abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 11:23:16 #176
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_29288262
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:19 schreef Dieptriest het volgende:

[..]

En ik kan FC Chen nog steeds niet uitdagen, en omgekeerd heeft hij mij ook nog geen uitdaging gestuurd. Zullen we maar een friendly gaan spelen als we na vanavond nog niks gehoord hebben?
Deal
Ik heb je alvast uitgedaagd. Je hoeft vanavond alleen nog maar te accepten
  zondag 31 juli 2005 @ 11:24:23 #177
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29288281
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:19 schreef Dieptriest het volgende:

[..]

En ik kan FC Chen nog steeds niet uitdagen, en omgekeerd heeft hij mij ook nog geen uitdaging gestuurd. Zullen we maar een friendly gaan spelen als we na vanavond nog niks gehoord hebben?
Van mij mag je het doen, maar ik heb Chen t/m maandag gegeven, dus beetje lullig als je nu opeens al een friendly gaat doen. Maar we hebben ook besloten volgende cup meteen door te geven als iemand afwezig is (aan de tegenstander) zodat er meer duidelijkheid is
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 31 juli 2005 @ 11:25:18 #178
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29288300
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:18 schreef komrad het volgende:
sorry maar als ik eruit lig voor de titel ga ik lekker flagchasen. Ik doe niet mee aan verliezerspoules
Njah, dat kan ook..... moet nog wel even kijken hoe we dat doen, volgens mij kan je beter 4 poules van 5 maken, anders kom je op 10 teams uit voor de KO ronde
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29288305
Let op: dit is nog lang niet definitief.
Hoi.
pi_29288318
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:25 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Njah, dat kan ook..... moet nog wel even kijken hoe we dat doen, volgens mij kan je beter 4 poules van 5 maken, anders kom je op 10 teams uit voor de KO ronde
Heb ik wat op gevonden. . Ik zal alles ff voor je uitwerken. Komt een soort "double elimenation" in voor. .
Hoi.
pi_29288323
dan wordt dan weer een voorronde voor de KO fase, gaat idd niet wekren dus
poules van 5 kan toch ook wel, 8 vind ik gewoon niets.
er zijn wel meer teams die gaan flagchasen trouwens hoor als ze eruit liggen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 31 juli 2005 @ 11:26:54 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29288337
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:26 schreef pekel het volgende:

[..]

Heb ik wat op gevonden. . Ik zal alles ff voor je uitwerken. Komt een soort "double elimenation" in voor. .
Nu maak je me bang.... double elminenation
  zondag 31 juli 2005 @ 11:27:40 #183
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29288351
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:26 schreef komrad het volgende:
dan wordt dan weer een voorronde voor de KO fase, gaat idd niet wekren dus
poules van 5 kan toch ook wel, 8 vind ik gewoon niets.
er zijn wel meer teams die gaan flagchasen trouwens hoor als ze eruit liggen
Dan kunnen ze dat aangeven bij de inschrijving Mocht er genoeg animo zijn dan kan je dus een verliezersronde doen
pi_29288373
idd maar van die lijst mag je mij vast afvoeren
pi_29288455
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:29 schreef komrad het volgende:
idd maar van die lijst mag je mij vast afvoeren
Kraak nou niet gelijk elk idee af zonder er alles van te weten. . Straks als ik het gehele idee uitgewerkt heb kun je je reactie er op geven. . .
Hoi.
pi_29288467
ik kraak niets af, ik zeg alleen dat ik niet mee ga doen aan een verliezerspoule omdat ik liever internationale friendlies ga spelen dan. Dat heeft niets met afkraken te maken hoor.
  zondag 31 juli 2005 @ 11:35:18 #187
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29288485
En daar moeten we dus rekening mee houden..... anders heb je verliezersko uitgewerkt en dan speelt niemand hem
pi_29288523
precies my point exactly
pi_29289922
Hier onze (pekel en maniack28) opzet:

De Fok!Cup VI wordt gespeeld in 2 “districten”. Deze 2 districten leveren beiden 1 team voor de grote Fok!Cup finale.
Hoe dat in z’n werking gaat, lees je hieronder....

In een district zijn er 5 poules van 4. In deze poule gaan de nummers 1 en 2 door naar de tussenronde. De 3 beste nummers 3
gaan naar de herkansingsronde.

In de tussenronde (vrije loting) spelen de nummers 1 en 2 in 1 KO-wedstrijd om de kwartfinale van het district. De winnaar van deze
wedstrijd gaat naar de kwartfinale. De 3 beste verliezers van deze tussenronde (afhankelijk van het pouleresultaat) gaan naar de
herkansingsronde.

In de herkansingsronde spelen de 3 beste nummers 3 en de 3 beste verliezers van de tussenronde (pouleresultaat) tegen elkaar.
Hierbij is gewoon een vrije loting. Het kan dus zijn dat 2 nummers 3 tegen elkaar spelen voor een kwartfinale-plek. De winnaars van
deze herkansingsronde plaatsen zich voor de kwartfinale.

De kwartfinale is een gewone KO-ronde. De winnaar gaat naar de halve finale van het district. De verliezer kan zwaaien naar de cup.

In de halve finale geldt hetzelfde principe als voor de kwartfinale. Alleen nu plaatst de winnaar zich voor de districtsfinale!!!

In de districtsfinale speelt men om een plek in de grote Fok!Cup finale. De winnaar plaatst zich hiervoor, de verliezer speelt samen
met de verliezer van de andere districtsfinale om de 3de/4de plek. Deze wedstrijd wordt gespeeld in het stadion van de vorige verliezer
van de Fok!Cup finale.

De grote Fok!Cup finale beslist wie zich 1 seizoen lang “beste Fok!Hattricker” mag noemen. De finale wordt gespeeld in het stadion
van de vorige Fok!Cup winnaar.
Hoi.
  zondag 31 juli 2005 @ 14:19:33 #190
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_29292492
ik ga even kritisch scherp zijn hoor, maar nu kan het, want we zijn in ontwikkelingsfase:

consequenties waarmee rekening moet worden gehouden:

1) mensen die in ander district zitten bij het begin zie je eigenlijk niet (hooguit als je bij de beste 2 van je eigen district hoort). Het kan dus zo zijn dat het ene district veel eerlijker verdeeld is dan het andere district.

2) er zijn teams die leuk 1e of 2e worden in de poule, en dan vervolgens de wedstrijd tussen de nummers 1 en 2 erop verliezen (bijv. omdat er 2 best sterke teams aanwezig zijn in een dezelfde poule, goed mogelijk). 2 van dit soort teams zullen in dit systeem gelijk daarna al uitgeschakeld zijn, aangezien er maar 3 doorschuiven naar de verliezersronde van de 5. Op zich is dit niet erg, maar wel raar dat er in die dezelfde verliezersronde gewoon al 3 nummers 3 zitten, die per definitie slechter zullen zijn. Er worden hier dus sowieso 2 teams goed hard genaait in beide districten (dus 4 teams in totaal). Het loont dus meer om een goede nummer 3 te zijn dan een slechte nummer 2.

3) Voor ongeveer alle minder bedeelden in onze federatie is de cup zo'n beetje afgelopen na 3 poulewedstrijden (Misschien 6 als je dubbele poulewedstrijd doet) Terwijl juist bij dit soort teams de FOK-cup erg populair is ter afwisseling en toevoeging aan hattrick (bij gebrek aan KNVB-beker, en omdat iedereen in het begin meer wil ).
Sterker nog, het zijn niet alleen alle minderbedeelden, het geldt voor 20 van alle 40 teams die dan al klaar zijn in dit model.

4) Het is ook altijd een slepend probleem om een beker eerlijker te maken. Het klinkt stom, maar degene met het meeste geld in zijn B-team hoeft niet te winnen van me (dat hebben ze afgelopen 2 edities al gedaan), het gaat om degene die de beste taktiek gebruikt, die verdient de cup vind ik. Dit systeem zal weer heel voorspelbare toto's opleveren...

Ik zie dat jullie goed geprobeerd hebben problemen zoals grote poules/veel deelnemers/herkansingsmogelijkheden en structuur op te lossen, maar ik denk zelf dat het niet veel verschilt met de huidige versie (deze is wel beter, maar in basis hetzelfde met dus ook dezelfde problemen zoals verzuim/veel organisatie/oneerlijkheid)

hoop dat jullie wat aan deze feedback hebben..
wel goed werk van jullie hoor

[ Bericht 46% gewijzigd door Grumpey op 31-07-2005 14:44:47 ]
pi_29294975
We gaan je feedback bespreken. .

Nog meer mensen die iets te zeggen hebben op deze opzet?
Hoi.
  zondag 31 juli 2005 @ 15:40:35 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_29295084
nouja, ik zou graag willen weten wat sowieso de mening is van anderen....
heb niet idee dat veel mensen die wel een mening zouden hebben over dit onderwerp de ideeen gelezen hebben. Ik zal vanavond proberen mensen aan te zetten tot lezen van de ideeen.
pi_29295190
ik kan me op zich wel vinden in grumpey's kritiek hoewel ik wel vind dat als je als team (pekel dus) er voor kiest met je a spelers te spelen dat je daar op zich best voor beloond mag worden, je neemt ook extra risico. Het probleem mbt de vele uitvallers is denk ik nog wel het belangrijkste hoewel je dat met een loserscup op kan lossen.
  zondag 31 juli 2005 @ 15:47:02 #194
65997 Oldbie
pi_29295291
Ach, ik ben bij voorbaat kansloos
Het maakt mij niet zoveel uit. HEt gaat mij nu echt om de zekerheid van een friendly en dus training. Tegen de tijd dat ik wat meer tegen jullie op kan zal ik echt mee gaan denken
pi_29295332
nou met het systeem van grumps ben je dus niet kansloos oldbie
  zondag 31 juli 2005 @ 15:54:07 #196
65997 Oldbie
pi_29295485
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:48 schreef komrad het volgende:
nou met het systeem van grumps ben je dus niet kansloos oldbie
Nee, maar ik heb al gemerkt dat zijn systeem er niet door zal komen
pi_29298627
Ik ben net terugt van vakantie, ik weet niet of ik vorige weest nou moest uitdagen of niet, heb ik niet echt opgelet. Maar nu lees ik dus een pm van hhuizinga waarom ik zijn uitdaging niet heb geaccepteerd, toen ik op vakantie ging was die uitdaging er nog niet (hij heeft pas op woensdag de 20ste uitgedaagt, dat van de wedstrijd dus, toen was ik al weg)

Maar nu heb ik dus met 5-0 verloren.., als ik moest uitdagen ben ik het er mee eens, maar als hij gewoon moest uitdagen en hij doet dat pas op woensdag, en ik was toen al op vakantie vind ik het nie tmijn schuld dat ik niet heb kunnen accepteren.

Ik hoor het wel.
  zondag 31 juli 2005 @ 17:51:39 #198
65997 Oldbie
pi_29298736
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:47 schreef truSteh het volgende:
Ik ben net terugt van vakantie, ik weet niet of ik vorige weest nou moest uitdagen of niet, heb ik niet echt opgelet. Maar nu lees ik dus een pm van hhuizinga waarom ik zijn uitdaging niet heb geaccepteerd, toen ik op vakantie ging was die uitdaging er nog niet (hij heeft pas op woensdag de 20ste uitgedaagt, dat van de wedstrijd dus, toen was ik al weg)

Maar nu heb ik dus met 5-0 verloren.., als ik moest uitdagen ben ik het er mee eens, maar als hij gewoon moest uitdagen en hij doet dat pas op woensdag, en ik was toen al op vakantie vind ik het nie tmijn schuld dat ik niet heb kunnen accepteren.

Ik hoor het wel.
Idd niet correct van hem, maar jij had ook uit kunnen dagen
  zondag 31 juli 2005 @ 18:12:23 #199
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29299256
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:47 schreef truSteh het volgende:

Ik hoor het wel.
Trusteh, ik heb het van beide kanten bekeken... hij was voor het laatst 2 dagen eerder dan jij online geweest (voor de wedstrijd), dus eerst had ik een WO toegekend in jouw voordeel. Echter hij kwam met commentaar, dat jij neit geaccepteerd heb.... toen heb ik in overleg met Komrad besloten er een 0-0 van te maken, omdat het niet mogelijk is uit te vinden wie gelijk heeft en omdat het er ook geen bal toe doet, omdat jullie toch niet doorstromen naar de knock out rondes..
  zondag 31 juli 2005 @ 18:19:25 #200
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_29299441
maak er 5-5 van, goed bij hun doelsaldo, wel zo tof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')