abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32658722
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:02 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?
krukas pk's heb ik het idd over....
mijn thuissysteem geeft de capaciteit niet aan maar kan ik morgen wel even op werk nakijken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32658734
daarom zitten er op de leon cupra r ook 2 smic's

injectoren zijn 386cc bij de lcr trouwens
(http://clam.rutgers.edu/~dreadsct/resell/1.8T_injectors.htm)
pi_32658854
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.
dus de schatting uit de grote duim van veel dhz thuistunârz.

261pk gemeten is best cool!
Heb je een dyno uitdraai toevallig?
DDX heeft ook met de autofans-dynodag meegedaan, bij speedcentre geldermalsen. Maar de waardes zijn krukas-waardes, en de dude achter de knoppen speelde nogal laconiek met de instellingen.

Zo "berekende" hij met het programma dat mijn (gemeten) 205 wiel-PK's 225 krukas-PK's zouden zijn, en dat klopt niet helemaal (zou eerder 245 a 250 krukas-PK's moeten zijn, wat ook ongeveer overeenkomt met wat ik zou moeten halen met m'n mods). Eerst had hij de verliesmarge te groot staan, toen kwamen er 260 krukas-PK's uit... Hup, ff de verliesmarge veranderen en het getalletje veranderde naar 225 (terwijl ik de eerste MR2 turbo daar op de bank was).

Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
pi_32659623
(was even zoeken )

ach die speedcentre bank vergeet ik maar helemaal
ik neem die gozer daar niet echt serieus... (en tja dan ook waterpomp die er die dag niet zo'n zin in had)

ik heb 2 uitdraaien liggen die ik wel serieus neem

botman bank (voor uitlaat aanpassing/chip aanpassing ivm uitlaat)

http://www.538.nl/~ddx/rollenbank.pdf

kronenburg :

http://www.538.nl/~ddx/lcr/rollenbank/1g.jpg
http://www.538.nl/~ddx/lcr/rollenbank/2g.jpg

de botman bank had toen problemen met het meten van 1.8 motoren ivm weerstand en terugreglen
schijnt inmiddels opgelost te zijn, dus misschien binnenkort (als fmic erop zit) nog eens meten op die bank

heb daarnaast ook nog een vagcom meting liggen :

http://www.538.nl/~ddx/lcr/vagcom/ddx1.jpg

(264pk / 440Nm)
  maandag 28 november 2005 @ 23:48:13 #280
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32659886
Die 2e 538 pict. curve is netjes hoor.
  maandag 28 november 2005 @ 23:48:59 #281
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32659920
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef johnwoo het volgende:

[..]


Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
pi_32660445
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:25 schreef Tommeh het volgende:
Ooit iemand wel eens aan een mega squirt gedacht? Is hierbij toch wel relatief goedkoop winnen.
Niemand hier ervaring oid mee?
pi_32660498
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:48 schreef Tjabbo het volgende:
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk

etc
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:57:12 #284
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32664035
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:05 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Niemand hier ervaring oid mee?
Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:26:21 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32664369
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:07 schreef ddx het volgende:

[..]

sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk

etc
Stickers erop + 20pk!





Ik wil zelf mijn DAFje ook nog een keer na laten meten (en afstellen) op de bank, heb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
Een CAI zou ook nog wel een beetje kunnen helpen, maar heb daar weinig tot geen ruimte voor in het front paneelen de bumper (zonder iets te mollen). Of ik moet de CAI-luchtslang achter/over de radiateur heen leggen (leker 90 graden )
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32670960
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
Is mooi spul. We zijn op dit moment de complete stand alone aan het bouwen (v3). Misschien is zoiets wel leuk voor TS ook.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:03:06 #287
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32672014
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Sb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
deze erop:
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:47:07 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32673251
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

deze erop:
[afbeelding]
En dan met TS bediscussiëren of zijn internals wel sterk genoeg zijn
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32678147
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
megasquirt is een aftermarket ecu........heeft verder niets met meth injectie te maken!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32678483
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
pi_32678657
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:23 schreef Tommeh het volgende:
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:23 #292
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32681622
Oh sorry, ik had begrepen dat het een soort injectie was.
Maar het een ecu ok. Nee die gebruiken ze bij supras.nl niet, daar gebruiken ze de AEM.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:43:33 #293
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32681642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:30 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
Waarom?
Met een SAFC II kan je hele behoorlijke resultaten bereiken.
En ook veilig. Alleen zit je wel met sommige ecu's die een closed loop hebben de eerste paar rpm's.
pi_32687478
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. Er zijn mensen die rijden met al die dingen rond, dat noemen ze alphabet soup. Ik zou persoonlijk niet voor een AEM gaan want ik hoor er bijna alleen maar ellende over. Ja, je kunt er alles mee, maar je moet zowat bij de NASA werken om het allemaal echt goed werkend te krijgen. If it aint broke, don't fix it. Als ik ooit single turbo ga, dan wordt het doel een bescheiden 500rwhp (geloof me, dat gaat echt al tering hard) met een kleine turbo die op stock fuel, MAF en ECU werkt. Eventueel een MAP sensor en de PHR MAP ECU maar die AEM komt er echt niet in bij mij.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32691418
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:13 schreef StefanP het volgende:
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. [...]
^^ eens Piggybacks werken bij de meeste Toyota's wel goed denk ik (bij de MR2 iig ook), en de reden is volgens mij dat er aan Toyota's ECU's zelf weinig te chippen valt. De aanschaf van een compleet EMS is erg prijzig, dus heeft zich in de loop der jaren een hele reeks piggybacks ontwikkeld die dat gat onder de standalone EMS'en opvullen. De meeste daarvan zijn inderdaad ook niet echt goedkoop, maar kosten nog steeds minder dan de helft van een EMS. Veel fabrikanten + gat in de markt doordat Toyota ECU's niet herprogrammeerbaar zijn + een decennium de tijd om de piggybacks goed te ontwikkelen = een betrouwbare piggyback voor minder dan de helft van de prijs van een EMS. De Jappen kunnen er erg veel mee.
pi_32691630
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wegligging is véél belangrijker als PK's voor je auto, ik weet zeker dat je er 5.8-6.3 van kunt maken als je de wegligging optimaal maakt, en dan niet alleen verlagen ed, maar oa ook stabilisator (liefst verstelbare), verstelbare vering + dempers, veerpootbruggen (voor + achter, boven + onder) enz. DAN is je auto pas echt snel. Ohja, een auto is zo snel als zijn remmen
Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's
  woensdag 30 november 2005 @ 11:24:16 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32692017
Jah, tunen van je motor is goedkoper, maar dan kun je hem alleen niet meer op de weg houden
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32692052
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:06 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's
brommerpraat
pi_32692289
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

brommerpraat
Daar heb ik het toch niet over? Ik dacht dat je een auto nog wel iets sneller zou kunnen krijgen. Ikzelf zou geen duizenden euro's in een auto pompen. Mijn ex auto deed 0-100 in 10 seconden en daar liet je meeste verkeer al mee achter je
pi_32898599
APR nieuwe turbo kit voor de tt motor speciaal voor degenen die denken dat het blok niet zoveel pk's aan kan!
http://www.goapr.com/Audi/products/stage3_225tt.html
stock blok biatch
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')