Boonen had een concurrent kunnen zijn, maar offerde zijn eigen kansen op voor Bettini, die normaal wel rap is maar nu geen match was voor Thor.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:55 schreef zjroentje het volgende:
Hij had dan ook niet echt tegenstand hè.
Ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:11 schreef Ambrosius het volgende:
Mooie momenten blijven ook de krampaanvallen in de Tour een aantal jaar geleden. En dan later in diezelfde Tour nog een etappe winnen.
Van huis uit is Thor ook eigenlijk meer een rouleur dan een pure sprinter. In zijn eerste Tour viel hij vooral op doordat hij beresterk reed in de ploegentijdrit, die Credit Agricole dat jaar won. Verder was hij natuurlijk ook een aanvaller die een individuele etappe won.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij zou zich misschien beter wat meer richten op Parijs-Roubaix-achtige dingen dan enkel op sprinten, want hij kan veel meer. Zoals wel vaker het geval is bij pure krachtsprinters. Zie ook Boonen en eigenlijk ook Zabel.
Volgens mij doet 'ie dat ook wel. Ik kan me herinneren dat in de tour van 2004 met die etappe met kasseien erin, hij echt enorm ambitieus was voor juist die etappe. Maar door die val van Mayo, raakte ook hij achterop.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij zou zich misschien beter wat meer richten op Parijs-Roubaix-achtige dingen dan enkel op sprinten, want hij kan veel meer. Zoals wel vaker het geval is bij pure krachtsprinters. Zie ook Boonen en eigenlijk ook Zabel.
Dat vind ik echt een behoorlijke prestatiequote:
Vooral toen 'ie kramp had en een paar dagen later wonquote:Op zondag 2 juli 2006 14:48 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Hij toont toch altijd wel veel karakter![]()
toch Herbert![]()
Zeker. Vroeger was het een leuke cowboy uit het hoge Noorden, maar tegenwoordig begint het echt een grote meneer te worden.quote:
Dit vind ik echt zo mooi en symbolisch voor deze tour. Alles was mogelijk. E n wat een machtige sprint van Thor.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:58 schreef Leatherface het volgende:
Vrij zeldzaam om zowel de proloog als de slotrit te winnen.
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:31 schreef Ereinion het volgende:
Wel een topseizoen voor Hushovd trouwens.
Wat heeft het halen van Pro-tour punten te maken met het mogen starten op het WK? Noorwegen mag dit jaar overigens met 3 man starten, maar het halen van PT-puntenis geen vereiste of garantie om te mogen starten.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:31 schreef Ereinion het volgende:
Even opgezocht. Arvesen heeft dit jaar een ProTour punt gepakt, dus mag ook starten op het WK. Wel een topseizoen voor Hushovd trouwens.
Het halen van een ProTour punt kan het aantal deelnemers van een land wel omhoog halen als dat land zich niet wist te kwalificeren via de ProTour landenranking of van de continentale landenranking van het continent waar dat land toebehoord. Als bijvoorbeeld Andy Schleck en Kim Kirchen dit jaar allebei 1 ProTour punt gehaald zouden hebben, dan zou Luxemburg met drie man mogen starten. Omdat in Noorwegen 2 mannen ProTour punten gehaald hebben, mogen ze sowieso met 2 man starten, ongeacht op welke positie ze nou staan in de ProTour of continentale landenranking.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat heeft het halen van Pro-tour punten te maken met het mogen starten op het WK? Noorwegen mag dit jaar overigens met 3 man starten, maar het halen van PT-puntenis geen vereiste of garantie om te mogen starten.
Ter vergelijk Luxemburg met Kirchen, A. en F. Schleck en Joachim mag maar 1 man afvaardigen, Iran 6, Brazilië 9 en Burkina Faso 3.
Of een andere: Nederland mag met 9 starten, maar er zijn er heus geen 9 met PT-punten, Addy Engels heeft dan weer wel 2 punten gehaald, mag die dan ook starten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |