[SCH-mode]quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:43 schreef dVTB het volgende:
Mensen die hier "juichen" doen dat niet omdat Theo van Gogh is vermoord, maar doen dat omdat het recht in Nederland *eindelijk* heeft gezegevierd. Iedereen ziet in dat het beest met de naam Mohammed B de maximaal mogelijke straf heeft gekregen en dat doet veel mensen bijzonder veel deugd, gegeven de omstandigheden.
Better safe than sorry zou ik ook zeggen inderdaad maar dat ging de rechter waarschijnlijk toch te ver. Al denk ik niet dat het OM nog in hoger beroep zal gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:35 schreef Verbal het volgende:
Toch verbaas ik mij over het feit dat hij zijn kiesrecht behoudt, op basis van de verwachting dat hij er geen gebruik van zal maken.
Dan kan het hem net zo goed ontzegd worden, natuurlijk
V.
Deze straf is geen vergelding maar een oplossing. en het is diep triest. Eerherstel my ass ik heb hier helemaal niks aan. En modern beschaafd slaat helemaal nergens op want dat is relatief. Dat is misschien nog wel het meest trieste van alles.. schuilen achter een zogenaamde beschaafdheid.. Flikker op man hoe beschaafd zijn we nou we hebben niks geleerd van ons verleden en we zijn blind. de gene die wel zien doen hun ogen dicht. en we sjokken langzaam verder.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:45 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Hoera omdat deze straf een vergelding is voor de misdaad die hij gepleegd heeft, uiteraard. "Payback time", zoals ze zeggen, alleen dan niet in wildwest-stijl maar op een moderne, beschaafde manier.
Eigenlijk is het een vorm van wraak en eerherstel voor de Nederlandse burger.
Richting de koffiequote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:49 schreef Suphafly het volgende:
en we sjokken langzaam verder.
Wel, je schat me verkeerd in.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:49 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Deze straf is geen vergelding maar een oplossing. en het is diep triest. Eerherstel my ass ik heb hier helemaal niks aan. En modern beschaafd slaat helemaal nergens op want dat is relatief. Dat is misschien nog wel het meest trieste van alles.. schuilen achter een zogenaamde beschaafdheid.. Flikker op man hoe beschaafd zijn we nou we hebben niks geleerd van ons verleden en we zijn blind. de gene die wel zien doen hun ogen dicht. en we sjokken langzaam verder.
Dat is levenslang toch? Alsof er ooit een mogelijkheid zal komen om voor de sharia te stemmen, dan is het sowieso dus alles -1 stem .quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Tja, het is eerder symbolisch denk ik. Het buiten de samenleving plaatsen.
Wil je eens uitleggen wat je er precies 'diep triest' aan vindt? Hadden we MB moeten knuffelen en met een reprimande weer naar huis moeten sturen? En wat bedoel je met je verwijzing naar het verleden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:49 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Deze straf is geen vergelding maar een oplossing. en het is diep triest. Eerherstel my ass ik heb hier helemaal niks aan. En modern beschaafd slaat helemaal nergens op want dat is relatief. Dat is misschien nog wel het meest trieste van alles.. schuilen achter een zogenaamde beschaafdheid.. Flikker op man hoe beschaafd zijn we nou we hebben niks geleerd van ons verleden en we zijn blind. de gene die wel zien doen hun ogen dicht. en we sjokken langzaam verder.
Ik zie het ontnemen van actief en passief kiesrecht een beetje als de moderne 'verbanning'.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:01 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat is levenslang toch? Alsof er ooit een mogelijkheid zal komen om voor de sharia te stemmen, dan is het sowieso dus alles -1 stem .
Ik vind de symboliek erachter een beetje een angstdaad van deze rechter. Je vraagt je af of hij hetzelfde zou hebben gezegd zonder kamera en pers...
Ik zeg beschaafder dan bepaalde andere landen in de wereld, als je het niet erg vindt...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:49 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Zou je deze veelzeggende reactie kort kunnen toelichten, Meki? Een bewezen moordenaar, die ook nog eens schoot op een paar agenten EN een kamerlid bedreigde, krijgt een levenslange gevangenisstraf opgelegd. Vanwaar je afkeurendequote:
Buurthuis geven, koptje thee mee gaan drinken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:02 schreef twentemeisje het volgende:
Hadden we MB moeten knuffelen en met een reprimande weer naar huis moeten sturen?
De vraag is natuurlijk maar net in hoeverre je de maatschappij nog in je leven kunt betrekken als je voor de rest van je leven in een gevangenis zit.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:03 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik zie het ontnemen van actief en passief kiesrecht een beetje als de moderne 'verbanning'.
Dat jij dát nu pas ziet zegt ook wat over jou hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:04 schreef dVTB het volgende:
De echte Meki is eindelijk echt zichtbaar geworden.
Daarom zie ik een dergelijke straf ook als symbolisch.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk maar net in hoeverre je de maatschappij nog in je leven kunt betrekken als je voor de rest van je leven in een gevangenis zit.
ehm, een rechter hoort zich eigenlijk best wel een beetje bij de feiten te houden. Symboliek is meer een geste naar de massa. Dat doen kunstenaars eerder dan rechters.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daarom zie ik een dergelijke straf ook als symbolisch.
Volkomen met je eens, Eightball. SCH is een soort struisvogel. Gegevens als op straat juichende moslim-jongeren na de aanslagen op 11 september 2001 bagatelliseert hij, en als Nederlanders op 26 juli 2005 juichen omdat onze democratische rechtsstaat goed heeft gefunctioneerd, komt SCH met zijn moraliserende vingertje vertellen hoe ongepast dat wel niet is.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:46 schreef Eightball het volgende:
[SCH-mode] Ja maar, ja maar.... het blijft een zaak met alleen maar verliezers..![]()
Denk eens aan die jongen...wat hem ertoe heeft gebracht...![]()
En dat dan de slingers uit de kast komen, en er gehost wordt door de straten....![]()
Vanwege... een moord... stui-tend..[/SCH-mode]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |