Zozo, jij had op 8-jarige leeftijd al goede smaak.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:23 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik vond Metallica al goed voordat ze bestonden! zo! Toen kende NIEMAND ze nog! Ze wisten het zelf nog niet eens!![]()
Wat maakt het allemaal uit. Ik ben zelf altijd Metallica fan geweest vanaf het eerste uur. Gewoon een metalband die goede -en minder goede muziek heeft uitgebracht. Dat ze na 25 jaar persoonlijke issues met elkaar hebben en die via een (hele dure) psycholoog willen uitspreken is prima hoor. Ik vond het ook vermakelijk en met vlagen interessant om naar te kijken. Laat ze gewoon doorgaan. Zolang hun albums goed blijven verkopen, betekent dit dat ze toch iets goed doen in de ogen van een heleboel mensen. Mijn zege hebben ze hoor. Ik ben zelf ook afgehaakt na the black album, maar ik blijf ze volgen, ook al is het uit puur jeugdsentiment.
Dat komt in de docu toch ook ter sprake? Hetfield had inderdaad zijn stem gemold en moet tegenwoordig allerlei oefeningen doen vlak voor een concert.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik blijf trouwens het idee houden dat James na Black Album iets aan z'n stem heeft gekregen, want het duurde 5 jaar tot Load en toen kwamen ze ineens met die nieuwe stijl en yadayada.
Hoor hem tegenwoordig ook eens die ouwe nummers zingen, echt om te janken
Je moet voor de aardigheid eens een Enter Sandman liveversie uit 1991vergelijken met ene uit eind 1993. Daartussen is ie gaan experimenteren. Laatst hoorde ik dat ie zich nauwelijks met Load bemoeid heeft en de regie aan Ulrich en Hammett heeft gegeven en dat de cd daarom zo klinkt.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
De échte Metallica is rond 1990 dood gegaan.
Nu zitten er een stel commerciele jankerds die hun puberteit proberen te verwerken.
Reden ook o.a. dat Jason Newsted 'em is gesmeerd.
Overigens kunnen ze wat agressie betreft van Slayer nog wat leren, 'Payback' is nog net zo ruig als de nummers van 20 jaar geleden.Ride the Lightning (For whom the bell tolls) en ...and justice for all (Dyers Eve)
Ik blijf trouwens het idee houden dat James na Black Album iets aan z'n stem heeft gekregen, want het duurde 5 jaar tot Load en toen kwamen ze ineens met die nieuwe stijl en yadayada.
Hoor hem tegenwoordig ook eens die ouwe nummers zingen, echt om te janken
ja inderdaad, dat zei hij in met die docu.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:05 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat komt in de docu toch ook ter sprake? Hetfield had inderdaad zijn stem gemold en moet tegenwoordig allerlei oefeningen doen vlak voor een concert.
Nirvana was al een paar dagen gestopt voor dat Kurt dood gingquote:Op zondag 24 juli 2005 02:37 schreef Ixnay het volgende:
Ik zeg ook wel eens dat Nirvana op het juiste moment "gestopt" is, In Utero was al veel te overgeproduceerd en te gelikt, het paste gewoon niet bij de stijl van Kurt.
Misschien zouden meer rockers die verslaafd aan drank of drugs die moed zouden moeten hebben om dat te doen als ze in de problemen zitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:05 schreef tonks het volgende:
Jesus christ,
Ze maken van die ruige muziek en hebben van die ruige rock imago's.
En dan zie je ze op de rise and rise of op Mtv, en dan hebben ze een psycholoog en dan praten ze over gevoelens
Hoe kan je die muziek nou nog serieus nemen
Zozo, jij kan goed rekenen zegquote:Op maandag 25 juli 2005 13:46 schreef Knarf het volgende:
[..]
Zozo, jij had op 8-jarige leeftijd al goede smaak.
Alcohol ěs een drug.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien zouden meer rockers die verslaafd aan drank of drugs die moed zouden moeten hebben om dat te doen als ze in de problemen zitten.
er zijn er al genoeg stuk gegaan aan de drugs/alcohol
Vaak genoeg en In Utero is te gelikt, en Nevermind zou nog beter zijn als het wat minder gelikt was.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah.. In Utero te gelikt.... dan heb je het niet begrepen geloof ik. Ooit eens naar Nevermind geluisterd?
Eerlijk gezegd vind ik dat deze stelling ook prima toe te passen is op "die psychologen bullshit". Als je het niet mooi vind, kijk dan niet, zeg maarquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:52 schreef Rnej het volgende:
ik VIND metallica goed, en wat de rest van de wereld ervan vindt kan me geen reet schelen...
De oorspronkelijke versie van In Utero was volgens de platenmaatschappij te ruw en demo-achtig, en is pas na een remix op de markt gebracht. Dit tot ongenoegen van de leden van Nirvana & Steve Albini.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Vaak genoeg en In Utero is te gelikt, en Nevermind zou nog beter zijn als het wat minder gelikt was.
mwoh, nix mis met je mening spuien, maar t gaat om de muziek toch? ... als je gek bent op de oldskool metallica sound en ze komen met st anger, jah, dat is jammer ja.. maar die docu heeft er geen reet mee te maken.. musicwisequote:Op donderdag 28 juli 2005 14:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat deze stelling ook prima toe te passen is op "die psychologen bullshit". Als je het niet mooi vind, kijk dan niet, zeg maar.
Metalheads zijn eigenlijk fijngevoelige/aardige mensenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:05 schreef tonks het volgende:
Jesus christ,
En dan zie je ze op de rise and rise of op Mtv, en dan hebben ze een psycholoog en dan praten ze over gevoelens
Hoe kan je die muziek nou nog serieus nemen
De mening van de een is het gezeik van de anderquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
mwoh, nix mis met je mening spuien, maar t gaat om de muziek toch? ... als je gek bent op de oldskool metallica sound en ze komen met st anger, jah, dat is jammer ja.. maar die docu heeft er geen reet mee te maken.. musicwise
Waarom, ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Alleen vind ik de black album al niets meer aan. Mijn smaak was al weer veranderd naar het 'hardere' werk. Maar de eerste 4 albums blijven beter dan het latere werk, en deze blijf ik ook nog wel regelmatig draaien (1 keer per half jaar ofzo).quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:39 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Zozo, jij kan goed rekenen zeg![]()
Maar idd, toen ik 8 was luisterde ik al naar Maiden en Metallica. Muzikaal goed opgevoede buurjongen van een paar jaar ouder![]()
Ga je ook nog inhoudelijk op mijn post in?
Dat bedoel ik met In Utero was te gelikt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:56 schreef Berkery het volgende:
[..]
De oorspronkelijke versie van In Utero was volgens de platenmaatschappij te ruw en demo-achtig, en is pas na een remix op de markt gebracht. Dit tot ongenoegen van de leden van Nirvana & Steve Albini.
* Dit las ik ooit in een interview met Albini, verder geen groot Nirvana liefhebber is
Niet gelikter dan 99% van de hedendaagse punk. Nirvana heeft met In Utero gewoon de stijl van Bleach en de productie van Nevermind samengenomen. Niks mis mee.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Vaak genoeg en In Utero is te gelikt, en Nevermind zou nog beter zijn als het wat minder gelikt was.
Punk is dan ook dood.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Niet gelikter dan 99% van de hedendaagse punk.
Misschien moet je de tekst eens lezenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:05 schreef tonks het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |