abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29109259
Ik vond Metallica al goed voordat ze bestonden! zo! Toen kende NIEMAND ze nog! Ze wisten het zelf nog niet eens!

Wat maakt het allemaal uit. Ik ben zelf altijd Metallica fan geweest vanaf het eerste uur. Gewoon een metalband die goede -en minder goede muziek heeft uitgebracht. Dat ze na 25 jaar persoonlijke issues met elkaar hebben en die via een (hele dure) psycholoog willen uitspreken is prima hoor. Ik vond het ook vermakelijk en met vlagen interessant om naar te kijken. Laat ze gewoon doorgaan. Zolang hun albums goed blijven verkopen, betekent dit dat ze toch iets goed doen in de ogen van een heleboel mensen. Mijn zege hebben ze hoor. Ik ben zelf ook afgehaakt na the black album, maar ik blijf ze volgen, ook al is het uit puur jeugdsentiment.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
  maandag 25 juli 2005 @ 13:46:43 #177
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29109966
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:23 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik vond Metallica al goed voordat ze bestonden! zo! Toen kende NIEMAND ze nog! Ze wisten het zelf nog niet eens!

Wat maakt het allemaal uit. Ik ben zelf altijd Metallica fan geweest vanaf het eerste uur. Gewoon een metalband die goede -en minder goede muziek heeft uitgebracht. Dat ze na 25 jaar persoonlijke issues met elkaar hebben en die via een (hele dure) psycholoog willen uitspreken is prima hoor. Ik vond het ook vermakelijk en met vlagen interessant om naar te kijken. Laat ze gewoon doorgaan. Zolang hun albums goed blijven verkopen, betekent dit dat ze toch iets goed doen in de ogen van een heleboel mensen. Mijn zege hebben ze hoor. Ik ben zelf ook afgehaakt na the black album, maar ik blijf ze volgen, ook al is het uit puur jeugdsentiment.
Zozo, jij had op 8-jarige leeftijd al goede smaak.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 25 juli 2005 @ 13:51:45 #178
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_29110125
De échte Metallica is rond 1990 dood gegaan.

Nu zitten er een stel commerciele jankerds die hun puberteit proberen te verwerken.
Reden ook o.a. dat Jason Newsted 'em is gesmeerd.

Overigens kunnen ze wat agressie betreft van Slayer nog wat leren, 'Payback' is nog net zo ruig als de nummers van 20 jaar geleden.

Ride the Lightning (For whom the bell tolls) en ...and justice for all (Dyers Eve)

Ik blijf trouwens het idee houden dat James na Black Album iets aan z'n stem heeft gekregen, want het duurde 5 jaar tot Load en toen kwamen ze ineens met die nieuwe stijl en yadayada.
Hoor hem tegenwoordig ook eens die ouwe nummers zingen, echt om te janken

[ Bericht 34% gewijzigd door pieter_pontiac op 25-07-2005 13:59:21 ]
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  maandag 25 juli 2005 @ 14:05:07 #179
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29110539
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik blijf trouwens het idee houden dat James na Black Album iets aan z'n stem heeft gekregen, want het duurde 5 jaar tot Load en toen kwamen ze ineens met die nieuwe stijl en yadayada.
Dat komt in de docu toch ook ter sprake? Hetfield had inderdaad zijn stem gemold en moet tegenwoordig allerlei oefeningen doen vlak voor een concert.
pi_29111781
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
De échte Metallica is rond 1990 dood gegaan.

Nu zitten er een stel commerciele jankerds die hun puberteit proberen te verwerken.
Reden ook o.a. dat Jason Newsted 'em is gesmeerd.

Overigens kunnen ze wat agressie betreft van Slayer nog wat leren, 'Payback' is nog net zo ruig als de nummers van 20 jaar geleden.

Ride the Lightning (For whom the bell tolls) en ...and justice for all (Dyers Eve)

Je moet voor de aardigheid eens een Enter Sandman liveversie uit 1991vergelijken met ene uit eind 1993. Daartussen is ie gaan experimenteren. Laatst hoorde ik dat ie zich nauwelijks met Load bemoeid heeft en de regie aan Ulrich en Hammett heeft gegeven en dat de cd daarom zo klinkt.
pi_29111914
quote:
Op maandag 25 juli 2005 14:05 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat komt in de docu toch ook ter sprake? Hetfield had inderdaad zijn stem gemold en moet tegenwoordig allerlei oefeningen doen vlak voor een concert.
ja inderdaad, dat zei hij in met die docu.
best raar om te zien horen trouwens, James die zang oefeningen deed.
pi_29111957
quote:
Op zondag 24 juli 2005 02:37 schreef Ixnay het volgende:

Ik zeg ook wel eens dat Nirvana op het juiste moment "gestopt" is, In Utero was al veel te overgeproduceerd en te gelikt, het paste gewoon niet bij de stijl van Kurt.
Nirvana was al een paar dagen gestopt voor dat Kurt dood ging
ze hadden het alleen nog niet bekend gemaakt, en Dave en Chris vonden het niet nodig nadat hij stierf.
maar het staat wel in het boek 'Tussen liefde en dood' ofzo. ik heb het hier liggen.
pi_29112277
Ah.. In Utero te gelikt.... dan heb je het niet begrepen geloof ik. Ooit eens naar Nevermind geluisterd?
  maandag 25 juli 2005 @ 16:12:32 #184
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_29114237
Blijft grappig, hoe veel hier zeiken op dat Metallica niet meer Metallica zou zijn en blaat blaat blaat blaat.

Als ik jullie goed begrijp is dat jullie willen dat ze 25 jaar lang hetzelfde ding blijven doen....

OK de eerste 3 albums zijn stukken beter dan dat wat ze daarna uit hebben gegeven. Maar alles daarna heeft ook wel zijn charme.

Ik ben al een hele tijd fan van metallica en na ze een keer live gezien te hebben is het alleen maar meer geworden. Je kan gewoon zien dat ze schik hebben aan wat ze doen on stage.

Maar goed ieder zijn eigen mening...
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  maandag 25 juli 2005 @ 16:32:44 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29114818
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:05 schreef tonks het volgende:
Jesus christ,
Ze maken van die ruige muziek en hebben van die ruige rock imago's.

En dan zie je ze op de rise and rise of op Mtv, en dan hebben ze een psycholoog en dan praten ze over gevoelens
Hoe kan je die muziek nou nog serieus nemen
Misschien zouden meer rockers die verslaafd aan drank of drugs die moed zouden moeten hebben om dat te doen als ze in de problemen zitten.

er zijn er al genoeg stuk gegaan aan de drugs/alcohol
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_29201948
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:46 schreef Knarf het volgende:

[..]

Zozo, jij had op 8-jarige leeftijd al goede smaak.
Zozo, jij kan goed rekenen zeg

Maar idd, toen ik 8 was luisterde ik al naar Maiden en Metallica. Muzikaal goed opgevoede buurjongen van een paar jaar ouder

Ga je ook nog inhoudelijk op mijn post in?
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_29202021
best vreemd he.

het lijken wel mensen op die manier.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:50:47 #188
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29202314
quote:
Op maandag 25 juli 2005 16:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien zouden meer rockers die verslaafd aan drank of drugs die moed zouden moeten hebben om dat te doen als ze in de problemen zitten.

er zijn er al genoeg stuk gegaan aan de drugs/alcohol
Alcohol ěs een drug.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:52:29 #189
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29202359
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah.. In Utero te gelikt.... dan heb je het niet begrepen geloof ik. Ooit eens naar Nevermind geluisterd?
Vaak genoeg en In Utero is te gelikt, en Nevermind zou nog beter zijn als het wat minder gelikt was.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:52:46 #190
71115 Rnej
I walk the line
pi_29202369
wat een gezeik zeg, van bijna iedereen

het is niet goed als een band zijn stijl aanpast aan het publiek (limp bizkit bijv. ) en dan zijn ze commercieel.. en dan krijgen ze gezeik over zich heen

en dan is er een band die experimenteert en hun stijl aanpast naar hun eigen wensen, hoe ZIJZELF hun muziek willen maken, en dan is het ook niet goed?

ik vind elk album van metallica het luisteren waard, en ja er zijn mindere albums, maar damn, als je het niet mooi vind, luister het dan niet... ik vind het zooooo'n loze discussie....

ik VIND metallica goed, en wat de rest van de wereld ervan vindt kan me geen reet schelen...

en ja, die psychologen bullshit van die docu is een beetje jammer, maar lekker boeie, ik luister hun muziek, ik hoef niet met ze samen te wonen.... geeeeez
pi_29202435
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:52 schreef Rnej het volgende:
ik VIND metallica goed, en wat de rest van de wereld ervan vindt kan me geen reet schelen...
Eerlijk gezegd vind ik dat deze stelling ook prima toe te passen is op "die psychologen bullshit". Als je het niet mooi vind, kijk dan niet, zeg maar .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:56:26 #192
46794 Berkery
Fat bastard
pi_29202480
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Vaak genoeg en In Utero is te gelikt, en Nevermind zou nog beter zijn als het wat minder gelikt was.
De oorspronkelijke versie van In Utero was volgens de platenmaatschappij te ruw en demo-achtig, en is pas na een remix op de markt gebracht. Dit tot ongenoegen van de leden van Nirvana & Steve Albini.

* Dit las ik ooit in een interview met Albini, verder geen groot Nirvana liefhebber is
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:57:40 #193
71115 Rnej
I walk the line
pi_29202519
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat deze stelling ook prima toe te passen is op "die psychologen bullshit". Als je het niet mooi vind, kijk dan niet, zeg maar .
mwoh, nix mis met je mening spuien, maar t gaat om de muziek toch? ... als je gek bent op de oldskool metallica sound en ze komen met st anger, jah, dat is jammer ja.. maar die docu heeft er geen reet mee te maken.. musicwise
pi_29202604
quote:
Jesus christ,

En dan zie je ze op de rise and rise of op Mtv, en dan hebben ze een psycholoog en dan praten ze over gevoelens
Hoe kan je die muziek nou nog serieus nemen
Metalheads zijn eigenlijk fijngevoelige/aardige mensen
Ik heb gewerkt in een jongeren-centrum en heb wel een paar metal-avonden
meegemaakt.
lache men!

*ruige ongeschoren gasten met een stinkende jeansjas. komen ze naast me zitten beginnen
ze over het zin het leven te praten.. (mad-grappig)

*of.. Topppunt van de avond: Met ze alle nep-vechten!

[ Bericht 4% gewijzigd door danni op 28-07-2005 15:07:52 ]
pi_29202617
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

mwoh, nix mis met je mening spuien, maar t gaat om de muziek toch? ... als je gek bent op de oldskool metallica sound en ze komen met st anger, jah, dat is jammer ja.. maar die docu heeft er geen reet mee te maken.. musicwise
De mening van de een is het gezeik van de ander . Hangt trouwens van de documentaire af, sommige geven best een leuk inzicht in hoe een artiest tot zijn muziek is gekomen (bij voorkeur met voldoende bijbehorende luisterbare fragmenten). Some kind of monster heb ik niet gezien omdat mijn interesse in waar Metallica mee bezig is al jaren op een laag pitje staat, maar voor hedendaagse fans zou het maar zo leuk kunnen zijn.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:24:18 #196
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29203458
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:39 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Zozo, jij kan goed rekenen zeg

Maar idd, toen ik 8 was luisterde ik al naar Maiden en Metallica. Muzikaal goed opgevoede buurjongen van een paar jaar ouder

Ga je ook nog inhoudelijk op mijn post in?
Waarom, ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Alleen vind ik de black album al niets meer aan. Mijn smaak was al weer veranderd naar het 'hardere' werk. Maar de eerste 4 albums blijven beter dan het latere werk, en deze blijf ik ook nog wel regelmatig draaien (1 keer per half jaar ofzo).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:28:51 #197
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29203595
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:56 schreef Berkery het volgende:

[..]

De oorspronkelijke versie van In Utero was volgens de platenmaatschappij te ruw en demo-achtig, en is pas na een remix op de markt gebracht. Dit tot ongenoegen van de leden van Nirvana & Steve Albini.

* Dit las ik ooit in een interview met Albini, verder geen groot Nirvana liefhebber is
Dat bedoel ik met In Utero was te gelikt.
Toen Nevermind uitkwam was het nog niet zo bekend, dus niemand boeide het wat of het te ruw was.
pi_29219778
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Niet gelikter dan 99% van de hedendaagse punk. Nirvana heeft met In Utero gewoon de stijl van Bleach en de productie van Nevermind samengenomen. Niks mis mee.
pi_29219836
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Niet gelikter dan 99% van de hedendaagse punk.
Punk is dan ook dood.

* dekking zoekt *
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:31:04 #200
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_29219973
quote:

Misschien moet je de tekst eens lezen
It's okay to be white
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')