quote:Op zondag 12 juli 2009 18:53 schreef NelsonWandelaar het volgende:
2010.
Maputo.
Mart Nooij.
Portugees.
Handen uit de mouwen.
Verantwoordelijkheid.
Nu al zin in!
Eerlijk gezegd vind ik Swaziland een heel stuk minder interessant en gezellig dan Mozambiek....quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:21 schreef Masanga het volgende:
Nog een 3-tal weken tot vertrekWij beperken ons tot het stuk tussen Maputo en Vilanculos. Jammer enerzijds dat we niet noordelijker geraken (want lijkt me prachtig) maar we hebben ook geen zin meer tijd op bussen te spenderen dan dat we effectief tijd hebben het land te bezoeken. Bovendien willen we ook enkele dagen in Swaziland vertoeven.
Dan ga ik nu maar mijn dagelijks uurtje Portugees studeren..
Ik leg tzt nog uit. Er zit nog een hoop voorbereiding in.quote:
Hoeft niet, hoor. Alleen mensen die echt geïnteresseerd zijn in Mozambique snappen het..quote:Op zondag 26 juli 2009 11:28 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Ik leg tzt nog uit. Er zit nog een hoop voorbereiding in.
Dat zou ik dan maar in Zuid-Afrika doen, daar zitten die beestjes namelijk, niet in Mozambiek. In Mozambiek is het gebied rond Vilancoulos een mooi duikgebied.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:55 schreef SyClooS het volgende:
Ik ga een half jaar stagelopen in Kaapstad en heb in de planning om een dag of 5 naar Mozambique te gaan. Ik wil daar eigenlijk alleen maar duiken met walvishaaienIemand daar nog tips voor?
In Mozambique zitten ze juist wel! De witte haaien zitten idd in Zuid-Afrika, maar Tofo in Mozambique is één van de weinige plekken in de wereld waar je goed walvishaaien kunt spotten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat zou ik dan maar in Zuid-Afrika doen, daar zitten die beestjes namelijk, niet in Mozambiek. In Mozambiek is het gebied rond Vilancoulos een mooi duikgebied.
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:58 schreef Foeske het volgende:
[..]
In Mozambique zitten ze juist wel! De witte haaien zitten idd in Zuid-Afrika, maar Tofo in Mozambique is één van de weinige plekken in de wereld waar je goed walvishaaien kunt spotten.
Mooi plan hoor! Alles kan, als je maar tijd hebt. Ik neem aan dat je zelf geen auto hebt, dus dan wordt het waarschijnlijk met de bus. Met een touringbus kan dat best redelijk comfortabel zijn.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:08 schreef knuppelhout het volgende:
heerlijk, het is weer bijna zover: terug naar afrika.
in de zomer: kaapstad - namibie - malawi (vrijw. werk) - en een maand mozambique.
We zijn van plan veel in het noorden te zijn, is dat een beetje te doen?
3 maanden weg, waarvan 1 mozambique!
Da's alweer een paar jaar geleden helaas. Toen heb ik met de auto samen met een vriend, die daar bekend is, een rondje Mozambiek gedaan, dus alles behalve het binnenland (de Gaza-strook zeg maarquote:Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Roberto, vertel even over toen jij er was.
Best ver, ligt in het noorden, rechts van Namupula. En bovendien is het redelijk lastig om er te komen.. (alleen al die brug ernaar toe.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hoe ver van Maputo is dat eiland?
Zo kun je het ook zienquote:
quote:Op zondag 24 januari 2010 14:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Best ver, ligt in het noorden, rechts van Namupula. En bovendien is het redelijk lastig om er te komen.. (alleen al die brug ernaar toe.) Je zou mss naar Pemba kunnen vliegen en daar vandaan iets regelen.
Het cker wel de moeite waard!
[ afbeelding ]
Ik denk dat je de 1e keer niet egt goed gekeken hebt, logisch op zich daar niet van. Mozambiek is niet voor niets een van de armste landen ter wereld met zo'n beetje de hoogste corruptie ter wereld. Dat moet je ergens in terug zien. Ikzelf heb wel meer van dat soort plekken gezien die ooit erg mooi waren, maar waar je nu depressief van wordt. Maar iig is Mozambiek politiek redelijk stabiel (voor die regio) en is er dus nog wat hoop.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:16 schreef Masanga het volgende:
Ik was niet helemaal overtuigd. Het is opnieuw een harde docu over de miserie die er te vinden is in Afrika. Hoewel deze omstandigheden niet moeten weggestoken worden (allerminst zelf) deed het grauwe, vuile beton me in niks denken aan de vele kleuren die ik zag op mijn reis door het land vorige zomer.
quote:
Meer info: http://allafrica.com/stories/201003161094.htmlquote:Latest Toll from Central Mozambican Floods
]Maputo — The current toll from the flooding in central Mozambique is six fatalities and 37 injuries, according to the government spokesperson, Deputy Justice Minister Alberto Nkutumula.
In addition, 1,924 homes have been destroyed by flooding, and 55 classrooms, four health posts and 11 places of worship have been inundated. 895 hectares of crops have been lost to the floods.
Heb je ook in dat hotelletje van die Belgen gezeten daar? Dat discotheekje was aan de overkant van de straat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 00:37 schreef Masanga het volgende:
Trouwens, in Vilankulo sliep ik vlakbij een discotheekje. Nu kan ik de muziek die er gedraaid werd niet thuisbrengen, maar het klonk erg leuk. Iemand een idee welke muziekgenres er erg populair zijn?
Ja, hoe zit dat? Want Mart de Nooij is nu weer gewoon bondscoachquote:
http://www.roadto2010.nl/(...)ndscoach-mozambique/quote:De Nederlandse trainer Mart Nooij is opnieuw bondscoach van Mozambique. Nooij was al trainer van het land, maar zijn contract werd na de Afrika Cup niet verlengd. Nooij moet het land gaan plaatsen voor het WK van 2014.
Ja. Lekker gegeten daarquote:Op zondag 20 juni 2010 12:48 schreef Hik het volgende:
[..]
Heb je ook in dat hotelletje van die Belgen gezeten daar? Dat discotheekje was aan de overkant van de straat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |