Extremisten kiezen voor ze veroordeeld kunnen worden al voor de doodstraf. Bij Mohammed is dat helaas voor hem mislukt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:37 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nope, hij kan geen TBS krijgen aangezien hij toerekeningsvatbaar is verklaard. Zoals klowjow al zei is levenslang ook echt levenslang in Nederland, enkel bij Koninklijk besluit kan gratie verleend worden door de levenslange vrijheidsstraf om te zetten in een tijdelijk vrijheidsstraf.
Ik ben hier ZO ongelovelijk blij mee, laat dit een voorbeeld zijn voor andere extremisten al vraag ik me af of een extremist zich hier iets van aan zal trekken. LEVENSLANG
We hebben het net live gehoord/gezien. Dus het was al een feit hoor, daar hoeft Reuters echt niet bij te komen.quote:
Zo bedoelde ik het inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Is iets pas een feit als het op Reuters staat
V.
Het gaat erom dat het nu voor altijd de geschiedenis in zal gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Is iets pas een feit als het op Reuters staat
V.
Jammer dat je jezelf er mee vergelijkt.. snap niet helemaal waarom je dat zou willen doen.. Ik ben blij met de uitspraak. maar het is nutteloos. levenslang.. lekker belangrijkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]betekent niet dat ik hier in mijn kamer opsprong en de wave aan het doen was
Maar een gevoel van blijheid wel ja. En echt feestvieren is toch heel normaal in die cultuur ? Lekker op straat juichen na 9/11, lekker juichen na de moord op Van Gogh.
Nouja hij hoeft de rest van z'n leven niet meer te werken, krijgt netjes op tijd gratis z'n maaltijden en kan lekker lezen en tv kijken. Ik vind dat zo iemand wel erger verdient. Laat 'm maar keiharde dwangarbeid doen de rest van z'n leven. Maar nee, dat is inhumaan in ons Nederlandje.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:39 schreef Kjew het volgende:
Denk je eens in, dat je 27 bent en vanaf dan de rest van je leven in de bajes zit...daar zou ik niet vrolijk van worden... maar gelukkig heeft ie Allah
Zou hij kunnen "genezen" als ze m 20 jaar niet in contact laten komen met "Islamitische zaken", teksten die hij vastlegt afnemen en zn cel laten draaien zodat hij niet weet waar Mekka ligt?
Ben ik wel benieuwd naar.
Een verdiende straf; niet alleen voor de moord, maar ook voor het in gevaar brengen van de anderen in de straat.
Gelukkig wel, hij is niet als martelaar gestorven en dat is maar goed ook. Daarom ben ik ook erg blij dat er geen doodstraf in Nederland bestaat. Dit is een alternatieve doodstraf.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:39 schreef Doekes het volgende:
[..]
Extremisten kiezen voor ze veroordeeld kunnen worden al voor de doodstraf. Bij Mohammed is dat helaas voor hem mislukt.
Neen, juichen om een gepleegde misdaad is iets anders dan juichen om de veroordeling van een misdadiger.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:41 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Jammer dat je jezelf er mee vergelijkt.. snap niet helemaal waarom je dat zou willen doen.. Ik ben blij met de uitspraak. maar het is nutteloos. levenslang.. lekker belangrijk
Dat zou wel uhm ik denk dat vilein het juiste woord is van de rechter zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:28 schreef Thijs_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer een straf voor hem dat hij wel mag stemmen. Ik ben voor het invoeren van de stemplicht in dit geval
Ik ook - absoluut - de enige juiste uitspraak. Maar niks om over te juichen of heel blijmoedig over te zijn, het is een absolute tragedie dat er iemand dood is, dat er mensen geestelijk beschadigd zijn en dat zo'n jongeman tot zo'n daad komt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:36 schreef more het volgende:
[..]
Ik had ook liever gezien dat Mohammed B een normale moslims was geweest! Maar gezien zijn daad en de uitspraken vind ik een levenslange opsluiting de beste oplossing.
Hoera voor wat dan?? Je houd jezelf voor de gek..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:42 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Neen, juichen om een gepleegde misdaad is iets anders dan juichen om de veroordeling van een misdadiger.
Uiteindelijk zijn wij het die dat op een beschaafde manier afhandelen en zonder geweld, en daar past ook wel eens een hoeraatje bij.
Ik denk niet dat hij zichzelf iets aan zal doen. Ik denk wel dat hij (bewust) dergelijke reacties van anderen zal uitlokken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:42 schreef wimpietokkie het volgende:
Hoop dat die helemaal gek wordt in de gevangenis, en zichzelf iets aandoet
Het liefst zo snel mogelijk
Tuurlijk joh - geloof vooral alle hype-achtige dingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]betekent niet dat ik hier in mijn kamer opsprong en de wave aan het doen was
Maar een gevoel van blijheid wel ja. En echt feestvieren is toch heel normaal in die cultuur ? Lekker op straat juichen na 9/11, lekker juichen na de moord op Van Gogh.
Juigende moslims na een aanslag zijn een hype, brandstichtingen bij moskeeen na de moord op van Gogh zijn een groot gevaar voor de samenleving. Zit daar het verschil?quote:Tuurlijk joh - geloof vooral alle hype-achtige dingen
Hoera omdat deze straf een vergelding is voor de misdaad die hij gepleegd heeft, uiteraard. "Payback time", zoals ze zeggen, alleen dan niet in wildwest-stijl maar op een moderne, beschaafde manier.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:43 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Hoera voor wat dan?? Je houd jezelf voor de gek..
Tja, het is eerder symbolisch denk ik. Het buiten de samenleving plaatsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:45 schreef Tafkahs het volgende:
Het is vast al eens gepost, maar wat is de zin van het actief en passief afpakken van zijn stemrecht![]()
Dat is precies wat hij wilde, nu krijgt hij zijn eigen wereld gebasseerd op mediasentimenten..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |