abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29062016
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:50 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Dan te bedenken dat we dus slecht weer zouden hebben op onze reis naar Frankrijk.
Hopen dat het daar de hele week stormt ofzo hebben we nog een 'klein voordeel' eruit kunnen halen Wel lullig voor de mensen die daar nu zijn, maar goed Als wij niet, dan hun ook niet
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:52 schreef hollander172 het volgende:

[..]


Eigenlijk wel een beetje triest, heb je drie voertuigen en toch geen vervoer.
Hij heeft nog rollerskates dacht ik
maar die zullen wel bezwijken onder het gewicht van de chocowafels
pi_29062020
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:51 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wat gaan jullie precies doen met de vakantie?
Martie brengt zijn vakantie door op de plaatselijke bank in Den Bosnië en ik ga motorrijden, mountainbiken, fietsen, winkelen etc.

Ik heb er nog even over na zitten denken om weer te gaan werken, maar ik heb weinig behoefte om die knakkers van het werk nu al weer te zien. Waarschijnlijk blijf ik volgende week nog thuis en probeer ik inderdaad een beetje motor te rijden, te mountainbiken, dagje te winkelen met een vriendin, zomercarnaval in Rotterdam te vieren etc. Als Martie zich dan nog steeds niet beter voelt dan kan ik alsnog de laatste week van de vakantie gaan werken. Dan heb ik iets meer dagen over om later nog vrij te nemen.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
pi_29062041
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:56 schreef hicham het volgende:

[..]

Hopen dat het daar de hele week stormt ofzo hebben we nog een 'klein voordeel' eruit kunnen halen Wel lullig voor de mensen die daar nu zijn, maar goed Als wij niet, dan hun ook niet
[..]

Hij heeft nog rollerskates dacht ik
maar die zullen wel bezwijken onder het gewicht van de chocowafels
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:58:19 #279
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062069
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:52 schreef hollander172 het volgende:
Hangt het bij de KLX nou alleen maar op de carb? (ik lees nog steeds niks terug )
Vlotterbakje vermoed ik.

Hij krijgt gewoon geen benzine, soms wel.
Maar dan blijf je trappen.
Soms sta je na 500 meter weer stil, precies de inhoud van de vlotterbak denk ik.

En als je door een tunnel moet rijden met een haperende motor is ook niet echt prettig.

Vlotterhoogte schijn je ook in te kunnen stellen, maar dat is allemaal erg vaag.
Op het aftapeinde moet je een doorzichtig slangetje zetten, en dan langs de carb houden.
Dan kan je het niveau aflezen.

Alleen het afstellen is erg onduidelijk, en ik heb geen doorzichtig slangetje.

Maar bovenal zal de vlotter gewoon dichtblijven zo nu en dan.
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:56 schreef hicham het volgende:
Hij heeft nog rollerskates dacht ik
maar die zullen wel bezwijken onder het gewicht van de chocowafels
Het bandje van de rechterskate is ook afgescheurd 2 maanden geleden.
pi_29062108
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:51 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wat gaan jullie precies doen met de vakantie?
Doktertje spelen

Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
pi_29062124
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:58 schreef Patrick281 het volgende:

Het bandje van de rechterskate is ook afgescheurd 2 maanden geleden.
En de benenwagen is ook al blauw
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:03:27 #282
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062164
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:00 schreef Rausdouwer het volgende:
Doktertje spelen

Maar je kan hem wel ziekmelden toch.

Gaat imho niet van je dagen af.
pi_29062178
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:03 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Maar je kan hem wel ziekmelden toch.

Gaat imho niet van je dagen af.
Ja Martie wel ja. Maar mijn dagen gaan wel op.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:07:35 #284
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_29062263
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:58 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vlotterbakje vermoed ik.

Hij krijgt gewoon geen benzine, soms wel.
Maar dan blijf je trappen.
Soms sta je na 500 meter weer stil, precies de inhoud van de vlotterbak denk ik.

En als je door een tunnel moet rijden met een haperende motor is ook niet echt prettig.

Vlotterhoogte schijn je ook in te kunnen stellen, maar dat is allemaal erg vaag.
Op het aftapeinde moet je een doorzichtig slangetje zetten, en dan langs de carb houden.
Dan kan je het niveau aflezen.

Alleen het afstellen is erg onduidelijk, en ik heb geen doorzichtig slangetje.

Maar bovenal zal de vlotter gewoon dichtblijven zo nu en dan.
[..]

Het bandje van de rechterskate is ook afgescheurd.
Kan de vlotter zijn, kan afgekneld benzineleidinkje zijn, kan eigenlijk vanalles zijn.

Leiding kan je zo nakijken, vlotter is toch ook vrij makkelijk na te kijken? Hoogte is alleen maar voor de flow, geen benzine? Carb of cilinder?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:13:42 #285
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062385
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:03 schreef Rausdouwer het volgende:
Ja Martie wel ja. Maar mijn dagen gaan wel op.
Dan kan Martie alsnog op vakantie in het najaar.
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:07 schreef hollander172 het volgende:
Kan de vlotter zijn, kan afgekneld benzineleidinkje zijn, kan eigenlijk vanalles zijn.

Leiding kan je zo nakijken, vlotter is toch ook vrij makkelijk na te kijken? Hoogte is alleen maar voor de flow, geen benzine? Carb of cilinder?
Leiding is ingekort, en de aansluiting op de carb en tank anders gedaan.
Leek even te knellen, eergisteren starte hij ook direct nadat ik na een half uur proberen de slang aanraakte.
Helaas bleek het ochtenritueel s'avonds geen oplossing bij het verleggen van de slang.

Vlotterhoogte ben ik benieuwd naar omdat hij eerst al benzinetekort had bovenin toeren.
Het stroomt dus niet snel genoeg de cylinder in.
Nu stroomt het helemaal niet meer bij tijd en wijl denk ik..

Moet wel de vlotter zijn.
Stom dingetje, en open maken duurt weer even, zadel, kappen en tank eraf, carb checken en/of uitbouwen.
pi_29062407
Ik moet ook al bijna nieuwe bandjes, voor en achter nog geen 2 mm
pi_29062474


Heb nog wel schaamrandjes trouwens, maar kom al aardig in de buurt
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:19:17 #288
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062512
Die bandjes hebben nog een aardig profiel hoor.

Maar ik wil ze wel inruilen, passen qua maat ook op de CR.

Moet nog zo'n bandenapparaat scoren.
pi_29062535
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:19 schreef Patrick281 het volgende:
Die bandjes hebben nog een aardig profiel hoor.

Maar ik wil ze wel inruilen, passen qua maat ook op de CR.

Moet nog zo'n bandenapparaat scoren.
Ok, ruilen tegen 2 nieuwe BT45'jes?
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:23:09 #290
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062604
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:20 schreef Fulcrum_X het volgende:
Ok, ruilen tegen 2 nieuwe BT45'jes?
Je krijgt de milieubijdrage terug.

Echt doodzonde wat ik altijd bij die motorzaken op de bandenstapel zie liggen.
Laatste keer lag er een 180 band, die was 2 weken oud. Ook een spijker.

GS-500 velgjes doen het trouwens goed in SM land.
Slopen dat ding!
pi_29062760
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Je krijgt de milieubijdrage terug.

Echt doodzonde wat ik altijd bij die motorzaken op de bandenstapel zie liggen.
Laatste keer lag er een 180 band, die was 2 weken oud. Ook een spijker.

GS-500 velgjes doen het trouwens goed in SM land.
Slopen dat ding!
Hmm.. maja ik wil ook geen risico lopen als ik eens in een regenbuitje beland.
Ik rijd ook best veel, dus binnenkort moeten er sowieso nieuwe onder
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:29:42 #292
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062766
Beetje draadjes buigen voor de float level.
quote:
FLOAT HEIGHT

Drain the float bowl to check for water or other impurities. The float level is the first thing that needs to be checked when tuning your carb. If the level is too high, it can cause a rich condition, too low and it can cause a lean condition. If it's not set correctly, any other adjustments you make may have to be redone.

Kawasaki would love to sell you their gauge to check the height. But get a clear hose and attach it to the carb drain valve at the bottom and tape it up to the side of your carb. Put the bike on the center stand or otherwise make it level. Use an auxiliary gas can above the carb so it will continue to dump fuel. Or use the vacuum line and suck on it to open the petcock valve. Open the carb drain valve. Get a gauge or ruler and measure right where the carb body meets the float bowl to the level in the hose. Don't move the hose after you open the drain, or it could cause the reading to be high.

Hopefully you'll see 0.5mm above the base of the carb body, +/-1mm, (only about .08" variance).If it needs to be adjusted, and the carb is already off the bike, the method in the factory manual is the easiest way to set the float height. It can also be done without removing it from the bike.

After disconnecting the gas and draining the fuel out, you'll need to rotate the carb and take the four screws off the bottom of the float bowl and remove it. Then push the pin out of the float boss and gently remove the float and float valve. The float valve will be hanging loosely on the float by a very thin wire that slips over a metal tang on the float. Bending this tang on the float (not the wire on the float valve), will raise or lower your float level. Just a small bend makes a big difference in the level, so it's best to make minute movements here.

Before bending anything, visually inspect the rubber tip on the float valve and spray some carb cleaner and compressed air in the valve seat, to make sure nothing is blocking it open. Also see that the plastic float isn't leaking and filling with gas. Then check the level again and rebend if needed.
pi_29062794
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:29 schreef Patrick281 het volgende:
Beetje draadjes buigen voor de float level.
[..]
Euh dat heeft niks met bandjes te maken
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:31:15 #294
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062805
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:29 schreef Fulcrum_X het volgende:
Hmm.. maja ik wil ook geen risico lopen als ik eens in een regenbuitje beland.
Ik rijd ook best veel, dus binnenkort moeten er sowieso nieuwe onder
Nieuwe frisse bandjes rijden ook weer veel lekkerder, geven meer vertrouwen e.d.
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:30 schreef Fulcrum_X het volgende:
Euh dat heeft niks met bandjes te maken
Nee, maar wel met niet kunnen starten.

Dit moet ik straks gaan checken en waarom het drijvertje niet terugkomt.
Ding zit verder nergens aan vast, en kan vrij bewegen.. hoogstens de zwaartekracht en het drijven op benzine drijven hem aan en uit.

Nou ik ga eens douchen en achter dat slangetje aan.
pi_29062834
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:31 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Nieuwe frisse bandjes rijden ook weer veel lekkerder, geven meer vertrouwen e.d.

Nou ik ga eens douchen en achter dat slangetje aan.
De toedels

Ik ga nog even zo'n kol-geval halen, want met dit weer is het best frisjes soms.. en daarna even een paar andere gasten meeten vlakbij Heerenveen, mits het droog blijft
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:34:07 #296
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29062880
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:32 schreef Fulcrum_X het volgende:
De toedels

Ik ga nog even zo'n kol-geval halen, want met dit weer is het best frisjes soms.. en daarna even een paar andere gasten meeten vlakbij Heerenveen, mits het droog blijft
GS-500 meet.

Nu al een kol, dat doe ik normaal alleen onder nul.

Ik heb hem dit jaar bij de Aldi gekocht trouwen.

Een klant van mij komt uit Heerenveen, ik moet altijd mijn lachen inhouden bij dat taaltje.
pi_29063223
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:34 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

GS-500 meet.

Nu al een kol, dat doe ik normaal alleen onder nul.

Ik heb hem dit jaar bij de Aldi gekocht trouwen.

Een klant van mij komt uit Heerenveen, ik moet altijd mijn lachen inhouden bij dat taaltje.
Euh nee met 1 gast van MF (rest gaat naar Ten Kate). Maar dat gaat ook al niet door blijkbaar, hangen hier teveel donkere wolken

Aldi heeft die nou niet meer zeker? Ik ga hem halen voor 12,50 euri bij een motorzaak hier in de buurt. Vanochtend vond ik het best fris, en de wind gaat dan via mijn kraag richting mijn borst en rug.. dus dat lijkt me best lekker zo'n kol
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:54:08 #298
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29063282
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
Aldi heeft die nou niet meer zeker? Ik ga hem halen voor 12,50 euri bij een motorzaak hier in de buurt. Vanochtend vond ik het best fris, en de wind gaat dan via mijn kraag richting mijn borst en rug.. dus dat lijkt me best lekker zo'n kol
Mietjuuuuuh, motorrijden is afzien.

Ik moest nog even een wasje ophangen.
3 weken niet gedaan, moet nu een zwembroek aan onder mijn spijkerbroek.
En afdrogen met een keukenhanddoek.



Nog veel plezier met je alternatieve ritje dan.
pi_29063304
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:54 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Mietjuuuuuh, motorrijden is afzien.

Ik moest nog even een wasje ophangen.
3 weken niet gedaan, moet nu een zwembroek aan onder mijn spijkerbroek.
En afdrogen met een keukenhanddoek.



Nog veel plezier met je alternatieve ritje dan.
Veel plezier met huishouden

Ik blijf thuis, begint hier net weer te regenen
pi_29065009


Moest even de achterremkabel fixen van m'n brommer

Straks nog even motorrijden denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')