winst verwachting hebben ze niet eens gegeven wel zijn er weer bijna 1 miljoen aandeeltjes bij gedruktquote:op dinsdag 4 oktober 2005 18:37 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
kom dan ook met goede argumenten: jaarrekeningen, officiele winstverwachtingen, overnames, kengetallen, conjuncturen etc...![]()
kijk daar hebben we wat aan: geen sopheon in mijnj pakket dusquote:op dinsdag 4 oktober 2005 19:56 schreef dop het volgende:
[..]
winst verwachting hebben ze niet eens gegeven wel zijn er weer bijna 1 miljoen aandeeltjes bij gedrukt
(zoals elk jaar) en is er een omzet verwachting van rond de 8 miljoen afgegeven
dus ook voor 2005 staat het weer vast dat er geen cent winst zal worden gemaakt
beetje kinderachtige reactiequote:op dinsdag 4 oktober 2005 17:19 schreef bretsig het volgende:
[..]
haha, we zullen zien we zullen zien. je praat duidelijk poep. het nivo is hier zo laag dat ik er niet eens op in ga, veel succes allemaal het was weer leuk.![]()
was dat in één dag ? volgens mij zakte het in 3 dagen ofzo, volgens mij wordt de handel stilgelegd boven de 40% ?? dat overkwam mij i.i.g. destijds met kpn/qwest.quote:op maandag 3 oktober 2005 22:51 schreef bretsig het volgende:
dan is elk aandeel speculatief. ahold ging in maart 2003 ook 65% onderuit in een dag. wat maakt het ook uit hoe het heet, de soof gaat knallen.
de duitse activitteiten zijn aan apex verkochtquote:
vandaag andersom ?quote:op woensdag 5 oktober 2005 23:22 schreef el. het volgende:
ik zie volgens mij i.d.d. een daling van +/- 60%
paste het anders even op fok (je hebt kennelijk een interessant stukje geschreven)quote:op dinsdag 24 januari 2006 22:37 schreef el. het volgende:
ik sta nu al 2 dagen op de frontpage van de financiële telegraaf :
zal ik daar geld voor kunnen vragen ?.
dat viel wel mee, maar dit is het bericht i.i.g. :quote:op vrijdag 27 januari 2006 08:06 schreef selang het volgende:
paste het anders even op fok (je hebt kennelijk een interessant stukje geschreven)
quote:zodra een stijgende trend wordt gebroken, lijkt iedereen in paniek te gaan en staat gelijk alles op insorten.
mensen aegon heeft de afgelopen maanden laten zien dat er potentie in de koers zit, nu het sentiment omdraait zal een snelle stijger ook sneller dalen (kijk ook eens naar ing).
dit zijn dezelfde fondsen waarbij men straks denkt als we weer omhoog gaan : goh, die heeft op z'n flikker gehad, die moet wel omhoog en dan gaat ie weer verder. aegon komt straks met mooie cijfertjes, verzekeraars liggen er prima bij het komende jaar. een negatieve uitspraak en claims zitten allang in de koers verwerkt, het is nu alleen even de tijd om de lucht eruit te persen.
kortom korte termijn is koffiedik (ik vraag me werkelijk af hoe groot die correctie moet zijn nu), lange termijn is binnenlopen.
* sigaar opsteekt *
ik heb ze verkocht voor een euro. toen bleek dat het nieuws niet veel met corus te maken had dacht ik, snel weg met dat spul. nu ben ik bang dat er maandag nog wel een lichte stijging zal zijn...quote:op zondag 29 januari 2006 13:44 schreef napalm het volgende:
k*&t!!! donderdag mn corus aandelen verkocht voor 0,91 per stuk. kijk ik in de krant staan ze vrijdag met 16% winst op ¤1,06
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik had ze al veels te lang in mn pakketje zitten. ik denk sinds december 2004 ofzo. ik had ze gekocht voor ¤0,78 en daarna waren ze begonnen aan een lange reis naar steeds minder en nog minder waard. nu stonden ze wel weer redelijk en ik wilde wat cash hebben. ik twijfelde nog of ik ze allemaal weg zou doen of de helft. uiteraard helemaal weggedaan; dat scheelt weer in de transactiekosten...quote:op zondag 29 januari 2006 13:57 schreef el. het volgende:
ja dat is zonde, waarom heb je ze verkocht ? onlangs stonden ze ook al rond de 0,95/0,96 en een zware daling zat er niet aan te komen leek me ...
-edit- ow nee, dat was inderdaad rond de 0,90 ...
helemaal mee eens en het was dan ook geen kritiek, ik (en niemand) had die stijging voorzien en 0,90 was best een redelijke prijs (en in dit geval, gewoon winst). achteraf kijk je altijd een koe in z'n x.quote:op zondag 29 januari 2006 18:22 schreef dop het volgende:
je verkoopt nooit op de hoogste koers
wie dat wel probeert krijgt zeker de deksel op zijn neus
winst nemen iis juist de kracht van een goede belegger
en op tijd verlies nemen...quote:op zondag 29 januari 2006 18:22 schreef dop het volgende:
je verkoopt nooit op de hoogste koers
wie dat wel probeert krijgt zeker de deksel op zijn neus
winst nemen iis juist de kracht van een goede belegger
daar heb ik moeite mee. winst nemen gaat nog wel. maar als het hele zaakje daalt dan wacht ik wel totdat de plus er weer is.quote:op dinsdag 31 januari 2006 16:01 schreef chepke het volgende:
en op tijd verlies nemen...
ik heb er nog even aan gedacht om het er achteraan te tiepen maar bij deze,quote:
ze zeggen niet voor niet dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst vormen. geeft het fonds meer info over de opbouw van dit rendement? bestond het uit beredeneerde winsten of zaten er veel eenmalige posten bij? met andere woorden: is het redelijk om aan te nemen dat ze dit resultaat kunnen herhalen?quote:op woensdag 1 februari 2006 12:22 schreef the_dijkstra het volgende:
in de bijlage van robeco las ik dat ene fonds een jaarrendement van 54,67% had.
zal ik het doen? of zal-ie binnenkort in een niet afzienbare tijd gaan instorten?
robeco energy/property equities (eur) d-shares behaalden allebei per jaar ruim 50% rendement, (het jaar daarvoor ook). ik meen dat ik ooit ergens had gelezen dat de morningstar rating daarvan op 2 a 3 sterren lag. ook had het een vrij hoog risico, maar ik heb geen flauw idee hoe ze dat beoordelen (?).quote:op woensdag 1 februari 2006 12:27 schreef drive-r het volgende:
[..]
ze zeggen niet voor niet dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst vormen. geeft het fonds meer info over de opbouw van dit rendement? bestond het uit beredeneerde winsten of zaten er veel eenmalige posten bij? met andere woorden: is het redelijk om aan te nemen dat ze dit resultaat kunnen herhalen?
in dit opzicht ook leuk om te weten of dezelfde mensen die dit resultaat hebben behaald nog steeds in het investerings team zitten.
vooral bij energy equities zie ik goede kansen. ik verwacht namelijk dat de olieprijs de komende 5 jaar nog flink zal oplopen, met name in vs. daarentegen heb je in de onroerendgoed-sector (property equities dus) weinig kans op een snelle geldontwaarding. moeilijk, moeilijk.quote:de fondsmanager selecteert wereldwijd de meest kansrijke bedrijven in deze sector. via zorgvuldig ontwikkelde modellen worden aandelen geselecteerd met goede winstvooruitzichten en een redelijke waardering. door gesprekken en de beoordeling van de bedrijfsgegevens worden de bedrijven individueel nog eens streng gescreend.
en heoveel zie je daarvan terug; blijft er 20% achter ivm met allerlei kosten?quote:op woensdag 1 februari 2006 12:22 schreef the_dijkstra het volgende:
in de bijlage van robeco las ik dat ene fonds een jaarrendement van 54,67% had.
20% dat lijkt me sterk hoor, meestal is t nog niet eens 1 % tis geen spaarbelegplan waarbij de helft van je winst op gaat aan kostenquote:op donderdag 2 februari 2006 19:13 schreef napalm het volgende:
[..]
en heoveel zie je daarvan terug; blijft er 20% achter ivm met allerlei kosten?
als je een fonds hebt, dat het een beetje goed doet, lach je om de beheerskostenquote:op zaterdag 4 februari 2006 13:15 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
20% dat lijkt me sterk hoor, meestal is t nog niet eens 1 % tis geen spaarbelegplan waarbij de helft van je winst op gaat aan kosten
grootste order ooit binnengehaald. maar eh, zal ik instappen ?quote:op donderdag 2 februari 2006 05:28 schreef el. het volgende:
vandaag even de 460 testen ? ik had gisteren een mooi slot (o.a. ahold en getronics in portefeuille), kijken of dat een beetje heel blijft vandaag. voor ahold gaat het gerucht dat tesco jeuk heeft, maar waarom getronics omhoog moest, .... geen idee.
let eens op pharmingquote:op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef the_dijkstra het volgende:
[..]
grootste order ooit binnengehaald. maar eh, zal ik instappen ?
zo nee, welke fonds zou ik dan beter kunnen nemen met een flinke rendement op 3 a 4 jarige basis ?
moet je zelf weten, ik zou het niet doen. ik wil al tijden van dit fonds af, omdat ik totaal niet meer achter de bedrijfsvoering sta, laat staan de manier waarop de aandeelhouder wordt ingelicht. ik heb er gelukkig niet heel veel en heb er geduld mee, maar ik zie geen reden om bij te kopen of wat dan ookquote:op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef the_dijkstra het volgende:
grootste order ooit binnengehaald. maar eh, zal ik instappen ?
daar ga ik mijn vingers niet aan branden. als ik nu een pak geld moest beleggen zou ik wachten, ik ben 100% nl georienteerd en verwacht hier eerder een correctie naar beneden dan een vlucht omhoog. zodra er wat lucht uit is, zou ik verzekeraars en wellicht ahold pakken. hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wie er op dat moment laag staan en geen lijken in de kast hebben.quote:zo nee, welke fonds zou ik dan beter kunnen nemen met een flinke rendement op 3 a 4 jarige basis ?
zijn er hier nog mensen die geld terug gaan claimen ?quote:stormloop op aholdclaim
van onze redactie economie
amsterdam - bij de vereniging van effectenbezitters (veb) hebben zich tot nu toe ruim dertigduizend beleggers gemeld voor de 1,1 miljard dollar schadevergoeding die ahold beschikbaar stelt aan gedupeerde aandeelhouders.
veb-voorzitter peter paul de vries, hoopt dat zoveel mogelijk particuliere beleggers die geld zijn kwijtgeraakt door de fraude bij het concern gebruik maken van de schikking. ''we hopen iedereen mee te krijgen die ervoor in aanmerking komt.''
volgens de veb-voorman doen institutionele beleggers als banken en verzekeringsmaatschappijen min of meer automatisch aan de regeling mee, maar is het moeilijker alle particulieren te bereiken. ''die weten er misschien niet van of willen uit teleurstelling over hun verlies niets meer met beleggen te maken hebben.''
ongeveer veertig procent van aholds aandelen was in nederlandse handen toen het boekhoudschandaal in februari 2003 uitbrak en de koers met ruim zestig procent instortte.
in de regeling die het supermarktconcern met de veb en amerikaanse advocaten heeft getroffen, biedt ahold beleggers, die tussen eind juli 1999 en 23 februari 2003 aandelen hebben gekocht, 1,51 dollar per aandeel. hebben ze hun stukken voor 23 februari 2003 met verlies verkocht dan wil ahold hen tegemoetkomen met circa 0,40 dollar per stuk. ''de bedragen kunnen hoger uitvallen als minder gedupeerden zich melden,'' aldus de vries.
de veb verwacht dat medio 2007 tot uitkering kan worden overgegaan. door in te gaan op de schikking zien beleggers af van het recht om betrokken bestuurders te vervolgen of de mogelijkheid om via de rechter een hogere vergoeding te krijgen.
waarheid al een koe.quote:op maandag 6 februari 2006 12:50 schreef horney_dorney het volgende:
laatst een mooi stukkie over beleggen in de elsevier. hun advies: wil je geld beleggen en ben je niet al te (semi) professioneel bezig, ga dan gewoon investeren in fondsen of, nog beter, indexfondsen of trackers vanwege de lage beheerskosten. dan heb je ook meteen optimale sector/geografische spreiding. voor lange termijn beleggers raadden zij aan een deel aandelenfonds, een deel obligatiefonds. de verhouding daarvan wisselt in de loop der jaren.
je hebt mailquote:op maandag 6 februari 2006 11:27 schreef tano_stargazers het volgende:
er zijn hier vast wel mensen die bij binck beleggen. wie wil er samen met mij van de actie gebruik maken om 50 euro transactiekosten terug te krijgen (jij meldt mij dus aan).
mail: gultamin at hotmail . com
wie het eerst komt..
onderstaand morningstar report vind je waarschijnlijk wel interessant (ook al is het 2.5 maand oud)quote:
quote:aegon nv adr
analyst report by by dafina dunmore
thesis 10-19-2005
we don't think there's much difference between aegon and scores of competing life insurers. it will be difficult for this firm to dig an economic moat. we think the shares are worth $15 each.
aegon operates in the exceptionally competitive life insurance market, with about 70% of its earnings generated in the united states and canada. the insurer focuses primarily on fixed-rate products--traditional life insurance and fixed annuities--where it faces intense competition because there are very few entry barriers. scores of competitors target the same customers with commoditylike products that are exceptionally sensitive to interest rates--and current low rates make them less compelling to consumers. most investors aren't willing to tie up their assets in long-term investments whose rates aren't much higher than short-term investments. furthermore, rates are gradually increasing, so those funds could be continuously rolled into new short-term investments as they mature. aegon is emphasizing equity-based products to help alleviate this, but we don't expect the margin pressure to ease anytime soon, as fixed-rate products make up more than 50% of profits.
aegon is a big player in the netherlands pension market, where it faces formidable competition from ing ing and fortis. more companies are outsourcing their pension funds in the netherlands as a result of regulatory and accounting changes. on the basis of assets under management, group life insurance companies make up approximately 22% of the pension market compared with about 18% in 1999. this creates an industrywide growth opportunity, and we think aegon is well positioned to benefit.
aegon generates most of its income from reasonably mature markets--the united states and canada, the netherlands, the united kingdom--so sales growth is hard to come by. the firm has diminutive operations in faster-growing markets, such as spain, taiwan, and china. we do not expect these markets to be meaningful contributors to earnings growth over the next five years and thus do not see a catalyst for growth. aegon also competes in the concentrated u.k. life insurance market, which, like the united states, has extremely favorable demographics for insurers targeting retirement services. as the third-largest player in the u.k. pension market, aegon should obtain an adequate share of this growth potential.
however, aegon doesn't possess a cost or distribution advantage compared with insurance heavyweights such as american international group aig and ing, so we're less than enthusiastic about this firm.
valuation
we are sticking with our $15 per share fair value estimate for aegon. we forecast that premiums will continue to expand modestly at about 2% annually, while earnings will multiply slightly faster. in our view, aegon's return on equity will continue to trail its cost.
risk
several aegon products depend on long-term investment return assumptions to be profitable. financial-market fluctuations or long periods with unusual returns--such as those when the difference between yields on long- and short-term bonds is narrow, a so-called flat yield curve--could provoke significant losses. aegon cannot know the true cost of its policies until many years after they are sold, and shareholders must bear the risk that the original pricing assumptions were inadequate.
see previous analyst reports
close competitors ttm sales $mil market cap $mil
aegon nv adr 35,420 23,368
* american international group 105,080 166,864
* ing groep nv adr 84,974 63,298
* manulife financial 20,908 41,638
* hartford financial services group 23,565 23,458
* prudential financial 30,860 36,479
* sun life financial services 16,748 21,953
* morningstar analyst report available | compare these stocks
data as of 12-31-2004
strategy
aegon seeks to provide financial protection via life insurance and asset-accumulating annuity products. in the near term, aegon seeks to maintain its underwriting discipline in the face of aggressive price cuts by competitors. the insurer also aims to capitalize on the growth opportunity in the dutch pension market.
management & stewardship
chairman of the executive board donald shepard earned $3.2 million in cash compensation in 2004, which represents more than a 20% increase over the previous year. we think this is excessive, considering the 6% decline in earnings reported according to u.s. accounting standards. furthermore, we think shepard's compensation diverges too widely from other senior executives', which might provoke antipathy among the management team. shepard's contract guarantees him an annual payment of 0.1% of aegon's net income, which we think is excessive. short-term incentives are based on the value of new business and earnings per share. long-term incentive compensation rewards increases in share price compared with selected competitors. major shareholder vereniging aegon owns 12% of aegon's stock but has the right to cast a vote representing 33% of outstanding shares in the event of a change in ownership. this right could be used to block a takeover attempt that would benefit minority shareholders.
profile
aegon's primary businesses are life insurance--primarily term policies--and annuities. the netherlands-based firm also offers accident and health insurance and guaranteed investment contracts. about 70% of aegon's profits are earned in the united states and canada and 20% in the netherlands. vereniging aegon--the descendant of former mutual insurer ago, which merged with ennia in 1983 to form aegon--owns 12% of common shares and all preferred shares.
growth
aegon has mixed growth results, with new life insurance production increasing nicely while annuity deposit growth is lackluster. meaningful top-line growth has eluded aegon for several years, and we don't see a catalyst for significant future growth.
profitability
aegon has gradually improved its profitability over the past three years with more-stringent underwriting and improved efficiency. recent improvements have resulted from investment gains, which will probably slow when interest rates rise.
financial health
aegon has about $0.35 of debt for every $1 of equity, which is not excessive, in our opinion. the firm's cash flows are predictable and stable.
morningstar rating 10-28-2005 : 3 star
stock price
as of 10-19-2005
$15.25
fair value estimate
$15.00
consider buying
$11.60
consider selling
$18.80
business risk
avg
economic moat
none
stewardship grade
na
bulls say
aegon is one of the few insurers targeting the underserved middle-income market. the firm uses less costly direct sales in this market, which helps increase profits.
the baby boomers are reaching retirement age, and europe's state-run retirement systems are failing. aegon can win clients in these markets.
aegon should perform well when interest rates rise, as more than half of its profits are earned from spread-based products.
aegon is well positioned to benefit from the outsourcing of pension plans in the netherlands.
bears say
aegon is an undifferentiated insurer in an intensely competitive industry. it will be difficult for the firm to dig an economic moat.
aegon's cash flows are exposed to unpredictable equity market and interest rate fluctuations.
competition is bloodthirsty, and insurance behemoths aig and ing limit the amount of new customers aegon can profitably acquire.
(dafina dunmore is a stock analyst with morningstar. she can be reached at analyst feedback. as of the date of this report, dafina dunmore does not have a position in this stock. find out about morningstar's editorial policies here.)
dftquote:aegon slecht deel beschermingswal
amsterdam (anp) - verzekeringsconcern aegon heeft zijn bescherming tegen een vijandige overname deels laten varen.
een wijziging van de statuten maakt het de grootaandeelhouder, de vereniging aegon, mogelijk haar stukken te verkopen ook als dat indruist tegen de wens van de raad van bestuur. dat blijkt uit de woensdag bekendgemaakte statutenwijziging van de vereniging aegon.
de vereniging is aegons belangrijkste eigenaar, bezit in potentie eenderde van de aandelen en moet het bedrijf in principe vrijwaren van een vijandige overname. tot 2003 had de vereniging zelfs potentieel de meerderheid van de aandelen.
de woensdag aangekondigde statutenwijziging is volgens een woordvoerder een verdere verfijning van de maatregelen voor goed ondernemingsbestuur die in 2003 bij aegon zijn ingevoerd. een van de doelen is om aandeelhouders onafhankelijker te maken van het bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |