abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31452241
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:02 schreef lady-wrb het volgende:

7 kuikens op komst
Zeker weten?

©Martijn78
pi_31456668
Hoe lang duurt dat eigenlijk voordat zo'n ei uitkomt?

En ook hier nogmaals gefeliciteerd
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:41:46 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31458060
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:41 schreef inkie1010 het volgende:
Hoe lang duurt dat eigenlijk voordat zo'n ei uitkomt?

En ook hier nogmaals gefeliciteerd
ik heb gehoord dat het drie weken zou moeten duren. maar ik heb het nog niet terug kunnen vinden.
maar daar gaan we dit weekend ook achteraan.

heep is een echte kanjer. ik mag alles van dr doen. ik verschoon haar nest terwijl ze lekker de pootjes even losgooit en wat eet. daarna gaat ze gauw weer op dr eitjes en kijkt toe hoe ik de rest van het hok uitmest. ze is echt onverstoorbaar. ik mag dr aaien en dr helpen alle eitjes weer onder dat kleine lijfje te krijgen
ook laat ze zich al broedende lekkere hapjes toestoppen. zo heb ik dr gisteren kleine stukjes peer zitten voeren
pi_31459799
Ze heeft respect voor haar moeder, die natuurlijk precies weet hoe je een ei uit moet broeden.

Schattig hoor
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:27:07 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31460471
ik wil de een filmpje voor jullie plaatsen maar ik krijg em niet online

ik kom dr net achter dattie 42 mb is, dus putfile blijft er in hangen . heeft er iemand nog een goeie tip? t is zo'n leuk filmpje
pi_31461753
Gefeliciteerd Hepie

† In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 13:55:24 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31487106
heep had vandaag een gevalletje waterschade. de waterbak was omgevallen en leeggelopen in het hok. resultaat: heel dr nest stond onder water.
ik kwam er pas laat achter omdat ik vandaag de kippen niet losgelaten had en nog niet in de tuin was geweest. zal je altijd zien: t gaat altijd goed en als je een keer wat anders moet doen gaat het fout.
terwijl heep dr kropje aan het vullen was, heb ik de natte bende weggeschept en een droog nest voor haar klaargelegd.
voordat ze weer op dr eitjes ging mocht ze nog even in het zandbad, waar ze heerlijk heeft liggen spartelen in het zand.
http://media.putfile.com/hepiebaddert-1

in het zonnetje badderen is nog lekkerder
http://media.putfile.com/hepiebaddert-2

hepie gaat weer op dr nest (let goed op dr gegoochel met de eitjes )
http://media.putfile.com/hepiegaatzitten

[ Bericht 10% gewijzigd door lady-wrb op 16-10-2005 15:29:33 (filmpjes geplaatst) ]
pi_31492023

Het is echt een real-lifesoap
pi_31503803
Geweldige filmpjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 oktober 2005 @ 07:48:19 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31504616
Vooral die laatste is leuk!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:14:35 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31505207
ik heb zo eens zitten denken: hoe liggen nu de familiebanden mochter er kuikens uitkomen?
hepie heeft ze geen van alle gelegd. dus de andere dames zijn ei(cel)donor en een beetje draagmoeder, want ze leggen ze ook. er zijn twee vaders in het spel: dr eigen vent wim en hendrik.
wim wordt dan vader en hendrik is spermadonor. hepie is zitmoeder en wordt eventueel pleegmoeder, terwijl de rest van de dames weer biologisch moeder worden, maar ook tegelijkertijd "tante"
aaaargh, dit is goed voor een rondje riagg
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 oktober 2005 @ 09:20:14 #62
13151 crew  Rewimo
pi_31505280
Het worden gewoon allemaal ondergeschoven stiefkuikens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:23:03 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31505320
hepie heeft ze recht onder dr mede-hennen hun gat uitgejat
dus eigenlijk zijn ze nog ontvoerd en gekuiken-napped ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 oktober 2005 @ 09:24:12 #64
13151 crew  Rewimo
pi_31505338
Ge-ei-napped
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 10:37:18 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31506833
vandaag gaan de voorbereidingen voor de uitbreiding officieel van start
we zijn van plan een hok boven de ren te maken. die kan dan niet meer open, wat de dames en heren me waarschijnlijk niet in dank gaan afnemen, want ze zitten graag op de rand.
maar ach, we hebben de tijd, want we hebben al besloten dat als er kuikentjes komen, het hele gezin bij ons in de achterkamer terechtkomt.
dit hangt nog een beetje af of degene die geinteresseerd is in onze gokkast, het ding daadwerkelijk over gaat nemen, want op die plek zou een prima kraamkamer annex gezinsverblijf gepland kunnen worden.
maar ja, dat is allemaal toekomstmuziek. hepie zit voorlopig nog stevig te broeden. ik heb voor het gemak 4 oktober als startdatum aangehouden (er zijn wat eieren ervoor gelegd en wat eieren erna, maar toen zat ze al te broeden) dus rond de 25ste wordt het spannend.
mijn batterijen liggen op te laden, ik zal zo weer eens wat plaatjes van de rest maken. het is per slot van rekening KIPPENsoop, en niet de hepieshow
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 13:43:40 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31510543
buurvrouw T. is kippenhaatster pur sang. ze vindt ze stom, lawaaierig en vindt dat ze zo snel mogelijk de pan in moeten. gelukkig is ons gevederde zestal niet onder de indruk van buuf's dreigementen, sterker nog, de komst van elk ei wordt nog steeds gevierd met zang en dans
af en toe maak ik er maar eens een eind aan, daar ik ook nog met mijn buurvrouw door een straat moet kunnen.
zonet was het weer eens zo ver. sandy maakte vanuit het legnest schreeuwend de komst van haar ei bekend. de rest van onze gevederde huisvriendjes rende al schreeuwend en fladderend door hun verblijf. (afgezien van hepie, die stoicijns op dr eitjes blijft zitten).
ik ga naar buiten om de kippen tot rust te manen, maar het was al te laat. buuf T. hing de was buiten en meende haar afkeuring weer overduidelijk te moeten maken.
wat mij betreft tegen dovemansoren: ik weet hoe ze dr over denkt en zij weet hoe ik er over denk.
en zo leven we op ietwat gespannen voet met elkaar.
gelukkig zijn mijn naaste buren juist heel enthousiast: de ene had zelf vroeger kippen en buurman is van slavische afkomst en is niet anders gewend dan dat er kippen rondlopen.
buurman noemt hendrik "bruce" vanwege zijn schorre gekraai en wim is door hem "pavarotti"gedoopt omdat hij zo hoog kan kraaien
maar al gaat de hele buurt op zijn kop staan: er gaat hier niemand weg of hij moet exorbitante salariseisen gaan stellen.
vooralsnog zijn de dames en heren zijdehoen nog heel tevreden dus voorlopig gaat de kippensoop gewoon door.
pi_31511846
Pavarotti
Hopelijk escaleert het niet met de buuv.
Kan je haar niet wat steekeieren geven om haar mond te snoeren?

En ga vooral door, het is het eerste topic wat ik open tegenwoordig
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:00:25 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31535337
ik ben zeker van plan niet te stoppen met de soop hoor. zolang mijn kippen gekke dingen doen blijf ik schrijven.

gekke dingen zoals dit
vandaag heb ik een geheel nieuwe uitvoering van het gezegde " zeven kleuren schijten " gezien.
ik moet nodig zoonlief toespreken zijn krijtjes goed op te bergen omdat niets veilig is voor onze vreetgrage nieuwsgierigerds.

even ter vergelijking:

gewone kippenpoep, zoals ik het met bergen uit de tuin schep
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29008184275.jpg&s=x10
en wat er vandaag in de tuin lag
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29008204623.jpg&s=x10

zoonlief gaat zometeen even de schoolbordkrijtjes uit de tuin halen

[ Bericht 5% gewijzigd door lady-wrb op 18-10-2005 15:22:20 ]
pi_31535565
Als ik op je linkjes klik, krijg ik de beginpag. van imageshack te zien
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:17:01 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31535781
na veel geworstel nu wel werkende linkjes, maar de plaatjes krijg ik niet zichtbaar

[ Bericht 80% gewijzigd door lady-wrb op 18-10-2005 15:23:38 ]
pi_31536340
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:17 schreef lady-wrb het volgende:
na veel geworstel nu wel werkende linkjes, maar de plaatjes krijg ik niet zichtbaar
putfile en imageshack werkt niet met zichtbare foto's alleen met linkjes of thumbnails.
Meldt je aan bij www.album.nl daar kan je ze dan copy/pasten
pi_31539724
"de komst van elk ei wordt nog steeds gevierd met zang en dans "

† In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:04:30 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31545629
t is echt heel apart om te zien en te horen
vanuit het hok klinkt een luid geschreeuw en iedereen schreeuwt een antwoord terug. het kan per ei wel een kwartier duren
altijd als ze zo druk doen, heb ik geen fototoestel bij de hand . maar ik hoop het een keer vast te leggen.
de nieuwbouw annex aanbouw vordert gestaag. over een paar dagen staat er een prima duplex-aanleunwoning-met doorgang naar het oude verblijf.
het nieuwe hok zal dienst moeten gaan doen als slaapvertrek, het oude zal worden ingericht als produktieruimte cq.kinderkamer.
pi_31547688
Die poep

Je schrijft het echt super leuk op, lady-wrb Maar stiekem ben ik wel blij dat je niet naast me woont
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 07:17:05 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31552448
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:07 schreef rena het volgende:
Die poep

Je schrijft het echt super leuk op, lady-wrb Maar stiekem ben ik wel blij dat je niet naast me woont
meen je dat nou? dan had je wel regelmatig kakelverse eitjes gekregen hoor.
mijn naaste buurvrouw vindt ze juist leuk.
ik schrijf ook altijd de legdatum op de eitjes. buuf van de week : ohhhhh dr is dr ook een van vandaag bij
(die was net een half uur gelegd. versere eitjes kan je toch niet hebben )
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 11:00:08 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31555288
hier istie dan: het bijgebouw in aanbouw

vanmorgen heb ik de eitjes weer gecheckt.
van de 8 is er dus definitief 1 die niks doet helaas. die heb ik nu uit het nest verwijderd, zodat hepie wat minder moeite hoeft te doen om de boel onder zich te houden
ze is trouwens niet meer van dr nest weg te branden zo ongeveer.
zoals iedere morgen zette ik haar in de ren om even lekker de pootjes en vleugels te strekken en een hapje te ontbijten, maar ze was terug voor ik er erg in had.
toen ik haar even opzij zette omdat ik met de eitjes bezig was, kon ik een knauw in mijn onderarm krijgen. ze had potverdorie precies mijn vel klem en dat deed nog zeer ook
maar goed, ze verdedigt haar aanstaande kroost met verve.
de rest van de kakelaars had alweer twee verse eitjes geproduceerd, dus dat gaat ook nog steeds door.
t is wel rotweer vandaag: koud, nat en winderig. gelukkig is de ren nu overdekt, dus kan er droog gezandbadderd blijven worden.

o ja, had ik al gemeld dat we een nieuwe medespeler hebben? geheel onzichtbaar, niemand heeft er last van en eigenlijk vind ik alleen 's ochtends zijn of haar sporen.
we hebben een gast aan tafel (oftewel een novib-muis)
heel af en toe zie ik hem wel eens door de tuin schieten en 's ochtends hebben we een muizegaatje vlak bij de voerbakken

ik weet het, het is ongedierte, maar zolang ik er geen last van heb mag hij/zij wat mij betreft blijven

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:50:01 ]
pi_31556497
Een gast aan tafel/novib muis
Mooie uitbreiding van het kippenmotel hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 oktober 2005 @ 12:22:38 #78
13151 crew  Rewimo
pi_31556791
Fanatieke aanstaande moeder, die Heep
pi_31558669
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 07:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

meen je dat nou? dan had je wel regelmatig kakelverse eitjes gekregen hoor.
mijn naaste buurvrouw vindt ze juist leuk.
ik schrijf ook altijd de legdatum op de eitjes. buuf van de week : ohhhhh dr is dr ook een van vandaag bij
(die was net een half uur gelegd. versere eitjes kan je toch niet hebben )

Ja, overdag vind ik het ook leuk en de eitjes en zo, maar als een haan (zoals die van onze buren) om half 3 's nachts begint te kraaien en amper pauzes inlast is het niet zo leuk meer Voor de rest heb ik er geen problemen mee hoor
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 19:16:17 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31564238
dan moeten die buren de haan maar eens opvoeden.
hendrik en wim beginnen hier om half 8. maar ze zitten in een hok dat redelijk goed geisoleerd is.
de klagende buuf zei een tijdje geleden dat als ze de ramen dichtheeft, ze ze niet eens hoort. (zolang ze dus in het hok zitten)
doordeweeks mogen ze hier vanaf half 9 het hok uit en in het weekend hou ik ze binnen tot 10 uur.
dus van mijn kant probeer ik echt zoveel mogelijk rekening te houden met de buurt.
en ja, af en toe moeten ze even kukelen, maar hier verderop zit soms de hele dag een hond te janken. dat vind ik een stuk kwalijker. die hond jankt niet omdat hij het zo fijn heeft, mijn hanen kukelen omdat ze haan zijn en zich fijn voelen. (en dat doen ze in tegenstelling tot die hond niet de hele dag aan een stuk door. :[
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2005 @ 15:34:24 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31581250
hepie blijft eieren verzamelen. ik wist dat er nog een ei moest zijn, maar zag het zo 1,2,3 niet liggen.
voor de zekerheid toch maar even onder hepie gekeken en ja hoor: madam had er gewoon weer een bijgepikt
ik ben blij dat ik de andere eieren gemerkt heb, zo haal ik makkelijk vreemde eitjes eruit.
hepie is weer wat toeschietelijker naar mij toe. misschien had ze gewoon een off-day. daar heeft iedereen recht op, dus waarom zou heep een uitzondering zijn?

ik ben zo nieuwsgierig wat er nou in de eitjes zit af en toe zou ik wel eens stiekum willen kunnen kijken. t gaat nu wel erg opschieten. nog een dag of 6 dan zou dr wat beweging in moeten komen...... (insert nagelbijtsmilie)
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 10:54:22 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31659411
nog geen beweging hier
hepie heeft ondertussen wel een rare tic ontwikkeld: ze gooit allerlei rommel op dr rug
als ze buiten loopt zoekt ze veren en takjes en mikt die op dr rug. en als ze niet snel genoeg aan veren kan komen, trekt ze die gewoon uit de staarten van argeloos langslopende kippen en hanen.
die gaan nu als ze heep in de verte zien aankomen al een straatje om.
zelfs als ze zit te broeden zit ze zaagsel op dr rug te gooien.
kennelijk wil ze zich camoufleren.

de aanbouw is al een paar dagen in gebruik
we hebben het nieuwe hok "de hependance" genoemd, naar onze volhardende broedster.'
's avonds gaan ze in het oude hok slapen, maar als ik 's ochtends ga kijken, zitten ze altijd in de nieuwe afdeling voor het raam.
het is helaas nog niet afgeschilderd en met zulk weer zal dr ook voorlopig niet van komen. dat is wel jammer. maar ach, het kan ons pluimvee niet schelen, zolang de voerbak gevuld is en er regelmatig lekkere hapjes gedropt worden.

ik heb nog wat plaatjes en filmpjes van het weekend. met een beetje mazzel lukt het me die online te krijgen.
pi_31660358
hependance
Leuk weer
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 12:46:54 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31660543
jaaaaa filmpjuh!

rosa laat weten dat ze een ei gelegd heeft
http://media.putfile.com/rosaheefteeneigelegd

filmpje van wim (je kan goed zien hoe bont gekleurd hij is)
http://media.putfile.com/wimkraait2

wim komt regelmatig kijken hoe de zaken er voor staan (alleen is de toegang afgesloten omdat er eieren in de maak zijn en de dames willen daar niet bij gestoord worden)
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29605443429.jpg&s=x10
pi_31660947
Een kip die zich probeert te camoufleren

Leuk weer!
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 21:03:18 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31664462
ik heb ze gezien
vanavond heb ik een paar eitjes in een donkere ruimte een tijdje zitten doorlichten.
en ik heb in twee van die eitjes beweging gezien
ze zijn er dus wel degelijk en ze leven ook nog.
ik riep meteen cor dr bij en als een goed aankomend babytje bewoog er dus meteen helemaal niets meer. totdat cor weer weg was.

zucht, ik ben flieft
pi_31666848
Oma
Even de filmpjes bekijken
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:25:51 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31677731
ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het zo slecht dat de kippen er niet eens op uit willen. ze zitten in de overdekte ren en geen veer op hun lijf die er aan denkt zich in de open ruimte te begeven.
en ook nog geen kuikentjes
ik zit ernstig te twijfelen: mochten ze met dit weer uit het ei komen, is dit toch geen weer voor ze?
zal ik ze in de hependance laten en hepie af en toe laten luchten? (de doorgang kan afgesloten worden namelijk) of zal ik ze toch mee naar binnen nemen? ( maar in dat geval zit ik zeker een half jaar met kuikens in de achterkamer)
nou ja, laat ze eerst maar eens uitkomen.
even jompelen voor hepie hup heep
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:01:26 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31680148
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah de bevalling is begonnen denk ik
ik had zonet hepie weer eens van dr nest gehaald om te eten en dr pootjes te strekken.
ik hoorde een heel zacht gepiep. toch eens geluisterd aan de eitjes.
meteen geen gepiep meer natuurlijk maar ik voelde wat bewegen van binnen en ik hoorde getik
dus het kan nooit lang meer duren
ik ga nu de hependance uitruimen en kuikenklaar maken (en natuurlijk de doorgang afsluiten)
go kuikentjes go
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:05:56 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31680217
volgens mij is hepie verre familie van hans kazan
heel vaak als ik dr van dr nest til, mis ik een ei.
dat blijkt ze dan onder dr vleugel te klemmen.
ik ben dr nu aan gewend en voel meteen onder de vleugels, maar de eerste keer stond ik toch stom te kijken toen dr ineens een ei onder dr vleugel vandaan kwam
pi_31681491
Kuikjes op komst

Gelukkig wordt het de komende dagen goed weer. Lekker warm en een zonnetje
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:42:08 #92
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31681898
luca en ik hebben er nu een horen piepen en tikken
hup hup hup kuikentje
pi_31682925
Ik duim dat de kuikentjes spoedig en gezond hun weg naar de buitenwereld vinden
pi_31683997
Ooooo wat spannend!!!! Enne we willen meteen foto's van de kleintjes hoor!
pi_31685624
Kuikels !!!!
pi_31692872
wrb, topicje voor jou misschien
Kippenei uitbroeden?
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 08:59:19 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694499
ik heb hem gezien bluezz.
maar even wat anders
moet je kijken wat ik vanmorgen om half 9 in de hependance aantrof:
http://media.putfile.com/MPG_001323
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:07:46 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694580
foto van de trotse moeder (let op de lege eierschaal) ik hoefde dr niet eens op te tillen
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29802034947.jpg&s=x2

kuikenkind is nu al dwars: wil niet stilzitten voor de fotograaf
helemaal in de stress want hij zag zijn moeder niet
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29802044143.jpg&s=x2
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 09:08:32 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31694590
t is er duidelijk eentje van wim he?
pi_31694607
en wrb, voel je je al moeder?

Wat een lieffie... echt mooi om te volgen, deze soop