hier istie dan: het bijgebouw in aanbouw
![]()
vanmorgen heb ik de eitjes weer gecheckt.
van de 8 is er dus definitief 1 die niks doet helaas. die heb ik nu uit het nest verwijderd, zodat hepie wat minder moeite hoeft te doen om de boel onder zich te houden
![]()
ze is trouwens niet meer van dr nest weg te branden zo ongeveer.
zoals iedere morgen zette ik haar in de ren om even lekker de pootjes en vleugels te strekken en een hapje te ontbijten, maar ze was terug voor ik er erg in had.
toen ik haar even opzij zette omdat ik met de eitjes bezig was, kon ik een knauw in mijn onderarm krijgen. ze had potverdorie precies mijn vel klem en dat deed nog zeer ook
![]()
maar goed, ze verdedigt haar aanstaande kroost met verve.
de rest van de kakelaars had alweer twee verse eitjes geproduceerd, dus dat gaat ook nog steeds door.
t is wel rotweer vandaag: koud, nat en winderig. gelukkig is de ren nu overdekt, dus kan er droog gezandbadderd blijven worden.
o ja, had ik al gemeld dat we een nieuwe medespeler hebben? geheel onzichtbaar, niemand heeft er last van en eigenlijk vind ik alleen 's ochtends zijn of haar sporen.
we hebben een gast aan tafel (oftewel een novib-muis)
heel af en toe zie ik hem wel eens door de tuin schieten en 's ochtends hebben we een muizegaatje vlak bij de voerbakken
![]()
![]()
ik weet het, het is ongedierte, maar zolang ik er geen last van heb mag hij/zij wat mij betreft blijven
[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:50:01 ]