abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:46:27 #176
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_29135846
en nu maar hopen dattie levenslang geïsoleerd moet zitten, want anders gaat hij strijders in de gevangenis rekruteren..........

Het enige contact wat hij wat mij betreft mag hebben is via het rectum in de douche..................
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:46:34 #177
9713 Eightball
In control.
pi_29135849
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:43 schreef dVTB het volgende:
Mensen die hier "juichen" doen dat niet omdat Theo van Gogh is vermoord, maar doen dat omdat het recht in Nederland *eindelijk* heeft gezegevierd. Iedereen ziet in dat het beest met de naam Mohammed B de maximaal mogelijke straf heeft gekregen en dat doet veel mensen bijzonder veel deugd, gegeven de omstandigheden.
[SCH-mode]
Ja maar, ja maar.... het blijft een zaak met alleen maar verliezers..
Denk eens aan die jongen...wat hem ertoe heeft gebracht...
En dat dan de slingers uit de kast komen, en er gehost wordt door de straten....
Vanwege... een moord... stui-tend..
[/SCH-mode]

dinsdag 26 juli 2005 @ 10:47:11 #178
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_29135858
Mohammed behoudt kiesrecht
AMSTERDAM - De tot levenslange gevangenisstraf veroordeelde Mohammed B. behoudt zijn actief en passief kiesrecht. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam dinsdag bepaald. Het Openbaar Ministerie had geëist dat B. de rest van zijn leven het actief en passief kiesrecht zou kwijtraken.

Maar volgens de rechter zou hij gezien zijn opvattingen nooit gebruik maken van dat democratische recht.

Oh nee.. dus OM gaat zeker hoger beroe pdoen ..om kiesrecht alsnog te ontnemen.
pi_29135860
Als mensen juichen om de moord op van Gogh zouden zij dat in 2004 wel gedaan hebben. Ik denk echter niet dat veel Fokkers hier om hebben gejuicht.
Ik denk ook dat veel Fokkers blij zijn dat het in Nederland nu is gegaan zoals zij hoopten als we het hebben over justitie. Veel mensen hadden niet eens verbaasd gereageerd als Mo 20 jaar had gekregen in plaats van levenslang. Een klein beetje blij zijn nu hij dan toch met zekerheid levenslang heeft gekregen vind ik dan ook vrij normaal.
pi_29135874
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:35 schreef Verbal het volgende:
Toch verbaas ik mij over het feit dat hij zijn kiesrecht behoudt, op basis van de verwachting dat hij er geen gebruik van zal maken.
Dan kan het hem net zo goed ontzegd worden, natuurlijk

V.
Better safe than sorry zou ik ook zeggen inderdaad maar dat ging de rechter waarschijnlijk toch te ver. Al denk ik niet dat het OM nog in hoger beroep zal gaan.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:48:37 #181
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_29135877
Maak een wet : kiesrecht te ontnemen moet gekoppeld wroden met veroordeling!
pi_29135890
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:45 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Hoera omdat deze straf een vergelding is voor de misdaad die hij gepleegd heeft, uiteraard. "Payback time", zoals ze zeggen, alleen dan niet in wildwest-stijl maar op een moderne, beschaafde manier.

Eigenlijk is het een vorm van wraak en eerherstel voor de Nederlandse burger.
Deze straf is geen vergelding maar een oplossing. en het is diep triest. Eerherstel my ass ik heb hier helemaal niks aan. En modern beschaafd slaat helemaal nergens op want dat is relatief. Dat is misschien nog wel het meest trieste van alles.. schuilen achter een zogenaamde beschaafdheid.. Flikker op man hoe beschaafd zijn we nou we hebben niks geleerd van ons verleden en we zijn blind. de gene die wel zien doen hun ogen dicht. en we sjokken langzaam verder.
Deal with it; rock 'n roll
pi_29135973
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:49 schreef Suphafly het volgende:
en we sjokken langzaam verder.
Richting de koffie
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29135982
quote:

[..]

Deze straf is geen vergelding maar een oplossing. en het is diep triest. Eerherstel my ass ik heb hier helemaal niks aan. En modern beschaafd slaat helemaal nergens op want dat is relatief. Dat is misschien nog wel het meest trieste van alles.. schuilen achter een zogenaamde beschaafdheid.. Flikker op man hoe beschaafd zijn we nou we hebben niks geleerd van ons verleden en we zijn blind. de gene die wel zien doen hun ogen dicht. en we sjokken langzaam verder.
Wel, je schat me verkeerd in.
Ik ben er namelijk inderdaad van overtuigd dat moderne rechtspraak maar een "masker" is voor oeroude menselijke instincten zoals wraak, ja.

Maar in plaats van andere mensen meteen maar de keel over te snijden, doen we dat nu via de rechtbank. Het is dus wel degelijk een "vergelding". Jij bent degene die je verschuilt achter moderne en nikszeggende termen zoals "oplossing". Een oplossing veronderstelt een probleem, een vergelding veronderstelt een misdaad. En was de moord op Van Gogh een "probleem" of een "misdaad"? Ik denk het tweede.
pi_29135995
Wordt hij ook geisoleerd opgesloten? geen wandelingetjes met medegevangenen? alleen eten? etc...
anders gaat hij weer ronselen...
Babe In Totale Control of Herself
pi_29136006
Even voor iedereen die het niet snapt, aangezien er al weer op frontpage verkeerd werd gereageerd:

We hebben in Nederland tijdelijke gevangenisstraffen en als je dan levenslang krijgt is dat 20 jaar. We hebben ook een niet tijdelijke gevangenisstraf, namelijk echt levenslang en dat is wat Mohammed B heeft gekregen.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:01:17 #187
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29136010
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:46 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Tja, het is eerder symbolisch denk ik. Het buiten de samenleving plaatsen.
Dat is levenslang toch? Alsof er ooit een mogelijkheid zal komen om voor de sharia te stemmen, dan is het sowieso dus alles -1 stem .

Ik vind de symboliek erachter een beetje een angstdaad van deze rechter. Je vraagt je af of hij hetzelfde zou hebben gezegd zonder kamera en pers...
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:02:31 #188
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_29136031
quote:

[..]

Wil je eens uitleggen wat je er precies 'diep triest' aan vindt? Hadden we MB moeten knuffelen en met een reprimande weer naar huis moeten sturen? En wat bedoel je met je verwijzing naar het verleden?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:03:12 #189
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29136041

[ Bericht 100% gewijzigd door Marietje_34 op 26-07-2005 11:03:27 ]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:03:31 #190
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29136048
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:01 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dat is levenslang toch? Alsof er ooit een mogelijkheid zal komen om voor de sharia te stemmen, dan is het sowieso dus alles -1 stem .

Ik vind de symboliek erachter een beetje een angstdaad van deze rechter. Je vraagt je af of hij hetzelfde zou hebben gezegd zonder kamera en pers...
Ik zie het ontnemen van actief en passief kiesrecht een beetje als de moderne 'verbanning'.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:04:08 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_29136060
Wow, het is dus wel mogelijk: fatsoenlijke straffen....

Nu ook nog levenslang voor moord op de random Jan-van-de-hoek en we zijn een heel eind op weg.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_29136061
quote:

[..]

Ik zeg beschaafder dan bepaalde andere landen in de wereld, als je het niet erg vindt...

En de ultieme beschaving bestaat nog niet, maar dat wil niet zeggen dat je de een niet beschaafd en de ander wel beschaafd kunt noemen...

Het niks geleerd hebben van het verledenheeft denk ik te maken met het feit dat iedere persoon zelf weer een groot gedeelte van het leven/de wereld moet ontdekken om net zover te komen als anderen voor hem... die op 80-jarige leeftijd er achter kwamen dat ze wat geleerd hadden... Waarschijnlijk is het moeilijk dat geleerde helemaal over te dragen aan (een) hele volgende generatie(s)...

Maar dat is maar iets wat IK denk...
pi_29136068
opgeruimd staat netjes, vullis in de vullisbak
of de biobak for all I care.
en nu maar hopen levenslang levenslang blijft en dat hij oud wordt , heel oud.
daaaaaaahag Mo we zullen je missen... NOT!

zo tijd voor
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29136072
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:45 schreef Meki het volgende:
Zou je deze veelzeggende reactie kort kunnen toelichten, Meki? Een bewezen moordenaar, die ook nog eens schoot op een paar agenten EN een kamerlid bedreigde, krijgt een levenslange gevangenisstraf opgelegd. Vanwaar je afkeurende nee-schuddende hoofdje? Heb je moeite met de democratische rechtsgang in Nederland?

In het topic over de twee minderjarige Iraanse homoseksuele jongens die zijn geëxecuteerd omdat ze met elkaar seks hebben gehad en omdat ze een 13-jarige jongen zouden hebben verkracht, reageerde je heel anders. Schouderophalend rechtvaardigde je de executie van deze minderjarige jongens "ze hadden een jongen verkracht" ... Tja.

Bewezen moord is nog altijd een ernstiger vergrijp dan (onbewezen, zeer dubieuze) verkrachting. Het verschil in de manier waarop jij reageert op deze twee zaken, is heel veelzeggend. De echte Meki is eindelijk echt zichtbaar geworden.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:05:00 #195
9713 Eightball
In control.
pi_29136074
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:02 schreef twentemeisje het volgende:
Hadden we MB moeten knuffelen en met een reprimande weer naar huis moeten sturen?
Buurthuis geven, koptje thee mee gaan drinken.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:06:40 #196
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29136103
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik zie het ontnemen van actief en passief kiesrecht een beetje als de moderne 'verbanning'.
De vraag is natuurlijk maar net in hoeverre je de maatschappij nog in je leven kunt betrekken als je voor de rest van je leven in een gevangenis zit.
pi_29136114
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:04 schreef dVTB het volgende:
De echte Meki is eindelijk echt zichtbaar geworden.
Dat jij dát nu pas ziet zegt ook wat over jou hoor
Dat was allang bekend dat Meki er rare gedachten op na houdt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:07:57 #198
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29136138
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:06 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk maar net in hoeverre je de maatschappij nog in je leven kunt betrekken als je voor de rest van je leven in een gevangenis zit.
Daarom zie ik een dergelijke straf ook als symbolisch.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:09:14 #199
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29136168
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Daarom zie ik een dergelijke straf ook als symbolisch.
ehm, een rechter hoort zich eigenlijk best wel een beetje bij de feiten te houden. Symboliek is meer een geste naar de massa. Dat doen kunstenaars eerder dan rechters.
pi_29136194
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:46 schreef Eightball het volgende:

[SCH-mode] Ja maar, ja maar.... het blijft een zaak met alleen maar verliezers..
Denk eens aan die jongen...wat hem ertoe heeft gebracht...
En dat dan de slingers uit de kast komen, en er gehost wordt door de straten....
Vanwege... een moord... stui-tend.. [/SCH-mode]
Volkomen met je eens, Eightball. SCH is een soort struisvogel. Gegevens als op straat juichende moslim-jongeren na de aanslagen op 11 september 2001 bagatelliseert hij, en als Nederlanders op 26 juli 2005 juichen omdat onze democratische rechtsstaat goed heeft gefunctioneerd, komt SCH met zijn moraliserende vingertje vertellen hoe ongepast dat wel niet is.

Om het maar eens op de Mat Herben-manier te zeggen: Theo zou het zo gewild hebben. Die zou inderdaad het liefst hebben gezien dat heel Nederland de feestmuts opzette... - Goed, dat is natuurlijk wat overdreven, maar BLIJ met deze uitspraak mogen we best zijn. Al wat het alleen maar omdat er eindelijk eens een maximale straf is uitgedeeld voor een terroristische daad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')