Oh, ik dacht even dat het beide dieren waren. Bovendien is het niet jouw kat, dus hoe kun je je eraan hechten ?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:17 schreef TheSorrow het volgende:
Grootte uiteraard.. Oh, en het ene is een huisdier,waar mensen aan gehecht raken
Onzinnige vergelijkingen. Of iemand nu een koe of een kat op zo'n manier voor zijn plezier opensnijdt en op beeld vastlegt, het is toch echt wat anders dan de professionele slacht. Het dier zal het in sommige gevallen wellicht niet zo ervaren, maar moreel gezien is er toch een behoorlijk verschil.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ook bij die speklap die op hun bord ligt ? Of groeien die aan bomen ? Misplaatste en selectieve emoties, meer niet.
In sommige gevallen wellicht ? Ok..... En moreel gezien is er idd een verschil omdat dat makkelijker voor ons is. Zo'n biefstuk smaakt een stuk minder met een aroma van schuldgevoel en een sausje van medeplichtigheid natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het dier zal het in sommige gevallen wellicht niet zo ervaren, maar moreel gezien is er toch een behoorlijk verschil.
Over onzinnige vergelijkingen gesproken...quote:Of wil je de gemiddelde pedofiele kindermoordenaar ook gelijkstellen aan een soldaat die in een oorlog een vijand neerschiet?
ach ja, joh de een maakt zich retedruk om een katje dat de keel afgesneden wordt, de ander om users c.q. exjes die (net doen alsof ze) een usertagje lospeuteren bij een Admin, it takes all sortsquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:00 schreef gelly het volgende:
Ik weet niet wie er zieker zijn trouwens, malloten die katten mollen of dierenliefhebbers die compleet uit hun plaat gaan bij het zien ervan. Beide een enkeltje van Mesdag a.u.b.
Daar heb jij helemaal gelijk aan. Ik heb het filmpje niet gezien. Als ik zoiets ga kijken dan heb ik daar slapeloze nachten van.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:20 schreef ludendorff het volgende:
er is hier iemand aan het posten die midden in de nacht in de wintertuin de poes gaat roepen omdat hij zich zorgen maakte vanwege de kou buiten![]()
leuke discussie, idd, mensen die hun emoties niet goed onder controle hebben en toch dwangmatig op alle waarschuwningslinkjes klikt om dat gevoel van kwaadheid weer terug te krijgen sporen ook niet
lees mijn post eens. en ga dan reageren ok?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil tussen een rund en een pluizig kittentje ?
Als je dit op zo'n manier gaat wegrelativen kun je door blijven gaan Gelly. Dan is deze hele discussie nutteloos.... als jij niet over genoeg inlevingsvermogen beschikt (of net doet alsof om de discussie maar te willen winnen) is een discussie hierover nutteloos.quote:In sommige gevallen wellicht ? Ok..... En moreel gezien is er idd een verschil omdat dat makkelijker voor ons is. Zo'n biefstuk smaakt een stuk minder met een aroma van schuldgevoel en een sausje van medeplichtigheid natuurlijk.
Ja, je bevestigt alleen m'n punt maar.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
lees mijn post eens. en ga dan reageren ok?
Maatschappelijk zit daar een verschil tussen idd, maar feitelijk is het precies hetzelfde natuurlijk. Net zoals mensen die kwaad worden omdat er in Cambodja hondevlees wordt gegeten. Ja, en in India zijn runderen heilig.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Er is wel degelijk verschil tussen het doden van vee voor consumtie of het nutteloos doden van huisdieren, en dat snap jij ook donders goed.
joh er zit hem weer eens een scheet dwars, wordt ie recalcitrant van... lekker laten lullen en niet te veel voeren en zoquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Als je dit op zo'n manier gaat wegrelativen kun je door blijven gaan Gelly. Dan is deze hele discussie nutteloos.... als jij niet over genoeg inlevingsvermogen beschikt (of net doet alsof om de discussie maar te willen winnen) is een discussie hierover nutteloos.
Er is wel degelijk verschil tussen het doden van vee voor consumtie of het nutteloos doden van huisdieren, en dat snap jij ook donders goed.
In sommige gevallen ja, omdat het doorgaans de bedoeling is een dier zo snel en humaan mogelijk af te maken. Ik maak er 'in sommige gevallen' van, omdat dit vaak genoeg onder het mom van efficiency niet zo best lukt.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:23 schreef gelly het volgende:
[..]
In sommige gevallen wellicht ? Ok..... En moreel gezien is er idd een verschil omdat dat makkelijker voor ons is. Zo'n biefstuk smaakt een stuk minder met een aroma van schuldgevoel en een sausje van medeplichtigheid natuurlijk.
Waarom is er wel ruimte voor nuance en gradaties van 'ergheid' wanneer het op mensen aankomt, en niet wanneer het op dieren aankomt? Dood is toch dood? Je mag die pedofiele kindermoordenaar ook wel vervangen door iemand die graag kindjes eet, als het daarom gaat.quote:Over onzinnige vergelijkingen gesproken...
quote:
snap jequote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dude ik heb in een slachterij gewerkt en heb absoluut geen probleem met het doden van dieren als het gaat om voedsel, wel vind ik dat het dier dan een waardige dood verdiend. iets dat helaas te weinig gebeurd.
maar wat die gast doet staat niet in verhouding, en is niet normaal!
Heb je gelijk in, maar zo kun je alles doodrelativeren... waarom is het doden van een mongooltje erger dan het doden van een hond? De staat van bewustzijn van die twee zal niet zo verschrikkelijk veel schelen...waarom zou het doden van een mens uberhaupt slecht zijn? Is ook feitelijk hetzelfde.... zijn beiden 2 levende wezens, alleen aan een mens hecht je je wat meer mischien.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Maatschappelijk zit daar een verschil tussen idd, maar feitelijk is het precies hetzelfde natuurlijk. Net zoals mensen die kwaad worden omdat er in Cambodja hondevlees wordt gegeten. Ja, en in India zijn runderen heilig.
Hoewel ik zelf vegetarier ben, vind ik het toch acceptabel. Vlees eten is iets wat blijkbaar in de mens zit. Ik vind wel dat we beesten een acceptabel leven en dito dood moeten kunnen bieden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:51 schreef kLowJow het volgende:
Of het moreel acceptabel is om bijvoorbeeld koeien te slachten, vind ik een heel andere discussie.
Als ik alles zou doodrelativeren ja, maar dat doe ik niet. Ik kan er slecht tegen als mensen zeiken over een doodgeknuppelde zeehond of anti-bont zijn, maar wel elke avond een varkenslapje eten en leren schoenen dragen. Dat is ook vooral bepaald door de maatschappelijk opinie, niet op rationele gedachten. Alles wat pluizig en lief lijkt mag leven en zetten we op een voetstuk, andere dieren mogen dood. Daar komt het op neer. En ik moet al helemaal kotsen van mensen die dieren boven een mensenleven stellen, of dierenmishandelaars willen afmaken vanwege een dooie kat. Natuurlijk, oppakken zo'n sicko en opsluiten, maar dan ook graag de hersenloze dierenliefhebbers met een steekje los.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:32 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar zo kun je alles doodrelativeren... waarom is het doden van een mongooltje erger dan het doden van een hond? De staat van bewustzijn van die twee zal niet zo verschrikkelijk veel schelen...waarom zou het doden van een mens uberhaupt slecht zijn? Is ook feitelijk hetzelfde.... zijn beiden 2 levende wezens, alleen aan een mens hecht je je wat meer mischien.
Wat hebben die laatsten dan precies verkeerd gedaan?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:43 schreef gelly het volgende:
[..] Natuurlijk, oppakken zo'n sicko en opsluiten, maar dan ook graag de hersenloze dierenliefhebbers met een steekje los.
Hoe weet jij nou van mij dat ik 's avonds vlees op mijn bord heb en leren schoenen draag? Ik heb commentaar op het hele gebeuren maar dat mag niet want dan ben ik hypocriet? Zoals ik al eerder zei ik ben vegetariėr en draag geen leren spullen! En ik kots van mensen zoals jij!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Als ik alles zou doodrelativeren ja, maar dat doe ik niet. Ik kan er slecht tegen als mensen zeiken over een doodgeknuppelde zeehond of anti-bont zijn, maar wel elke avond een varkenslapje eten en leren schoenen dragen. Dat is ook vooral bepaald door de maatschappelijk opinie, niet op rationele gedachten. Alles wat pluizig en lief lijkt mag leven en zetten we op een voetstuk, andere dieren mogen dood. Daar komt het op neer. En ik moet al helemaal kotsen van mensen die dieren boven een mensenleven stellen, of dierenmishandelaars willen afmaken vanwege een dooie kat. Natuurlijk, oppakken zo'n sicko en opsluiten, maar dan ook graag de hersenloze dierenliefhebbers met een steekje los.
Ik ben 't helemaal met je eens. Maar er zijn hier in deze topic wat figuren die vinden dat als je een dierenliefhebber bent je ook gelijk maar vegetariėr moet worden. Dat ben ik niet, maar laat ik niet zien dat iemand een dier wat aandoet, want dan ga ik verschrikkelijk uit m'n dak, en overzie later de consequenties wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:32 schreef kv26 het volgende:
Ik vind het echt niet normaal wat die kerel heeft gedaan. Echt waar. Met zulke mensen mag je hetzelfde doen als wat diegene een dier heeft aangedaan. Ik ben een dierenvriend. Ik hou van dieren misschien nog wel meer dan van mensen (ja mensen kom maar op met het commentaar). Maar van dieren krijg je veel meer dan van de meeste mensen! En mensen die dit dieren kunnen aandoen die kunnen later ook kinderen wat aandoen. Kijk maar naar die dierenbeul in Enschede. Heeft heel veel dieren wat aangedaan en heeft ook een mens vermoord en heeft anderen verwond. Dierenmishandelaars mogen ze van mij opsluiten en de sleutel weggooien!!!
Nee hoor, ik heb je telefoonnummer niet en je adres helaas ook niet. Jij bent net zo gestoord als de dader en je verdient dezelfde straf...hetzelfde als de dader met de kat heeft gedaan. Emotieloze lul!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:12 schreef TheSorrow het volgende:
Van Glenn (via *een website*l)
hier ben ik dan..
Eerst even iets duidelijk maken
ik ben NIET de dader, ook niet de cameraman, ik was niet aanwezig toen de kat gedood werd. Het enige wat ik gedaan heb is het filmpje op mijn webspace gezet, en vandaag weer verwijdert want blijkbaar is dat tegen de regels, straks bel ik trouwens naar telenet (beheerders van pandora) en vraag ik naar meer info, als ik nog een sanctie krijg is dat zo.
Maar ik ben het KOTSBEU dat IK beschuldigt word, enkel en alleen maar omdat mijn gegevens makkelijker te krijgen zijn op het web, geenstijl.nl heeft mijn verklaring hier en daar "aangepast", mensen proberen de pc te hacken, wel, ik ben dit kotsbeu, ik eis een rechtzetting van geenstijl.nl, anders ga ik vanavond naar de politie en dien klacht in tegen deze site en tegen de personen die mijn pc en mijn verschillende accounts op het web.
nogmaals, IK BEN NIET DE DADER NOCH DE CAMERAMAN, ik heb enkel en alleen het filmpje op de webspace geplaatst, dat is alles.
Ik ken de details omdat chef me de avond voordien gebeld had en hij had me verteld dat hij z'n katje ging moeten laten sterven. Ja, ik heb chef aangeboden om het katje bij mij te brengen zodat ik het een pijnloze dood zou kunnen bezorgen (en voor de azijnzeikers, met een luchtdrukgeweer ja) omdat ik de keel oversnijden zelf nogal macaber vond.
En neen, het was niet de bedoeling de kat zolang te laten lijden, de kat was trouwens verdoofd met ether, maar blijkbaar heeft die verdoving niet goed geholpen, maar eens je bezig bent kan je moeilijk stoppen omdat je het dier anders nog langer laat lijden.
Waarom heb ik het filmpje dan op e webspace gezet? Het filmpje was bestemd voor enkele mensen die er weet van hadden dat het katje ging gedood worden, maar, ik vond het filmpje wel iets speciaals hebben, de sfeer, het einde, daarom is het opgestuurd naar enkele sites die wel meer zo'n filmpjes hebben.
Nogmaals, ik ben niet de dader, noch de cameraman, ik heb enkel en alleen het filmpje op mijn webspace geplaatst. En het was niet de bedoeling om de kat zolang te laten lijden, het was een spijtig ongeval.
EDIT:
Ik hoor net dat er voortdurend naar mijn peter wordt gebeld, dreigtelefoons, dit laat ik uiteraard niet gebeuren, ik ga vanavond naar de politie en dien klacht in, zo simpel is dat.
Als jullie dan toch dreigtelefoontjes willen plegen;
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |