abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29746847
Het is wachten op de eerste terreuraanslag op de arena
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_29746888
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:46 schreef Boefjetim het volgende:
Het is wachten op de eerste terreuraanslag op de arena
Hopelijk wel bij een concert van Ali B
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:49:33 #103
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29746936
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:30 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

quote:
Concertorganisator Mojo bestrijdt dat het geluid in de Arena slecht is.
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.
pi_29747012
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:49 schreef BUG80 het volgende:

[..]

[..]

Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.
Dat was pas echt om te janken.
In eerste instantie vond ik het geluid in de Arena ook wel meevallen, maar nadat ik in München ben geweest weet ik wel beter.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:55:08 #105
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29747107
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:52 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.
Dat was pas echt om te janken.
In eerste instantie vond ik het geluid in de Arena ook wel meevallen, maar nadat ik in München ben geweest weet ik wel beter.
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.

In het Gelredome heb je overal aardig tot middelmatig geluid, in de ArenA varieert het van middelmatig tot bar slecht.
pi_29747323
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:55 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.

In het Gelredome heb je overal aardig tot middelmatig geluid, in de ArenA varieert het van middelmatig tot bar slecht.
In het Gelredome stond ik ergens in het midden,vrienden van mij zaten daar op de tribune en klaagde ook steen en been.
In de Arena zat ik gewoon op de tribune.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_29748753
De Kuip heeft gewoon het beste geluid!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:20:14 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_29749533
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:49 schreef Luni het volgende:
De Kuip heeft gewoon het beste geluid!
Laten we het zo zeggen: Het Gelredome én de Arena voldoen niet aan hun zogenaamde multifunctionele functie, in ieder geval niet voor concerten met het podium aan de korte kant. Het wordt door de vorm en het gesloten dak een acoustisch drama en daardoor al snel een kakafonie/echoput.
Ik heb vorig jaar Phill Collins in de Arena bekeken/beluisterd, waarbij het podium aan de lange zijde stond met doeken er achter tegen de galm en dat was echt goed te doen. Nadeel daarvan is dat er minder kaarten verkocht kunnen worden.

Ik heb zelf overigens in de Arena niet te klagen gehad over het geluid, 2 keer vooraan tussen de catwalks en 1 keer op vak 120 was het geluid prima. Ook mijn echtgenote, die achteraan op het veld stond bij de merchandise tent, vond het geluid daar op zich nog wel meevallen, alleen kon ze de gesproken teksten van Bono tussen de nummers door niet goed verstaan.

Overigens, toen de tweede ring van de Kuip nog niet overdekt was (Joshua Tree en Zoo) was het geluid er beter dan tijdens de PopMart-tour. Ook dat zal te maken hebben met die overkapping, waardoor het geluid toch iets blijft hangen en daardoor terugkaatst.
pi_29749713
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Overigens, toen de tweede ring van de Kuip nog niet overdekt was (Joshua Tree en Zoo) was het geluid er beter dan tijdens de PopMart-tour. Ook dat zal te maken hebben met die overkapping, waardoor het geluid toch iets blijft hangen en daardoor terugkaatst.
Klopt
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:16:54 #110
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_29754550
Van iemand met wie ik in het verleden een CD-trade heb gedaan, ontving ik onderstaand bericht over de geplande optredens van de Rolling Stones in de Arena en de geluidskwaliteit aldaar. Om een lang verhaal kort te maken: Na de verhalen over de kwaliteit van het geluid van de U2-concerten onlangs en eerdere Stones-concerten in de Arena is de Stones-gemeenschap van plan om aktie te voeren tegen concerten van hun favoriete band in de Arena.
Dat wil men doen door Mojo te bestoken met protestbrieven, waarvan een voorbeeld te vinden is via de volgende link:
http://www.stonesforum.nl/index.php?topic=66173.15

Mocht je, als U2-fan, deze aktie ondersteunen, dan kun je Mojo ook een bericht sturen.

Heronder het oorspronkelijk bericht dat ik ontving:

<Intro verwijderd>
Zelf ben ik naast U2 fan, nog meer een Stones-fan. N.a.v. flink wat kritiek op het geluid in de Arena tijdens het laatste U2 concert (en eerdere concerten van o.a. de Stones in de Arena) is er een soort actie ontstaan op www.stonesforum.nl.

Zie: http://www.stonesforum.nl/index.php?topic=66173.0

Uiteraard is het niet overal kommer en kwel in de Arena, maar het valt op dat er toch wel veel kritiek is op het rondzingende geluid. Ik weet niet of jij forums of andere fansites van U2 in Nederland kent, maar wellicht willen jullie als U2 fans ook wel meedoen in deze actie, en kan jij via je kanalen de aandacht hierop schenken. Het valt overigens op dat op internationale Stones-boards (die ook deze actie onder ogen hebben gekregen) ook veel kritiek is van buitenlandse Stones fans op de Arena.

We snappen overigens ook wel dat het wellicht weinig uit zal halen, maar het is ook wel eens leuk dat de fans (van de Stones/U2 etc) eens van zich laten horen en even ten strijde trekken tegen bijv Mojo.

Zover ik kan nagaan zijn de volgende media/organisaties al gemailed door diverse leden van het stonesforum: Telegraaf, radio Rijnmond, Algemeen Dagblad, Rotterdams Dagblad, radio tv Noord Holland, Panorama, Radio 2, diverse lokale omroepen etc etc

======= einde bericht ========
  Moderator donderdag 18 augustus 2005 @ 15:34:50 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29755048
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29756268
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_29772489
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:18 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:48:01 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_29773490
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
pi_29776580
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 03:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.
De artiesten beslissen zelf waar ze willen spelen en Mojo wordt alleen maar ingehuurd om alles te regelen.
Op de U2 prikpagina staat ook een brief die een fan van U2 heeft ontvangen van Mojo n.a.v. klachten over het geluid.
Daar staat ook in dat U2 persé in Amsterdam wilden spelen, omdat de vorige keren Rotterdam, Nijmegen en Arnhem al aan de beurt waren geweest.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_29776933
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:23 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.
De artiesten beslissen zelf waar ze willen spelen en Mojo wordt alleen maar ingehuurd om alles te regelen.
Op de U2 prikpagina staat ook een brief die een fan van U2 heeft ontvangen van Mojo n.a.v. klachten over het geluid.
Daar staat ook in dat U2 persé in Amsterdam wilden spelen, omdat de vorige keren Rotterdam, Nijmegen en Arnhem al aan de beurt waren geweest.
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.
pi_29777534
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.
Ik zit hier niet om Mojo te verdedigen, want heel dat Mojo kan me gestolen worden, maar kan me wel vinden in sommige dingen die ze zeggen. Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:13:19 #118
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_29778012
Bono zei zelf dat het eens wat anders was om in een badkuip te spelen. Denk dus zelf niet dat de volgende tour in de Arena zal zijn. Mojo zal dan wel MOETEN luisteren anders lopen ze gigantische bedragen mis.
Als dit soort verhalen bij de Stones zelf terecht zouden kunnen komen, en dan ook een beetje band zijn zullen ze niet gaan kiezen voor de Arena en dan heeft Mojo ook maar te luisteren. Ik blijf gewoon een voorstander van Landgraaf. Tenminste maar lekker 10 minuutjes rijden.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_29778138
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...
Ow ik denk ook wel dat de artiest hun wil wet is. Maar ik denk ook dat Mojo best wel tegen de artiesten kan zeggen dat iets geen goed plan is. En dat doet Mojo blijkbaar niet
pi_29780484
Mojo is volgens mij een ingewikkeld, onoverzichtelijk inteeltbedrijf waar veel persoonlijke belangen meespelen. Alsof U2 heeft aangegeven dat ze in Arnhem wilden spelen toen, of nog eerder in Nijmegen.

Arena betaalde gewoon het meeste, denk ik.
pi_29780501
..........of kostte Mojo het minst.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:42:35 #122
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_29780786
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Waxxer het volgende:
Mojo is volgens mij een ingewikkeld, onoverzichtelijk inteeltbedrijf waar veel persoonlijke belangen meespelen. Alsof U2 heeft aangegeven dat ze in Arnhem wilden spelen toen, of nog eerder in Nijmegen.

Arena betaalde gewoon het meeste, denk ik.
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.
Ik ben benieuwd wie dat toen allemaal bedacht heeft....
pi_29781082
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.
Ik ben benieuwd wie dat toen allemaal bedacht heeft....
Nou, niet Bono en The Edge toen ze in hun Zuid-Franse tuin op een zomeravond samen op het terras een flesje rosé dronken.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:37:42 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29782651
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 08:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
De Telegraaf heeft het nu ook opgepakt!
Dit begint er op te lijken.

Topbands kiezen zelf

Stones-fans willen niet naar de ArenA

AMSTERDAM/ROTTERDAM - Rolling Stones-fans zijn een protestactie begonnen om hun helden tijdens de nieuwe wereldtournee uit de Amsterdam ArenA te houden. De rockliefhebbers klagen steen en been over de 'grootste galmbak van West-Europa' en willen de oude rockers het liefst naar de Rotterdamse Kuip halen.

Steeds meer concertgangers weigeren de ArenA te bezoeken omdat de akoestiek bij grote concerten daar te beroerd is. Fans van onder andere de Rolling Stones, U2 en Bon Jovi opteren voor de Kuip. Honderden rockliefhebbers roepen concertorganisator Mojo in een boze brief op de ArenA voortaan te mijden. Zij vrezen dat de 'Bigger Bang'-concerten, die gitarist Keith Richards deze week aankondigde, in Amsterdam zullen plaatsvinden.

Mojo heeft de klachten van boze Rolling Stones-fans over de ArenA ontvangen en zegt bereid te zijn om met hen om de tafel te gaan zitten. „Maar bij die grote jongens hebben we echt geen invloed op de plek waar ze gaan spelen.”

„U2 en de Stones zeggen gewoon dat ze naar Amsterdam willen”, legt Jan Willem Luyken uit. „Wij zorgen ervoor dat de kaarten verkocht worden, er beveiliging is en dat de artiesten bij wijze van spreken zó het stadion binnen kunnen rijden.”

Komt het zover, dan zal Stones-fanaat Rob Schoenmakers uitwijken naar het buitenland. „Ik ben al 32 jaar fan, maar ik vertik het om nog naar de ArenA te gaan”, zegt hij. „Dan rijd ik nog liever naar Duitsland of België om ze daar te zien.Voor alle liefhebbers is het een verschrikking.”

De enorme galm in de betonkolos maakt de stemmen bijna onverstaanbaar en de muziek praktisch onontwarbaar. Tienduizenden U2-bezoekers hadden recentelijk geen idee welke wijsheden voorman Bono Vox te berde bracht, omdat diens stem dankzij het dichte dak en de betonnen tribunes meervoudig weerkaatst werd.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29862571
Wellicht een idee om de meest ultieme foto's van alle Vertigo-concerten nog even op een rij te zetten? Hieronder iets dat ikzelf heb geproduceerd na het concert in Munchen:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')