Vergeet Mancebo niet. Maar Valverde is voor mij ook een voorname kandidaat voor de derde plek.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is nog steeds bijna 4000Km die Basso toch ook eerst met goed gevolg moet afleggen. Maar als je kijkt naar de concurrentie is er eigenlijk verdomd weinig dat indruk kan maken.
Valverde heb ik dan nog het hoogste zitten, ook al denk ik dat hij door CSC vakkundig gesloopt gaat worden met tempobeulerij.
Behalve dan de Zubeldia/Kloden van 2006.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Je noemt nu alle mensen die gaan strijden om de tweede en derde plek. De eerste plek is voor Ivan, en heel misschien UIllrich. Maar niemand anders.
En ook: deze giro zei iedereeen dat er teveel te steile bergen waren, dat de berggeitjes als Simoni en Cunego hem continu zouden aanvallen. Maar wat bleek...quote:Op zondag 28 mei 2006 22:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is nog steeds bijna 4000Km die Basso toch ook eerst met goed gevolg moet afleggen. Maar als je kijkt naar de concurrentie is er eigenlijk verdomd weinig dat indruk kan maken.
Valverde heb ik dan nog het hoogste zitten, ook al denk ik dat hij door CSC vakkundig gesloopt gaat worden met tempobeulerij.
Het probleem voor Valverde is natuurlijk zijn tijdrit. Van de drie aankomsten bergop heeft er 1 een percentage van 5.5%, de ander 6%. Daar zal hij niet/nauwelijks tijdwinst kunnen boeken op aanklampers als Landis. Dat is zelfs voor tour begrippen extreem laag. En de eerste tijdrit is meer dan 50 KM bijna volkomen vlak, daar gaat hij minuten verliezen.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vergeet Mancebo niet. Maar Valverde is voor mij ook een voorname kandidaat voor de derde plek.
55 seconden goedmaken in een tijdritje van 24,5 kilometer.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:51 schreef Ericr het volgende:
Wat dat betreft respect voor een man als Lemond
Dat is de tweede tijdrit, dit is de eerste http://www.letour.fr/2006/TDF/presentation/fr/profil_07.htmlquote:Op zondag 28 mei 2006 22:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zo vlak is die tijdrit niet hoor. http://www.letour.fr/2006/TDF/presentation/fr/profil_19.html
Inderdaad. Geweldige atleet, maar won de Tours in de tijdritten. Armstrong liet tenminste ook in de bergen wel eens wat zien, écht wat zien.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:51 schreef Ericr het volgende:
Allemaal proponenten van een ploeg die tempobeulend het vluchten zo goed als onmogelijk maakten in berg etappes. In de jaren van Indurain was wieltjeszuigen een vak geworden, vond die Tours pas echt saai.
ja, hehe. Zag het al.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat is de tweede tijdrit, dit is de eerste http://www.letour.fr/2006/TDF/presentation/fr/profil_07.html
Het grootste hoogteverschil dat wordt overwonnen is 25 meter.
sterker zou ik het zeker niet noemen maar idd zelfde werkwijze als al die ploegen.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:51 schreef Ericr het volgende:
Wat dat betreft respect voor een man als Lemond, buiten Pantani om 1 van de weinigen die zonder goede ploeg de Tour toch naar zijn hand kon zetten.
Banesto - Indurain
DSC - Armstrong
T-Mobile (Telekom toen nog) - Ullrich, Riis
Allemaal proponenten van een ploeg die tempobeulend het vluchten zo goed als onmogelijk maakten in berg etappes. In de jaren van Indurain was wieltjeszuigen een vak geworden, vond die Tours pas echt saai.
Basso heeft met CSC een zelfde collectief als genoemde ploegen, misschien nog wel sterker als je kijkt naar de ranking.
Ik zal jullie even uit de brand helpen...quote:Op zondag 28 mei 2006 22:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat was die etappe en welk jaar dat Lance deed alsof ie niet goed was?
Volgens mij was dat de eerste bergetappe, en was Heras die dag erg slecht.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:35 schreef JohnDDD het volgende:
Flyckje, ik zit hier te kijken
http://www.youtube.com/watch?v=ZNuWZar8kJk
en het lijkt idd Rubiera
toch kan ik me herinneren dat Heras meezat en ook tempo ging maken
was het niet zo dat Heras eerst tempo ging maken en dat Rubiera terugzakte uit de kopgroep?
ik lees hier nu terug dat rubiera blijkbaar idd tempo ging maken
ik kan me herinneren dat ik toch ergens beelden heb gezien hiervan maar ik weet niet meer waar
in elk geval; heras zat denk ik ook nog in de groep eerst, die zal dan wel eerst gelas zijn
kunne wij eraan doen dat basso lance imiteerd op alle mogelijke manieren ;-)quote:Op maandag 29 mei 2006 10:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij was dat de eerste bergetappe, en was Heras die dag erg slecht.
dit is trouwens het Basso-topic![]()
concurrentie nu?quote:Op maandag 29 mei 2006 11:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik had overigens binnen 14 (!) minuten een reactie van de NOS:
"Dank u voor uw e-mail. Hierbij laat ik u weten dat de site niet meer online staat. Het spijt me.
Met vriendelijke groet,"
Basso is wel stukken beter dan de rest, kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand hem gaat kloppen. Ullrich heeft gezegd dat de Tour andere koek is maar Basso had vele minuten op de concurrentie nu
Ik ben bang dat Ullrich weer door het ijs gaat zakken. Geen trainingsmentaliteit heeft die gast. Maja ik hoop dat t spannend wordt. Alhoewel ik een tour vol echte overmacht ook wel spectaculair vind ...quote:Op maandag 29 mei 2006 12:49 schreef flyckje het volgende:
[..]
concurrentie nu?
een paar zieke, een paar falende. en dichtste concurrent guttierez? sorry daar stel ik mij dan toch vrage bij over het niveau van die ronde dit jaar.
als je kijkt in de tour was het grootste verschil de laatste 7 jaar minder dan 8minuten. en we spreken dan over iemand die basso op 5-6minuten reed. zodus groot niveauverschil zoals ullrich aangaf. Dat basso de tour niet kan winnen is bullshit. hij is mede grootste favoriet. Maar dat wil niet zeggen dat hij het gaat doen.
vorig jaar had hij 1min40 tov ullrich. (als je weet dat ullrich 2 zware valpartijen had) dan is dit alles behalve gigantisch zoals in de giro. Het jaar ervoor had hij 2:10 op ullrich die door het ijs zakte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |