abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29084702
Vervolg van dit: Geert Wilders grootste bedreiging Nederlandse samenleving
quote:
Den Haag laf tegen islamitisch extremisme

De afgelopen jaren is de wereld herhaaldelijk opgeschrikt door barbaarse aanslagen gepleegd door islamitische extremisten in onder andere New York, Bali, Tunesië, Madrid en laatstelijk Londen. Nederland zal zeker een volgend doelwit zijn. Maar het gebrek aan gevoel van urgentie bij de politieke elite in regering en Kamer is stuitend.

Het gegeven dat alle fracties in de Kamer onlangs een verzoek van ondergetekende van tafel veegden om direct na de vorige aanslagen in Londen van 7 juli het reces te onderbreken om met het kabinet te overleggen over de mogelijke gevolgen voor Nederland, is slechts een voorbeeld daarvan. Het is vooral niet te verkroppen dat er volgens minister Remkes van Binnenlandse Zaken in Nederland tientallen terroristische netwerken actief zijn, maar dat de politieke wil ontbreekt om de honderden extremisten die bij de AIVD bekend zijn en ook door deze organisatie gevolgd worden, preventief op te pakken en te detineren. Blijkbaar moet er in ons land eerst een aanslag worden gepleegd, voordat gedaan wordt wat nodig is.

Opvallend is ook dat terrorisme en islam zorgvuldig gescheiden worden door de politieke elite, terwijl bijna alle terroristische aanslagen wel degelijk door moslims worden uitgevoerd. Ontkend wordt dat de islam het grootste gevaar van deze tijd is. Politici, bestuurders en opiniemakers buitelen over elkaar heen in een kramp van politieke correctheid. Telkens weer wordt benadrukt dat er toch echt geen sprake is van een botsing der culturen, dat het zeker niet gaat om de islam als religie en dat terroristen die zeggen in de naam van de islam te handelen, die religie ten onrechte voor hun abjecte doelen misbruiken. Alle goede bedoelingen die hieraan ongetwijfeld ook deels ten grondslag liggen ten spijt, is deze reactie vooral het zoveelste bewijs van angst en onvermogen om een lastig probleem eerlijk te benoemen, te analyseren en op te lossen.

De Nederlandse burger is echter niet gek. Hoe meer de islam als oorzaak van problemen in onze samenleving door politici wordt gebagatelliseerd, hoe minder de burger zich gerepresenteerd voelt en herkent in politiek en media. Het gros van de Nederlandse is de problemen die de islam veroorzaakt spuugzat, en wil dat problemen serieus worden aangepakt. De burger heeft genoeg van de halfzachte methodes van deze regering en roept om zakelijkheid en daadkracht. Naast de problemen met islamitisch extremisme is het probleem van straatterreur, huiselijk geweld, eerwraak, uitkeringsafhankelijkheid en criminaliteit helaas in grotere mate verbonden aan mensen van islamitische dan van niet-islamitische afkomst. Dat is geen stemmingmakerij, dat zijn de feiten.

Waarom is de islam wel degelijk ook als religie een groot maatschappelijk probleem? Het begin van het antwoord op deze vraag is zoals zo vaak te vinden in de geschiedenis. Het belangrijkste verschil tussen de islamitische religie en de op joods-christelijke religie gestoelde westerse cultuur is de scheiding van kerk en staat en dus van vrijheid. Waar in de christelijke leer het aardse gezag losstaat van het religieuze gezag, is voor de islam de profeet Mohammed ook staatsman en veldheer.

De islam en de landen waar de islam de dominante religie is, hebben nooit een Verlichting meegemaakt zoals Europa in de 16e-18e eeuw die heeft gekend. Hierdoor is er in Europa een manier van denken ontstaan die de geest heeft losgemaakt van de strenge doctrines van het geloof.

Deze vrijheid heeft geleid tot grote wetenschappelijke, maatschappelijke en artistieke vernieuwingen. En zolang een vergelijkbare verlichting niet plaatsvindt binnen de islam, is het pure illusiepolitiek dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt. Democratie en vrijheid zijn geen idealen die binnen de Islam passen, integendeel: Democratie en islam zijn onverenigbaar. Vele moslims kunnen en willen onze (vrije) manier van leven dan ook niet begrijpen of accepteren, omdat dat lijnrecht tegen hun geloof ingaat. En dat geloof is de heersende doctrine.

De omgang met de islam en moslims moet dus minder vrijblijvend worden. Maar het probleem moet eerst beheersbaar worden. Daartoe zal het recht op migratie naar Nederland drastisch moeten worden beperkt. Het gegeven dat hier in 1993 566.000 moslims woonden en in 2004 maar liefst 944.000, is veelzeggend: de immigratie uit niet-westerse landen moet de komende jaren geheel worden verboden. Dus ook een volledige stop op gezinsvorming en –hereniging uit landen als Marokko of Turkije.

Criminaliteit dient harder te worden aangepakt. Dat geldt uiteraard zowel voor autochtonen als voor allochtonen, maar gelet op de oververtegenwoordiging van allochtonen –niet zelden personen van Marokkaanse afkomst- is dit een relevant gegeven. Hoge minimumstraffen moeten worden ingevoerd, taakstraffen voor geweldsdelicten en vervroegde invrijheidsstelling afgeschaft. Vreemdelingen met een verblijfsvergunning dienen al na één keer voor een misdrijf te zijn veroordeeld, het land te verlaten. Ook zullen denaturalisatie en uitzetting voor mensen met een dubbele nationaliteit veel sneller mogelijk worden. Geen naturalisatiedag maar een denaturalisatiedag is wat nodig is. De bouw van megalomane moskeeën zoals in Rotterdam en Leiden dient te worden verboden en radicale moskeeën gesloten. Het is een gotspe dat dit nog niet is gebeurd. Ook wordt preken in de Nederlandse taal in moskeeën wettelijk verplicht gesteld. Het aantrekken van imams uit het buitenland wordt meteen verboden.

De analyse is helder, we hebben een groot probleem met de islam, ook in Nederland. De oplossing is ook niet zo gecompliceerd; wat ontbreekt is politieke lef en gevoel van urgentie. Immigratie uit islamitische landen moet worden verboden. We moeten leren intolerant te zijn tegen de intoleranten, op straat, in de moskee en in de rechtbank. We moeten haat en geweld van terroristen beantwoorden met uitsluiting en intolerantie en laten zien wie de baas is in Nederland
Ik blijf met een grote vraag zitten, wat is de 'vrijblijvendheid' waarover Wilders het heeft?

Vraag twee, waar denkt Wilders de juridische basis voor zijn ideeen uit te halen en is Wilders van plan Nederland uit de EU te laten stappen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 14:43:39 ]
pi_29084887
1) vrijblijvendheid: Zowel bij politici die de urgentie van het probleem niet willen erkennen als bij moslims aan wie onvoldoende harde eisen worden gesteld
2) Juridische basis: Hallo, als parlementariër is Wilders zelf lid van de wetgevende macht. Wat hij en zijn collega's besluiten is wet.
pi_29084963
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:49 schreef dvr het volgende:
1) vrijblijvendheid: Zowel bij politici die de urgentie van het probleem niet willen erkennen als bij moslims aan wie onvoldoende harde eisen worden gesteld
2) Juridische basis: Hallo, als parlementariër is Wilders zelf lid van de wetgevende macht. Wat hij en zijn collega's besluiten is wet.
1: Welke onvoldoende harde eisen?

2: Hallo, zonder uit de EU te stappen worden besluiten als sloop van een moskee door het EU gerechtshof geblokkeerd. Wat hij en zijn collega's besluiten is niet per se wet zonder uit de EU te stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 14:52:22 ]
  zondag 24 juli 2005 @ 15:05:10 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_29085278
Waarom generaliseert Wilders zo? Hij heeft het de hele tijd over "de Islam" die hij allerlei eigenschappen toedicht. Binnen de Islam heb je toch ook mensen die gewoon relaxed meedoen, en niet:
quote:
Vele moslims kunnen en willen onze (vrije) manier van leven dan ook niet begrijpen of accepteren, omdat dat lijnrecht tegen hun geloof ingaat.
En hieronder zegt hij zoiets als: "Alle moslims zijn dom omdat ze niet zo vrij kunnen denken als dat wij kunnen. Eigenlijk zijn het een soort apen die alleen maar een soort gebarentaal begrijpen." (overdreven gesteld dan )
quote:
Deze vrijheid heeft geleid tot grote wetenschappelijke, maatschappelijke en artistieke vernieuwingen. En zolang een vergelijkbare verlichting niet plaatsvindt binnen de islam, is het pure illusiepolitiek dat met de islam en haar volgelingen op gelijke voet kan worden gecommuniceerd of samengewerkt.
lege ton
pi_29085654
Opzich een helder en feitelijk juist betoog.

Ik ben ook sceptisch als het aankomt op de assimilatie van de islam in de Westerse wereld. De islam heeft zich nog nooit aangepast maar altijd geprobeerd anderen aan te passen aan haar.

Daarbij komt politieke lafheid ook nog bij. Politici die leven in een illusionaire wereld waarbij alle mensen vredelievend samenleven en gelijk zijn.

In dit land leven mensen van verschillende culturen niet samen maar worden gedwongen kunstmatig "samen" te leven. In de werkelijkheid leven verschillende culturen langselkaar heen in dit land.
Multiculturalisme is derhalve ook een van de grootste illusies omdat culturen niet gelijk zijn net zoals mensen niet gelijk zijn.

De Westerse cultuur zou als leidraad moeten gelden in dit land. De Westerse cultuur met haar waarden en normen zou nooit concessies moeten plegen aan een cultuur die zich nog in de Middeleeuwen bevindt. Elke concessie is een verloochening en absurde poging om een Middeleeuwse cultuur een hand toe te reiken. Het begin van het einde.

Daarom heb ik zoveel woorden over de staat gesproken; ik wilde aantonen, dat voor ons meer op het spel staat dan voor anderen die deze voorrechten niet in dezelfde maten hebben
(Lijkrede van Perikles; Thucydides 11,42)
  zondag 24 juli 2005 @ 15:30:59 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29085862
Ik keek daarstaks even naar het RTV Rijnmond-journaal (of iets vergelijkbaar lokaals). Achtereenvolgens passeerden een in het Arabisch mekkerende imam, verontwaardigd omdat zijn moskee in verband werd gebracht met het moslimfundamentalisme terwijl de halve Hofstadgroep er dagelijks op de knieën gaat, vervolgens iets over opvangtehuizen die helemaal volgepropt blijken te zitten met derde-generatie-allochtone moslimmeisjes die bang zijn om tijdens de vakantie uitgehuwelijkt te worden, en als laatste nog een item over de één of andere geestelijk gestoorde linkse frust, die mogelijk z'n huis uitgezet wordt in verband met renovatie en het waagde het beleid van de gemeente op dit vlak op zijn zelfgebouwde internetsite te vergelijken met de deportatie van de Joden in de oorlog. En dat was het Journaal weer voor vandaag .

Nee, het gaat lekker in Nederland. Ik geef die Wilders groot gelijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 24 juli 2005 @ 15:44:10 #7
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_29086155
Ik ben blij dat je je beeld van Nederland (en je stemgedrag blijkbaar) baseert op het Journaal van RTV Rijnmond...

En nog wat:
quote:
Naast de problemen met islamitisch extremisme is het probleem van straatterreur, huiselijk geweld, eerwraak, uitkeringsafhankelijkheid en criminaliteit helaas in grotere mate verbonden aan mensen van islamitische dan van niet-islamitische afkomst. Dat is geen stemmingmakerij, dat zijn de feiten.
Dat is geen stemmingmakerijk en geen feiten. Dat is een niet-bestaand causaal verband proberen te leggen
lege ton
pi_29086278
In Rotterdam kan je uitstekend zien hoe jarenlang links beleid een stad volkomen de vernieling in laat draaien.

Rotterdam is de meest verpauperde en kansloze stad van Nederland en elke zichzelf respecterende Nederlander wil daar niet wonen.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:53:43 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29086370
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:44 schreef nonzz het volgende:
Ik ben blij dat je je beeld van Nederland (en je stemgedrag blijkbaar) baseert op het Journaal van RTV Rijnmond...
Is dat zo? Misschien zou je me dat eerst eens moeten vragen, voordat je deze aanname doet. Je slaat namelijk de plank mis.
quote:
En nog wat:
[..]

Dat is geen stemmingmakerijk en geen feiten. Dat is een niet-bestaand causaal verband proberen te leggen
Dat zijn weldegelijk feiten. En dat causale verband wordt geheel overgelaten aan de interpretatie van de lezer.

En nog wat: ik weet zeker dat je problemen krijgt met je avatar.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:56:36 #10
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29086445
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:49 schreef MrX1982 het volgende:
In Rotterdam kan je uitstekend zien hoe jarenlang links beleid een stad volkomen de vernieling in laat draaien.

Rotterdam is de meest verpauperde en kansloze stad van Nederland en elke zichzelf respecterende Nederlander wil daar niet wonen.
Inderdaad. Ik woon er nu alweer een jaar of 4, altijd in het centrum in de zogenaamd betere buurten (niet eens op Zuid dus), maar ik heb het er helaas ook wel weer gezien. Net als zo'n beetje iedere hoogopgeleide autochtoon in die stad. Wat over blijft is al het tuig.

Het was het proberen waard, maar ze bekijken het maar.
pi_29086660
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:56 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad. Ik woon er nu alweer een jaar of 4, altijd in het centrum in de zogenaamd betere buurten (niet eens op Zuid dus), maar ik heb het er helaas ook wel weer gezien. Net als zo'n beetje iedere hoogopgeleide autochtoon in die stad. Wat over blijft is al het tuig.

Het was het proberen waard, maar ze bekijken het maar.
Dat is idd het probleem van Rotterdam. De (hoogopgeleide) autochtonen vertrekken en de slecht opgeleide/criminelen allochtonen blijven achter.

Ghetto vorming en criminaliteit zijn dan een logisch gevolg aangevuld met een jarenlang links beleid en je hebt het huidige Rotterdam.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:06:41 #12
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_29086689
quote:
Is dat zo? Misschien zou je me dat eerst eens moeten vragen, voordat je deze aanname doet. Je slaat namelijk de plank mis.
Dat leek er wel op. Je vind dat Wilders gelijk heeft nadat je het journaal hebt gezien. Maar blijkbaar zit ik dus verkeerd. Maar blijkbaar baseer je het toch ergens anders op..
quote:
En dat causale verband wordt geheel overgelaten aan de interpretatie van de lezer.
Nou, ik vind hem er nogal dik bovenop liggen.
quote:
Het gros van de Nederlandse is de problemen die de islam veroorzaakt spuugzat, en wil dat problemen serieus worden aangepakt.
Ja, ik ben de problemen die de lilliputers veroorzaken ook spuugzat. Ik denk dat het gros van de Nederlanders alle problemen zat is.

Offtopic
quote:
En nog wat: ik weet zeker dat je problemen krijgt met je avatar
Zou het? Er is toch bijna niets te zien...
lege ton
  zondag 24 juli 2005 @ 16:16:03 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29086915
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:06 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dat leek er wel op. Je vind dat Wilders gelijk heeft nadat je het journaal hebt gezien. Maar blijkbaar zit ik dus verkeerd. Maar blijkbaar baseer je het toch ergens anders op..
Ik baseer m'n beeld van Nederland en m'n stemgedrag op zoveel zaken. Dit Journaal was slechts illustratief voor de problemen waar een groot deel van Nederland tegenwoordig mee te maken heeft, maar ik wist dat als Rotterdammer natuurlijk allang.
quote:
Nou, ik vind hem er nogal dik bovenop liggen.
Ik niet.
quote:
Ja, ik ben de problemen die de lilliputers veroorzaken ook spuugzat. Ik denk dat het gros van de Nederlanders alle problemen zat is.
Welke problemen veroorzaken lilliputters dan? Misschien zou je ze ook eens moeten benoemen, net als Wilders. Wellicht dat mensen hun problemen erin herkennen, dan kun je ook de politiek in.
quote:
Zou het?
Ja, ik denk het wel.
pi_29087985
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:

In dit land leven mensen van verschillende culturen niet samen maar worden gedwongen kunstmatig "samen" te leven. In de werkelijkheid leven verschillende culturen langselkaar heen in dit land.
Multiculturalisme is derhalve ook een van de grootste illusies omdat culturen niet gelijk zijn net zoals mensen niet gelijk zijn.
Begrijp ik jou goed als ik zeg dat jij dan liever een soort van naast elkaar leven ziet?

Bijvoorbeeld zoals in de VS waar ook de middenklasse van niet-blanke ethniciteit vaker wel als niet zich in wijken vestigen met dezelfde ethniciteit.

Zo ja, in hoeverre is dat een gezonde ontwikkeling, bevordert dat niet juist een isolationisme naar ethniciteit en een mindere samenhang in een klein land als Nederland? Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat dit niet ging gebeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 16:58:29 ]
pi_29088182
Is RTV Rijnmond dan niet van de linkse media?

Die vrijblijvendheid van Wilders is volgens mij wel duidelijk - hij wil van moslims af, hij voert campagne tegen de islam en als het aan hem ligt gaan de moskeeen in ons land morgen nog dicht. Iedereen die zich daarbij thuis voelt, moet daar maar op stemmen
pi_29088293
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
Volgens Leefbaar Rotterdam wel maar die leven op voet van oorlog met alle media in Rotterdam
quote:
Die vrijblijvendheid van Wilders is volgens mij wel duidelijk - hij wil van moslims af, hij voert campagne tegen de islam en als het aan hem ligt gaan de moskeeen in ons land morgen nog dicht. Iedereen die zich daarbij thuis voelt, moet daar maar op stemmen
Nou, dat vraag ik mij nog steeds af, Wilders slingert wel de term 'vrijblijvendheid' de lucht in maar geeft daar verder geen invulling aan, lijkt mij voor zowel aan- als tegenhangers van Wilders een goede zaak als daar duidelijke taal over gesproken wordt ipv. dat iedereen zijn eigen definitie er aan kan geven.
  zondag 24 juli 2005 @ 17:06:59 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29088309
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
Ja ook, kun je nagaan. Maar men heeft geen keus meer bij RTV Rijnmond. Het gaat er toch al niet zo denderend, en als men stelselmatig de waarheid verzwijgt wordt de hele tent opgedoekt.
pi_29088314
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens Leefbaar Rotterdam wel maar die leven op voet van oorlog met alle media in Rotterdam
Ondankbare honden, ze hebben juist alles te danken aan diezelfde media.
pi_29088334
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja ook, kun je nagaan. Maar men heeft geen keus meer bij RTV Rijnmond. Het gaat er toch al niet zo denderend, en als men stelselmatig de waarheid verzwijgt wordt de hele tent opgedoekt.
Dit meen je serieus he? Vind je het zelf heel gek als je nogal in een extreme rechtse hoek wordt geplaatst als je alleen al je rancuneuze, slachtofferige huilposts van vanmiddag leest, wat is er met je aan de hand?
  zondag 24 juli 2005 @ 17:09:29 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29088365
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, dat vraag ik mij nog steeds af, Wilders slingert wel de term 'vrijblijvendheid' de lucht in maar geeft daar verder geen invulling aan, lijkt mij voor zowel aan- als tegenhangers van Wilders een goede zaak als daar duidelijke taal over gesproken wordt ipv. dat iedereen zijn eigen definitie er aan kan geven.
Ik denk dat iedereen die de afgelopen jaren een klein beetje heeft opgelet wel weet wat er met die 'vrijblijvendheid' bedoeld wordt.
  zondag 24 juli 2005 @ 17:09:30 #21
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_29088366
De vrijblijvendheid slaat op mensen die niet alle moslims een halve maan op hun borst willen spelden en naar een kamp willen afvoeren.
pi_29088392
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:07 schreef SCH het volgende:

Ondankbare honden, ze hebben juist alles te danken aan diezelfde media.
Ach, dat schijnt nog een oud zeer te zijn van Pim's aanvaringen met die vrouwelijke journalist, die van 'mens, ga koken', ben de naam even kwijt.
LR zit vol oud zeer en rancune, ze blijven maar bij alles wat mis gaat de schuld naar de PvdA of 'Links' schuiven, ik hoop alleen maar dat bij de volgende verkiezingen de kiezers zich niet weer laten foppen daardoor.

Maar goed, OT aub, heren
  zondag 24 juli 2005 @ 17:10:44 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29088399
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit meen je serieus he? Vind je het zelf heel gek als je nogal in een extreme rechtse hoek wordt geplaatst als je alleen al je rancuneuze, slachtofferige huilposts van vanmiddag leest, wat is er met je aan de hand?
Wat is je probleem Ik ken mensen bij RTV Rijnmond, en ik hoor dus weleens wat.
pi_29088413
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat is je probleem Ik ken mensen bij RTV Rijnmond, en ik hoor dus weleens wat.
Is je supermarkt niet ook te links?
  zondag 24 juli 2005 @ 17:11:39 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29088421
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:09 schreef Krush het volgende:
De vrijblijvendheid slaat op mensen die niet alle moslims een halve maan op hun borst willen spelden en naar een kamp willen afvoeren.
Nee, daar slaat het niet op. Je hebt duidelijk niet goed opgelet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')