abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 11:00:08 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31555288
hier istie dan: het bijgebouw in aanbouw

vanmorgen heb ik de eitjes weer gecheckt.
van de 8 is er dus definitief 1 die niks doet helaas. die heb ik nu uit het nest verwijderd, zodat hepie wat minder moeite hoeft te doen om de boel onder zich te houden
ze is trouwens niet meer van dr nest weg te branden zo ongeveer.
zoals iedere morgen zette ik haar in de ren om even lekker de pootjes en vleugels te strekken en een hapje te ontbijten, maar ze was terug voor ik er erg in had.
toen ik haar even opzij zette omdat ik met de eitjes bezig was, kon ik een knauw in mijn onderarm krijgen. ze had potverdorie precies mijn vel klem en dat deed nog zeer ook
maar goed, ze verdedigt haar aanstaande kroost met verve.
de rest van de kakelaars had alweer twee verse eitjes geproduceerd, dus dat gaat ook nog steeds door.
t is wel rotweer vandaag: koud, nat en winderig. gelukkig is de ren nu overdekt, dus kan er droog gezandbadderd blijven worden.

o ja, had ik al gemeld dat we een nieuwe medespeler hebben? geheel onzichtbaar, niemand heeft er last van en eigenlijk vind ik alleen 's ochtends zijn of haar sporen.
we hebben een gast aan tafel (oftewel een novib-muis)
heel af en toe zie ik hem wel eens door de tuin schieten en 's ochtends hebben we een muizegaatje vlak bij de voerbakken

ik weet het, het is ongedierte, maar zolang ik er geen last van heb mag hij/zij wat mij betreft blijven

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:50:01 ]
pi_31556497
Een gast aan tafel/novib muis
Mooie uitbreiding van het kippenmotel hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 oktober 2005 @ 12:22:38 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31556791
Fanatieke aanstaande moeder, die Heep
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_31558669
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 07:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

meen je dat nou? dan had je wel regelmatig kakelverse eitjes gekregen hoor.
mijn naaste buurvrouw vindt ze juist leuk.
ik schrijf ook altijd de legdatum op de eitjes. buuf van de week : ohhhhh dr is dr ook een van vandaag bij
(die was net een half uur gelegd. versere eitjes kan je toch niet hebben )

Ja, overdag vind ik het ook leuk en de eitjes en zo, maar als een haan (zoals die van onze buren) om half 3 's nachts begint te kraaien en amper pauzes inlast is het niet zo leuk meer Voor de rest heb ik er geen problemen mee hoor
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 19:16:17 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31564238
dan moeten die buren de haan maar eens opvoeden.
hendrik en wim beginnen hier om half 8. maar ze zitten in een hok dat redelijk goed geisoleerd is.
de klagende buuf zei een tijdje geleden dat als ze de ramen dichtheeft, ze ze niet eens hoort. (zolang ze dus in het hok zitten)
doordeweeks mogen ze hier vanaf half 9 het hok uit en in het weekend hou ik ze binnen tot 10 uur.
dus van mijn kant probeer ik echt zoveel mogelijk rekening te houden met de buurt.
en ja, af en toe moeten ze even kukelen, maar hier verderop zit soms de hele dag een hond te janken. dat vind ik een stuk kwalijker. die hond jankt niet omdat hij het zo fijn heeft, mijn hanen kukelen omdat ze haan zijn en zich fijn voelen. (en dat doen ze in tegenstelling tot die hond niet de hele dag aan een stuk door. :[
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2005 @ 15:34:24 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31581250
hepie blijft eieren verzamelen. ik wist dat er nog een ei moest zijn, maar zag het zo 1,2,3 niet liggen.
voor de zekerheid toch maar even onder hepie gekeken en ja hoor: madam had er gewoon weer een bijgepikt
ik ben blij dat ik de andere eieren gemerkt heb, zo haal ik makkelijk vreemde eitjes eruit.
hepie is weer wat toeschietelijker naar mij toe. misschien had ze gewoon een off-day. daar heeft iedereen recht op, dus waarom zou heep een uitzondering zijn?

ik ben zo nieuwsgierig wat er nou in de eitjes zit af en toe zou ik wel eens stiekum willen kunnen kijken. t gaat nu wel erg opschieten. nog een dag of 6 dan zou dr wat beweging in moeten komen...... (insert nagelbijtsmilie)
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 10:54:22 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31659411
nog geen beweging hier
hepie heeft ondertussen wel een rare tic ontwikkeld: ze gooit allerlei rommel op dr rug
als ze buiten loopt zoekt ze veren en takjes en mikt die op dr rug. en als ze niet snel genoeg aan veren kan komen, trekt ze die gewoon uit de staarten van argeloos langslopende kippen en hanen.
die gaan nu als ze heep in de verte zien aankomen al een straatje om.
zelfs als ze zit te broeden zit ze zaagsel op dr rug te gooien.
kennelijk wil ze zich camoufleren.

de aanbouw is al een paar dagen in gebruik
we hebben het nieuwe hok "de hependance" genoemd, naar onze volhardende broedster.'
's avonds gaan ze in het oude hok slapen, maar als ik 's ochtends ga kijken, zitten ze altijd in de nieuwe afdeling voor het raam.
het is helaas nog niet afgeschilderd en met zulk weer zal dr ook voorlopig niet van komen. dat is wel jammer. maar ach, het kan ons pluimvee niet schelen, zolang de voerbak gevuld is en er regelmatig lekkere hapjes gedropt worden.

ik heb nog wat plaatjes en filmpjes van het weekend. met een beetje mazzel lukt het me die online te krijgen.
pi_31660358
hependance
Leuk weer
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 12:46:54 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31660543
jaaaaa filmpjuh!

rosa laat weten dat ze een ei gelegd heeft
http://media.putfile.com/rosaheefteeneigelegd

filmpje van wim (je kan goed zien hoe bont gekleurd hij is)
http://media.putfile.com/wimkraait2

wim komt regelmatig kijken hoe de zaken er voor staan (alleen is de toegang afgesloten omdat er eieren in de maak zijn en de dames willen daar niet bij gestoord worden)
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29605443429.jpg&s=x10
pi_31660947
Een kip die zich probeert te camoufleren

Leuk weer!
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 21:03:18 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31664462
ik heb ze gezien
vanavond heb ik een paar eitjes in een donkere ruimte een tijdje zitten doorlichten.
en ik heb in twee van die eitjes beweging gezien
ze zijn er dus wel degelijk en ze leven ook nog.
ik riep meteen cor dr bij en als een goed aankomend babytje bewoog er dus meteen helemaal niets meer. totdat cor weer weg was.

zucht, ik ben flieft
pi_31666848
Oma
Even de filmpjes bekijken
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:25:51 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31677731
ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het zo slecht dat de kippen er niet eens op uit willen. ze zitten in de overdekte ren en geen veer op hun lijf die er aan denkt zich in de open ruimte te begeven.
en ook nog geen kuikentjes
ik zit ernstig te twijfelen: mochten ze met dit weer uit het ei komen, is dit toch geen weer voor ze?
zal ik ze in de hependance laten en hepie af en toe laten luchten? (de doorgang kan afgesloten worden namelijk) of zal ik ze toch mee naar binnen nemen? ( maar in dat geval zit ik zeker een half jaar met kuikens in de achterkamer)
nou ja, laat ze eerst maar eens uitkomen.
even jompelen voor hepie hup heep
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:01:26 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31680148
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah de bevalling is begonnen denk ik
ik had zonet hepie weer eens van dr nest gehaald om te eten en dr pootjes te strekken.
ik hoorde een heel zacht gepiep. toch eens geluisterd aan de eitjes.
meteen geen gepiep meer natuurlijk maar ik voelde wat bewegen van binnen en ik hoorde getik
dus het kan nooit lang meer duren
ik ga nu de hependance uitruimen en kuikenklaar maken (en natuurlijk de doorgang afsluiten)
go kuikentjes go
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:05:56 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31680217
volgens mij is hepie verre familie van hans kazan
heel vaak als ik dr van dr nest til, mis ik een ei.
dat blijkt ze dan onder dr vleugel te klemmen.
ik ben dr nu aan gewend en voel meteen onder de vleugels, maar de eerste keer stond ik toch stom te kijken toen dr ineens een ei onder dr vleugel vandaan kwam
pi_31681491
Kuikjes op komst

Gelukkig wordt het de komende dagen goed weer. Lekker warm en een zonnetje
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:42:08 #92
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31681898
luca en ik hebben er nu een horen piepen en tikken
hup hup hup kuikentje
pi_31682925
Ik duim dat de kuikentjes spoedig en gezond hun weg naar de buitenwereld vinden
pi_31683997
Ooooo wat spannend!!!! Enne we willen meteen foto's van de kleintjes hoor!
pi_31685624
Kuikels !!!!
pi_31692872
wrb, topicje voor jou misschien
Kippenei uitbroeden?
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 08:59:19 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694499
ik heb hem gezien bluezz.
maar even wat anders
moet je kijken wat ik vanmorgen om half 9 in de hependance aantrof:
http://media.putfile.com/MPG_001323
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:07:46 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694580
foto van de trotse moeder (let op de lege eierschaal) ik hoefde dr niet eens op te tillen
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29802034947.jpg&s=x2

kuikenkind is nu al dwars: wil niet stilzitten voor de fotograaf
helemaal in de stress want hij zag zijn moeder niet
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29802044143.jpg&s=x2
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:08:32 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694590
t is er duidelijk eentje van wim he?
pi_31694607
en wrb, voel je je al moeder?

Wat een lieffie... echt mooi om te volgen, deze soop