quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:35 schreef jessie het volgende:Ja, bruto inderdaad. Geer zei t precies als jij nu zegt ET.
Hmm misschien toch eens een bijbaantje als invalkracht zoeken dan. Ik dacht eigenlijk dat je minder bij kon verdienen.
Het is eigenlijk niet belastingvrij bijverdienen, vroeger had je een belastingvrije voet maar die is sinds 2001 afgeschaft. Op het moment dat jij iets gaat werken, moet je over dat brutoloon belasting betalen. Als dat heel weinig is kan je iets van je heffingskorting overhouden, maar niet alles. Je krijgt dan een kleiner bedrag terug van de Belastingdienst als je dan onder de +/- ¤ 5500 per jaar (bruto idd ) blijft.
Aan de andere kant verdien je geld en wat je netto overhoudt is dan onder andere ter compensatie van wat je van de heffingskorting 'minder' krijgt. Dit betekent wel dat je niet meer per maand van tevoren dezelfde Voorlopige Teruggaaf kunt krijgen. Zeker als je onregelmatige diensten gaat werken weet je van tevoren niet precies wat je in dat jaar gaat verdienen. Daarom zou ik je aanraden de VT te stoppen, vanaf wanneer je gaat werken. Anders zou het zo kunnen zijn dat je aan het aan van het jaar moet terug betalen omdat je onterect te veel teruggekregen hebt. Het verschil van heffingskorting wat je nog terug zou krijgen, krijg je dan terug nadat je je jaarlijkse aangifte ingevuld hebt.
Ik denk dat je je wens om weer te gaan werken niet zo van wel of geen heffingkorting moet laten afhangen. Als jij wilt gaan werken moet je dat doen omdat je dat leuk vind en niet omdat je dan wel/geen volledige heffingkorting meer uitbetaald krijgt.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij