abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29067093
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:05 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

zou het een 1.8t zijn?
Er is ook een 3.2 hoor
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:37:57 #152
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29067612
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:12 schreef Botje96 het volgende:

[..]

Er is ook een 3.2 hoor
Jazeker, zij het dat die amper verkocht worden, en daarnaast een beetje groot zijn voor in een mk1 golf...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29164865
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Op je turbo zit een zgn. wastegate. (Dat is wat anders dan een blow off valve, die zorgt voor het afblazen van druk bij gas los) Die wastegate is een klep die automatisch open gaat als de turbo op druk komt, zodat er weer wat turbodruk weg loopt.

Uiteraard eerst een klein beetje, en hoe meer druk je gaat draaien hoe verder die klep open gaat en hoe meer druk er weg vloeit.
Wat een boostcontroller doet is die klep omzeilen of 'voor de gek houden' (afhankelijk van welk type controller je hebt) zodat de klep langer dicht blijft. Uiteraard heeft dit tot gevolg dat de turbo eerder op druk is omdat er geen druk verloren gaat.

Dat is dus de eerste functie van de controller. Daarnaast kan je de boostcontroller zo instellen dat hij de wastegate zo lang dicht houdt dat er meer druk opgebouwd word dan in de standaard configuratie.

Een goeie Dual-port wastegate regelt dmv de turbo druk de tegendruk. Dit betekend dat de druk niet langzaam afgelaten wordt, integendeel. Wategates die dmv een veer werken komen standaard nog wel voor, die hebben wel het probleem dat wanneer de veer slapper wordt, de druk langzaam aan afgelaten wordt. Mijn auto heeft hier momenteel helaas ook last van. Dit gebeurd wel in de loop van vele jaren, een nieuwe auto heeft hier geen last van.

Een boostcontroller kan inderdaad de druk van de Wastegate regelen, gewoon door deze aan te sturen, dit heeft niets met omzeilen of 'voor de gek houden' te maken. De boostenhance functie die je beschrijft (de druk zo lang mogelijk vasthouden en pas op het laatste momend loslaten) is een secondaire functie van de Boostcontroller.

Een standaard (niet verouderde) wastegate zal dus nauwelijks sneller op druk komen door een Boostcontroller. Een Dual-port WG al helemaal niet.
Een standaard BOV(DV) zal eerder gaan 'lekken' dan een WG trouwens. (ook die moet bij mijn auto nog vervangen worden)
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:35:06 #154
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29196209
Nou, de Seat gaat eind volgende week naar de garage.

Ik heb er zin in!!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29196943
Wie, wat waar en hoe(veel kost dah)?
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:30:33 #156
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_29199749
Waarom koop je geen wideband lambda met een stand-alone motormanagement. Daar heb je in mijn ogen veel meer aan. Want elke keer als je weer wat verandert aan je setup moet je je ecu weer chippen anders is je A/F verhouding weer niet goed. En met een stand alone systeem kun je dat zelf doen
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
pi_29200544
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef Hitpoint het volgende:
Waarom koop je geen wideband lambda met een stand-alone motormanagement. Daar heb je in mijn ogen veel meer aan. Want elke keer als je weer wat verandert aan je setup moet je je ecu weer chippen anders is je A/F verhouding weer niet goed. En met een stand alone systeem kun je dat zelf doen
Helemaal gelijk, los luchtfilter doet toch niet veel op zichzelf.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:22:55 #158
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29201384
standalone fuelmanagment zou ik niet aanbevelen aan mensen die nog op Fok moeten vragen hoe ze hun auto moeten opvoeren

Buiten dat is het heel erg duur, en laaten de wiring harnasses vaak nog wel wat te wensen over, zeggen plug en play, maar stiekum toch niet.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:46:32 #159
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29202180
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef Hitpoint het volgende:
Waarom koop je geen wideband lambda met een stand-alone motormanagement. Daar heb je in mijn ogen veel meer aan. Want elke keer als je weer wat verandert aan je setup moet je je ecu weer chippen anders is je A/F verhouding weer niet goed. En met een stand alone systeem kun je dat zelf doen
Ik heb geen ruk verstand van dit soort zaken.
Ik ga na deze aanpassingen ook niets meer veranderen aan de set-up.

Misschien dat ik bij de suub wat verder ga in t tunen, maar dan wil ik me ook eerst eens wat meer inlezen over de hele materie.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:47:17 #160
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29202206
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:46 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ik heb geen ruk verstand van dit soort zaken.
Ik ga na deze aanpassingen ook niets meer veranderen aan de set-up.

Misschien dat ik bij de suub wat verder ga in t tunen, maar dan wil ik me ook eerst eens wat meer inlezen over de hele materie.
Maar wat ga je nou laten doen dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:48:16 #161
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29202236
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:02 schreef FunnyName het volgende:
Wie, wat waar en hoe(veel kost dah)?
Wie: www.dbmengineering.nl

Wat : chip, airbox, luchtfilter, dumpvalve

Waar, zie wie

Kosten:1.733,00
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:50:06 #162
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29202287
Donderdag ochtend brengen, rond 15:00 uur ophalen.
Rond 16:00 boetes vermijden....
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29202568
Cool, ziet er goed uit. En volgens mij is dat DBM wel een goed bedrijf.
Al hoewel ik denk dat je bij tuningparts goekoper uit was geweest.

Veel plezier ermee
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:04:38 #164
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29202742
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:59 schreef FunnyName het volgende:
Cool, ziet er goed uit. En volgens mij is dat DBM wel een goed bedrijf.
Al hoewel ik denk dat je bij tuningparts goekoper uit was geweest.

Veel plezier ermee
Die heb ik ook gebeld,

waren 20,00 euro goedkoper op hetzelfde systeem. Daarnetegen is de service en dienstbaarheid bij DBM erg goed. Die mannen hebben alles goed uitgelegd en er de tijd voor genomen. Voor die 20,00 euro gun ik het ze gewoon.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29206507
keej, goeie deal dan.
laat nog ff weten hoe het bevalt..
pi_29206939
Had je voor die 3000 euro extra, geen snellere standaard auto kunnen kopen dan....
pi_29206967
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:48 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wie: www.dbmengineering.nl

Wat : chip, airbox, luchtfilter, dumpvalve

Waar, zie wie

Kosten:1.733,00
1733?

Je had toch maar 700 euro?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 08:39:36 #168
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29224770
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:21 schreef Providentia het volgende:
Had je voor die 3000 euro extra, geen snellere standaard auto kunnen kopen dan....
jawel, maar dit is leuker
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29236518
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 08:39 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

jawel, maar dit is leuker
ok:)jaik kijk altijd naar wat het voordeligste is.

IK ben bezigmet mn 206, maar dan alleen optisch tunen. Heb Black Angel eyes al besteld
pi_29293031
Ik ben begonnen met een MR2 turbo, start 225pk, nu 290pk
Einddoel is 300pk op de wielen.

Maar 250pk en dan voorwielaandrijving, zal je wel aandelen in de banden hebben
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:27:49 #171
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29321946
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:37 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik ben begonnen met een MR2 turbo, start 225pk, nu 290pk
Einddoel is 300pk op de wielen.

Maar 250pk en dan voorwielaandrijving, zal je wel aandelen in de banden hebben
Netjes hoor, wat heb je er allemaal aan laten doen?

Enne, die 250 pk gaat t niet worden hoor, ik beperk me tot een ruime 200pk.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:37:28 #172
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_29322209
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:37 schreef Googolplexian het volgende:
HAHAHAHA (sorry)

goos ... doe een dyno (auto op rollerbank) voordat je "berekend" hoeveel pk je erbij hebt. Ik ben bang dat je je het één en ander wijs hebt laten maken.

chip = + 48 pk kan je echt vergeten!
inlaat/filter = + 18 pk ook ... zoveel compressie maakt die turbo van je niet om zoveel winst te halen
Ik zat ook al van
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29324064
Ik denk dat je het beste voor een k04s kunt gaan, dit in combinatie met een vervangen downpipe ( de pijp vanaf de turbo ) en de eind-demper. En vervolgens laten chippen.

De kosten die je hebt aan de luchtfilter en de buizen zie je niet terug in pk's.
pi_29402341
Morgen is de grote dag

Ik ga m nu nog even goed beproeven zodat ik morgen t verschil kan evalueren!
I am excited
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29443325
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:03 schreef Nerdmans het volgende:
Morgen is de grote dag

Ik ga m nu nog even goed beproeven zodat ik morgen t verschil kan evalueren!
I am excited
Cool man Maak anders ff filmpjes van voor en na..
pi_29449257
quote:
Op je turbo zit een zgn. wastegate. (Dat is wat anders dan een blow off valve, die zorgt voor het afblazen van druk bij gas los) Die wastegate is een klep die automatisch open gaat als de turbo op druk komt, zodat er weer wat turbodruk weg loopt.
Dit klopt niet!!

De wastegate laat geen druk weglopen, de uitlaatgassen worden alleen omgeleid, zodat er niet meer druk ontstaat, zodat de turbo niet harder gaat draaien.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:26:58 #177
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_29449281
En en en en en en ? Bevalt het ?
It's okay to be white
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:38:49 #178
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29451651
Nou,

ik kan je vertellen dat 200pk op een Ibiza ruim voldoende is!
Ik moet de traction control aanzetten bij acceleratie. Zonder spint hij van 1naar 2 en van 2 naar 3!

Het maffe was dat in eerste instantie ik niet echt onder de indruk was, omdat ze daar een 500pk lexus aan t testen waren. De eigenaar was zo vrij even een (heeeeeel erg snel) rondje met me te rijden. JZ GTE power is most impressive!

Maar vandaag heb ik enkele kilometers gemaakt en ik kreeg af en toe een beetje zo'n tenenkrommend gevoel. Boven de 3200 toeren barst t geweld echt los.
Al met al is die 50 pk extra al een behoorlijke stap.

Ik denk dat ik het hierbij laat, want bij nog meer vermogen wordt ie te ruw voor me.
Al met al een goede investering.

Ik zal een keer een acceleratie filmpje posten van 0-200.
Ik heb geen uitdraai op de rollerbank, dus ik kan geen scan posten. Ze schatten hem daar op een 205-210 pk.

PS. heb een race gedaan tegen een 1998 impreza turbo en het verschil was in t voordeel van de preza, maar minimaal. Ik schat dus een 1-100 tussen de 6,5 en de 7,0 seconden.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:53:38 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29452022
Blok er uit halen en een jaar laten roesten in de tegen en er regelmatig tegenaan zeiken. Zo haal je alle spanningen van het gieten die er nog in zitten er uit (ik vertel geen onzin, zo deden ze het bij BMW ook als je uit gewone gebruikte (!) BMW motoren formule 1 motoren maakten.)
Vervolgens er een loei van een turbo opzetten. Dan kom je wel aan heel veel PK. Gewoon de grootste turbo die je kan vinden of laten maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29460751
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:38 schreef Nerdmans het volgende:
Nou,

ik kan je vertellen dat 200pk op een Ibiza ruim voldoende is!
Ik moet de traction control aanzetten bij acceleratie. Zonder spint hij van 1naar 2 en van 2 naar 3!

Het maffe was dat in eerste instantie ik niet echt onder de indruk was, omdat ze daar een 500pk lexus aan t testen waren. De eigenaar was zo vrij even een (heeeeeel erg snel) rondje met me te rijden. JZ GTE power is most impressive!

Maar vandaag heb ik enkele kilometers gemaakt en ik kreeg af en toe een beetje zo'n tenenkrommend gevoel. Boven de 3200 toeren barst t geweld echt los.
Al met al is die 50 pk extra al een behoorlijke stap.

Ik denk dat ik het hierbij laat, want bij nog meer vermogen wordt ie te ruw voor me.
Al met al een goede investering.

Ik zal een keer een acceleratie filmpje posten van 0-200.
Ik heb geen uitdraai op de rollerbank, dus ik kan geen scan posten. Ze schatten hem daar op een 205-210 pk.

PS. heb een race gedaan tegen een 1998 impreza turbo en het verschil was in t voordeel van de preza, maar minimaal. Ik schat dus een 1-100 tussen de 6,5 en de 7,0 seconden.
Zei ik je toch ... dik 200pk is echt genoeg voor zo'n kar en ga je veel verder dan is er écht meer werk aan dan alleen motorisch klussen. Veel plezier!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:38:17 #181
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29462709


En wat zeggen we dan .

Dat van die Impreza kan best kloppen want jou apparaat weegt lekker weinig (scheelt zo een kg of 200 schat ik). Geniet ervan.

p.s. Nou wij jou zo'n 1400 euro bespaard hebben he, mogen wij die nou hebben. Ik kan namelijk wel wat euro's gebruiken . Of ga je daar nog andere goodies voor kopen (remschijven/blokken/remleidingen/onderstel). En rij je nu nog met de standaard uitlaat of is/was deze nou al open?
Life is too short don't stress every day
pi_29463302
Best irritant eigenlijk, dat je dan je eerste "optrekwedstrijdje" meteen verliest
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:26:20 #183
41005 Alta_Alatis
Let's Live For Tonight
pi_29466930
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ok!

35% vermogenswinst door chip! Waar halen ze 't vandaan, he ... technologie van tegenwoordig

* move to ONZ imo

-edit- het gaat nog steeds om een cupra? soort van snel model toch? en Seat heeft ECHT 40 pk laten liggen met de chip? echt?
Rijd zelf in een Sharan Sportsedition, 1.8T. Standaard 150 pk, dealer-getuned naar 192PK, inclusief uitdraai en behoudt van garantie. Oftewel, 42PK winst op de chip. Met de vermelding erbij dat er bedrijven zijn die hem tot vlak boven de 200 tunen (uiteraard met verlies van garantie).

[ Bericht 4% gewijzigd door Alta_Alatis op 06-08-2005 15:34:03 ]
All I need is the air that I breath..
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:31:11 #184
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29467023
Een chip van een turbo auto is gewoon heel makkelijk te herprogrammeren, dus een vermogenstoename van 40PK is daarom ook haalbaar.

@Googolplexian, een fabrieksauto zetten ze heus niet op max. vermogen. (Ooit gezien behalve bij "echte" sportauto's?)
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:39:57 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29467157
Ik heb inmiddels meerdere chiptune setjes gezien voor allerhande auto´s
Maar ik snap niet helemaal, als dit zulke voordelen heeft Meer pk, meer koppel, minder verbruik, waarom leveren autofabrikanten ze zo niet standaard af?
Of zitten er ook nadelen aan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:45:11 #186
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29467238
Verbruik, slijtage etc. brengt voor de fabriek nadelen met zich mee, wat nogal duur kan worden met betrekking tot de garantie.
Voor een hoger vermogen zijn vaak ook andere onderdelen nodig, denk aan remmerij, onderstel, banden, motorische onderdelen, wat dus meer geld kost.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
pi_29467639
OP:
quote:
Met chip kom ik aan de 204 pk
DAT vond ik een beetje over the top.
Calm down, please!
pi_29467706
de eerste stap is je remsysteem aanpassen pimp
pi_29467758
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:15 schreef TheFrankey het volgende:
de eerste stap is je remsysteem aanpassen pimp
hč, hč ... eindelijk verstand in de buis.

*en ophanging, natuurlijk
Calm down, please!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:20:52 #190
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29467797
*en andere bandjes die een hogere snelheid aan kunnen.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:26:07 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29467896
En vooral geen crash krijgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:27:38 #192
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29467916
Dat is het voornaamste natuurlijk. Is ook zo sneu als je net een bult vermogen onder je kont hebt en je rijdt bij je eerste testritje je gebakje al in de prak
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:39:17 #193
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29468122
pauper johnny, als je snel wil rijden, koop dan een snelle wagen
en geen opa autotje dat je moet tweaken
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:55:40 #194
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29468434
Een wolf in schaapskleren is anders best leuk, vooral als je geen opvallende auto wilt hebben.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:08:28 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29468659
jaja maar een klein autotje wat ontworpen is op max 100 Pk, mischien 125 ineens met het dubbele gaan voorzien lijkt me ook niet bevorderlijk voor de constructionele stabiliteit van het wagentje, en je kan dan wel 250 Pk in de motor hebben, je hebt het daarmee nog niet op de weg, de PK´s moeten eerst nog door je versnellingsbak en de ophanging naar je wielen, en dan de weg in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:15:21 #196
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29468785
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:38 schreef Nerdmans het volgende:
Nou,

ik kan je vertellen dat 200pk op een Ibiza ruim voldoende is!
Ik moet de traction control aanzetten bij acceleratie. Zonder spint hij van 1naar 2 en van 2 naar 3!

Het maffe was dat in eerste instantie ik niet echt onder de indruk was, omdat ze daar een 500pk lexus aan t testen waren. De eigenaar was zo vrij even een (heeeeeel erg snel) rondje met me te rijden. JZ GTE power is most impressive!

Maar vandaag heb ik enkele kilometers gemaakt en ik kreeg af en toe een beetje zo'n tenenkrommend gevoel. Boven de 3200 toeren barst t geweld echt los.
Al met al is die 50 pk extra al een behoorlijke stap.

Ik denk dat ik het hierbij laat, want bij nog meer vermogen wordt ie te ruw voor me.
Al met al een goede investering.

Ik zal een keer een acceleratie filmpje posten van 0-200.
Ik heb geen uitdraai op de rollerbank, dus ik kan geen scan posten. Ze schatten hem daar op een 205-210 pk.

PS. heb een race gedaan tegen een 1998 impreza turbo en het verschil was in t voordeel van de preza, maar minimaal. Ik schat dus een 1-100 tussen de 6,5 en de 7,0 seconden.
Niet laten ontmoedigen

Met een Pimpreza pak je ook meteen een lekker eerste doelwit Zijn er maar weinig die nog standaard zijn, de meesten zitten rond de 300 PK. En van AWD verlies je gewoon bij de launch.

Probeer anders een betere compound banden om meer power op de weg te krijgen. Gas beter moduleren bij het schakelen & wegrijden om tractie te houden (minder gas bij het op laten komen van de koppeling)
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:16:58 #197
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29468813
@Pietverdriet: Vandaar staan ook al die nodige aanpassing hierboven aangegeven

Als ik het goed heb, dan heeft de ibiza cupra al een redelijk sportief onderstel e.d. De fabrikant zet niet een bepaald vermogen op een auto, wat ie maar ter nauwer nood aan kan.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
pi_29473318
Daarom het is al een cupra die zijn gebouwd voor aardig wat vermogen. Laat die gochems die jaloers zijn maar lekker lullen.
  zondag 7 augustus 2005 @ 11:36:43 #199
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29483120
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:24 schreef bonfie het volgende:

[..]

Dit klopt niet!!

De wastegate laat geen druk weglopen, de uitlaatgassen worden alleen omgeleid, zodat er niet meer druk ontstaat, zodat de turbo niet harder gaat draaien.
dat was al gecorrigeerd. wel het hele topic lezen he.
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:18:52 #200
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_29507462
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 11:38 schreef Kolkie het volgende:


En wat zeggen we dan .

Dat van die Impreza kan best kloppen want jou apparaat weegt lekker weinig (scheelt zo een kg of 200 schat ik). Geniet ervan.

p.s. Nou wij jou zo'n 1400 euro bespaard hebben he, mogen wij die nou hebben. Ik kan namelijk wel wat euro's gebruiken . Of ga je daar nog andere goodies voor kopen (remschijven/blokken/remleidingen/onderstel). En rij je nu nog met de standaard uitlaat of is/was deze nou al open?
Er momen nog wat Goodies.
Ze hebben me aangeraden om er andere bougies op te zetten kost niet zo veel
Andere ophanging, ook niet heel erg duur.
De uitlaat vervangen( geheel) is erg duur en deze kan t prima aan.
En misschien moet ik wat breder rubber nemen, want boven de 3200 toeren is t net aan met de grip.

Ze raden me af om meer vermogen te nemen.

Ik denk dat ik met een kleine 2000,00 euro dus klaar ben.

Met een knipoog werd er nog wel gewezen naar een stage2 nos set. In de huidige setting zou ik nog een 75 pk xtra onder de knop kunnen krijgen, maar t zou alleen werken in zn 5e versnelling.
300 pk op de voorbandjes gaat echt niet goed.

Ik heb m verder helemaal origineel en ga het cupra logo eraf halen. T is een wolfje in schaapskleren. Ik heb een maat met een originele audi s3. Dat heb ik gewonnen, ook met een minimaal verschil, maar ik was duidelijk iets sneller!

Ik ben nog steeds erg tevreden over de aanpassingen. Heb al even stukje snelweg gedaan en de 230 haalt ie makkelijk nu. Volgende week even naar Duitsland toe om er echt even de absolute topsnelheid uit te persen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')