quote:Op woensdag 7 december 2005 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
kleine kuikens worden groot
het zijn nu echte kleuters geworden. al aardig zelfstandig, maar hebben nog wel het groepsgevoel.
je ziet er af en toe een door de tuin rennen met de anderen er achteraan.
hepie laat ze lekker rondhollen en komt ook weer eens aan zichzelf toe.
slim als ze zijn, gaan ze al helemaal uit zichzelf naar boven aan het einde van de dag. dat is wel erg grappig, want ze gaan zeker een uur eerder dan de grote kippen. zeker onze zwartjes maken het laat. pas als de hanen al lang en breed in het nachthok zitten en een geirriteerde schreeuw geven, gaan ze eens richting stok.
als het morgen een beetje weer is, zal ik weer eens wat foto's maken. ze zijn al zo echt kippetjes met hun pluisveren en beginnend kuifje
vooral de gele is leuk die wordt nu wit en is echt een miniatuur-hepie.
als dat een hennetje is mag ze blijven (dus ik zit stiekem te duimen). ik mag er twee houden van cor, maar dan moeten het wel hennetjes zijn.
met de rest van het pluimvee gaat het wel goed verder. die gaan lekker hun gangetje, af en toe lekker gehinderd door wat kipkleuters die overal brood in zien.
ook mij moeten ze regelmatig hebben. ik loop in de tuin altijd op slippers en het grut stort zich elke keer weer vol overgave op mijn tenenik kan geen kant op omdat bij elke stap die ik zou willen nemen er een kuiken aan mijn teen hangt of op mijn voet zit.
Geweldig!quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:18 schreef lady-wrb het volgende:
http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=0W1FGFBVWVHJB012PZMB2T17WY
volgens mij doet het filmpje het
zo ziet het er ongeveer uit als ik het hok opendoe
Dat kleintje helemaal in het beginquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:18 schreef lady-wrb het volgende:
http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=0W1FGFBVWVHJB012PZMB2T17WY
volgens mij doet het filmpje het
zo ziet het er ongeveer uit als ik het hok opendoe
lol, volgens mij heb je met mij ook een keer zoiets gehad toen ik langs kwam.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:15 schreef lady-wrb het volgende:
vanmorgen om half 12 stond er een man met een klein meisje voor de deur.
meeeen ik liep nog in mijn badjas, ik dacht dat hij om 2 uur zou komen
het zal wel even wennen zijn zo met drie kuikens minder...quote:Op woensdag 28 december 2005 15:15 schreef lady-wrb ook:
meneer wilde best om 2 uur nog eens terugkomen, dus ik had nog even de tijd om de knuffelen met mijn kuikjes
even over 2 stond er een vrouw op de stoep met een klein meisje. voor de kuikens dus.
ze heeft de zilvergrijze meegenomen en twee zwartjes.
ze heeft me verzekerd dat ze een goed tehuis voor ze heeft en ik had er een goed gevoel over. na nog even vermeld te hebben dat ze dol zijn op yoghurt met havermout en komkommer, zijn ze vertrokken.
ik voel me bezwaard: het lijkt wel of de resterende kuikens me iedere keer met een beschuldigende blik aankijken
gebeurt regelmatig hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:33 schreef daniman het volgende:
[..]
lol, volgens mij heb je met mij ook een keer zoiets gehad toen ik langs kwam.
[..]
het zal wel even wennen zijn zo met drie kuikens minder...
dat gebeurt normaal gesproken wekelijks jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 07:42 schreef Uhmmie het volgende:
hehe geen fokkers in de buurt lopen die zich vereerd zouden voelen?
offeh.. gebakken eitjes mee naar werk voor de collega's of iets dergelijks *grin*
Bulldozers, bodemvondstenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:08 schreef lady-wrb het volgende:
vooral de tuin waar nu alle tegels uitgehaald heeft onze gevederde soapies veranderd in enthousiast gravende gevederde bulldozers. het zand vliegt echt over en weer en de voerbakjes veranderen in een halve dag in bodemvondsten (ik moet ze dagelijks opgraven).
kom maar langs hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:22 schreef Natha- het volgende:
Oooh, mag ik er 6 komen ophalen?beroemde kippe-eitjes!
![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:25 schreef Natha- het volgende:
Nou, ik heb ze hoor! 6 schattige, mooie en versgelegde onvervalste scharrel-eitjes. T was nog even spannend om ze heel thuis te krijgen, maar het is gelukt. Ik heb Hepie en de anderen bewonderd vlak voor ze gingen slapenZe zijn in t echt NOG schattiger!
kuikens en jonge hennen gaan voor 15 euro weg bij een fokkerquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:01 schreef lady-wrb het volgende:
eitjes van 15 euro? wow, voor de helft heb ik er hier weer 15 liggen.....
Zolang je Hepie zelf maar niet kooktquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:46 schreef lady-wrb het volgende:
hee dat is misschien weer een leuk topic : koken met hepie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |