![]()
t is dat heep geen schoenen draagt anders had ze dr geheid naast gelopen
![]()
we zijn vereerd
![]()
het is hier een gekkenhuis, ondanks de vakantie. zoonlief's kamer op de schop, (stief)dochter's kamer op de schop, de tuin is under construction
![]()
vooral de tuin waar nu alle tegels uitgehaald heeft onze gevederde soapies veranderd in enthousiast gravende gevederde bulldozers. het zand vliegt echt over en weer en de voerbakjes veranderen in een halve dag in bodemvondsten (ik moet ze dagelijks opgraven).
we hadden een kleine misrekening gemaakt. de zandleverancier bleek deze week nog dicht, dus pas volgende week, als de boel opgehoogd is, kunnen de tegels er weer in.
deze week kunnen de kippen dus nog genieten van hun eigen "chicken's paradise".
ook hebben we nog een ander probleem: een eieroverschot. alle vier de hennen zijn om de een of andere vage reden weer vol in produktie gegaan en we hebben per week gemiddeld 20 a 24 eieren te verwerken. er worden hier heel wat omeletten gebakken, eitjes gekookt en muffins gefabriceerd, maar er is niet tegenop te koken/bakken.
ik breng nu maar steeds eieren naar de buurvrouw, maar die weet ondertussen ook niet meer waar ze ze moet laten (daar zijn ze ook maar met zijn tweeeën).
ik heb er net 6 naar de buuv gebracht, 5 tot minimuffins verwerkt en nog liggen er 16 (!) eieren me toe te lachen vanaf het aanrecht. en bovendien komen er morgen weer verse eitjes bij.
help!!!