abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29058253
positief , maar niet met oogkleppen op, dus waar negativiteit 'past' ben ik dat ook gewoon, ik ga mezelf iig niet voor de gek houden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 10:56:09 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29058273
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 10:53 schreef Stranger het volgende:
Het grootste nadeel van mijn negatieve denken vind ik trouwens:
Soms begin ik al niet eens aan dingen omdat ik denk 'dat lukt me toch niet', 'ik kan het niet', of 'alle andere mensen kunnen het beter', hierdoor ontwikkel ik me gewoon veel minder dan andere mensen, en leer ik er eigenlijk nooit nieuwe dingen bij. Verder word je dan nooit ergens goed in omdat je ook gewend bent snel op te geven. Ik hoop echt dat dat boek helpt een oplossing te vinden voor mij, want het is vast nog niet te laat om te veranderen.
Ik denk dat je wel een oplossing vind. Er is een reden waarom je opgeeft, en er zijn redenen te bedenken waarom je zou kunnen doorgaan.

Overigens is bij mij lange tijd het tegenovergestelde het probleem geweest.. Ik vond dat ik alles maar moest kunnen..
pi_29058291
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 10:50 schreef Perico het volgende:
Ik denk over het algemeen negatief, of anders gezegd: realistisch
Voordeel is, dat dingen dan kunnen meevallen, en ik daar zeker plezier aan beleef.
Ander voordeel is, dat ik niks onderschat, a la: dat doe ik wel even.
Positief denken hoeft, zoals ook al eerder uitgelegd, niks te maken te hebben met wel of niet realistisch zijn. Positief denken heeft meer te maken met hoe je omgaat met dingen die gebeuren en niet zozeer met je verwachtingen over wat er gaat gebeuren.
pi_29058309
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 10:53 schreef Stranger het volgende:
Het grootste nadeel van mijn negatieve denken vind ik trouwens:
Soms begin ik al niet eens aan dingen omdat ik denk 'dat lukt me toch niet', 'ik kan het niet', of 'alle andere mensen kunnen het beter', hierdoor ontwikkel ik me gewoon veel minder dan andere mensen, en leer ik er eigenlijk nooit nieuwe dingen bij. Verder word je dan nooit ergens goed in omdat je ook gewend bent snel op te geven. Ik hoop echt dat dat boek helpt een oplossing te vinden voor mij, want het is vast nog niet te laat om te veranderen.
Dit zijn onder andere de dingen waar dat boek op focust. Het geeft je strategieën om zulke negatieve gedachtenspiralen om te buigen naar positieve.
pi_29058468
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 10:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mij werd pas verteld dat ik het glas noch half-leeg, noch half-vol zie, maar lek. Trek je conclusies .
Hehe, de cursus is zeker aangepast dan. Hebben ze aan jou ook gevraagd waar je trots op was. Trots, hadden we het niet over werk dan
pi_29058526
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 10:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Positief denken hoeft, zoals ook al eerder uitgelegd, niks te maken te hebben met wel of niet realistisch zijn. Positief denken heeft meer te maken met hoe je omgaat met dingen die gebeuren en niet zozeer met je verwachtingen over wat er gaat gebeuren.
Depressieve mensen zijn realistisch is een redelijk bekende uitspraak.
Als je alle ellende in de wereld overziet is er ook maar weinig reden tot positiviteit vind ik. Kunst is waarschijnlijk om je daar gedeeltelijk voor af te sluiten.
pi_29058578
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:11 schreef sol1tair het volgende:
Vrolijke mensen kunnen net zo realistisch zijn.

Wat heeft het voor zin om in de put te gaan zitten wegens de ellende in de wereld? Die kun je niet oplossen. Je kunt wel proberen om een heel klein steentje bij te dragen en jouw wereld een beetje beter achter te laten dan je haar vond...
quote:
Als je alle ellende in de wereld overziet is er ook maar weinig reden tot positiviteit vind ik. Kunst is waarschijnlijk om je daar gedeeltelijk voor af te sluiten.
Ik sluit me er niet voor af. Ik laat mijn geluk er alleen niet door verpesten omdat niemand daar iets aan heeft.
pi_29058695
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:07 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Hehe, de cursus is zeker aangepast dan. Hebben ze aan jou ook gevraagd waar je trots op was. Trots, hadden we het niet over werk dan
Dat was geen cursus, dat was een vriend van me die probeerde me duidelijk te maken dat ik af en toe een ietsie pietsie te cynisch ben voor zijn gemoedsrust .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:23:08 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29058731
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:11 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Het heeft denk ik niet zo zeer met afsluiting te maken, maar eerder met het zien van positieve kanten..
pi_29058848
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:17 schreef r4uz het volgende:
Al dat positieve denken en negatieve denken vind ik maar een beetje onzin.
Ik denk eerder realistisch of naïef.
Naïef kun je als positief beschouwen, en realistisch als negatief, hoe raar dat ook klinkt.
Ben het hier helemaal mee eens

Ik zie mezelf dus ook als een realistisch denker.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:33:50 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29058927
Naief is trouwens niet zo zeer als positief te beschouwen. Naiviteit levert vaak problemen op, en dat maakt de algehele ervaring nou niet bepaald positiever.
pi_29059037
Positief heeft niks met naïef te maken en negatief niks met realistisch. Ze kunnen wel samen gaan, maar het hoeft absoluut niet. Stel, je weet dat je over een week doodgaat. Als je negatief denkt, dan ga je die hele week depressief zitten wezen en manieren zitten bedenken om je lot te ontlopen. Als je positief denkt, aanvaard je je lot en probeer je van de resterende tijd de beste tijd van je leven te maken. Is dat onrealistisch?

Het is beter om zonder verwachtingen te leven. Je leeft in het nu, niet in de toekomst en zeker niet in het verleden. Je hebt alleen dit moment en je kunt kiezen om je in dit moment positief of negatief op te stellen ten opzichte van wat er met je gebeurt. Als je je positief opstelt (ook al is hetgeen er gebeurt iets vreselijks) dan kun je beter met je realiteit omgaan.
pi_29059064
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:33 schreef Alicey het volgende:
Naief is trouwens niet zo zeer als positief te beschouwen. Naiviteit levert vaak problemen op, en dat maakt de algehele ervaring nou niet bepaald positiever.
Als je terugkijkt niet, maar mensen die zo positief zijn ingesteld dat ze eventuele negatieve aspecten liever negeren (en dan zit je al bijna aan stereotypen à la Dharma van de desbetreffende tv-serie) kunnen makkelijk verward worden met naïviteit. Dan heb je het uiteraard wel over de extremen.
pi_29059117
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:40 schreef Litpho het volgende:
Als je terugkijkt niet, maar mensen die zo positief zijn ingesteld dat ze eventuele negatieve aspecten liever negeren
Dat is inderdaad nogal dom. Maar dat is dus geen kenmerk van positief in het leven staan. Overigens neigen negatieve denkers er vaak naar om de positieve dingen in hun leven volledig te negeren of er een negatieve draai aan te geven. Het extreem kan beide kanten opgaan.
pi_29059151
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het extreem kan beide kanten opgaan.
Dat gaf ik ook al aan. De bedoeling was alleen om de vermeende naïviteit een plaatsje te geven in het positief-negatief spectrum .
pi_29059172
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je terugkijkt niet, maar mensen die zo positief zijn ingesteld dat ze eventuele negatieve aspecten liever negeren (en dan zit je al bijna aan stereotypen à la Dharma van de desbetreffende tv-serie) kunnen makkelijk verward worden met naïviteit. Dan heb je het uiteraard wel over de extremen.
Ik snap niet waarom hier positief in het leven staan gelijk wordt gesteld aan blinde naiviteit
Het gaat erom hoe je met tegenslagen omgaat, niet dat je ze niet ziet of wilt zien, heeft er niets mee te maken.
pi_29059247
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom hier positief in het leven staan gelijk wordt gesteld aan blinde naiviteit
Ik stel het niet gelijk, ik plaats het aan de extreme kant. Negativiteit wordt in dit topic met regelmaat gekoppeld aan depressies en ook dat is niet echt een perfecte 1 op 1 verhouding tenslotte.
pi_29059260
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:46 schreef milagro het volgende:
Het gaat erom hoe je met tegenslagen omgaat, niet dat je ze niet ziet of wilt zien, heeft er niets mee te maken.
Inderdaad.

Negatief denken is trouwens in mijn ogen nog een stuk dommer dan onverbeterlijk optimisme. Lekker snugger om je eigen geluk te vergallen met gedachten die nergens goed voor zijn. Al gaan een miljard mensen vanaf nu enorm in de put zitten wegens de toestand in de wereld, dat lost helemaal niets op. Ze worden er zelf alleen ongelukkig van en ook nog minder gezond.
pi_29059299
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:49 schreef Litpho het volgende:
Ik stel het niet gelijk, ik plaats het aan de extreme kant. Negativiteit wordt in dit topic met regelmaat gekoppeld aan depressies en ook dat is niet echt een perfecte 1 op 1 verhouding tenslotte.
Ik leed vroeger regelmatig aan depressies. Nu niet meer. Ik kan niet anders bedenken dan dat dat met mijn veranderde houding te maken heeft.

Maar depressies kunnen ook een puur lichamelijke oorzaak hebben en ook mensen die positief in het leven staan zijn wel eens depressief.
pi_29059319
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Inderdaad.

Negatief denken is trouwens in mijn ogen nog een stuk dommer dan onverbeterlijk optimisme. Lekker snugger om je eigen geluk te vergallen met gedachten die nergens goed voor zijn. Al gaan een miljard mensen vanaf nu enorm in de put zitten wegens de toestand in de wereld, dat lost helemaal niets op. Ze worden er zelf alleen ongelukkig van en ook nog minder gezond.
Exactemundo.
Ik heb zelf dan ook weinig geduld met de "lukt me toch niet, ik heb altijd pech, waarom ik, het zal wel weer niets worden" figuren.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:54:25 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29059325
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is misschien een mogelijke drijfveer. Naiviteit levert positieve gedachten op, en een depressie levert negatieve gedachten op. Niet alle positieve gedachten komen echter voort uit naiviteit, en niet alle negatieve gedachten komen voort uit depressie.
pi_29061148
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 10:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Dan kun je leren dat het glas half vol is.
Of het glas halfvol of halfleeg is, hangt maar net van de toestand af waarin het voorheen verkeerde...

-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_29061190
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is misschien een mogelijke drijfveer. Naiviteit levert positieve gedachten op, en een depressie levert negatieve gedachten op. Niet alle positieve gedachten komen echter voort uit naiviteit, en niet alle negatieve gedachten komen voort uit depressie.
Tis eerder zo dat negatieve gedachten leiden tot depressie, en naiviteit kan uiteindelijk ook tot negatieve gedachten leiden als je ergens weer met op ogen in gelopen bent.
pi_29061248
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Vrolijke mensen kunnen net zo realistisch zijn.
Vraag ik me af. Als je echt realistisch bent over de wereld, dan blijft er weinig positiefs over. Als de ellende maar dichtbij genoeg is wordt het denk ik ook steeds moeilijker om positief tegen zaken aan te kijken.
Maar ik ben benieuwd naar het boek, begin volgende week zal ie wel binnen komen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:31:25 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29061449
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:24 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Vraag ik me af. Als je echt realistisch bent over de wereld, dan blijft er weinig positiefs over. Als de ellende maar dichtbij genoeg is wordt het denk ik ook steeds moeilijker om positief tegen zaken aan te kijken.
Maar ik ben benieuwd naar het boek, begin volgende week zal ie wel binnen komen.
Ook tijdens ellende is het mogelijk om positief tegen zaken aan te blijven kijken. Wat mijzelf is opgevallen is dat vooral onzekerheid (Zowel over mezelf als over de toekomst) het moeilijk maakt om positief tegen zaken aan te kijken. Een oplossing hier is dus zorgen dat je zelf zoveel mogelijk weet, zodat er steeds minder onzekere factoren zijn.
pi_29061915
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook tijdens ellende is het mogelijk om positief tegen zaken aan te blijven kijken. Wat mijzelf is opgevallen is dat vooral onzekerheid (Zowel over mezelf als over de toekomst) het moeilijk maakt om positief tegen zaken aan te kijken. Een oplossing hier is dus zorgen dat je zelf zoveel mogelijk weet, zodat er steeds minder onzekere factoren zijn.
I.d.d. onzekerheid bevalt mij ook nooit zo goed. Dus ik probeer me inderdaad ook altijd zo goed mogelijk voor te bereiden en zo de onzekerheid te beperken. Alleen realistisch gezien heb je zelf maar weinig invloed op gebeurtenissen, maar daar probeer ik niet teveel aan te denken.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:54:53 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29061991
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:50 schreef sol1tair het volgende:

[..]

I.d.d. onzekerheid bevalt mij ook nooit zo goed. Dus ik probeer me inderdaad ook altijd zo goed mogelijk voor te bereiden en zo de onzekerheid te beperken. Alleen realistisch gezien heb je zelf maar weinig invloed op gebeurtenissen, maar daar probeer ik niet teveel aan te denken.
Je hebt zelf niet altijd invloed, maar als je weet wat voor gebeurtenissen er mogelijk zijn, en welke niet of onwaarschijnlijk zijn, scheelt dat al.
pi_29062397
Het feit dat je geen invloed hebt, kan ook een geruststelling zijn. Het heeft dan namelijk helemaal geen zin om je er druk over te maken. Dat helpt immers niet. Je moet je alleen druk maken over dingen waar je wél iets aan kunt veranderen.
pi_29066708
Ik ben ALTIJD positief.

Voordelen:
- je geeft dingen een kans
- je ziet niet alleen maar de negatieve dingen
- je kan zoeken naar oplossingen
- je leven wordt een stuk makkelijker
etc ga zo nog maar door..

Zoeken naar mogelijkheden is het beste.. Praten over onmogelijkheden is voor watjes.. Iedereen kan dat verzinnen. Wil je stoppen met jezelf ontwikkelen? Zoek dan niet naar mogelijkheden
pi_29068667
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 09:44 schreef Hik het volgende:
Ik geloof er niets van dat dingen meevallen als je overal negatief tegenaan kijkt. Mijn ervaring met mensen die zo denken is eerder dat ze, over een avond die op zichzelf gewoon leuk (maar misschien minder dan verwacht) was, uiteindelijk toch nog van alles aan te merken hebben... Zonde!
Maar dan is het wel vaak beter dan verwacht, dus op zichzelf wel 'n meevaller.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..
pi_29069150
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:53 schreef draaijer het volgende:
Ik ben ALTIJD positief.

Voordelen:
- je geeft dingen een kans
- je ziet niet alleen maar de negatieve dingen
- je kan zoeken naar oplossingen
- je leven wordt een stuk makkelijker
etc ga zo nog maar door..

Zoeken naar mogelijkheden is het beste.. Praten over onmogelijkheden is voor watjes.. Iedereen kan dat verzinnen. Wil je stoppen met jezelf ontwikkelen? Zoek dan niet naar mogelijkheden
Positief stukje i.d.d.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:11:33 #82
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29081232
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 19:28 schreef vandenderen het volgende:
Maar dan is het wel vaak beter dan verwacht, dus op zichzelf wel 'n meevaller.
Als ze überhaupt gegaan zijn natuurlijk "want waarschijnlijk zou het toch niet leuk worden"...

Ik ga er vanuit dat ik overal en altijd wel wat zinnigs uit kan halen: relatie uit, weer wat geleerd; suffe uitgaansavond, dan misschien niet meer met die mensen of naar die tent (en meestal slaag ik er dan toch wel in gedurende die avond iemand tegen te komen met wie (of óm wie ) ik lachen kon)....

Ik ben absoluut een realistisch persoon, maar zie de wereld gewoon niet als een grote poel van ellende waar niets meer mee te beginnen is... Ik zie de problemen om me heen (om maar eens een uitgemolken cliché te gebruiken) als een uitdaging. En ik weiger me voetstoods neer te leggen bij het feit dat dingen "onoplosbaar" zijn. Eén ding tegelijk, stap-voor-stap kom je altijd een stukje verder dan je was (en zeker verder dan als je het bij voorbaat al niet had aangepakt).

Nieuwe stelling: Negativisten zijn geen realisten, ze zijn gewoon lui!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:20:44 #83
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_29081374
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 04:01 schreef Paeromius het volgende:
Een vrij simpele vraag opzich aan de mensen die hier komen,
denk jij over het algemeen positief of negatief?
En wat vind je zelf de voordelen en nadelen daarvan?
Negatief. Kan het nooit tegenvallen, alleen maar mee . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_29084091
Om te beginnen, kun je iets aan je gedachten doen die voortdurend door je hoofd malen. 90.000 per dag, heb ik me laten vertellen en bijna allemaal zijn ze negatief.Als je een half volle fles ziet staan, zul je die waarschijnlijk half leeg noemen. Een negatieve benadering. Je bestookt jezelf voortdurend met gedachten dat je iets toch niet kunt, of dat een ander beter is, dat je zou willen zijn zoals hij of zij en ga zo maar door. In computertermen is er de uitdrukking GIGO (garbage in, garbage out). Als je een computer voert met rommel, komt er ook alleen maar rommel uit. Als je jezelf alleen maar voert met negatieve gedachten, dan kan er ook niks positiefs uitkomen. Je kunt dat makkelijk omdraaien als je je bewust bent van wat je denkt. Dat positief denken moet wel, anders lukt het niet. Zoek de positieve dingen over jezelf. Dat gaat je tegenvallen. En toch zijn ze er! Zeker weten, je schenkt er alleen geen aandacht aan en daarom ontgaan ze je. Waar je goed in bent, dat is leuk meegenomen, maar dat zakt snel weg en dan komt er weer boven wat je wel zou willen, maar niet kunt, of niet goed genoeg kunt.

Je bent van plan om in het weekend es een lekker stuk te gaan fietsen. Het is al de hele week mooi weer geweest en als je gaat, is het bewolkt. Een "normale" gedachte is, dat je je zit op te winden op je fietsje, dat de zon niet schijnt. Dat heb jij nou altijd. De hele week is het mooi weer, maar toen moest jij werken en nu, nu dat je er eindelijk ook es van zou kunnen genieten, heb je dit. Daar in Groningen zitten ze wel lekker in de zon!

Maar je kunt ook iets anders denken: Het is bewolkt, dat is waar, maar ze hadden ook hier en daar een bui voorspeld en die heb jij nou net niet gehad. Wat een geluk dat het alleen maar bewolkt is gebleven en dat je niet zeiknat bent geregend. Daar in Limburg zeek het van de regen!

Onzin? Waarom je dat zou doen, jezelf voor de gek houden? Hoezo voor de gek houden? Er verandert niets aan het weer. Er verandert niets aan je fietstocht, noch aan het feit dat het weekend is, het in Groningen zonnig is en in Limburg regent. De gebeurtenissen zijn dus in beide opvattingen gelijk. Het verschil zit alleen maar in wat je denkt! Dat verandert WEL iets aan jouw gevoel! In het eerste geval voel je je ongelukkig en verpest je je fietstocht ook nog es. In het tweede geval geniet je van je fietstocht en heb je een lekkere dag gehad als je er later op terugkijkt. Je hoeft alleen maar te kiezen welke gedachten je denk om je of ongelukkig te voelen, of gelukkig en blij. Je hoeft het alleen maar te kiezen

Resume:
Vraag een mens tien negatieve punten van zichzelf op te noemen en het lukt meteen. Vraag hem dan tien positieve op te noemen. Als iemand tot drie komt, dan is dat al een hele prestatie. Waarom toch al die aandacht voor het negatieve?
pi_29084190
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:20 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Negatief. Kan het nooit tegenvallen, alleen maar mee . . .
liever een enkele onverwachtte tegenvaller, dan dagelijks in de rats zitten over wat er eventueel allemaal mis zou kunnen gaan indien als stel zul je zien dat...

met een positieve instelling kun je die tegenvaller makkelijk te lijf
  zondag 24 juli 2005 @ 14:21:11 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29084193
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:17 schreef draaijer het volgende:

Resume:
Vraag een mens tien negatieve punten van zichzelf op te noemen en het lukt meteen. Vraag hem dan tien positieve op te noemen. Als iemand tot drie komt, dan is dat al een hele prestatie. Waarom toch al die aandacht voor het negatieve?
Misschien de angst om iets positiefs op te noemen dat niet herkend wordt, en de hoop dat je iets negatiefs opnoemt waarvan wordt gezegd dat het meevalt.
pi_29084485
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:17 schreef draaijer het volgende:
Waarom toch al die aandacht voor het negatieve?
Helemaal mee eens, met je verhaal.
De kracht van positief denken wordt heel erg onderschat. Jammergenoeg.
pi_29084526
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien de angst om iets positiefs op te noemen dat niet herkend wordt, en de hoop dat je iets negatiefs opnoemt waarvan wordt gezegd dat het meevalt.
Het gaat erom wat je er zelf van vindt, niet wat een ander vindt.
  zondag 24 juli 2005 @ 14:41:53 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29084707
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:35 schreef dawg het volgende:

[..]

Het gaat erom wat je er zelf van vindt, niet wat een ander vindt.
Mensen zoeken (te) vaak bevestiging bij anderen. Ikzelf heb dat ook wel in een bepaalde mate, ookal zou je rationeel gezien zeggen dat het niet boeit.
pi_29084900
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mensen zoeken (te) vaak bevestiging bij anderen. Ikzelf heb dat ook wel in een bepaalde mate, ookal zou je rationeel gezien zeggen dat het niet boeit.
Ja, maar als je positief denkt/in het leven staat, heb je die bevestiging (bijna) niet nodig.
pi_29084942
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:49 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja, maar als je positief denkt/in het leven staat, heb je die bevestiging (bijna) niet nodig.
Sluit ik me bij aan
  zondag 24 juli 2005 @ 14:51:16 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29084946
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:49 schreef dawg het volgende:

[..]

Een echte noodzaak is er niet nee, maar het is natuurlijk wel prettig.
pi_29084952
By the way:

Mijn glas is nog half vol
  zondag 24 juli 2005 @ 14:52:04 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29084960
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:51 schreef draaijer het volgende:
By the way:

Mijn glas is nog half vol
De mijne is leeg. Oftewel nog niet vol.
  zondag 24 juli 2005 @ 14:55:18 #95
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_29085051
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:21 schreef milagro het volgende:
liever een enkele onverwachtte tegenvaller, dan dagelijks in de rats zitten over wat er eventueel allemaal mis zou kunnen gaan indien als stel zul je zien dat...

met een positieve instelling kun je die tegenvaller makkelijk te lijf
Ik zit totaal niet in de rats over iets in. Ik heb gemerkt dat wanneer ik van het ergste geval uit ga en daarop al de nodige voorbereidingen op tref, dat ik vrijwel nooit voor verassingen kom te staan. Het kan alleen maar meevallen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_29085094
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een echte noodzaak is er niet nee, maar het is natuurlijk wel prettig.
Maar waarom wil je zoveel mogelijk onder controle hebben dit maak ik een beetje op uit je reacties?
  zondag 24 juli 2005 @ 15:04:21 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29085254
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:57 schreef dawg het volgende:

[..]

Maar waarom wil je zoveel mogelijk onder controle hebben dit maak ik een beetje op uit je reacties?
Dit is niet iets waarvan ik het idee heb dat dat specifiek voor mij geldt hoor. Iedereen heeft wel van die kleine dingetjes, daar doel ik meer op. Ik heb zelf verder weinig problemen, en kan ook goed tegen kritiek. De reden dat ik zelf misschien moeite heb met positieve punten opnoemen is omdat alles grenzen heeft, en vaak ook iets op verschillende gebieden net anders is..
pi_29085356
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit is niet iets waarvan ik het idee heb dat dat specifiek voor mij geldt hoor. Iedereen heeft wel van die kleine dingetjes, daar doel ik meer op. Ik heb zelf verder weinig problemen, en kan ook goed tegen kritiek.
De reden dat ik zelf misschien moeite heb met positieve punten opnoemen is omdat alles grenzen heeft, en vaak ook iets op verschillende gebieden net anders is..
Als je positief denkt zijn de mogelijkheden grenzeloos.
word ik al vervelend?
  zondag 24 juli 2005 @ 15:10:41 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29085419
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:08 schreef dawg het volgende:

[..]

word ik al vervelend?
Je wordt niet echt vervelend hoor. Het enige wat ik jammer vind is dat je niet belicht dat zelfs positieve denkers wel eens hun dag niet hebben, en net zo goed "verkeerd" kunnen reageren op voor hen gevoelige zaken.
pi_29085423
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:08 schreef dawg het volgende:

[..]

word ik al vervelend?
Gegeven dat mijn gedachtegangen meer naar het negatieve (cynische) neigt, ben ik erg tevreden dat je live wat minder overborrelt van tsjakka-gevoelens dan waar je nu naartoe afdwaalt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')