Maar nu dus mijn vragen:quote:Chicken:
Incub. Period (days): 21
Temp (F.)¹: 100
Humidity(F.)²: 85-87
Do not turn after: 18th day
Humidity last 3 days² 90
Open vent more at: 18th day
zit jij een Leeuwarden op school?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:14 schreef peejdorie het volgende:
Ben nu op mijn studie biologie bezig met embryologie, en moeten nu verschillende stadia bekijken van embryo's in het ei. Vandaag o.a. een kippenei (1 van 48 uur oud en 1 van 72 uur oud). Als je de inhoud in een petrischaalte doet kun je al het hartje zien kloppen en zien dat het ogen en neusholte enzo heeft, best gaafNou waren er een paar van die eieren over (uit de broedstoof) en ik had het briljante plan om een van de eieren mee te nemen en het zelf uit te broeden
![]()
Heb wat info gezocht op internet, en gevonden dat het ei uitgebroed meot worden bij een temperatuur van ongeveer 37 graden C. Heb hem dus in een soort nestje van een trui, een eierdoos en wat krantensnippers en zaagsel gelegd (gejat uit het hok van mijn muis) en er vervolgens een lamp opgezet. Met een thermometer zorg ik dat de lamp op de goeie afstand staat. Ik draai het ei regelmatig, iets wat de moederkip ook doet, om te zorgen dat de warmte gelijk wordt verdeeld en om het embryo in het ei te rollen (wat het nut daarvan is weet ik [nog] niet
) Om dit wat gestructureerder te laten verlopen heb ik het ei aan vier kanten gemarkeerd (A-D).
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook nog wat info op internet gevonden..
[..]
Maar nu dus mijn vragen:
- is het uberhaubt mogelijk om op deze manier een ei uit te broeden of is het bij voorbaat kansloos?
- hoe zorg ik dat de vochtigheid op 85-87 blijft?
- iemand ervaringen of tips? graag!
alvast bedankt![]()
Neh, RU in nijmegen. Gewoon biologiequote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:16 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
zit jij een Leeuwarden op school?
ah, ik ook niet, gewoon, zo maarquote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:20 schreef peejdorie het volgende:
[..]
Neh, RU in nijmegen. Gewoon biologie
right..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:23 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ah, ik ook niet, gewoon, zo maar
?quote:Ach dude gewoon onder de warme lamp en ze komen vanzelf uit hoor..
Denk dat een lamp beter werkt, die blijft constant van temperatuur..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:27 schreef Parafernalia het volgende:
warme kruik misschien?
oh ik wist niet dat je het zo serieus namquote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:32 schreef peejdorie het volgende:
[..]
Denk dat een lamp beter werkt, die blijft constant van temperatuur..
Alleen wel bout dat ik dan die lamp 3 weken aan moet laten staan, zal vast lekker slapen.![]()
nu we het toch over slapen hebben.. morgen weer op tijd op![]()
Lekker dan, zit zo'n mokkel 3 weken met een ei tussen d'r tettenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 04:06 schreef Scat-man het volgende:
Je kunt het ei ook laten uitbroeden in de boezem van je vriendin als je die hebt, anders een dame in je omgeving
En alleen maar wollen truien dragen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 04:08 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Lekker dan, zit zo'n mokkel 3 weken met een ei tussen d'r tetten.
ja heb ik, maar de luchttoevoer moet wel goed blijven natuurlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2005 04:06 schreef Scat-man het volgende:
Je kunt het ei ook laten uitbroeden in de boezem van je vriendin als je die hebt, anders een dame in je omgeving
doe ikquote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:05 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Vind het een interessant project!!
Keep us updated![]()
Hmmmm.. Verschilt met wat jij gevonden hebt. Bron: http://www.broedpagina.nl/broedmachine.htmlquote:De juiste vochtigheid ligt in de regel tussen 45% - 50% tijdens de voorbroed en circa 68% - 71% tijdens de uitkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |