abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:17:59 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163535
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:12 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Lees es verder.

Hij bekijkt de zaak een stuk analytischer; ik heb het idee dat nogal wat van de mensen daar zit de dweepen met acceptatie en dat je vooral je kind zo vrij mogelijk moet laten in zijn/haar gevoelens.

Overigens, zou er zelf denk ik geen problemen mee hebben, maar zover is het nog niet dus ik weet niet precies wat voor gevoelens het los zal maken
Hij heeft daar wel gelijk in. Het is ook iets waar mijn ouders moeite mee hebben.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 10:18:48 #252
5428 crew  miss_sly
pi_29163550
quote:

[..]

Lees es verder.

Hij bekijkt de zaak een stuk analytischer; ik heb het idee dat nogal wat van de mensen daar zit de dweepen met acceptatie en dat je vooral je kind zo vrij mogelijk moet laten in zijn/haar gevoelens.

Overigens, zou er zelf denk ik geen problemen mee hebben, maar zover is het nog niet dus ik weet niet precies wat voor gevoelens het los zal maken
Hij bekijkt het analytischer, maar ook niet correct. Je kunt namelijk gevoelens niet zo simpelweg generaliseren en analyseren als hij doet, denk ik Ook zijn opmerkingen over primaire driften en adoptie zijn wat simpel.

Het zou me echt niet uitmaken. Je wilt dat je kind gelukkig is, en als dat met een partner van hetzelfde geslacht is: het zij zo.
Mijn ouders waren dolgelukkig toen mijn zusje met haar inmiddels vrouw thuiskwam. Waarom? Omdat mijn zusje eindelijk rust en geluk had gevonden bij haar; wat wil je nog meer voor je kind?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:19:50 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163571
Veel ouders projecteren helaas toch hun idee van een geslaagd leven op hun kinderen.
pi_29163581
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ga maar ff niet reageren. Dit is zo een van die dingen waar ik me kwaad om kan maken.

"Natuurlijk heb je als ouders liever een gewoon heteroseksueel kind..."

Argh!
Hij heeft het niet echt over het gevoelsmatige, want tuurlijk, de meeste mensen willen tolerant blijven en hun kind in alle vrijheid laten ontwikkelen. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar het volgende:
quote:
Ben je niet benieuwd naar het idee hoe graag de mens haar eigen genen wil doorgeven, en hoe dit doorwerkt op dergelijke situaties?
Of denk je dat een dergelijk vraagstuk onzinnig is?
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 10:21:00 #255
5428 crew  miss_sly
pi_29163592
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Veel ouders projecteren helaas toch hun idee van een geslaagd leven op hun kinderen.
Ja, dat klopt. Maar niet alle. En ik denk zeker steeds minder de generatie die nu kinderen krijgt. Ik denk dus dat veel mensen die in dat topic reageren met dat het hun niet uitmaakt, het ook wel degelijk menen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:21:47 #256
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29163612
quote:

[..]

Heel vaak mag iedereen homo zijn zolang het maar niet je kinderen zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:22:37 #257
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29163629
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar niet alle. En ik denk zeker steeds minder de generatie die nu kinderen krijgt. Ik denk dus dat veel mensen die in dat topic reageren met dat het hun niet uitmaakt, het ook wel degelijk menen.
Daar ben ik niet zo zeker van.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:22:40 #258
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163631
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het een onderdeel van ontwikkeling is dat steeds meer mensen inzien dat er meer wereldbeelden zijn dan de hunne. Aan de andere kant vraag ik me hier wel af of de mensen die zeggen dat het hen niet uitmaakt, ook over alle aspecten hebben nagedacht.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:23:27 #259
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29163646
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Inderdaad, en er zijn zeker situaties waarin ouders eigenlijk alleen tevreden zijn met een heteroseksuele geaardheid. Kijk alleen maar al naar de schuchtere manier waarop sommige mensen sowieso al met homoseksualiteit omgaan.

Maar misschien kan een homoseksueel kind bij de ouders juist wel weer voor wat meer acceptatie voor homoseksualiteit zorgen.
pi_29163665
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hij heeft daar wel gelijk in. Het is ook iets waar mijn ouders moeite mee hebben.
Precies ! Kijk, mijn ouders zijn ook erg tolerant, en hebben me vrij opgevoed in mijn ogen. En als ik homo zou zijn ( wat ze wel es hebben vermoed geloof ik, maar dat terzijde ) zouden ze dat prima vinden. Zolang ie maar van winkelen houdt, kreeg ik dan te horen. Maar mijn moeder heeft ook wel es gezegd, dat ze het jammer zou vinden om geen kleinkinderen te krijgen. En ik denk, dat ze toch daarmee een beetje haar eigen bloedlijn bedoelt.

Zouden mensen echt geen verschil voelen tussen een adoptiekind en een eigen kind? Natuurlijk is het maatschappelijk niet toegestaan om daar verschil tussen te maken ( net zoals het not-done is om toe te geven dat je eigenlijk niet zoveel van je kinderen houdt, terwijl dat ook voorkomt ! ) maar is het ook echt zo? Ben ik wel benieuwd naar

Ben in de kinderstemming vandaag
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:24:59 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163675
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Inderdaad, en er zijn zeker situaties waarin ouders eigenlijk alleen tevreden zijn met een heteroseksuele geaardheid. Kijk alleen maar al naar de schuchtere manier waarop sommige mensen sowieso al met homoseksualiteit omgaan.

Maar misschien kan een homoseksueel kind bij de ouders juist wel weer voor wat meer acceptatie voor homoseksualiteit zorgen.
Ik bedoel het niet zo zeer in die zin. Ik bedoel bijvoorbeeld meer dat de ouders het erg vinden dat je op de natuurlijke manier geen kinderen zult krijgen.

Maar wat jij zegt is inderdaad ook waar.. Helaas.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:27:08 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163714
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Precies ! Kijk, mijn ouders zijn ook erg tolerant, en hebben me vrij opgevoed in mijn ogen. En als ik homo zou zijn ( wat ze wel es hebben vermoed geloof ik, maar dat terzijde ) zouden ze dat prima vinden. Zolang ie maar van winkelen houdt, kreeg ik dan te horen. Maar mijn moeder heeft ook wel es gezegd, dat ze het jammer zou vinden om geen kleinkinderen te krijgen. En ik denk, dat ze toch daarmee een beetje haar eigen bloedlijn bedoelt.

Zouden mensen echt geen verschil voelen tussen een adoptiekind en een eigen kind? Natuurlijk is het maatschappelijk niet toegestaan om daar verschil tussen te maken ( net zoals het not-done is om toe te geven dat je eigenlijk niet zoveel van je kinderen houdt, terwijl dat ook voorkomt ! ) maar is het ook echt zo? Ben ik wel benieuwd naar

Je moet OUD-mod worden, dat hoor ik al. Er komt binnenkort een plekje vrij, dus grijp je kans.

Ik denk dat het idee om de eigen bloedlijn door te geven er zeker ook wel is. Niemand is echt belangeloos, en ik denk dat de meeste mensen in de meeste gevallen toch wel een voorkeur hebben voor A of B. Dat zegt niet dat ze slechte ouders zullen zijn wanneer het de andere situatie wordt, maar stiekem hadden ze het toch liever anders gehad als ze zouden kunnen kiezen..
pi_29163749
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet zo zeer in die zin. Ik bedoel bijvoorbeeld meer dat de ouders het erg vinden dat je op de natuurlijke manier geen kinderen zult krijgen.

Maar wat jij zegt is inderdaad ook waar.. Helaas.
Ik zou het zelf erg vinden als ik geen eigen kinderen zou kunnen krijgen. Natuurlijk kun je dan adopteren, en als ik kinderen zou willen zou ik dat ook zeker doen, maar ik zou toch liever een kind willen die mijn genen heeft, waarmee je jezelf als het ware kunt doorgeven, of jezelf kunt identificeren op een bepaalde manier. Dat heeft denk ik weinig met "houden van het kind" te maken, maar meer met het idee. Maar zoals ik zei, misschien praat ik wat te makkelijk; heb er natuurlijk geen ervaring mee.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:29:26 #264
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29163751
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je moet OUD-mod worden, dat hoor ik al. Er komt binnenkort een plekje vrij, dus grijp je kans.

Ik denk dat het idee om de eigen bloedlijn door te geven er zeker ook wel is. Niemand is echt belangeloos, en ik denk dat de meeste mensen in de meeste gevallen toch wel een voorkeur hebben voor A of B. Dat zegt niet dat ze slechte ouders zullen zijn wanneer het de andere situatie wordt, maar stiekem hadden ze het toch liever anders gehad als ze zouden kunnen kiezen..
Zolang dat impliciet is kan dat ook helemaal geen kwaad. Uiteindelijk heeft iedereen een voorkeur voor bepaalde eigenschappen.
pi_29163783
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nou, als ik die reacties in dat topic zie, denk ik niet dat er behoefte is aan een ietwat analytische moderator

Maar het idee lijkt me inderdaad erg mooi, om eigen kinderen te hebben. Die je dan op hun derde naar pianoles kunt schoppen
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 10:31:02 #266
5428 crew  miss_sly
pi_29163788
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mijn moeder wilde ook graag kleinkinderen. Het wrange is dat haar heteroseksuele dochter ze haar niet kan geven (fysiek) en dat haar homoseksuele dochter wel voor een kleinzoon heeft gezorgd.
Ik vind het eigenljik in deze tijd vrij simpel om iets als kleinkinderen op te hangen aan de geaardheid van je kind, omdat juist in Nederland eea redelijk geregeld is.

Wat betreft adoptie: ik denk dat een adoptiekind inderdaad net zoveel kan betekenen als je eigen (klein)kind. De echte band en de liefde ontwikkelt zich terwijl je voor zo'n kind zorgt, ziet groeien en dingen leren, lachen en huilen, enz. Misschien mis je de eerste vonk die je met je bloedeigen kind wel zou hebben, maar de verdere band en liefde ontwikkelt zich daarna.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:32:05 #267
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29163810
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik zou het zelf erg vinden als ik geen eigen kinderen zou kunnen krijgen. Natuurlijk kun je dan adopteren, en als ik kinderen zou willen zou ik dat ook zeker doen, maar ik zou toch liever een kind willen die mijn genen heeft, waarmee je jezelf als het ware kunt doorgeven, of jezelf kunt identificeren op een bepaalde manier. Dat heeft denk ik weinig met "houden van het kind" te maken, maar meer met het idee. Maar zoals ik zei, misschien praat ik wat te makkelijk; heb er natuurlijk geen ervaring mee.
Nou ja, gezien hoe vreselijk ik zelf kan zijn, vraag ik me af of het nou zo leuk is om mijn genen door te geven, en dat ook nog eens te moeten opvoeden...
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:37:43 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163917
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar projecteer jij dat ook op je kind? Als je kind zegt homoseksueel te zijn, vind je het dan ook erg voor hem/haar dat hij/zij zijn/haar genen niet kan doorgeven?
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:38:15 #269
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163926
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, als ik die reacties in dat topic zie, denk ik niet dat er behoefte is aan een ietwat analytische moderator

Maar het idee lijkt me inderdaad erg mooi, om eigen kinderen te hebben. Die je dan op hun derde naar pianoles kunt schoppen
Ik zie al hele gevechten voor me omdat ze liever viool spelen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:39:36 #270
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29163954
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, gezien hoe vreselijk ik zelf kan zijn, vraag ik me af of het nou zo leuk is om mijn genen door te geven, en dat ook nog eens te moeten opvoeden...
Je begint nu net uit je puberteit te komen. Je gaat nu langzamerhand rustig en burgerlijk worden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:48:01 #271
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29164119
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn moeder wilde ook graag kleinkinderen. Het wrange is dat haar heteroseksuele dochter ze haar niet kan geven (fysiek) en dat haar homoseksuele dochter wel voor een kleinzoon heeft gezorgd.
Ik vind het eigenljik in deze tijd vrij simpel om iets als kleinkinderen op te hangen aan de geaardheid van je kind, omdat juist in Nederland eea redelijk geregeld is.

1 van de redenen waarom ik geen probleem met een homoseksuele kind zal hebben.
quote:
Wat betreft adoptie: ik denk dat een adoptiekind inderdaad net zoveel kan betekenen als je eigen (klein)kind. De echte band en de liefde ontwikkelt zich terwijl je voor zo'n kind zorgt, ziet groeien en dingen leren, lachen en huilen, enz. Misschien mis je de eerste vonk die je met je bloedeigen kind wel zou hebben, maar de verdere band en liefde ontwikkelt zich daarna.
Voor mij zal de genen ook een rol gaan spelen.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 10:52:31 #272
5428 crew  miss_sly
pi_29164221
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:48 schreef Monus het volgende:

[..]

1 van de redenen waarom ik geen probleem met een homoseksuele kind zal hebben.
[..]

Voor mij zal de genen ook een rol gaan spelen.
en wat als je partner nou geen kinderen kan krijgen? Is dat een reden om weg te gaan?
Of als jij zelf geen kinderen kunt maken?
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:57:56 #273
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29164357
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je begint nu net uit je puberteit te komen. Je gaat nu langzamerhand rustig en burgerlijk worden.
Nee toch?
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:00:17 #274
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29164407
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

en wat als je partner nou geen kinderen kan krijgen?
Is dat een reden om weg te gaan?
Het kan mede een reden zijn om weg tegaan bij mijn vriendin. Hoewel ik wel bij haar zal blijven als het de liefde van mijn leven is.
quote:
Of als jij zelf geen kinderen kunt maken?
Dat kan ik blijkbaar wel krijgen.
En als ik geen kinderen kan krijgen zal ik er best moeilijk mee hebben.
pi_29164427
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar projecteer jij dat ook op je kind? Als je kind zegt homoseksueel te zijn, vind je het dan ook erg voor hem/haar dat hij/zij zijn/haar genen niet kan doorgeven?
Denk dat het meer eigenbelang is eigenlijk.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:01:25 #276
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29164441
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

hehe,... eindelijk 'rustig en burgerlijk'
pi_29164495
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tru, maar daar twijfel ik ook niet aan ! Het ging me meer om die oerdriften. Natuurlijk hoeft een homosexueel kind niet te betekenen dat je genen niet worden doorgegeven, maar ik zou zeggen dat de natuur dat wel zo ziet. En wat ik me dan afvroeg, of dat de mens evolutionair gezien hierdoor ook beinvloedt wordt. Maar misschien sla ik de plank hier wel lichtelijk mis.
pi_29164521
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie al hele gevechten voor me omdat ze liever viool spelen.
Beide mag ook natuurlijk.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:07:01 #279
5428 crew  miss_sly
pi_29164598
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:00 schreef Monus het volgende:

[..]

Het kan mede een reden zijn om weg tegaan bij mijn vriendin. Hoewel ik wel bij haar zal blijven als het de liefde van mijn leven is.
"Liefde van je leven" vind ik nogal wat. Ik ben nogal cynisch op dat punt
quote:
Dat kan ik blijkbaar wel krijgen.
En als ik geen kinderen kan krijgen zal ik er best moeilijk mee hebben.
Er is ook zoiets als secundaire infertiliteit: er is een spontane zwangerschap geweest, maar nog een kind lukt niet. Komt vrij vaak voor. Dus een eerdere zwangerschap is geen garantie voor een tweede.

Geen kinderen kunnen krijgen is inderdaad verdrietig.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:14:55 #280
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29164817
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Er is ook zoiets als secundaire infertiliteit: er is een spontane zwangerschap geweest, maar nog een kind lukt niet. Komt vrij vaak voor. Dus een eerdere zwangerschap is geen garantie voor een tweede.

Heb je het er nog steeds moeilijk mee, als ik het mag vragen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:16:31 #281
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29164860
quote:

[..]

Ik geloof wel in de liefde, in 'liefde op het eerste gezicht', en ook in de 'liefde van mijn leven'. Mijn 'liefde van mijn leven' was gelijk 'liefde op het eerste gezicht' en onze relatie was heel intiem en heftig. Het was alleen jammer dat het maar 1 1/2 jaar duurde.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:16:58 #282
5428 crew  miss_sly
pi_29164871
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Heb je het er nog steeds moeilijk mee, als ik het mag vragen?
Ja.
Sommige dagen meer dan andere, en ik vind het leven nog steeds mooi en leuk, maar het zal altijd pijn blijven doen, denk ik.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:17:43 #283
5428 crew  miss_sly
pi_29164898
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:16 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik geloof wel in de liefde, in 'liefde op het eerste gezicht', en ook in de 'liefde van mijn leven'. Mijn 'liefde van mijn leven' was gelijk 'liefde op het eerste gezicht' en onze relatie was heel intiem en heftig. Het was alleen jammer dat het maar 1 1/2 jaar duurde.
In de term "liefde van je leven" moet je 'leven' dus niet werkelijk als je hele leven zien?
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:17:59 #284
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29164905
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee toch?
Jawel, werken, om 6 uur eten, daarna soaps kijken, etc.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:18:25 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29164920
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Denk dat het meer eigenbelang is eigenlijk.
Ik denk eerder aan een gebrek aan inlevingsvermogen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:18:31 #286
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29164923
quote:

Je kan geen kinderen krijgen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:21:14 #287
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29165000
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In de term "liefde van je leven" moet je 'leven' dus niet werkelijk als je hele leven zien?
Nee, het is meer spreekwoordelijk. Het betekent ook niet dat ik geen nieuwe 'liefde van mijn leven' tegen kan komen.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:22:07 #288
5428 crew  miss_sly
pi_29165022
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:21 schreef Monus het volgende:

[..]

Nee, het is meer spreekwoordelijk. Het betekent ook niet dat ik geen nieuwe 'liefde van mijn leven' tegen kan komen.
Aah, kijk, dat kan ik dan weer wel begrijpen, want zo zit ik ook in elkaar
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:22:43 #289
5428 crew  miss_sly
pi_29165037
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:18 schreef Monus het volgende:

[..]

Je kan geen kinderen krijgen?
Zeker niet zonder medische hulp en dan ws ook niet.
Bovendien wil mijn huidige partner geen kinderen.
pi_29165092
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan een gebrek aan inlevingsvermogen.
Kan ook.
pi_29165125
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zelf wel graag kinderen wil later. En ik zou er grote problemen mee hebben als mn partner dat niet zou willen. Maar ja, wat doe je dan ej.

En het spijt me voor je dat je geen kinderen krijgen kunt.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:26:18 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29165144
quote:

[..]

Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen adoptie als "oplossing"?
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:27:18 #293
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29165163
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja.
Sommige dagen meer dan andere, en ik vind het leven nog steeds mooi en leuk, maar het zal altijd pijn blijven doen, denk ik.
Ik heb er zelf soms wel last van. Bij mij speelt een echte kinderwens nog niet zo heel erg, maar ik ben wel bang dat dat ooit verandert..
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:29:07 #294
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29165219
quote:

[..]

Sorry, om te horen...
quote:
Mijn huidige partner heeft een kind die ze alleen moest opvoeden en wil daarom ook geen nieuwe kinderen meer. Terwijl ik op den duur wel graag een keer kinderen zal willen hebben.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:29:28 #295
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29165232
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jawel, werken, om 6 uur eten, daarna soaps kijken, etc.
Ik spring wel van de brug voor het zover is
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:29:56 #296
5428 crew  miss_sly
pi_29165243
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zelf wel graag kinderen wil later. En ik zou er grote problemen mee hebben als mn partner dat niet zou willen. Maar ja, wat doe je dan ej.
Wat je dan doet is denk ik helemaal afhankelijk van hoe groot je kinderwens is. Ik denk niet dat je daar voor zoiets zich aandient al een uitspraak over kunt doen. En dat hoeft ook niet. Als het ooit aan de orde komt, is het vroeg genoeg om je daar zorgen over te maken.
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:31:12 #297
5428 crew  miss_sly
pi_29165285
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen adoptie als "oplossing"?
Weet ik niet. Het is door omstandigheden nooit een optie geweest die ik serieus heb overwogen, en nu ben ik er te oud voor. Het duurt ongeveer 5 jaar voor je een kindje kunt adopteren en vanaf 40 wordt het allemaal wat moeilijker. 36 + 5 = 41.

ik denk met de juiste partner dat ik het wel zou hebben overwogen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:31:35 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_29165302
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja.
Dat spijt me inderdaad echt voor je...
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:32:26 #299
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_29165325
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb er zelf soms wel last van. Bij mij speelt een echte kinderwens nog niet zo heel erg, maar ik ben wel bang dat dat ooit verandert..
Jij kan ook geen kinderen krijgen?
  Moderator woensdag 27 juli 2005 @ 11:32:31 #300
5428 crew  miss_sly
pi_29165329
Jullie zijn lief hoor, maar laten we het vandaag een beetje rationeel houden, want ik trek vandaag niet te veel 'lief'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')