Hopelijk wel bij een concert van Ali Bquote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:46 schreef Boefjetim het volgende:
Het is wachten op de eerste terreuraanslag op de arena![]()
quote:
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.quote:Concertorganisator Mojo bestrijdt dat het geluid in de Arena slecht is.
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
[..]
Taalkundig gezien heeft Mojo gelijk, het feit dat 150.000 mensen het geluid slecht vonden wil nog niet zeggen dat het geluid ook slecht is.![]()
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:52 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik het geluid beter (lees minder slecht) vond dan in het Gelredome.
Dat was pas echt om te janken.![]()
In eerste instantie vond ik het geluid in de Arena ook wel meevallen, maar nadat ik in München ben geweest weet ik wel beter.![]()
In het Gelredome stond ik ergens in het midden,vrienden van mij zaten daar op de tribune en klaagde ook steen en been.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:55 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het hangt er denk ik sterk vanaf waar je stond. Ik stond helemaal achterin bij U2 en dan versta je echt geen woord.![]()
In het Gelredome heb je overal aardig tot middelmatig geluid, in de ArenA varieert het van middelmatig tot bar slecht.
Laten we het zo zeggen: Het Gelredome én de Arena voldoen niet aan hun zogenaamde multifunctionele functie, in ieder geval niet voor concerten met het podium aan de korte kant. Het wordt door de vorm en het gesloten dak een acoustisch drama en daardoor al snel een kakafonie/echoput.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:49 schreef Luni het volgende:
De Kuip heeft gewoon het beste geluid!
Kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Overigens, toen de tweede ring van de Kuip nog niet overdekt was (Joshua Tree en Zoo) was het geluid er beter dan tijdens de PopMart-tour. Ook dat zal te maken hebben met die overkapping, waardoor het geluid toch iets blijft hangen en daardoor terugkaatst.
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:18 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Mojo zegt dat de artiesten beslissen waar ze spelen en dat Mojo het alleen organiseert.
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Gert het volgende:
Hopelijk pakt een of andere journalist het op.
Dan wordt het meteen een stuk lastiger voor Mojo om het eenvoudigweg te negeren.
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 03:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mojo kan tegen de artiesten zeggen "wij horen van veel fans dat ze liever niet naar de ArenA in Amsterdam gaan, zullen we een andere lokatie zoeken?".
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:23 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Ik denk dat Mojo niet zoveel invloed heeft op de locatie.
De artiesten beslissen zelf waar ze willen spelen en Mojo wordt alleen maar ingehuurd om alles te regelen.
Op de U2 prikpagina staat ook een brief die een fan van U2 heeft ontvangen van Mojo n.a.v. klachten over het geluid.
Daar staat ook in dat U2 persé in Amsterdam wilden spelen, omdat de vorige keren Rotterdam, Nijmegen en Arnhem al aan de beurt waren geweest.
Ik zit hier niet om Mojo te verdedigen, want heel dat Mojo kan me gestolen worden, maar kan me wel vinden in sommige dingen die ze zeggen. Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat zegt Mojo. Maar als Mojo duidelijk tegen de artiesten zegt "de fans worden daar niet blij van" dan lijkt het me sterk dat de bands daar niet naar luisteren. Zeker U2 is daar wel gevoelig voor.
Ow ik denk ook wel dat de artiest hun wil wet is. Maar ik denk ook dat Mojo best wel tegen de artiesten kan zeggen dat iets geen goed plan is. En dat doet Mojo blijkbaar nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
Ik denk echt dat zij weinig tot helemaal niks in te brengen hebben bij dit soort zaken. Maar misschien ben ik wel te goedgelovig...
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Waxxer het volgende:
Mojo is volgens mij een ingewikkeld, onoverzichtelijk inteeltbedrijf waar veel persoonlijke belangen meespelen. Alsof U2 heeft aangegeven dat ze in Arnhem wilden spelen toen, of nog eerder in Nijmegen.
Arena betaalde gewoon het meeste, denk ik.
Nou, niet Bono en The Edge toen ze in hun Zuid-Franse tuin op een zomeravond samen op het terras een flesje rosé dronken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De concerten die uiteindelijk in Arnhem zijn gehouden, stonden in eerste instantie gepland voor de Prins van Oranje-hal in Utrecht. Daar bleek het podium niet te passen, omdat de hal te laag was. Daarna is pas uitgeweken naar Arnhem met het bijkomende voordeel voor velen (o.a. ook Mojo en U2 zelf natuurlijk) er meer kaarten verkocht konden worden.
Ik ben benieuwd wie dat toen allemaal bedacht heeft....
De Telegraaf heeft het nu ook opgepakt!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vandaag heb ik al op verschillende radio-zenders iets over deze aktie gehoord, er komt een artikel in Panorama en vanavond komt het op RTL4. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |