die omschrijving klopt behoorlijk ja
en ze is idd altijd in voor een lolletje.. maar wup is gewoon een oude kater.. die wil ook weleens gewoon ongegeneerd slapen
![]()
het is een heerlijk beest hoor.. huis zou absoluut leeg zijn zonder haar
en idd.. ze klautert dat het een lieve lust is
liefst op plekken waar je ongeveer een trap nodig hebt als je haar er weer af wil krijgen
![]()
(dat probeer ik niet overigens.. zelf erop is zelf eraf wat mij betreft)
en ze heeft absoluut karakter
laat me eerst half dood geschrokken.. en toen dat eenmaal voorbij was het eerste kwartier niet meer bijgekomen van het lachen
![]()
er loopt hier een kater van ik gok een kleine 10 kg
(beest is echt huge.. en ik denk dat ie het dubbele van wup mkkelijk haalt
niet dik.. maar gewoon hoog op de poten, lang lijf.. en heel breed gebouwd en zo'n onwijze hangbuik)
maar die komt hier altijd op de veranda zieken, in het mandje van abby dat buiten staat slapen en liefst komt ie ook nog even voer bietsen ontdekte ik gister
beest is overigens voor mij behoorlijk bang.. iets met glazen water maar buufje durft hem niet eens de veranda af te gooien..w ant bij haar doet ie hetzelfde
noramal komt ie dan voor de deur zitten.. dan gat wup flink uit zn dak voor het raam (katers he) en hij vanaf buiten doet goed hard mee
zo ook een paar weken terug savonds.. hoop ophef hier in de achtertuin
dus ik loop naar de deur.. "schop" poes weg en ga weer zitten
half uurtje later gaat abby volledig uit dr dak.. en schreeuwen dat dat beest kan
zo erg dat ik zoiets had van volgens mij is dit volledig doorgeslagen zo driftig kwam ze over
durfde er serieus niet aan te komen.. en ook wup bleef tactvol op afstand
dus ik toch maar eens uit het raam kijken wat er nou aan de hand was
blijkt die kater dus vor de deur te zitten
en abby door het kiertje van de deur.. keihard slaan (en abessijnen springen en stuiteren noga.. dus ze is best sterk voor zo'n klein katje)
en die kater heelmaal ineengedoken.. ook niet eens terugslaan of zich bewegen
volgens mij was die kater net zo hard geschrokken dan ik
op zich wel een probleem.. kon die kat niet wegsturen zonder de deur open te doen
en de deur open doen leek me op dat moment nogal een slecht plan
nouja.. uiteindelijkw as de kater toch weg
en wup kwam heel voorzichtig op zn buik aanschuiven om te kijken wat er aan de hand was.. nahja.. die kreeg ds ook nog een keer de volle lading waarna ze onder de tafel stoof.. en er niet meer onder vandaan wilde komen
(ze kruipt onder de tafel als ze weet dat ze iets doet wat niet mag egmaar.. want zowel wup als ik.. voelen zich zelden geroepen om onder de tafel te kruipen voor zo'n spring in het veld.. daar zijn we gewoon te traag voor)
uiteindelijk na kwartier kon ik beide poezen met behulp van een hand kattesnoepjes weer enigzins rustig onder de tafel en uit de slaapkamer toveren
nahja.. dan slaat de lachkick in dus
zo'n minipoesje.. tegen zo'n owijze kater..
![]()
maar ik heb nog nooit een kat zo driftig gezien
(en wup vecht best veel buiten.. maar die is gewoon veel beheerster)
jobensaskia.nlOi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!