abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38317697
Landis is wel verbeterd in het tijdrijden, samen met vino sneller in TT dan basso. hoewel het tussen die meer een secondenspel wordt.
Maar idd als complete concurrentie enkel ullrich. popo zal er staan zoals op basso op zen 26.

Maar ullrich heeft toch alle tours zeer goed gereden. zelfs vorig jaar was hij toch gewaagd aan basso. Dus denk dat het nu niet anders zal zijn.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:47:41 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_38317731
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is nog steeds bijna 4000Km die Basso toch ook eerst met goed gevolg moet afleggen. Maar als je kijkt naar de concurrentie is er eigenlijk verdomd weinig dat indruk kan maken.

Valverde heb ik dan nog het hoogste zitten, ook al denk ik dat hij door CSC vakkundig gesloopt gaat worden met tempobeulerij.
Vergeet Mancebo niet. Maar Valverde is voor mij ook een voorname kandidaat voor de derde plek.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 22:48:31 #153
862 Arcee
Look closer
pi_38317777
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Je noemt nu alle mensen die gaan strijden om de tweede en derde plek. De eerste plek is voor Ivan, en heel misschien UIllrich. Maar niemand anders.
Behalve dan de Zubeldia/Kloden van 2006.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:48:56 #154
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38317799
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is nog steeds bijna 4000Km die Basso toch ook eerst met goed gevolg moet afleggen. Maar als je kijkt naar de concurrentie is er eigenlijk verdomd weinig dat indruk kan maken.

Valverde heb ik dan nog het hoogste zitten, ook al denk ik dat hij door CSC vakkundig gesloopt gaat worden met tempobeulerij.
En ook: deze giro zei iedereeen dat er teveel te steile bergen waren, dat de berggeitjes als Simoni en Cunego hem continu zouden aanvallen. Maar wat bleek...
En nu in de tour zou het omgekeerd zijn...
pi_38317850
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Vergeet Mancebo niet. Maar Valverde is voor mij ook een voorname kandidaat voor de derde plek.
Het probleem voor Valverde is natuurlijk zijn tijdrit. Van de drie aankomsten bergop heeft er 1 een percentage van 5.5%, de ander 6%. Daar zal hij niet/nauwelijks tijdwinst kunnen boeken op aanklampers als Landis. Dat is zelfs voor tour begrippen extreem laag. En de eerste tijdrit is meer dan 50 KM bijna volkomen vlak, daar gaat hij minuten verliezen.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:51:22 #156
40566 Ericr
Livewrong
pi_38317909
Wat dat betreft respect voor een man als Lemond, buiten Pantani om 1 van de weinigen die zonder goede ploeg de Tour toch naar zijn hand kon zetten.

Banesto - Indurain
DSC - Armstrong
T-Mobile (Telekom toen nog) - Ullrich, Riis

Allemaal proponenten van een ploeg die tempobeulend het vluchten zo goed als onmogelijk maakten in berg etappes. In de jaren van Indurain was wieltjeszuigen een vak geworden, vond die Tours pas echt saai.

Basso heeft met CSC een zelfde collectief als genoemde ploegen, misschien nog wel sterker als je kijkt naar de ranking.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 22:54:52 #157
862 Arcee
Look closer
pi_38318075
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:51 schreef Ericr het volgende:
Wat dat betreft respect voor een man als Lemond
55 seconden goedmaken in een tijdritje van 24,5 kilometer.

Tour de France 1989

De Mother of all Tours.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:55:25 #158
68638 Zwansen
pi_38318092
-edit-

lama
pi_38318136
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zo vlak is die tijdrit niet hoor. http://www.letour.fr/2006/TDF/presentation/fr/profil_19.html
Dat is de tweede tijdrit, dit is de eerste http://www.letour.fr/2006/TDF/presentation/fr/profil_07.html
Het grootste hoogteverschil dat wordt overwonnen is 25 meter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 22:56:41 #160
862 Arcee
Look closer
pi_38318143
quote:
Allemaal proponenten van een ploeg die tempobeulend het vluchten zo goed als onmogelijk maakten in berg etappes. In de jaren van Indurain was wieltjeszuigen een vak geworden, vond die Tours pas echt saai.
Inderdaad. Geweldige atleet, maar won de Tours in de tijdritten. Armstrong liet tenminste ook in de bergen wel eens wat zien, écht wat zien.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:56:42 #161
68638 Zwansen
pi_38318145
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:56 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat is de tweede tijdrit, dit is de eerste http://www.letour.fr/2006/TDF/presentation/fr/profil_07.html
Het grootste hoogteverschil dat wordt overwonnen is 25 meter.
ja, hehe. Zag het al.
pi_38320106
quote:
Wat dat betreft respect voor een man als Lemond, buiten Pantani om 1 van de weinigen die zonder goede ploeg de Tour toch naar zijn hand kon zetten.

Banesto - Indurain
DSC - Armstrong
T-Mobile (Telekom toen nog) - Ullrich, Riis

Basso heeft met CSC een zelfde collectief als genoemde ploegen, misschien nog wel sterker als je kijkt naar de ranking.
sterker zou ik het zeker niet noemen maar idd zelfde werkwijze als al die ploegen.
pi_38324089
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat was die etappe en welk jaar dat Lance deed alsof ie niet goed was?
Ik zal jullie even uit de brand helpen...

Nee, dit is een relatief eenvoudige etappe in de aanloop naar de bergen. 2003 ging nogal slecht;
Eerst was er de rit geweest naar Alpe d'Huez, Armstrong had daarvoor al de Galibier opgereden met een aanlopende achterrem en voelde zich op de Alpe wat vermoeid. Toch liet hij zijn knechten goed vaart maken. Mayo mocht de etappe winnen, Ullrich verloor nogal wat tijd en Beloki en Armstrong bleven samen.

De etappe erna was volgens mij deze, toen Vinokoerov, in het klassement toen op enkele tientallen seconden, wegging op de laatste col van 2e categorie, geloof ik. Het was erg warm die dag en Heras had een bronchitis, waardoor Armstrong alleen het werk moest doen. In de afdaling viel Beloki, en Armstrong behield alsnog de gele trui.

Vervolgens verloor Armstrong in de tijdrit meer dan 6 kilo vocht door een uitdroging en won Ullrich anderhalve minuut op hem. (Armstrong werd wel tweede!)

De dag erna reden ze naar Ax-3 Domaines. Armstrong was die dag slecht, volgens zijn eigen zeggen (ook niet gek na zo'n tijdrit en dat vochtverlies). Ullrich en Vino vielen Armstrong aan, maar te laat. Armstrong ging in het wiel van Basso zitten herstellen en reed vervolgens in de afdaling van 1 à 2 km die nog volgde het gat nog bijna dicht en finishte op 8 seconden geloof ik.
mms://wm.world.mii-streaming.net/media/oln/tdf2003video/19action4_300.wmv

De dag erna kon Armstrong consolideren, en de dag erna was de laatste bergrit naar Luz Ardiden. Armstrong viel aan maar raakte met zijn stuur vast in een petje van een toeschouwer, en hij viel en Mayo over hem heen. UIteindelijk viel hij nogmaals aan en won hij de rit en de Tour.
mms://wm.world.mii-streaming.net/media/oln/tdf2003video/21action2_300.wmv

Overigens had Armstrong op de klim daarvoor wel even toneelgespeeld, en liet hij Ullrich heel even bij hem wegrijden.

Nee, Armstrong speelde echt toneel in 2001 in de klim naar Alpe d'Huez. Hij had enkel Heras nog, en ging achter in de groep zitten grimassen maken. Hij zat nog wle gewoon in de bergop te eten. Uiteindelijk knalde hij er op de Alpe overheen en pakte hij iets van 2 minuten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_38324994
JhonDDD ik dacht dat het rubeira was en niet heras.
pi_38326204
Flyckje, ik zit hier te kijken
http://www.youtube.com/watch?v=ZNuWZar8kJk
en het lijkt idd Rubiera
toch kan ik me herinneren dat Heras meezat en ook tempo ging maken
was het niet zo dat Heras eerst tempo ging maken en dat Rubiera terugzakte uit de kopgroep?

ik lees hier nu terug dat rubiera blijkbaar idd tempo ging maken
ik kan me herinneren dat ik toch ergens beelden heb gezien hiervan maar ik weet niet meer waar
in elk geval; heras zat denk ik ook nog in de groep eerst, die zal dan wel eerst gelas zijn
pi_38326567
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:35 schreef JohnDDD het volgende:
Flyckje, ik zit hier te kijken
http://www.youtube.com/watch?v=ZNuWZar8kJk
en het lijkt idd Rubiera
toch kan ik me herinneren dat Heras meezat en ook tempo ging maken
was het niet zo dat Heras eerst tempo ging maken en dat Rubiera terugzakte uit de kopgroep?

ik lees hier nu terug dat rubiera blijkbaar idd tempo ging maken
ik kan me herinneren dat ik toch ergens beelden heb gezien hiervan maar ik weet niet meer waar
in elk geval; heras zat denk ik ook nog in de groep eerst, die zal dan wel eerst gelas zijn
Volgens mij was dat de eerste bergetappe, en was Heras die dag erg slecht.

dit is trouwens het Basso-topic
pi_38327290
Flyckje, het Tour archief 2001 staat bij de NOS niet meer online, ik heb ze even gemaild en gevraagd om de beelden en het archief.

Nu verder ontopic
pi_38327664
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij was dat de eerste bergetappe, en was Heras die dag erg slecht.

dit is trouwens het Basso-topic
kunne wij eraan doen dat basso lance imiteerd op alle mogelijke manieren ;-)

JhonDDD
pi_38328065
Ik had overigens binnen 14 (!) minuten een reactie van de NOS:
"Dank u voor uw e-mail. Hierbij laat ik u weten dat de site niet meer online staat. Het spijt me.

Met vriendelijke groet,"

Basso is wel stukken beter dan de rest, kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand hem gaat kloppen. Ullrich heeft gezegd dat de Tour andere koek is maar Basso had vele minuten op de concurrentie nu
  maandag 29 mei 2006 @ 11:49:10 #170
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38328615
Basso heeft getraind achter de motor bergop. Dus echt op het tempobeulen bergop. Dan lijkt hij mij nog beter voorbereid voor de tour dan voor de giro.
pi_38330357
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik had overigens binnen 14 (!) minuten een reactie van de NOS:
"Dank u voor uw e-mail. Hierbij laat ik u weten dat de site niet meer online staat. Het spijt me.

Met vriendelijke groet,"

Basso is wel stukken beter dan de rest, kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand hem gaat kloppen. Ullrich heeft gezegd dat de Tour andere koek is maar Basso had vele minuten op de concurrentie nu
concurrentie nu?

een paar zieke, een paar falende. en dichtste concurrent guttierez? sorry daar stel ik mij dan toch vrage bij over het niveau van die ronde dit jaar.

als je kijkt in de tour was het grootste verschil de laatste 7 jaar minder dan 8minuten. en we spreken dan over iemand die basso op 5-6minuten reed. zodus groot niveauverschil zoals ullrich aangaf. Dat basso de tour niet kan winnen is bullshit. hij is mede grootste favoriet. Maar dat wil niet zeggen dat hij het gaat doen.

vorig jaar had hij 1min40 tov ullrich. (als je weet dat ullrich 2 zware valpartijen had) dan is dit alles behalve gigantisch zoals in de giro. Het jaar ervoor had hij 2:10 op ullrich die door het ijs zakte.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:26:24 #172
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38331341
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:49 schreef flyckje het volgende:

[..]

concurrentie nu?

een paar zieke, een paar falende. en dichtste concurrent guttierez? sorry daar stel ik mij dan toch vrage bij over het niveau van die ronde dit jaar.

als je kijkt in de tour was het grootste verschil de laatste 7 jaar minder dan 8minuten. en we spreken dan over iemand die basso op 5-6minuten reed. zodus groot niveauverschil zoals ullrich aangaf. Dat basso de tour niet kan winnen is bullshit. hij is mede grootste favoriet. Maar dat wil niet zeggen dat hij het gaat doen.

vorig jaar had hij 1min40 tov ullrich. (als je weet dat ullrich 2 zware valpartijen had) dan is dit alles behalve gigantisch zoals in de giro. Het jaar ervoor had hij 2:10 op ullrich die door het ijs zakte.
Ik ben bang dat Ullrich weer door het ijs gaat zakken. Geen trainingsmentaliteit heeft die gast. Maja ik hoop dat t spannend wordt. Alhoewel ik een tour vol echte overmacht ook wel spectaculair vind ...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_38331493
die tour hebben we nu al 7 jaar meegemaakt, een keertje afwisselen mag ook eh ;-)
pi_38331633
echte overmacht is alleen leuk als jouw favoriet het doet
wat mij betreft mag het net zo graag basso, ullrich, valverde, mancebo, vinokoerov, popvych als hincapie zijn, dus ik hoop op grote strijd
hoewel popovych wel mooi zou zijn
Mart Smeets: "Popovych gaat alvast...en Basso moet passen, Ullrich kijkt achterom...Vino kraakt ook..."
pi_39337026
Ik hoop zo dat hij Ullrich zoekrijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')