quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:43 schreef Kroekiepoes het volgende:Garbage, Waar heb je dat oudje vandaan?? Heb je die uit het asiel gehaald of zo?? Ik heb nog nooit een oud beessie zo mooi gezien nog op die leeftijd!!
En die kleintjes!!! Is het een nestje van 2? Hoe heten ze? en zijn het mannetjes en/of vrouwtjes?
Het leuke is namelijk dat ik vorig jaar een nestje van 2 in huis gehaald heb en die zijn ook rood en zwart wit!! Bijna precies het zelfde! Die rooie van mij heeft ook van die "plat" voeten...de zwart witte van mij heet Snoetje en is een vrouwtje en die rooie heet Rooie (hoe origineel!!
![]()
) en is een mannetje
![]()
Wat een schatjes he
De oude knul, Pepijn, vond ik via dierenasiels.com
![]()
'k Had al langer het idee om als een soortement "Huize Avondrood" voor katten te fungeren, maar had er nog niet echt werk van gemaakt. Onlangs toch de kriebels gekregen en op zoek gegaan naar een bejaarde kat die a) in een flat kon toeven en die b) met andere katten overweg zou kunnen. Na erg lang zoeken vond ik dus Pepijn, bij Streek-dierentehuis Leiden Stevenshage. Na wat overleg met de mensen van het tehuis (tof volk btw
![]()
) heb ik besloten 'm op te halen. Hij was daar trouwens niet gedumpt. Zijn baasje was in een verpleeghuis terecht gekomen
![]()
Voor een kat die 17,5 jaar zijn eigen omgeving en eigen mens gewend is geweest, is hij geweldig sociaal flexibel en went hij erg snel aan zijn nieuwe omgeving. Mijn meiden zijn er vooralsnog niet onverdeeld gelukkig mee, maar daar zit na 1 week al erg veel verbetering in, dus dat komt wel goed
![]()
En ja: hij ziet er nog strak uit
![]()
Hij loopt en voelt wel aan als een kat van 17+, maar verder? Als je 'm met z'n favo speeltje bezig ziet, waan je 'm 10 jaar jonger
![]()
Die kleintjes zijn niet van mij maar van een vriendin van me. Ik weet dat ze uit een nest van 4 komen en dat het katertje Oliver heet, de naam van het poesje is me even ontgaan
![]()
En ja: het zijn schatjes
![]()
En over Rooie gesproken... Morgen ga ik naar mijn moeder en haar 6 katten om foto's te maken, o.a. van... Rooie!
![]()
Die is inmiddels 15 en heeft steeds meer last van z'n nieren, wat het vooruitzicht er niet beter op maakt
![]()
'k Zal nog even snel kijken of ik hier nog een foto van 'm heb, en anders volgt er morgenavond wel meer...