Maar dan moet je weer alle was uit het overtrek zoeken. Niet dat ik lui ben ofzo.....quote:Op maandag 25 juli 2005 22:39 schreef Aventura het volgende:
Gewoon de wasmachine helemaal vullen inderdaad. Ik heb nooit knopen.
je woont zeker nog niet zo heel lang op jezelf, met je splinternieuwe wasmachine en droger ??quote:Op maandag 25 juli 2005 22:41 schreef devillin het volgende:
[..]
Maar dan moet je weer alle was uit het overtrek zoeken. Niet dat ik lui ben ofzo.....
Euh, nee. Ik heb gewoon een nieuwe wasmachine enzo en sinds ik die heb is het probleem een beetje erger geworden, maar sinds ik een breed bed heb en dus grotere overtrekken is het eigenlijk begonnen.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:43 schreef bonke het volgende:
[..]
je woont zeker nog niet zo heel lang op jezelf, met je splinternieuwe wasmachine en droger ??
zowwww dus een splinternieuwe wasmachine en droger en nog een nieuw bed ook ??quote:Op maandag 25 juli 2005 22:45 schreef devillin het volgende:
[..]
Euh, nee. Ik heb gewoon een nieuwe wasmachine enzo en sinds ik die heb is het probleem een beetje erger geworden, maar sinds ik een breed bed heb en dus grotere overtrekken is het eigenlijk begonnen.
Heb jij een dekbedovertrek van 4 kilo??quote:Op maandag 25 juli 2005 23:11 schreef amaranta het volgende:
Je moet alléén het dekbedovertrek en de kussenslopen erin doen. Verder niets, anders wordt de trommel te zwaar als de was nat is. Vandaar dat ie ook zo tekeer gaat.
ER zit namelijk een laadlimiet op. En als je was nat is, en zeker een dekbed, ga je eroverheen....
mijn 2.50x2.20 dekbed + laken + kussenslopen zijn ook wel genoeg om een redelijk volle trommel te produceren. je kunt er natuurlijk nog wel een lading sokken tussen stoppen, maar dat is alleen maar irritant.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb jij een dekbedovertrek van 4 kilo??
Het gaat hier over overtrekken, niet over dekbedden..Die past hier ook niet in de trommelquote:Op maandag 25 juli 2005 23:17 schreef Tafkahs het volgende:
volgens mij gaat je wasmachine daar kapot van. Mijn dekbed is een 2 persoon, een normale (ik weet niet meer welke maten), maar alleen met veel duw en trekwerk krijg je dat dekbed er in. Dan zuigt het zich ook nog eens vol met water, waarbij de binnenkant vreemdgenoeg droge plekken heeft.
Volgens mij doe je er verstandig aan om het naar de stomerij te brengen.
quote:Op maandag 25 juli 2005 23:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het gaat hier over overtrekken, niet over dekbedden..Die past hier ook niet in de trommel
Ja dat is het, ik was ze nooit samen omdat dat gewoonweg niet gaat.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:11 schreef amaranta het volgende:
Je moet alléén het dekbedovertrek en de kussenslopen erin doen. Verder niets, anders wordt de trommel te zwaar als de was nat is. Vandaar dat ie ook zo tekeer gaat.
ER zit namelijk een laadlimiet op. En als je was nat is, en zeker een dekbed, ga je eroverheen....
O. Maar wat doe met het dekbed dan als je het niet naar de stomerij brengt? Kun je het met de hand wassen ofzo???quote:Op maandag 25 juli 2005 23:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het gaat hier over overtrekken, niet over dekbedden..Die past hier ook niet in de trommel
bronquote:Ingepakte was
Als ik de was uit de wasmachine haal, blijkt vaak dat alle truien en sokken in de dekbedhoes zitten, terwijl ik ze los van elkaar in de machine heb gestopt. Hoe komt dit?
Het dekbedovertrek is te vergelijken met een fuik. Een vis kan wel een fuik in zwemmen, maar eruit komt hij niet zo makkelijk, doordat de opening een trechtervorm heeft.
Met de sokken gebeurt ongeveer hetzelfde. Er zijn verschillende factoren van invloed op het invangen van de sokken. De vorm en de soort stof van het dekbed is van belang, de volgorde en de manier waarop u de was in de machine stopt. Ook de wasmachine zelf heeft invloed, bijvoorbeeld door de wijze waarop de trommel heen en weer draait.
Die verschillende factoren maken dat het verschijnsel niet bij iedereen optreedt. Bij mij komt het maar zelden voor dat er een sok in mijn dekbedovertrek zit. Probeer eens de was er anders in te stoppen of de dekbedden binnenste buiten te doen. Misschien dat u er dan geen last meer van hebt.
De laadlimiet gaat uit van het droog gewicht uiteraard.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:11 schreef amaranta het volgende:
quote:Op maandag 25 juli 2005 23:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De laadlimiet gaat uit van het droog gewicht uiteraard.
Daarnaast trek ik me er eigenlijk sowieso niets van aan, gewoon de trommel volduwen en wassen. Alsof ik m'n wasgoed ga wegen zeg....
Ja.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:26 schreef MouseOver het volgende:
//slightly offtopic: heeft iemand wel eens -niet te dik- hoofdkussen in de wasmachine gedaan?
Niet aan te raden als er ganzen-/eendenveren of -dons in zit. Dan stinkt je kussen nog WEKEN naar dode gans/eend.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:26 schreef MouseOver het volgende:
//slightly offtopic: heeft iemand wel eens -niet te dik- hoofdkussen in de wasmachine gedaan?
ik heb dus een twee-persoonsquote:Op dinsdag 26 juli 2005 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Als je een tweepersoonsdekbed hebt, heb je pech.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 08:53 schreef bonke het volgende:
[..]
ik heb dus een twee-persoons
keb er wel drie
ps: slaap jij wel eens ?
Ga zelf slapen, onder je drie tweepersoonsdekbedden.quote:
Nee maar wel een kapotte machine doordat hij te zwaar beladen wasquote:Op maandag 25 juli 2005 23:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb jij een dekbedovertrek van 4 kilo??
ik heb al geslapen onder 1 van mijn tweepersoons dekbedjesquote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga zelf slapen, onder je drie tweepersoonsdekbedden.![]()
Hoofdkussens (synthetische vulling, goedkope van Hema en Ikea) gaan hier regelmatig in de wasmachine ja. Gaat prima. De vulling wordt wat dunniger, maar ik vind de meeste kussens als ze nieuw zijn sowieso te dik.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:26 schreef MouseOver het volgende:
Moet je je hoeslaken binnenstebuiten doen. Dan zit al die andere was aan de buitenkant en heb je het probleem nietquote:Op maandag 6 maart 2006 11:46 schreef lady-wrb het volgende:
bij mij gaat altijd de hele overige was in die verdomde hoeslakens zitten. dan krijg je het er niet uit of in een hele klomp was.
heel irritant ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |