Kan ik op deze manier ook pepers inmaken of moet ik dan andere kruiden gebruiken ??quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Schil komkommers en snij ze overlangs doormidden.
haal de zaadlijsten eruit.
Snij de komkommer in plakken van ca 2 a 3 cm.
Bestrooi ze rijkelijk met zout en suiker en zet een nacht in de koelkast.
Giet ze af, spoel ze af en dep ze droog.
Doe ze in grote glazen potten (mayonaise potten)
Breng blanke azijn met suiker aan de kook, met inmaakkruiden. (mengsels zijn te koop, of neem dille, mosterzaad, laurierblaadjes, chili, peperkorrels, )
Giet de potten vol met de kokende azijn.
Deksels erop, in kelder of koelkast zetten zogauw het afgekoeld is.
Na een maand of 3 is het erg lekker.
Bij Dille en Kamille hebben ze mooiequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:04 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kan ik op deze manier ook pepers inmaken of moet ik dan andere kruiden gebruiken ??
En waar kan ik mooie weck-flessen/potten kopen ??
Ja, dat kan, en kruiden mag je zelf wetenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:04 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kan ik op deze manier ook pepers inmaken of moet ik dan andere kruiden gebruiken ??
Loop eens een kringloopwinkel binnen, staan regelmatig weckpotten voor weinig.quote:En waar kan ik mooie weck-flessen/potten kopen ??
Uien afgieten, afspoelen (!) en met een oude theedoek droogdeppen. Je pekelt ze juist om het vocht er uit te trekken, dat wordt later weer opgevuld met de azijn, dat is het hele idee. En ja, dat uien in het zout/suiker dat riekt idd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:41 schreef Pikkebaas het volgende:
Piet,
Ik ben nu uien aan het inmaken. Gaat best goed, ze staan nu in de weckfles (tegen de stank) in de koelkast met zout en suiker. Wat me opvalt is dat de uien best wel slinken, de pot was gisteren vol en is nu half leeg. En dat er heel veel vocht uit de uien komt. Moet ik dat afgieten of laten zitten ?
En als ik de azijn bij de schoongemaakte uien giet, moet de azijn dan nog kokendheet zijn of gewoon warm ??
Bedankt !
Yep. Ruikt goed !!!! Er blijven alleen enkele stukken ui in de azijn drijven, die komen er deels bovenuit. Is dat erg ?? Gaat dat schimmelen ??quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
En, staan ze in de azijn?
Neuh, goed afsluiten en af en toe ff schudden. Beste is als je natuurlijk geen lucht in de pot hebt zitten, of heel weinig.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:05 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Yep. Ruikt goed !!!! Er blijven alleen enkele stukken ui in de azijn drijven, die komen er deels bovenuit. Is dat erg ?? Gaat dat schimmelen ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |