abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29089684
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:54 schreef Lemmeb het volgende:

Je bent niet alleen dom, maar ook asociaal. Een Tokkie, lijkt het wel. Als jouw hond zijn stront op mijn stoep deponeert, is het aan jou om die troep op te ruimen. Niet aan de gemeente.
Waar betaal ik dan hondenbelasting voor, beste Lemmeb? En jouw argument geld voor jouw stoep wat jouw eigendom is wel maar niet voor de openbare weg waar wij het over hadden, wel even bij de les blijven aub.

On topic; waar blijft het antwoord op de vragen over Wilder' vrijblijvendheid?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 17:58:31 ]
pi_29089699
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je bent niet alleen dom, maar ook asociaal. Een Tokkie, lijkt het wel. Als jouw hond zijn stront op mijn stoep deponeert, is het aan jou om die troep op te ruimen. Niet aan de gemeente.
Vertel mij nou eens, zonder eromheen te draaien; Waarom spreekt de heer Wilders over de islam als grootste probleem in Nederland, met daarbij uiteraard de betrekking tot de islamieten, terwijl hij niet doelt op alle islamieten? Welke islamieten dan wel? Waarom noemt hij die dan niet gewoon in plaats van 'de islam'?
  zondag 24 juli 2005 @ 18:01:03 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29089787
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:39 schreef boyv het volgende:

[..]

Wilders zegt zelf dat de islam het probleem van Nederland is. Nu kun je het verdraaien zoals je wilt, maar volgens mij spreekt hij zo nog steeds de hele islam aan. Zo niet, welk stukje spreekt hij dan aan?
Sterker nog, hij zegt ook gewoon dat 99% van de criminaliteit de schuld van de Islam is. Nu zijn mensen met een Islamitische achtergrond wel oververtegenwoordigd, maar het is weer de overdrijving en het doemdenken dat we van hem zijn gewend om zo de polarisatie tussen moslims en niet-moslims te voeden en electoraal gewin eruit te halen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29089795
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:46 schreef Lemmeb het volgende:
Ik wordt een beetje moe van dit geneuzel. Jullie weten dondersgoed wat bedoeld wordt met die 'vrijblijvendheid'.
Nee, ik heb geen flauw idee en Geert Wilders legt het ook niet uit in zijn column. Hij legt overigens behoorlijk weinig uit, maar dat zou het inderdaad misschien wat te concreet maken en concrete uitspraken kunnen funest zijn voor een populist.
quote:
En als je het nog niet weet wordt het toch echt tijd om je eens in te lezen, aan de ene kant in de relatief grote problemen die moslims als groep in deze samenleving veroorzaken, en aan de andere kant in het relatief grote beroep dat moslims als groep doen op allerlei sociale voorzieningen, op hulpverlenende instanties en op het justitiële apparaat en het gevangeniswezen.
Maar wat heeft dat nu met vrijblijvendheid te maken? Vindt Geert Wilders dan dat we moslims meer verplichtingen moeten opleggen dan niet-moslims als ze een uitkering willen, of is Geert Wilders van mening dat moslims meer mogen dan niet-moslims? In het eerste geval bepleit hij segregatie -wat hij overigens sowieso al doet-, in het tweede geval mag Geert Wilders dan wel aantonen dat moslims al dan niet wettelijk vrijblijvender worden behandeld dan niet-moslims als het gaat om, ja, waar hij het ook over had, wat dus niet duidelijk is.

Daarnaast zie ik niet wat de grote problemen die moslims veroorzaken direct te maken heeft met het relatief grote beroep dat zij dan weer doen op de door jou genoemde instanties. Of vind jij -samen met Geert Wilders kennelijk- dat individuele moslims anders behandeld dienen te worden aan het loket omdat andere moslims voor problemen zorgen?
  zondag 24 juli 2005 @ 18:01:18 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29089798
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen moslims waar wij niet bevriend mee zijn of naast wonen, geloof ik
Erg grappig, maar wederom niet waar. Zoals ik al zei: het hangt er maar vanaf of en in welke mate hij jouw moslimvrienden en -buren wel of niet bedoelt.

In principe heeft Wilders het sowieso helemaal niet over individuën, maar over de groep moslims als geheel. Dat daar betere en slechtere individuën tussen zitten, zullen Wilders en zijn doelgroep ook wel begrijpen. Hier op het FOK!-forum lijkt men daar echter meer moeite mee te hebben.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 24 juli 2005 @ 18:03:06 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29089849
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar betaal ik dan hondenbelasting voor, beste Lemmeb? En jouw argument geld voor jouw stoep wat jouw eigendom is wel maar niet voor de openbare weg waar wij het over hadden, wel even bij de les blijven aub.
Dat argument geldt ook voor de openbare weg. Als jouw hond de openbare stoep onderschijt, heb jij het maar op te ruimen. Er worden niet voor niks bekeuringen voor uitgedeeld.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_29089902
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:03 schreef Lemmeb het volgende:

Dat argument geldt ook voor de openbare weg. Als jouw hond de openbare stoep onderschijt, heb jij het maar op te ruimen. Er worden niet voor niks bekeuringen voor uitgedeeld.
Klopt, ben ik ook een verklaard tegenstander van en of dat links of rechts is interesseert mij geen ruk. Of ik betaal de gemeente hondenbelasting om eventuele overlast te verwijderen of ik betaal een boete maar niet allebei. Terecht, of niet?

Er blijft echter een groot verschil tussen jouw eigendom en de openbare weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 18:05:50 ]
  zondag 24 juli 2005 @ 18:07:06 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29089944
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Rare vergelijking. Hij heeft het dus niet over alle moslims?????
Soms wel, soms niet. Wanneer het hem en zijn achterban uitkomt kan hij altijd nog zeggen dat hij het niet heeft over alle moslims, maar het volgende gedeelte van het interview zegt genoeg:
quote:
En zolang een vergelijkbare verlichting niet plaatsvindt binnen de islam, is het pure illusiepolitiek dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt. Democratie en vrijheid zijn geen idealen die binnen de Islam passen, integendeel: Democratie en islam zijn onverenigbaar. Vele moslims kunnen en willen onze (vrije) manier van leven dan ook niet begrijpen of accepteren, omdat dat lijnrecht tegen hun geloof ingaat. En dat geloof is de heersende doctrine.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29089950
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
Begrijp ik jou goed als ik zeg dat jij dan liever een soort van naast elkaar leven ziet?

Bijvoorbeeld zoals in de VS waar ook de middenklasse van niet-blanke ethniciteit vaker wel als niet zich in wijken vestigen met dezelfde ethniciteit.

Zo ja, in hoeverre is dat een gezonde ontwikkeling, bevordert dat niet juist een isolationisme naar ethniciteit en een mindere samenhang in een klein land als Nederland? Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat dit niet ging gebeuren.
Ik zie meer in assimilatie en het kiezen voor de Nederlandse identiteit.
Allochtonen hebben nog een te sterke band met hun oorspronkelijke land. Zolang je die roots meer koestert dan je nieuwe thuisland sluit je jezelf buiten de maatschappij.
Dat heeft niet zoveel te maken met jouw argumentatie over de gang van zaken in de VS. Ik denk overigens dat de binding van nieuwkomers in de VS met dat land een stuk sterker is dan hier in Nederland.
pi_29090060
Antwoord gaarne.
pi_29090084
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:07 schreef MrX1982 het volgende:

Ik zie meer in assimilatie en het kiezen voor de Nederlandse identiteit.
Allochtonen hebben nog een te sterke band met hun oorspronkelijke land. Zolang je die roots meer koestert dan je nieuwe thuisland sluit je jezelf buiten de maatschappij.
Dat heeft niet zoveel te maken met jouw argumentatie over de gang van zaken in de VS. Ik denk overigens dat de binding van nieuwkomers in de VS met dat land een stuk sterker is dan hier in Nederland.
Ik zie ook meer in assimilatie maar als multi-cultureel samenleven niet af te dwingen is hoe denk jij dan dat assimilatie wel af te dwingen is?

En dan nog even snel dit toevoegen; wat versta jij onder assimilatie?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 18:15:29 ]
  zondag 24 juli 2005 @ 18:14:04 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29090097
Wat kan mij boeien wat Wilders te vertellen heeft..... met zijn potentiele 4 zetels wat krasse uitspraken doen.

Het wordt pas een ander hoofdstuk als er in Nederland een zware aanslag komt en de politieke massa in beweging komt. Wilders is gewoon een synoniem voor incidenten politiek. Zonder incidenten heeft Wilders geen bestaansrecht in de politiek.
Maar goed... ik kan niet in mijn kristallen bol kijken hoe over 1,5 jr Nederland eruit ziet.....
  zondag 24 juli 2005 @ 18:16:25 #63
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29090158
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:14 schreef Drugshond het volgende:
Wat kan mij boeien wat Wilders te vertellen heeft..... met zijn potentiele 4 zetels wat krasse uitspraken doen.

Het wordt pas een ander hoofdstuk als er in Nederland een zware aanslag komt en de politieke massa in beweging komt. Wilders is gewoon een synoniem voor incidenten politiek. Zonder incidenten heeft Wilders geen bestaansrecht in de politiek.
Maar goed... ik kan niet in mijn kristallen bol kijken hoe over 1,5 jr Nederland eruit ziet.....
grijs...
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29090274
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie ook meer in assimilatie maar als multi-cultureel samenleven niet af te dwingen is hoe denk jij dan dat assimilatie wel af te dwingen is?
Ik geloof sowieso niet in multiculturalisme. Culturen zijn niet gelijk en kunnen niet zomaar vreedzaam samenleven en zeker niet gedwongen. Als je iemand dwingt krijg je dikwijls een averechts effect.

Het zou vanuit die mensen zelf moeten komen. Zij zouden een binding met dit land moet hebben. De politiek kan dat hoogstens stimuleren. Gedwongen sprijding is bijv. een gotspe en zorgt alleen maar voor een verspreiding van problemen.

Als je 100 kansarme allochtonen uit Rotterdam haalt en ze plaatst in een fatsoenlijke randgemeente dan verplaatst je de problematiek alleen maar. Je bent echt niet van de ene op de andere dag minder kansarm als je ergens anders woont.

Daarbij kom je bij het wezenlijke probleem in Nederland. Een overheid die een te grote stempel drukt op de samenleving en alles maar wil regelen en overheersen.
pi_29090447
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:22 schreef MrX1982 het volgende:

Ik geloof sowieso niet in multiculturalisme. Culturen zijn niet gelijk en kunnen niet zomaar vreedzaam samenleven en zeker niet gedwongen. Als je iemand dwingt krijg je dikwijls een averechts effect.

Het zou vanuit die mensen zelf moeten komen. Zij zouden een binding met dit land moet hebben. De politiek kan dat hoogstens stimuleren. Gedwongen sprijding is bijv. een gotspe en zorgt alleen maar voor een verspreiding van problemen.

Als je 100 kansarme allochtonen uit Rotterdam haalt en ze plaatst in een fatsoenlijke randgemeente dan verplaatst je de problematiek alleen maar. Je bent echt niet van de ene op de andere dag minder kansarm als je ergens anders woont.

Daarbij kom je bij het wezenlijke probleem in Nederland. Een overheid die een te grote stempel drukt op de samenleving en alles maar wil regelen en overheersen.
Niet dat ik het met je oneens bent maar LR die zelf stelt dichtbij de ideologie van Wilders te staan probeert uit alle macht druk uit te oefenen op zijn randgemeentes om meer 'kansarmen' (lees allochtonen) op te nemen om de druk op de stad te ontlasten.
Men heeft daartoe zelfs gemeentelijke vestigingswetten aangenomen (die juridisch onder vuur liggen maar da's vers twee) om het tij te keren.

Ik denk dat multi cultureel helemaal niet zo slecht is MITS er wel confirmatie is aan de regels en wetten die hier gelden. Die assimilatie vindt echt wel plaats maar niet bij de 1e generatie en die vindt ook niet plaats door ethnisiche groepen in wijken te laten wonen waar men het thuisland probeert te kopieren.

Er mag wel degelijk dwang zijn om de taal te leren maar ga dan in godsnaam niet op taalonderwijs lopen bezuinigen zoals in Rotterdam gedaan is. Respect vragen voor je eigen cultuur is prima maar dan wel respect ook geven, het een gaat niet zonder het ander.

Zo, da's effe schrikken om van een 'linkse' te horen, he?
pi_29096402
Hier een zeer goed verhaal: http://www.imsa.nl/Publicaties____pagina26_168.html

Uit het verhaal komt eigenlijk naar voren dat bv. Turkije het beter voorelkaar heeft dan de huidige EU met probleem-immigranten uit Anatolie en het Atlas-gebergte.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_29096563
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
Vervolg van dit: Geert Wilders grootste bedreiging Nederlandse samenleving
[..]

Ik blijf met een grote vraag zitten, wat is de 'vrijblijvendheid' waarover Wilders het heeft?

Vraag twee, waar denkt Wilders de juridische basis voor zijn ideeen uit te halen en is Wilders van plan Nederland uit de EU te laten stappen?
Blijf jij en je vrinden maar lekker brainstormen over pleonasmes als moslimextremisten, dan gaan wij over tot actie en stemmen op cluppie wilders.

Ps ik ben het met je eens dat wilders een middelmatige politicus is, maar de hedendaagse politiek presteert beneden gemiddeld, dus dan kiezen we maar de beste van de slechtste

Ik zal God danken wanneer wilders 4 jaar blijft leven na de verkiezingen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29096829
quote:
Op zondag 24 juli 2005 21:56 schreef JohnDope het volgende:

Blijf jij en je vrinden maar lekker brainstormen over pleonasmes als moslimextremisten, dan gaan wij over tot actie en stemmen op cluppie wilders.
En dat is tegenwoordig al actie ondernemen, stemmen?
quote:
Ps ik ben het met je eens dat wilders een middelmatige politicus is, maar de hedendaagse politiek presteert beneden gemiddeld, dus dan kiezen we maar de beste van de slechtste

Ik zal God danken wanneer wilders 4 jaar blijft leven na de verkiezingen.
Wij hebben duidelijk niet dezelfde kwaliteitsnormen
pi_29096938
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dat is tegenwoordig al actie ondernemen, stemmen?
[..]

Wij hebben duidelijk niet dezelfde kwaliteitsnormen
Onze grootste zorg is op dit moment die isla-mietjes..... laat wilders even 4 jaar islamieten vreten en als hij de zorg en onderwijs verkloot, dan moeten andere partijen(maakt me niet uit links of rechts) het id kapen van wilders kapen hoe je het nou de islamietjes verdomd moeilijk maakt in holland en ruimt de rest de problemen in de zorg en onderwijs op.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29098129
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:10 schreef JohnDope het volgende:

Onze grootste zorg is op dit moment die isla-mietjes..... laat wilders even 4 jaar islamieten vreten en als hij de zorg en onderwijs verkloot, dan moeten andere partijen(maakt me niet uit links of rechts) het id kapen van wilders kapen hoe je het nou de islamietjes verdomd moeilijk maakt in holland en ruimt de rest de problemen in de zorg en onderwijs op.
Wilders heeft het nog geen enkele islamiet moeilijk gemaakt en Wilders gaat nooit een regering vormen of aan de macht komen omdat hij dan niet meer kan schoppen maar met uitgewerkte plannen moet komen en geen 'vrijblijvende' oneliners.

Kun jij mij concreet aanwijzen waar Wilders een plan van aanpak heeft staan, wat het gaat kosten, wat de haalbaarheid is etc? Ik vermoed van niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 22:48:49 ]
pi_29098223
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wilders heeft het nog geen enkele islamiet moeilijk gemaakt en Wilders gaat nooit een regering vormen of aan de macht komen omdat hij dan niet meer kan schoppen maar met uitgewerkte plannen moet komen en geen 'vrijblijvende' oneliners.

Kun jij mij concreet aanwijzen waar Wilders een plan van aanpak heeft staan, wat het gaat kosten, wat de haalbaarheid is etc? Ik vermoed van niet.
Veel stemmen voor Wilders moet voor de grote (lees: serieuze) partijen een signaal zijn dat hun beleid ergens de plank mis slaat. Niemand zit te wachten op een coalitie onder leiding van GW.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_29098489
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

Veel stemmen voor Wilders moet voor de grote (lees: serieuze) partijen een signaal zijn dat hun beleid ergens de plank mis slaat. Niemand zit te wachten op een coalitie onder leiding van GW.
Vier of vijf zetels die nog niet eens het verlies van de LPF (8 naar 1) vertegenwoordigen zullen de grote partijen denkelijk niet van koers doen veranderen. Hooguit zal de VVD naar rechts schuiven maar ik heb zo het idee dat die de rekening van de kiezers toch wel gaan krijgen.

Gezien de peilingen nu ziet het er meer naar een links-midden coalitie uit maar het is nog lang natuurlijk. Ik denk ook dat een deel van de reden is dat Wilders geen kiezers meer trekt het feit is dat na zijn 10 punten lijstje er totaal geen uitwerking aan gegeven is, dan kun je met wat pakkende one liners nog wel wat stemmen pakken maar een coalitie partij zit er dan niet echt in.
pi_29099741
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
Verhoging maximumsnelheid
Halvering budget ontwikkelingshulp
Geen veranderingen in het kiesstelsel
Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer)
Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)

Laten we Geert Omerta Wilders tenminste 1 kans geven, verkloot hij het, dan stemmen we hem weg na 4 jaar!
pi_29100287
quote:
Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
Verhoging maximumsnelheid
Halvering budget ontwikkelingshulp
Geen veranderingen in het kiesstelsel
Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer)
Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)
En hoe zit het met de gezondheidszorg, de steeds groter wordende groep niet werkende, een fortuin kostende bejaarden?

En als de maximum-snelheid wordt verhoogd en er meer dodelijke ongelukken gebeuren?

Automatisch levenslang na drie misdrijven? Dus een bejaarde drie maal een pen steelt ook achter de tralies? Druk zal het wel worden in de gevangenis, je hebt meer personeel nodig om dat zooitje in het gareel te houden denk ik. Of proppen we ze allemaal in een hokkie zoals ze in Bangkok Hilton doen?

Nee, als Wilders plannetjes zouden worden uitgevoerd doen we in de beschaving een paar stapjes terug, voor je het weet slaan we elkaar met een knots de koppen in.

Mijn mening? Het volk wordt steeds meer en meer ontevreden en dan willen we het liefst een politicus die het hardste schreeuwt wat we denken. Maar heel wat belangrijke zaken wordt niet eens over nagedacht, blijkt. Dat wordt een domper.
pi_29100311
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En hoe zit het met de gezondheidszorg, de steeds groter wordende groep niet werkende, een fortuin kostende bejaarden?

En als de maximum-snelheid wordt verhoogd en er meer dodelijke ongelukken gebeuren?

Automatisch levenslang na drie misdrijven? Dus een bejaarde drie maal een pen steelt ook achter de tralies? Druk zal het wel worden in de gevangenis, je hebt meer personeel nodig om dat zooitje in het gareel te houden denk ik. Of proppen we ze allemaal in een hokkie zoals ze in Bangkok Hilton doen?

Nee, als Wilders plannetjes zouden worden uitgevoerd doen we in de beschaving een paar stapjes terug, voor je het weet slaan we elkaar met een knots de koppen in.

Mijn mening? Het volk wordt steeds meer en meer ontevreden en dan willen we het liefst een politicus die het hardste schreeuwt wat we denken. Maar heel wat belangrijke zaken wordt niet eens over nagedacht, blijkt. Dat wordt een domper.
gezondheidzorg en onderwijs is ook superbelangrijk voor ons nationalisten!
Net wat ik al zij vrind.... laat wilders dat moslimprobleem oplossen, en wanneer hij een zooitje maakt van het onderwijs en de zorg stemmen we hem weg en nemen de andere partijen zijn moslimstandpunt over.

En vrind je hebt gelijk als er niet iemand als GeertWilders aan de macht komt dan moet het volk het recht in eigen hand nemen en het ZIJ-kamp de schedel in slaan met de oldschool-knotsen
En vervolgens het leger paaien, want die worden ook gekort door de overheid en vervolgens een nieuwe overheid opzetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')