ik ga even kritisch scherp zijn hoor, maar nu kan het, want we zijn in ontwikkelingsfase:
consequenties waarmee rekening moet worden gehouden:
1) mensen die in ander district zitten bij het begin zie je eigenlijk niet (hooguit als je bij de beste 2 van je eigen district hoort). Het kan dus zo zijn dat het ene district veel eerlijker verdeeld is dan het andere district.
2) er zijn teams die leuk 1e of 2e worden in de poule, en dan vervolgens de wedstrijd tussen de nummers 1 en 2 erop verliezen (bijv. omdat er 2 best sterke teams aanwezig zijn in een dezelfde poule, goed mogelijk). 2 van dit soort teams zullen in dit systeem gelijk daarna al uitgeschakeld zijn, aangezien er maar 3 doorschuiven naar de verliezersronde van de 5. Op zich is dit niet erg, maar wel raar dat er in die dezelfde verliezersronde gewoon al 3 nummers 3 zitten, die per definitie slechter zullen zijn. Er worden hier dus sowieso 2 teams goed hard genaait in beide districten (dus 4 teams in totaal). Het loont dus meer om een goede nummer 3 te zijn dan een slechte nummer 2.
3) Voor ongeveer alle minder bedeelden in onze federatie is de cup zo'n beetje afgelopen na 3 poulewedstrijden (Misschien 6 als je dubbele poulewedstrijd doet) Terwijl juist bij dit soort teams de FOK-cup erg populair is ter afwisseling en toevoeging aan hattrick (bij gebrek aan KNVB-beker, en omdat iedereen in het begin meer wil
![]()
).
Sterker nog, het zijn niet alleen alle minderbedeelden, het geldt voor 20 van alle 40 teams die dan al klaar zijn in dit model.
4) Het is ook altijd een slepend probleem om een beker eerlijker te maken. Het klinkt stom, maar degene met het meeste geld in zijn B-team hoeft niet te winnen van me (dat hebben ze afgelopen 2 edities al gedaan), het gaat om degene die de beste taktiek gebruikt, die verdient de cup vind ik. Dit systeem zal weer heel voorspelbare toto's opleveren...
Ik zie dat jullie goed geprobeerd hebben problemen zoals grote poules/veel deelnemers/herkansingsmogelijkheden en structuur op te lossen, maar ik denk zelf dat het niet veel verschilt met de huidige versie (deze is wel beter, maar in basis hetzelfde met dus ook dezelfde problemen zoals verzuim/veel organisatie/oneerlijkheid)
hoop dat jullie wat aan deze feedback hebben..
![]()
wel goed werk van jullie hoor
[ Bericht 46% gewijzigd door Grumpey op 31-07-2005 14:44:47 ]