abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29155021
Lance wil Jan
Gepubliceerd op dinsdag 26 juli 2005
Lance Armstrong heeft Jan Ullrich een opmerkelijk aanbod gedaan. De zevenvoudig Tourwinnaar heeft volgens Bild aan de Duitser gevraagd om voor de Discovery Channel-formatie te komen rijden.

Armstrong is ervan overtuigd dat Ulle met zijn hulp nog een keer de Tour kan winnen. In 1997 boekte Ullrich zijn eerste en enige Tourzege. Tijdens de hegemonie van Armstrong kwam de Duitser er telkens niet aan te pas, maar toch heeft de Texaan Ullrich altijd gezien als de enige renner waar hij bang voor was.

De 33-jarige Amerikaan nam zondag in Parijs met zijn zevende Tourzege op rij afscheid van het peloton. Maar Armstrong zegt de wielerwereld nog niet definitief gedag, hij blijft betrokken bij de Discovery-ploeg. Door het stoppen van Armstrong moet de ploeg op zoek naar een nieuwe kopman. The Boss zou zijn voorkeur hebben uitgesproken voor Jan Ullrich.

Het lijkt echter zeer onwaarschijnlijk dat 'der Jan' volgend jaar zijn magenta tricot inruilt voor het blauw en wit van Discovery Channel. De kopman van T-Mobile heeft namelijk nog een doorlopend contract en de Duitse ploeg voelt er helemaal niets voor om die samenwerking voortijdig te beëindigen.

T-Moblie heeft voor volgend jaar wel een aantal veranderingen op stapel staan, liet de nieuwe ploegleider Olaf Ludwig weten. Ullrich moet als kopman meer verantwoordelijkheid nemen, drie weken eerder met de voorbereiding beginnen en zijn wedstrijdprogramma aanpassen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 23:03:45 #92
862 Arcee
Look closer
pi_29155548
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:42 schreef addictivebeat het volgende:
Ullrich moet als kopman meer verantwoordelijkheid nemen, drie weken eerder met de voorbereiding beginnen en zijn wedstrijdprogramma aanpassen.
Juist! Mooi bij T-Mobile blijven, Jan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29155743
Moest jan bij discovery gaan zou hij volgens mij wel beter voor de dag komen. en zal zen team volgend jaar ook een pak beter zijn.

helaas denk ik dat hij bij tmobile zal blijven.
pi_29155944
Ik denk dat hij twee jaar geleden een fout heeft gemaakt, door terug te gaan naar T-Mobile en niet naar Riis te vertrekken. Door de andere aanpak van Riis, had hij daar zich anders moeten voorbereiden (en zou hij meer gestuurd worden), ik denk dat hij dat nodig heeft.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:25:06 #95
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29156066
Ik wil Jan wel eens in vorm aan de start zien van Parijs Roubaix ofzo, of Luik Bastenaken Luik. Denk dat ie in die laatste echt wel goed mee kan.
pi_29156085
wel die zou hij goed kunnen maken door bij DSC te gaan. waar bruyneel hem zeker zal pushen en waar hij lance aan zen kant heeft met uitleg hoe en wat.
pi_29159616
Ullrich wint de tour van 2006
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:56:31 #98
13330 RAILGUNNER
Més que un club
pi_29346274
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:38 schreef Wombcat het volgende:
Is best een leuk boek, maar er staan geen echt bijzondere openbaringen in.
Dit weekend gelezen, best een leuk boek.
Ik weet nu een stuk meer over zijn jeugd, prestaties aan het begin van z'n carriere etc.
Maar wat je zegt, niet echt bijzonder qua anekdotes.
pi_29346494
Der Jan al jaren mijn favoriet! Of hij volgend seizoen na het wegvallen van Armstrong eindelijk weer eens de tour kan winnen? Nou hij is niet geheel kansloos maar het feit dat hij Basso weer voor hem moest dulden beloofd niet veel goeds. Ik ben bang dat tempo versnellingen in het hoog gebergte Jan toch fataal gaan worden. Maar we hopen natuurlijk van niet!
'Veni, Vidi, Velcro' - Ik kwam, Ik zag en ik bleef plakken!
pi_29351886
basso != armstrong. armstrong was een betere klimmer dan basso en een veel betere tijdrijder.

als je dit vergelijkt met ullrich is basso de betere klimmer maar ullrich de betere tijdrijder. ik zie ullrich echt wel een kans maken volgend jaar. zeker als hij nu nog even in compititie blijft en dan vroeg genoeg begint met voorbereiden. dan zie ik zelfs basso niet in staat om ullrich er glad af te rijden in het gebergte.
pi_29351953
Overigens reed hij zondag heel redelijk in hamburg
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_29355199
uh die 73 kg van de OP, is dat in de winter of in de zomer
pi_29355696
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef snellejelle het volgende:
uh die 73 kg van de OP, is dat in de winter of in de zomer
Dat was zn startgewicht van de tour de france.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_29356059
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:58 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat was zn startgewicht van de tour de france.
aha dus 93 in de winter

tsjah, ik vond ulli wel een beetje laf rijden zondag. had wel verwacht dat hij nog een ontsnappingspoging zou wagen, nu reedt hij gewoon naar de streep zonder kans op een overwinning.
pi_29357853
idd had gehoopt dat hij het vuur aan de lont ging leggen de laatste 10km. maar hij had zich blijkbaar al neergelegd bij de situatie
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:37:36 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29358977
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:04 schreef flyckje het volgende:
idd had gehoopt dat hij het vuur aan de lont ging leggen de laatste 10km. maar hij had zich blijkbaar al neergelegd bij de situatie
Misschien kon hij gewoon niet beter? Bij de laatste beklimming van die heuvel werd hij op 't einde door een renner of 4/5 voorbij gereden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:19:59 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_29360365
Tankink reed straf door, dan is het lastig wegspringen. Ook de Fassa Bortolo's reden aardig door, na bijna 250 Km moet je dan nog de benen hebben om weg te blijven. Denk dat het parcours daarvoor op het eind te vlak is om ook weg te blijven. De kop van Ullrich leek ook een beetje op de kop die je ziet als hij bijna moet lossen uit een groepje in bergen in de Tour, het afzien was gewoon te zien zondag. Tankink reed soepeler omhoog dan Ullrich, terwijl Tankink net in een kopgroepje had gezeten. Zegt genoeg lijkt me.
pi_29385108
Hij had nog wel gisteren een criterium gewonnen, zag ik VRT TT. Daar stond bij dat het al zijn derde overwinning was in een week (zullen allemaal wel criteriums geweest zijn).
pi_29385266
yep allemaal criteriums dus nu nie echt iets om over naar huis te schrijven
pi_29385486
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:50 schreef flyckje het volgende:
yep allemaal criteriums dus nu nie echt iets om over naar huis te schrijven
idd en ze zullen nog wel 'gekocht' zijn ook allemaal
pi_29385997
Gekocht niet, maar wel afgesproken werk.
Het publiek komt per slot naar een criterium voor Ullrich (in Duitsland dan hè), dus meot die winnen.
Van de week had in NL Basso gewonnen voor Rasmussen en Boonen. Ja, echte sprinters die Rasmussen en Basso dat ze voor Boonen kunnen eindigen.

Heeft er ook mee te maken dat de organisatie ws veel geld neerlegd voor namen als Basso en Ullrich, dan willen ze daar ook iets voor terug zien. En de renners weten dat allemaan, dus zeker bij die na-tour criteriums zijn de eerste drie gewoon afgesproken. Ik denk niet dat de renners daar zelf voor betalen, want dat boeit hun ook niet zo wie er wint.

Kan me trouwens ook een verhaal herinneren van één van de eerste wedstrijden die Hinault reed als prof. Ook een criterium. Hij ging steeds sprinten voor alle prijzen, wat door de toppers (MErckx, De Vlaeminck) niet zo gewaardeerd werd, dus als hij zich koest hield, mocht hij meedelen in het prijzengeld.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:23:17 #112
68638 Zwansen
pi_29386048
Ik denk dat de 1e 3 vast staan. Maar dat er dan wel gesprint wordt om de 1e plek.
pi_29386168
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:21 schreef Wombcat het volgende:
Ja, echte sprinters die Rasmussen en Basso dat ze voor Boonen kunnen eindigen.
Als je de Draai van de Kaai bedoelt, Basso en Rasmussen waren ontsnapt. Boonen kwam ongeveer 10" later binnen .

Maar dan nog, het is idd afgesproken werk.
sig verwijderd door FA
pi_29386187
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Zwansen het volgende:
Ik denk dat de 1e 3 vast staan. Maar dat er dan wel gesprint wordt om de 1e plek.
De eerste 3 is denk ik volledig afgesproken werk (daaronder wordt denk ik wel echt gereden, mits die eerste drie maar niet in de wielen worden gereden).
Dat criterium in NL waar ik het net over had bv. Basso 1, want was nr. 2 in de tour. Rasmussen tweede, bolletjestrui en nederlandse ploeg. Boonen derde, 2 ritten en populair in Belgie. Dat is ook wel een beetje de logisch volgorde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2005 11:28:57 ]
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:30:55 #115
68638 Zwansen
pi_29386258
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De eerste 3 is denk ik volledig afgesproken werk (daaronder wordt denk ik wel echt gereden, mits die eerste drie maar niet in de wielen worden gereden).
Dat criterium in NL waar ik het net over had bv. Basso 1, want was nr. 2 in de tour. Rasmussen tweede, bolletjestrui en nederlandse ploeg. Boonen derde, 2 ritten en populair in Belgie. Dat is ook wel een beetje de logisch volgorde.
Ja maar dat wordt ook wel afgewisseld. Boonen wint zijn criteriums nog wel en Rasmussen ook.
pi_29386360
denk nie da er gesprint word om de eerste plek. mss om de 5de ofzo :p
pi_29386449
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt ook wel afgewisseld. Boonen wint zijn criteriums nog wel en Rasmussen ook.
Ja, als Basso er niet bij is.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:52:37 #118
68638 Zwansen
pi_29388582
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, als Basso er niet bij is.
Oh dat weet ik niet. Vorig jaar won Mc Ewen in Emmen voor Basso.
pi_29390412
vorig jaar was basso dan ook 3des en mcewen groen als ik mij niet vergis
pi_30357771
Ullrich zegt dat hij nog tot eind 2007 wil doorgaan en dat hij nog eens de tour wil winnen, maar ook graag de gio nog wil winnen.
Vooral dat laatste lijkt me erg leuk. Hebben we eindelijk weer eens een renner die alledrie de grote rondes heeft gewonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')