abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29188374
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:38 schreef _Arthur het volgende:
Ik denk dat ie stiekum wel op dit soort rare dingen geilt. Want volgens mij is de TS de enige die al dit soort 'dingen' heeft bij 1 en dezelfde werkgever.
Sterker nog; bij 2 opeenvolgende werkgevers.
Bij de vorige 'baas' (een hond heeft een baas) moest-ie de radar bemannen en een zwembad graven...
pi_29193933
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:14 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Sterker nog; bij 2 opeenvolgende werkgevers.
Bij de vorige 'baas' (een hond heeft een baas) moest-ie de radar bemannen en een zwembad graven...
Precies. En moest ie bij het gastgezien "Jan en Mien" slapen, optijd naar bed en zelf de zooi betalen

Ach, gelukkig verdient ie het minimumloon
pi_29194129
Haha, BHFH topics werken altijd op mijn lachspieren. Tijd voor een poll: Wie neemt BHFH serieus?
pi_29194828
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:54 schreef Tja... het volgende:
Haha, BHFH topics werken altijd op mijn lachspieren. Tijd voor een poll: Wie neemt BHFH serieus?
De uitkomst van die poll is al op voorhand bekend
pi_29199218
Neem een Rechtsbijstand verzekering en laat het onderzoeken.. is toch onmogelijk, en zeker als de baas er mensen zwart mee betaald!
pi_29199711
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:16 schreef masterbreen het volgende:
Neem een Rechtsbijstand verzekering en laat het onderzoeken.. is toch onmogelijk, en zeker als de baas er mensen zwart mee betaald!
Dan ben je dus telaat met die rechtsbijstand verzekering. Want doorgaans dient bij aanvraag van een dergelijke verzekering nog geen sprake te zijn van "een conflict" of iets wat een conflict kan worden.
pi_29200538
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zijn theorie is dat arbeiders beter bij het werk zijn betrokken als ze zelf meebetalen aan dat soort zaken.
Als ik dit even mag quoten: zijn theorie is dat arbeiders beter bij het werk zijn betrokken als ze zelf verplicht meebetalen aan dat soort zaken.
Schande, en je moet dit gewoon kunnen weigeren.
Zeker dat salaris van een mederwerker en bedrijfsfeestje voor notabelen: Dat zijn bedrijfskosten.

Ik zou als de wiedeweerga een brief schrijven dat ik vrijwillig niet aan deze vrijwillige bijdrage meedoe en mijn volledige salaris graag gestort zie op rekeningnummer 123456.
Dan kan hij het ook niet meer inhouden. Het is toch vrijwillig?
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:07:50 #58
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29200920
5 euro per maand voor de PV.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:13:10 #59
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_29201074
Grappig topic... kantooropfleuring

Wat is het volgende project ? Renovatie van de parkeerplaats ? FF lappen A.U.B.
Straks moet je zelf verf meenemen om de kantoorruimte te schilderen.

Ik geloof dat we verplicht 1 Euro per maand aan het "ziekenpotje" moeten afdragen.

Voor de rest kun je vrijwillig lid worden van de Personeels Vereniging.
Gezellig met collega's die je buiten werktijd niet wilt zien op stap.
pi_29205182
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:13 schreef BrickTop het volgende:
Grappig topic... kantooropfleuring

Wat is het volgende project ? Renovatie van de parkeerplaats ? FF lappen A.U.B.
Straks moet je zelf verf meenemen om de kantoorruimte te schilderen.
Of wat dacht je van "een bijdrage voor het salaris van de manus-van-alles".

pi_29256833
WIj hebben geen PV dus daar betaal ik niets aan

Verder komt er wel eens een collega langs voor als er iemand ziek/jaris/weggaat dan ben je vrij om wat te geven. Als ik de persoon waar het om gaat mag/veel mee heb samengewerkt geef ik wat meer dan wanneer het een collega is waar ik nauwelijks wat mee heb

Wat mij betreft prima geregeld zo

En ik neem ook wel eens initiatief voor een collega waar ik veel mee omga, als deze persoon ziek/jarig/weggaat ga ik langs bij collega's en dan krijg ik ook van de 1 meer dan van de ander.

Als er door het bedrijf iets georganiseerd wordt, bijvoorbeeld feest of BBQ hoef je alleen te betalen als je er ook heen gaat

Zo betaal je dus nooit aan iets waar je niet aan wilt betalen en betaal je wat je zelf wilt als je wel iets wilt geven
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 31 juli 2005 @ 15:26:38 #62
126351 Vanilla_Ice
Fresh & Funky !
pi_29294651
80 euro per maand ??? Nog nooit gehoord...

Ik betaal niets en toch gaan we 2x per jaar op uitstap of uitgebreid eten met de collega's (op kosten van de zaak).

Het enige wat we zelf moeten betalen is de koffie op het werk. Kost me zo'n 2 euro per maand...
pi_29303049
Als je toch zo makkelijk geld laat inhouden: Ik zou 80 Euro moeten krijgen omdat ik dit topic lees!
Wartaal.
pi_29321574
ik betaal niks en krijg niks
pi_29712460
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik moet van de baas "feestgeld" betalen, hiervan wordt het jaarlijkse bal met de zakenpartners en notabelen gefinancierd, verder betaal ik een bedrag voor kantooropfleuring. Hiervan worden de bloemen en planten op het kantoor betaald, verder is er nog een potje voor de bedrijfswinkel. Er zit hier een "vrijwilliger" die zwart betaald wordt hiervan. , ook de inrichting van de winkel is ervan betaald. In totaal betaal ik wel zo'n 80 euri per maand aan al die potjes.. Hoe zit dit bij jullie?
80 euro per maand?? lol dat krijgen bij mij per jaar niet eens....
pi_29712546
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dito hier.
En dat van die verjaardagspot krijg je natuurlijk terug in de vorm van een cadeautje op je verjaardag. Daar leidt je dus geen verlies op.

80 euro per maand voor opfleuring en zo, da's zottenwerk.
Opfleuring van je eigen werkplek? Wij krijgen daar zo'n 70 euro per jaar voor en die mag je dan besteden zoals je wil. Bloemen, planten,... whatever
pi_29713435
Zo'n 50 euro als ik koffie zeg
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:38:25 #68
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29714443
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zijn theorie is dat arbeiders beter bij het werk zijn betrokken als ze zelf meebetalen aan dat soort zaken.
Vertel hem eens dat meedelen in de winst een nog grotere betrokkenheid met zich meebrengt
pi_29723504
Weet je die potjes komen vooral neer op degenen die maar jong blijven werpen.... Op mijn werk was er voor de vakantie een ware baby-hoos... Sommigen hebben in de loop van de tijd dat ik bij mijn werkgever in dienst ben 3 kids gekregen. En of wij weer even willen storten? Ben een paar keer oost-indisch blind geweest na het lezen van die mailtjes. Hup prullenbak in,... er zijn er meer die dat doen.
Had een paar jaar geleden die nooit zou gaan trouwen en kinderen krijgen wegens omstandigheden ook niet. Hij heeft het eens kenbaar gemaakt aan alle personeelsleden. Het is gewoon heel scheef. Voor verjaardagen wordt het niet gebruikt.
Maarja bij ons werken er iets van 60 man dus de pot is altijd snel op. Denk dat ik het dit jaar ook voorbij laat gaan enne op een bloemetje zit ik niet te wachten als er onverhoopt iets zou voordoen.
pi_29731803
elke drankje kost een streepje, wijn(flesje 0.2) smirnoff en andere vrouwendrankjes 3 streepjes.
een streepje = 0.45 cent van je loon, prima regeling!
pi_29731839
2,50 voor de personeelsvereniging...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 21:58:45 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29733200
buiten het feit dat ik dus een maandelijkse bijdrage moet betalen betaal ik ook nog een bijdrage in de bedrijfswinkel. Ieder artikel dat ik daar koop, gaat een deel van naar het potje van de Baas. de Baas verkoopt er veel drank, sigaretten en elektronica die hij klandestien via zijn Russische connecties goedkoop op de kop kan tikken via de bedrijfswinkel, waar grappig genoeg ook weer een illigaal (die voor een appel en een ei werkt) de zaken verkoopt.

[ Bericht 18% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 17-08-2005 22:50:04 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:26:06 #73
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_29734461
ik betaal elke maand ¤4 voor de pv, hiervan hebben we elke maand een borrel met twee gratis drankjes en wat hapje. Verder gaan we 1 keer per jaar 1 of 2 dagen weg. Verder worden hier kaartjes, bloemen en fruitmandjes uit gekocht voor allerlei bezigheden.
¤80,- zou ik echt niet doen en gewoon weigeren, je bent namelijk niet verplicht om hieraan mee te werken.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_29950411
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
buiten het feit dat ik dus een maandelijkse bijdrage moet betalen betaal ik ook nog een bijdrage in de bedrijfswinkel. Ieder artikel dat ik daar koop, gaat een deel van naar het potje van de Baas. de Baas verkoopt er veel drank, sigaretten en elektronica die hij klandestien via zijn Russische connecties goedkoop op de kop kan tikken via de bedrijfswinkel, waar grappig genoeg ook weer een illigaal (die voor een appel en een ei werkt) de zaken verkoopt.
Vraag eens aan je baas of hij niet wat goedkope Oost Europese snollen voor je kan regelen voor een puik prijsje.
pi_29950514
Ik betaal helemaal niets aan het bedrijf. Doe niet mee aan de verjaardagspotjes die hier veels te hard gaan en de pv is saai.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')