kun je aangeven over welke feiten je het hebt ?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:30 schreef Vitalogy het volgende:
De column van Ephimanko spreekt mij meer aan, of liever gezegd de column van von der Dunk stuit mij zo tegen de borst dat alleen de tweede column overblijft. Ik zou graag willen dat mensen zoals von der Dunk en allen die het met hem eens zijn TS zich eerst eens een beetje de feiten voor de geest halen voordat ze met dit soort uitspraken komen.
Het feit bijvoorbeeld dat in 1993 al een aanslag op het WTC werd gepleegd om er maar eens één te noemen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
kun je aangeven over welke feiten je het hebt ?
Wie is Barnett ? Heb je daar misschien meer informatie over ?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:32 schreef NightH4wk het volgende:
Hij zou IMO eens met Barnett moeten praten.
toen was Amerika al aanwezig in Saoedie Arabie toch ?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:34 schreef Vitalogy het volgende:
Het feit bijvoorbeeld dat in 1993 al een aanslag op het WTC werd gepleegd om er maar eens één te noemen.
Hij ziet globalisatie als bedreiging voor de Islam, en dus als bron voor de spanningen. Z'n boek heet "The Pentagon's New Map" maar gaat meer over hoe je het als leger aan moet pakken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Wie is Barnett ? Heb je daar misschien meer informatie over ?
Dat is een legitieme reden voor terrorisme?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
toen was Amerika al aanwezig in Saoedie Arabie toch ?
nee, maar dat zeg ik ook niet en volgens mij von der Dunk ook niet. Hij zegt alleen dat het begrijpelijk is vanuit een denkwijze van de terroristen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:44 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat is een legitieme reden voor terrorisme?![]()
de vraag is inderdaad wat het evt. motief hier is. Het is natuurlijk ook makkelijk om het geloof als enige motief aan te wijzen.quote:Terrorisme gebaseerd op Islamitische Jihad is al ver terug in de 20e eeuw te vinden. In een ander topic wordt een voorbeeld uit 1950 naar voren gehaald. En altijd is er wel weer een ander argument aan te voeren wat geldt als zogenaamd begrijpelijk "motief".
George Bush komt ook niet uit Irak en op Guantanomo Bay worden ook de conventies van Geneve met voeten getreden, net als in Abu Grayb. Ook willen de Amerikanen niet berecht worden door het internationale hof.quote:Het vreemde is dat terroristen vaak echter niet uit het getroffen gebied komen wat als zogenaamd motief wordt aangevoerd, of wanneer dat bij uitzondering wel zo blijkt te zijn zich lijken te storen aan zoiets als een conventie van Geneve.
jij hoeft het ook geen goed argument te vinden. Het gaat er om of die terroristen het een goed argument vinden. En jongetjes die erdoor gerecruteerd worden ook trouwens.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:44 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat is een legitieme reden voor terrorisme?![]()
Goed als je zoiets als argument gaat aanvoeren ben ik bang dat er weinig meer te discussieren valt. Maar goed om mijn punt dan af te maken. Terrorisme gebaseerd op Islamitische Jihad is al ver terug in de 20e eeuw te vinden. In een ander topic wordt een voorbeeld uit 1950 naar voren gehaald. En altijd is er wel weer een ander argument aan te voeren wat geldt als zogenaamd begrijpelijk "motief".
Het vreemde is dat terroristen vaak echter niet uit het getroffen gebied komen wat als zogenaamd motief wordt aangevoerd, of wanneer dat bij uitzondering wel zo blijkt te zijn zich niet lijken te storen aan zoiets als een conventie van Geneve.
Dat maakt de misdaad zelf nog niet begrijpelijk of enigszins "te verwachten".quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
jij hoeft het ook geen goed argument te vinden. Het gaat er om of die terroristen het een goed argument vinden. En jongetjes die erdoor gerecruteerd worden ook trouwens.
op basis van de geschiedenis is het toch redelijk te verwachten. aktie-reaktie. dat de reaktie voor sommigen onbegrijpelijk is, vind ik eerder onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat maakt de misdaad zelf nog niet begrijpelijk of enigszins "te verwachten".![]()
"begrijpelijk" is fundamenteel anders dan "goedkeurend"quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat maakt de misdaad zelf nog niet begrijpelijk of enigszins "te verwachten".![]()
Hm, dan heb jij toch de geschiedenis van de laatste 50 jaar niet goed gevolgd, vrees ik.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
Waar wat 11 september dan precies de reactie op?quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
op basis van de geschiedenis is het toch redelijk te verwachten. aktie-reaktie. dat de reaktie voor sommigen onbegrijpelijk is, vind ik eerder onbegrijpelijk.
Oh jawel en dat doet mij dus enkel de conclusie trekken dat het Palestijnse conflict waar jij vast op doelt enkel door de Arabieren zelf is veroorzaakt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, dan heb jij toch de geschiedenis van de laatste 50 jaar niet goed gevolgd, vrees ik.
zoals je zelf al opmerkte is het WTC al eerder doelwit geweest. Dus geheel onverwacht was het niet dat men Amerika als doelwit zag.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:06 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Waar wat 11 september dan precies de reactie op?
Londen was "natuurlijk" als reactie op de oorlog in Irak.
Die zelf als reactie is ontstaan op 11 september uiteraard.
Maar waar was het neerhalen van het WTC de reactie op? De invloed van Amerika in Saoedi-Arabie en de steun aan Israel?
Tja...ik zie je punt. Dat hadden ze inderdaad wel kunnen zien aankomen.
Ik kan 20 boeken noemen waarin een dergelijk scenario wordt beschreven, de motivatie van de terroristen volgt ook vrijwel altijd hetzelfde stramien.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:06 schreef Vitalogy het volgende:
Waar wat 11 september dan precies de reactie op?
Londen was "natuurlijk" als reactie op de oorlog in Irak.
Die zelf als reactie is ontstaan op 11 september uiteraard.
Maar waar was het neerhalen van het WTC de reactie op? De invloed van Amerika in Saoedi-Arabie en de steun aan Israel?
Tja...ik zie je punt. Dat hadden ze inderdaad wel kunnen zien aankomen.
Het gaat erom waar de aanslag op het WTC een reactie op was.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
zoals je zelf al opmerkte is het WTC al eerder doelwit geweest. Dus geheel onverwacht was het niet dat men Amerika als doelwit zag.
Ah, gedachtenlezer? Palestijnse conflict was dus niet waar ik aan dacht.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:07 schreef Vitalogy het volgende:
Oh jawel en dat doet mij dus enkel de conclusie trekken dat het Palestijnse conflict waar jij vast op doelt enkel door de Arabieren zelf is veroorzaakt.
de aanwezigheid van Amerikanen op de heilige grond denk ik. Hulp aan het Saoedische regime etc...quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:11 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Het gaat erom waar de aanslag op het WTC een reactie op was.
Dan moet je de volgende keer een duidelijkere one-liner plaatsen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, gedachtenlezer? Palestijnse conflict was dus niet waar ik aan dacht.
Vietnam? Bovendien teruglezend in de context vind ik deze opmerking nergens op slaan.quote:Ik dacht meer aan Rusland/Afghanistan/Tsjetsjenie, India/Kashmir en Vietnam. Allemaal conflicten die met terrorisme te maken hadden of waarin het een grote rol speelde.
Superieure opstelling en gedrag van de Amerikanen/het westen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de aanwezigheid van Amerikanen op de heilige grond denk ik. Hulp aan het Saoedische regime etc...
inderdaad.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:17 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Superieure opstelling en gedrag van de Amerikanen/het westen.
Als de gemiddelde europeaan ondanks alle culturele overeenkomsten het amerikaanse politieke gedrag al immens arrogant vind, hoe zouden dan de cultureel verder verwijderde en sowieso heetgebakerdere volken uit het midden oosten er tegen over staan?
Exact.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:43 schreef MouseOver het volgende:
De eerste.
Maar je moet niet bij alles wat je doet als een angstig hertje bedenken of je er niet een paar terroristen mee irriteert. En het dus maar niet doen als dat het geval is. Nee, je moet die wetenschap gewoon in je handelen meenemen en daarnaast vanwege je eigen belang proberen er rekening mee te houden. Maar dus niet meer dan dat.
Misschien omdat er ook geen Moslim in Zwitserland woont?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[i]Geen terreurbestrijding zonder zelfkritiek
Door hun weigering een verband te zien tussen het beleid in Irak en terrorisme, brengen politici de veiligheid in gevaar, meent Thomas von der Dunk.
Durft Nederland wel de denkwereld van Al Qa'ida ogen te zien? De weigering dat te doen, begint op te vallen. Wanneer het kabinet spreekt over blindheid, doelt het steeds op de blindheid voor de urgentie van extra veiligheidsmaatregelen - niet op de blindheid voor de motieven van de daders. Ook na Londen blijft 'officieel' Den Haag volhouden dat het willekeurig ieder Europees land kan treffen, omdat de westerse levenswijze nu eenmaal de haat van de moslimfundamentalisten oproept. Het aantal aanslagen in Zwitserland is nihil. Waarom dat zo is, zou men kunnen begrijpen als men eens zou proberen de redeneringen van de daders te begrijpen en hen niet meer als irrationele dwazen te verketteren.
dat heeft dan vaak met het regime te maken in zo'n land of evt. met westerse aanwezigheid.quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:55 schreef Vitalogy het volgende:
Zwitserland heeft zo'n 200.000 moslims op 7,3 miljoen inwoners.
Edit:
Het aantal aanslagen in niet-Westerse landen is trouwens ook groter.![]()
Okee bedankt voor de legitimatie om tegen de islam te vechten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de aanwezigheid van Amerikanen op de heilige grond denk ik. Hulp aan het Saoedische regime etc...
jij begrijpt het blijkbaar niet. het gaat niet om mijn logica, maar om logica van fundamentalisten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:45 schreef typtypo het volgende:
[..]
Okee bedankt voor de legitimatie om tegen de islam te vechten.
Want met jou logica zitten er ook islamieten hier.
Dus tot zij weggaan mogen wij er tegen vechten.
Ja bedankt.![]()
![]()
![]()
Onze held.
En deze logica is niet alleen voor behouden aan moslim fundi's maar ook "gematigde" moslims hebben er geen enkel probleem mee.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
jij begrijpt het blijkbaar niet. het gaat niet om mijn logica, maar om logica van fundamentalisten.
Vroeger werd kinderen altijd verteld dat er een de wijste moest zijn, zou geen slecht idee zijn dat principe ook op volwassenen toe te passen als ik dat zo lees.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:58 schreef typtypo het volgende:
[..]
En deze logica is niet alleen voor behouden aan moslim fundi's maar ook "gematigde" moslims hebben er geen enkel probleem mee.
Praten helpt niet meer. Je hoeft maar sommige reacties na te lezen van mensen die de aanslagen verdedigen en je weet genoeg. Door dezelfde logica te hanteren kan het westen het ingrijpen ook verdedigen. En ik heb er geen enkele moeite mee om dat zo voortaan te doen.
Jij lijdt aan het stockholm syndroom.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vroeger werd kinderen altijd verteld dat er een de wijste moest zijn, zou geen slecht idee zijn dat principe ook op volwassenen toe te passen als ik dat zo lees.
"Ja maar, HIJ begon!"...godsamme, stelletje kleuters. Hoeveel doden zijn genoeg?
quote:
En dan helemaal niks, terreur kan alleen een samenleving ontwrichten als wij dat zelf toelaten.quote:Jij kan wel niet willen vechten maar jouw tegenstander wel.
Dan sta je daar en dan!!!!
Wat is er voor nodig om lui zoals jou te doen inzien dat terrorisme bestrijden geen video spelletje is?quote:Moslims zeggen openlijk niets te zien in de democratie. Gisteren nog op de BBC.
Wat is er voor nodig om lui als jou wakker te schudden. Chamberlin stond ook trots te zwaaien met een vredesverklaring die hitler had ondertekend.
Nee, maar zo te horen ben jij wel bereid je als martelaar voor de goede zaak op te offeren.quote:Of wil je dood?
Welk advies mag dat zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:37 schreef Vitalogy het volgende:
Tijger_m als jij nu eens je eigen advies ging volgen...
Dan blijft er op FOK niet veel meer te doen overquote:Op donderdag 21 juli 2005 23:40 schreef Vitalogy het volgende:
Proberen de wijste te zijn?
Er zijn twee vliegtuigen de WTC torens ingevolgen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Weet je uberhaupt wat het Stockholm syndroom is of lul je gewoon een columnist na?
[..]
En dan helemaal niks, terreur kan alleen een samenleving ontwrichten als wij dat zelf toelaten.
[..]
Wat is er voor nodig om lui zoals jou te doen inzien dat terrorisme bestrijden geen video spelletje is?
Gaat goed he, de War on Terror? Sinds we die begonnen zijn hebben we alleen maar meer terreur gehad, maar nee, zover nadenken...dan lijdt je vast aan het 'Stockholm syndroom'.
Ach, ja, wordt die arme Neville weer uit zijn graf gesleurd![]()
Ga eens een goed geschiedenis boek lezen voordat je over hem oordeelt.
[..]
Nee, maar zo te horen ben jij wel bereid je als martelaar voor de goede zaak op te offeren.
Jouw rethoriek is al niet anders als die van Bin Laden.
van welke gebande haatzaaier ben jij nou weer een kloon?
3 vliegtuigen het WTC in plus een het Pentagon in en een een weiland in.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Er zijn twee vliegtuigen de WTC torens ingevolgen.
Nee.quote:Daar is het begonnen.
Ben bang van wel, ik voel mij geen slachtoffer of gegijzelde,quote:De Het Stockholm syndroom hoeft ik je niet uitteleggen hoop ik.
God verhoedde.quote:Telkens als er weer een vriendelijke moslim jou toelacht denk dan aan mijn woorden.
Een vriendelijke moslim blaast geen metro of bus op.quote:Telkens als er weer een vriendelijke moslim een metro of bus opblaast, denk dan ook aan mijn woorden.
Chamberlin had ongelijk over "Peace in our time" maar wist dat donders goed, hij wist ook dat GB niet klaar was voor oorlog. Zonder dat verdrag waren nu een provincie van GrossDeustschland geweest.quote:Dus chamberlin had gelijk okee je hebt me overtuigd.
Alleen jammer van die 20 miljoen doden he?
Ja, ik was dolblij dat mijn opa een van die 6 miljoen was. Ik hou mij verder maar even in en zal op de rest van jouw gebazel maar niet meer ingaan.quote:Of toch was je toch een beetje blij dat er 6 miljoen joden bij zaten?
quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:53 schreef typtypo het volgende:
De Stockholm syndroom hoeft ik je niet uitteleggen hoop ik.
Oh ik wist niet dat ik in onzin zat.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:01 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
Ik snap dat je het hoopt, wat je kunt het niet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |