondscoach
quote:
De Nederlandse trainer Mart Nooij is opnieuw bondscoach van Mozambique. Nooij was al trainer van het land, maar zijn contract werd na de Afrika Cup niet verlengd. Nooij moet het land gaan plaatsen voor het WK van 2014.
http://www.roadto2010.nl/(...)ndscoach-mozambique/
  zondag 20 juni 2010 @ 13:39:56 #99
124676 RobertoCarlos
pi_83052379
oeps

[ Bericht 24% gewijzigd door RobertoCarlos op 20-06-2010 13:55:17 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 17:22:27 #100
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_83061938
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:48 schreef Hik het volgende:

[..]

Heb je ook in dat hotelletje van die Belgen gezeten daar? Dat discotheekje was aan de overkant van de straat.
Ja. Lekker gegeten daar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')