Welke Nederlandse maarschalk stierf er dan in 1881? Ik wist niet eens dat we die sowieso hadden?quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:05 schreef Witchfynder het volgende:
ik lees net dat Nederland sinds 1881 geen maarschalk meer gehad heeft.
"Nederland had van 1840 tot 1881 zijn laatste veldmaarschalk in de persoon van prins Frederik, de tweede zoon van Koning Willem I."quote:Op maandag 19 september 2005 22:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Welke Nederlandse maarschalk stierf er dan in 1881? Ik wist niet eens dat we die sowieso hadden?
Hoogste behaalbare rang die er is. Het woord zelf betekent iets van een knecht geloof ik. In ieder geval iemand die zorg nam voor de stal van de vorst. In de loop der tijden is het zo gekomen dat de leiders deze naam kregen.quote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef Billy_Mack het volgende:
Wat is een VELDMAARSCHALK eigenlijk? Vind het een bijzonder stoer woord
puur voor de naamgeving: het lijkt erop dat bij een rang die uit twee woorden bestaat, consequent wordt gekozen voor eerst de laagste van de twee, als afzwakking van de hoogste. Generaal-majoor valt er dan dus volledig buiten, zou majoor-generaal moeten zijn.quote:Op zondag 18 september 2005 11:38 schreef Artificial_M het volgende:
majoor
luitenant-kolonel (aanspreken met: overste)
kolonel
brigade-generaal
generaal-majoor
luitenant-generaal
generaal (4 sterren)
WA wordt een generaal. Veldmaarschalk zou nergens op slaan, ons leger is daar eenmaal veel te klein voor.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:38 schreef sp3c het volgende:
het rang (veld)maarschalk is toch voorbehouden aan de koninklijke familie oid??
dus prins Willem Alexander zou dan de volgende maarschalk worden?
En geemancipeerd als we tegen die tijd ongetwijfeld zijn zal prinses Amalia of hoe ze heet de eerste vrouwelijke maarschalk worden (mits ze kiest voor een militaire opleiding)
of ben ik in de war met iets anders
In landen zoals de VS, GB en India (de doorgaans engelssprekende landen) is het dan gewoon wel 'Major-General'.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:51 schreef WouterB het volgende:
[..]
Generaal-majoor valt er dan dus volledig buiten, zou majoor-generaal moeten zijn.![]()
¿Que?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:46 schreef Billy_Mack het volgende:
Veldmaarschalk Koning Willem III van Oranje Nassau, strijder der Normandische stranden
Je had anders wel air marshall Dowding en Montgomey was veldmaarschalk in GB.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:39 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
In landen zoals de VS, GB en India (de doorgaans engelssprekende landen) is het dan gewoon wel 'Major-General'.![]()
Ik heb dit ook altijd apart gevonden.
Wat een fantasie weer met die namen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:32 schreef Witchfynder het volgende:
Klinkt als een geschikte vent.![]()
Jammer dat hij geen zonen nagelaten heeft die koning konden worden. Bekijk trouwens eens hoe hij zijn kinderen genoemd heeft.
Ik had het alleen maar over de rang 'generaal-majoor / 'major-general'.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Je had anders wel air marshall Dowding en Montgomey was veldmaarschalk in GB.
Maar wat deed welke Willem III dan ook op de Normandische stranden?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik denk dat ie de Koning-Stadhouder bedoelt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |