abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28969655
quote:
Moslimleider: fundamentalisme is aids

De belangrijkste moslimleider van Australië, sjeik Taj Din al-Hilali, wil dat islamitische haatpredikers worden gedeporteerd om het land te ontdoen van fundamentalisme. Hij trekt daarbij een vergelijking met aids, meldden Australische media woensdag.

''Ze zijn net als een ziekte als aids en je kunt hen niet genezen met Panadol (een pijnstiller)'', aldus de geestelijke in ongekend harde bewoordingen over zijn radicale collega's. ''Een klein aantal moslims heeft inmiddels een ziekte in hun hoofd''.

De moefti wil dat gematigde moslimkrachten in Australië zich veel harder inzetten om jonge moslims te beschermen tegen de ''giftige'' teksten van de radicale imams. Al-Hilali wil zo snel mogelijk een verbod op moslimlectuur waarin tot haat en geweld tegen het Westen wordt opgeroepen.
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=7064

Ik kreeg een beetje het idee dat moslims gaan inzien dat er actie ondernomen moet worden om de ziekte die fundamentalisme heet uit te roeien. Het innemen van dit soort standpunten door belangrijke geestelijk leiders kan jongeren weerhouden om zich in te laten met extremisten. Ik hoop van harte dat dit wereldwijd volging vindt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28969805
Ik hoop het van Harte
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:37:53 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28969818
Het probleem is dat dit voornamelijk gebeurd door Islamitische leiders in Westerse landen, die mogelijke de grond onder hun voeten heet voelen worden nu de publieke opinie zich steeds meer tegen hun keert. De Islamitische leiders met werkelijk veel gezag en volgelingen, dus diegene die in Moslim landen wonen, blijven oproepen tot geweld.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_28969952
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:37 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat dit voornamelijk gebeurd door Islamitische leiders in Westerse landen, die mogelijke de grond onder hun voeten heet voelen worden nu de publieke opinie zich steeds meer tegen hun keert. De Islamitische leiders met werkelijk veel gezag en volgelingen, dus diegene die in Moslim landen wonen, blijven oproepen tot geweld.
Het is een begin.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:49:44 #5
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28970195
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:41 schreef wonko het volgende:

[..]

Het is een begin.
Dat conservatieve Islamitische krachten nu zelfs invloed winnen in voorheen gematigde Islamitische landen (Indonesie, Turkije) lijkt mij feitelijk meer een soort 'begin' inluiden dan het afkeuren van geweld (in het land waarin ze verblijven) door een aantal leiders die door een meerderheid van de moslims als afvallige worden beschouwd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_28971170
Too little, too late?
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:22:53 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28971354
goed zo!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28972280
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Too little, too late?
beter te laat dan nooit!!

goed bezig, hopelijk volgt de rest ook
pi_28972370
Een van Triggershots partij punten.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:00:14 #10
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28972607
denk je dat? Alsof extremisten gaan luisteren, extremisme zit in het hart en zal nooit uitgeroeid worden. Echt jullie westerlingen weten echt niks van moslimextremisme!

Officieel mogen mensen standpunten innemen maar dat betekent niet dat ze het ermee eens zijn. Voor de Islam is het goed dat mensen gematigd reageren OFFICIEEL, maar dat betekent niet dat het extremisme weg is.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:02:03 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28972672
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:00 schreef Sukh het volgende:
denk je dat? Alsof extremisten gaan luisteren, extremisme zit in het hart en zal nooit uitgeroeid worden. Echt jullie westerlingen weten echt niks van moslimextremisme!
het is een imam die de uitspraken doet toch? ik denk dat het niet zozeer de gedachten van de extremisten zal veranderen, alswel de mogelijkheid tot het openlijk verkondigen van haat en het kunnen plegen van aanslagen zal bemoeilijken.

maar leg jij eens uit hoe het wel zit dan...
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:04:11 #12
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_28972749
Alsof die enge moslimmafkezen in de arabische landen ook maar IETS aantrekken van een moefti in australie...get real.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:05:37 #13
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28972796
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is een imam die de uitspraken doet toch? ik denk dat het niet zozeer de gedachten van de extremisten zal veranderen, alswel de mogelijkheid tot het openlijk verkondigen van haat en het kunnen plegen van aanslagen zal bemoeilijken.

maar leg jij eens uit hoe het wel zit dan...
Dat is de hypocrisi, ze gaan nu zeggen dat extremisme slecht is en zo. Omdat ze weten dat het nu dom is om het goed te keuren! Het gaat daarom meer ondergronds, en wordt nog moeilijker om te signaleren.

De moslimgemeenschap is erg divers, niet iedereen is natuurlijk een terrorist, maar geloof me wel 90% van de moslimgemeenschap kon de aanslagen van 11 september begrijpen en enigssinds rechtvaardigen. Dit neem je niet weg en dit gevoel dit sentiment zal er altijd zijn.

Pakistan veroordeelt ook jarenlang de terroristische aanslagen in Kashmir, maar ZIJ financieren de aanslagen zelf, alleen om de buitenwereld zoet te houden veroordelen ze het, maar achteraf....
pi_28973559
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:05 schreef Sukh het volgende:

[..]

Dat is de hypocrisi, ze gaan nu zeggen dat extremisme slecht is en zo. Omdat ze weten dat het nu dom is om het goed te keuren! Het gaat daarom meer ondergronds, en wordt nog moeilijker om te signaleren.
Dus wat had meneer dan moeten doen?
quote:
De moslimgemeenschap is erg divers, niet iedereen is natuurlijk een terrorist, maar geloof me wel 90% van de moslimgemeenschap kon de aanslagen van 11 september begrijpen en enigssinds rechtvaardigen. Dit neem je niet weg en dit gevoel dit sentiment zal er altijd zijn.
Kun je dit onderbouwen of roep je maar wat.
quote:
Pakistan veroordeelt ook jarenlang de terroristische aanslagen in Kashmir, maar ZIJ financieren de aanslagen zelf, alleen om de buitenwereld zoet te houden veroordelen ze het, maar achteraf....
Bron?

En doe wat aan je nederlands. Het is net of je zwaar dronken bent.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:40:58 #15
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28973991
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:05 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ok, maar wat vind je nu eigenlijk zelf van extremisme, want dat is in je betoog niet helemaal duidelijk.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:51:34 #16
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28974395
Voor zijn doen heeft hij goed gehandeld, want zo krijgt de mainstream de gedachte dat niet alle moslims extreem zijn en dat het maar excessen zijn.

Hij kan zelf niet veel doen aan extremisme, ik weet hoe hij naar de pers toe denkt, maar niet hoe hij in moslimkringen denkt.

En wonko, een sentiment en gevoel is moeilijk te onderbouwen. Voor een moslim is geloof iets persoonlijks, wanneer jij zijn geloof aanvalt val je hem aan.

Er zijn 2 redenen waarom moslims sympatie hebben met Bin Laden of enigssinds begrip kunnen tonen:

1 Unfair beleid van het westen, ogen sluiten voor onrecht in bepaalde gedeelte van de wereld, en de steun aan dicator regimes in het midden oosten. Ook de steun aan Israel is een dorn in het oog!

2 cultureel, vele normen en waarden in het westen staan haaks met de islamitische waarden. Op zich is dat niet erg, maar veel landen op de wereld veramerikaniseren of verwesteren, zo ook Islamitische landen. Als tegenwicht zien mensen de teruggrijp naar de oude islamitische waarden.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:53:02 #17
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28974446
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ok, maar wat vind je nu eigenlijk zelf van extremisme, want dat is in je betoog niet helemaal duidelijk.
Ik veroordeel extremisme, alleen hekel ik het selectieve beleid van het westen.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:54:59 #18
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28974510
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:28 schreef wonko het volgende:
Bron?

En doe wat aan je nederlands. Het is net of je zwaar dronken bent.
Het is algemeen bekend dat de ISI Mudjehadin strijders steunt.
pi_28975256
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:54 schreef Sukh het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de ISI Mudjehadin strijders steunt.
en lees wat hij post, of ben je nog niet nuchter?

en wie zijn 'jullie westerlingen'?
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:23:32 #20
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28975400
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:19 schreef Prego het volgende:

[..]

en lees wat hij post, of ben je nog niet nuchter?

en wie zijn 'jullie westerlingen'?
prego, ISI is de pakistaanse geheime dienst, westerlingen, mensen met een westerse cultuur!
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:24:30 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28975421
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:23 schreef Sukh het volgende:

[..]

prego, ISI is de pakistaanse geheime dienst, westerlingen, mensen met een westerse cultuur!
je bedoelt de inwoners van het westen?
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:27:13 #22
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28975526
IK bedoel mensen met een westerse cultuur
pi_28975733
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:23 schreef Sukh het volgende:

[..]

dan nog vind ik het raar dat je post: 'jullie westerlingen'

persoonlijk houd ik daar niet zo van, net als 'jullie buitenlanders'..
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:35:26 #24
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28975834
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:51 schreef Sukh het volgende:
Voor zijn doen heeft hij goed gehandeld, want zo krijgt de mainstream de gedachte dat niet alle moslims extreem zijn en dat het maar excessen zijn.

Hij kan zelf niet veel doen aan extremisme, ik weet hoe hij naar de pers toe denkt, maar niet hoe hij in moslimkringen denkt.

En wonko, een sentiment en gevoel is moeilijk te onderbouwen. Voor een moslim is geloof iets persoonlijks, wanneer jij zijn geloof aanvalt val je hem aan.

Er zijn 2 redenen waarom moslims sympatie hebben met Bin Laden of enigssinds begrip kunnen tonen:

1 Unfair beleid van het westen, ogen sluiten voor onrecht in bepaalde gedeelte van de wereld, en de steun aan dicator regimes in het midden oosten. Ook de steun aan Israel is een dorn in het oog!

2 cultureel, vele normen en waarden in het westen staan haaks met de islamitische waarden. Op zich is dat niet erg, maar veel landen op de wereld veramerikaniseren of verwesteren, zo ook Islamitische landen. Als tegenwicht zien mensen de teruggrijp naar de oude islamitische waarden.
Bij 2 denk ik dan (dat geldt voor de moslims die in het Westen wonen): dan ben je hier niet op je plaats en kun je beter verkassen naar een of andere zandbak. Er is in Nederland geen plaats en behoefte om te grijpen naar oude islamitische waarden, nadat ettelijke generaties gevochten hebben om de stoffige oude christelijke waarden naar de achtergrond te verdrijven.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:43:01 #25
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28976104
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:32 schreef Prego het volgende:

[..]

dan nog vind ik het raar dat je post: 'jullie westerlingen'

persoonlijk houd ik daar niet zo van, net als 'jullie buitenlanders'..
is niet negatief bedoelt....
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:44:24 #26
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28976151
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Bij 2 denk ik dan (dat geldt voor de moslims die in het Westen wonen): dan ben je hier niet op je plaats en kun je beter verkassen naar een of andere zandbak. Er is in Nederland geen plaats en behoefte om te grijpen naar oude islamitische waarden, nadat ettelijke generaties gevochten hebben om de stoffige oude christelijke waarden naar de achtergrond te verdrijven.
yep, maar ja toch zijn ze er!
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:47:57 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28976267
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:44 schreef Sukh het volgende:

[..]

yep, maar ja toch zijn ze er!
yep, maar voor hoelang nog als het zo doorgaat. of denk je dat het westen malle eppie is?
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:49:18 #28
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28976315
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

yep, maar voor hoelang nog als het zo doorgaat. of denk je dat het westen malle eppie is?
we leven in een democratie en dan kan je niet zomaar sancties leggen of regels implementeren.
pi_28976610
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:43 schreef Sukh het volgende:

[..]

is niet negatief bedoelt....
dan nog niet...
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:59:00 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28976675
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:49 schreef Sukh het volgende:

[..]

we leven in een democratie en dan kan je niet zomaar sancties leggen of regels implementeren.
"niet zomaar"
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:03:12 #31
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28976805
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"niet zomaar"
hoe dan?
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:12:09 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28977098
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:03 schreef Sukh het volgende:

[..]

hoe dan?
als de westerlingen in gevaar komen denk ik niet dat je van "zomaar" kan spreken. dan wordt er actie ondernomen.
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:25:35 #33
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28977543
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als de westerlingen in gevaar komen denk ik niet dat je van "zomaar" kan spreken. dan wordt er actie ondernomen.
nou je mag veel actie ondernemen maar dat neemt niet weg dat terroristen aanslagen kunnen plegen. London is 1 van de beveiligste steden in Europa en dat heeft ze nieteens kunnen beschermen!
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:27:14 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28977603
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:25 schreef Sukh het volgende:

[..]

nou je mag veel actie ondernemen maar dat neemt niet weg dat terroristen aanslagen kunnen plegen. London is 1 van de beveiligste steden in Europa en dat heeft ze nieteens kunnen beschermen!
in een land zonder moslims is de kans dat moslimextremisten aanslagen plegen nihil. ik zeg niet dat ik die kans groot acht, echter de maat is op een gegeven moment natuurlijk helemaal vol.

anyhow. ik vind het gepaster om in dit topic te praten over de toenadering inplaats van de werwijding. dat verdient die goede imam wel.
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:28:18 #35
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28977644
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in een land zonder moslims is de kans dat moslimextremisten aanslagen plegen nihil. ik zeg niet dat ik die kans groot acht, echter de maat is op een gegeven moment natuurlijk helemaal vol.
Ook moslims hebben een Nederlands paspoort! Sommige mensen in India dachten ook zo, en kijk opeens kwam er Pakistan
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:30:04 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28977714
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:28 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ook moslims hebben een Nederlands paspoort! Sommige mensen in India dachten ook zo, en kijk opeens kwam er Pakistan
tjsa, beste jongen, als er echt oorlog komt tussen het westen en de islam, dan denk ik dat je niet zover komt met je paspoortje. doemscenario, maar toch elke dag realistischer. wel fijn dat er imams zijn die dit onderkennen en er wat aan willen doen.
pi_28977873
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:00 schreef Sukh het volgende:
Het gaat ook niet zozeer om extremisten uit te roeien, maar meer om het signaal dat de moslimgemeenschap geeft wanneer ze massaal moslimextremisme hardop afkeuren.
If you're not part of the solution, you are part of the problem
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:40:34 #38
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28978088
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tjsa, beste jongen, als er echt oorlog komt tussen het westen en de islam, dan denk ik dat je niet zover komt met je paspoortje. doemscenario, maar toch elke dag realistischer. wel fijn dat er imams zijn die dit onderkennen en er wat aan willen doen.
ik ben geen moslim....
pi_28979454
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:27 schreef zoalshetis het volgende:anyhow. ik vind het gepaster om in dit topic te praten over de toenadering inplaats van de werwijding. dat verdient die goede imam wel.
Lijkt mij ook...met een gezonde dosis wantrouwen dit initiatief omarmen. Ergens moet er begonnen worden het echte gevecht tegen het extremisme te starten.
pi_28979505
Ik denk dat door het wij en zij gevoel je zij juist de extremistische kant op duwt wat volgens mij precies de bedoeling is van die dwaze extremisten
CubaLibre
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:37:56 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28979902
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:40 schreef Sukh het volgende:

[..]

ik ben geen moslim....
whatever.
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:42:12 #42
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28980033
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

whatever.
ja het is zoals het is
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:43:18 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28980070
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:42 schreef Sukh het volgende:

[..]

ja het is zoals het is
ik bedoelde dat die "jij" algemeen gezien moest worden, dus whatever jij bent...
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:56:45 #44
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28980426
dat gaat toch nooit gebeuren dat doem senariotje van je!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:59:30 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28980500
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:56 schreef Sukh het volgende:
let's fucking hope so! overigens is dat scenariotje geen waardeoordeel maar een constatering van decennia. mijn hoop is dat de terroristen ervoor zorgen dat moslims en niet-moslims juist dichter bij elkaar zullen komen door die gemeenschappelijke vijand. maar helaas zie en hoor ik anders om me heen en ben ik verheugd over de uistpraken van deze imam.
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:01:43 #46
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28980566
zijn maar uitspraken, ga als moslimzijnde maar bij hem op de koffie zonder camera zonder niks alleen koran en dan kijken of hij het zelfde zegt....
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:05:18 #47
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_28980688
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:56 schreef Sukh het volgende:
OFF:Welke nationaliteit ben je dan wel? want dit is geen Nederlands

ON: Ik vind het een begin. Hetgene wat de imams duidelijk moeten maken is het feit dat aanslagen alleen maar leiden tot meer haat t.o.v de moslimwereld
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:21:42 #48
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28981219
off ik heb de nederlandse nationaliteit

on extremisten hebben schijt aan wat kafirs denken, ze willen de wereld islamitiseren inshallah
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:22:34 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28981251
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:21 schreef Sukh het volgende:
off ik heb de nederlandse nationaliteit

on extremisten hebben schijt aan wat kafirs denken, ze willen de wereld islamitiseren inshallah
off waar zijn je ouders geboren?
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:39:25 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_28981656
quote:
Lijkt mij ook...met een gezonde dosis wantrouwen dit initiatief omarmen. Ergens moet er begonnen worden het echte gevecht tegen het extremisme te starten.
Ik suggereer de heroprichting van de Orde der Tempeliers met als nieuwe missie: Mekka veroveren. Dan mekkeren die geitenbroeders wel anders. Oog om oog...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_28981821
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok oke ik ben triggershot
  woensdag 20 juli 2005 @ 18:12:25 #52
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28982508
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in Suriname, roots liggen in zowel india en pakistan!
pi_28982865
mooi dat er eindelijk eens een imam in het nieuws komt met een positieve boodschap .. hetzelfde gebeurt btw op het moment in Leeds ..

maar er is een verschil tussen begrip hebben voor (sommige) extremistische standpunten en het goedkeuren van terroristische aanslagen ..

Ik bedoel maar, wij westerlingen zijn in de loop van de geschreven gschiedenis nou niet bepaald lieverdjes geweest bij onze "visites" in de diverse oosterse landen .. geen wonder dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn .. tot zover kan ik begrip opbrengen.
maar dat ons dat duidelijk gemaakt wordt door middel van aanslagen is verschrikkelijk, en het is goed dat ook nu weer door een imam benadrukt wordt dat ieder weldenkend mens zo hoort te denken ..
pleased to meet you
pi_28985209
Ik ben bang dat het vooral "wishfull thinking" is. Op zich een goede zaak dat prominente moslim geestelijken zich uitspreken tegen het geweld. Toch ben ik bang dat vele 'gewone" moslims hier geen boodschap aan hebben.

In een intervieuw met CNN blijkt bijvoorbeeld dat de vader van Mohamed Atta (een van de 9-11 kapers) zich sterk afgezet tegen prominente moslim geestelijken die de terroristische aanslagen hebben veroordeeld. Mohamed el-Amir is vol lof over de aanslagen en zijn moslims die de aanslagen veroordelen verraders van de moslim zaak. Bovendien zegt hij dat de aanslagen de start is van een 50-jarige religieuze oorlog. Ook voegt Atta senior toe dat vele terroristische cellen zitten te wachten op actie...

Voor het volledige interview verwijs ik naar de website van CNN.
I'm going to tell you something I've kept to myself for years.
  Overall beste user 2022 woensdag 20 juli 2005 @ 19:59:57 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_28985579
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:37 schreef Pracissor het volgende:
Juist niet. Organisaties als Hizbollah en Hamas (met veel invloed op fundi's) vinden aanslagen zoals in Londen onacceptabel en zeggen dat ook. In landen als Indonesie en Marokko zakt het begrip voor zelfmoordaanslagen razendsnel. De support voor de opstand in Irak loopt terug onder Irakis. Waarschijnlijk zijn het gewoon mensen die het bloedbad ook zat zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 20 juli 2005 @ 20:02:56 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28985682
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Juist niet. Organisaties als Hizbollah en Hamas (met veel invloed op fundi's) vinden aanslagen zoals in Londen onacceptabel en zeggen dat ook. In landen als Indonesie en Marokko zakt het begrip voor zelfmoordaanslagen razendsnel. De support voor de opstand in Irak loopt terug onder Irakis. Waarschijnlijk zijn het gewoon mensen die het bloedbad ook zat zijn.
op die kentering hoop ik. moeten we wel respect houden voor elkaar, want het is erg onstabiel. dus niet één land dat zich onverstoorbaar in het wespennest stort.
  woensdag 20 juli 2005 @ 20:30:12 #57
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28986575
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je vergeet dat de moslimgemeenschap divers is, moslims onderling kunnen elkaars bloed wel drinken.
  woensdag 20 juli 2005 @ 20:34:37 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28986705
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:30 schreef Sukh het volgende:

[..]

Je vergeet dat de moslimgemeenschap divers is, moslims onderling kunnen elkaars bloed wel drinken.
de aanslag in madrid heeft plaatsgevonden in een arme wijk. drie keer raden onder wie ook veel slachtoffers zijn gevallen.
het is mij volstrekt onduidelijk wat de moslimterroristen écht willen. ik vrees zelfs dat die bloedhonden daar geen antwoord op hebben. ja ze liegen wat over de westerlingen in het midden-oosten, jengelen wat over slechte onderhandelingen en grijpen terug op kruistochten die zelfs mijn bet-bet-bet-overgrootvaders niet meer hebben meegemaakt.
  Overall beste user 2022 woensdag 20 juli 2005 @ 21:04:22 #59
3928 Ulx
pi_28987646
quote:

[..]

Wat praat je dan over " de moslimgemeenschap" als je in zin 2 zegt dat deze niet bestaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_28987704
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat praat je dan over " de moslimgemeenschap" als je in zin 2 zegt dat deze niet bestaat.
Omdat voor de buitenwereld sjiet/soeniet allemaal gelijk zijn en gezien word als moslimgemeenschap?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2005 21:06:31 ]
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:06:56 #61
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28987721
quote:

[..]

Nou als ze dat eerst even doen...
pi_28987745
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:06 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Nou als ze dat eerst even doen...
En dan bij jou beginnen?
  Overall beste user 2022 woensdag 20 juli 2005 @ 21:08:07 #63
3928 Ulx
pi_28987756
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

op die kentering hoop ik. moeten we wel respect houden voor elkaar, want het is erg onstabiel. dus niet één land dat zich onverstoorbaar in het wespennest stort.
Je moet ook niet het onmogelijke verwachten: Als 0,01 procent van de moslims voor zelfmooraanslageen is, en er zijn er 1 miljaar in de wereld heb je nog steeds veel potentiele terroristen.
  Overall beste user 2022 woensdag 20 juli 2005 @ 21:09:34 #64
3928 Ulx
pi_28987814
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat voor de buitenwereld sjiet/soeniet allemaal gelijk zijn en gezien word als moslimgemeenschap?
Die paar types die de oorlog in irak hebben gemist bedoel je?

Het leek me vrij duidelijk....
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:10:27 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28987839
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je moet ook niet het onmogelijke verwachten: Als 0,01 procent van de moslims voor zelfmooraanslageen is, en er zijn er 1 miljaar in de wereld heb je nog steeds veel potentiele terroristen.
ik bagetalliseer ook geen enkel probleem en slaap met een oog open.
pi_28987863
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die paar types die de oorlog in irak hebben gemist bedoel je?

Het leek me vrij duidelijk....
beiden zijn ze de moslimgemeenschap die een bedreiging zou vormen voor Amerika
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:11:32 #67
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28987878
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dan bij jou beginnen?
ik ben geen moslim
pi_28987896
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:11 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

ik ben geen moslim
ooow ben jij er zo een
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:13:28 #69
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28987938
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ooow ben jij er zo een
Insh'Allah...
pi_28988010
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:13 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Insh'Allah...

whaha
pi_28989822
Het is allemaal gelul in de ruimte van deze geestelijke.
ELKE moslim is een strijder. Misschien geen terrorist maar een pion in een spel.
Het spel heet verrover de wereld. ELKE moslim vormt een buffer en een onderkomen voor een ander die weer wat kan uitvreten en kan onderduiken.
Dus je moet niet vragen wat deze fundi's willen maar je moet vragen wat wil de islam als geheel.
Dan kom je tot bovenstaande conclusie. Dat is het einddoel en het is in ons voordeel als we dat beseffen. Dat scheelt een hoop energie in het uit zoeken van wie heeft wat gezegd en wie heeft wat gedaan.
Dit is waar het hier omdraaid en het is al lang oorlog zonder dat we dat beseffen.
Zie onderstaande link voor een goed beeld hoe de islam werkt. Turkije is binnen 1 eeuw van +/- 30% christen naar 0.5 % gegaan.

BESEFFEN WE DAT WEL MET ZIJN ALLEN !!!!!
quote:
Islam and Denial and Deception

Al-Qa'ida's use of denial and deception operational techniques akin to those employed by intelligence services is also shaped by related concepts found in Islam. Two in particular are relevant here--taqiyya and kitman. Broadly speaking, taqiyya means precautionary dissimulation and keeping one's convictions secret, while kitman constitutes mental reservation or concealment of malevolent intentions. For the most part, the concepts refer to Shi'a practices that have become tenets of Shi'a theology.(12) Taqiyya, the practice of hiding one's true belief under duress, can be found in the Koran. For example:

Let not the believers take the disbelievers as guardians instead of the believers, and whoever does that will never be helped by Allah in any way, unless you indeed fear a danger from them (illa an tattaqu minhum tuqat). . . Whoever disbelieved in Allah after his belief--except him who is forced thereto and whose heart is at rest with faith.(13)

These verses point to the permissibility of concealing one's ideology and opinion when in danger.(14) Other cultures have similar dissimulation concepts to protect themselves from harm.(15) Yet for al-Qa'ida members, the Koran provides examples to be emulated. One important illustration stems from Ammar ibn al-Yasir's experience in the seventh century. Persecuted by non-Muslims for his belief in Islam, he renounced his faith but then went to Muhammad to repent. Muhammad explained that as long as he renounced his faith with his lips and not with his heart, he would not be perceived as a traitor. Magnus Ranstorp argues that the concept of taqiyya is an important element of al-Qa'ida operations.(16)

Further, theological doctrines often turn operational and this can be seen in the interpretation and utilization of taqiyya and kitman. For example, during the Spanish inquisition, "[i]n operational terms, taqiyya and kitman allowed the 'mujahadeen' to assume whatever identity was necessary to fulfill their mission; they had doctrinal and theological, and later jurisprudential sanction to pretend to be Jews or Christians to gain access to Christian and Jewish targets: 'the mujahadeen can take the shape of the enemy.'" Moreover, since the 7th century, "deceptive triangulation" was a favored tactic used by Muslims to convince their enemies that jihad was not aimed at them but at another enemy, or simply used to deny that there was jihad at all.(17)

In the context of modern terrorism, these concepts have been interpreted and used for operational purposes. Indeed, they are considered important tools for radical Islamic terrorists. As one study points out, for those faced with asymmetrical terrorism:

Al-Qaeda training manuals. . . carry detailed instructions on the use of deception by terrorists in Western target countries. . . The study of taqiyya and kitman is crucial to an understanding of Islamic fundamentalism and terrorism ranging from the issuing of false terrorist threats, operational and strategic disinformation issued by al-Qaeda in the form of 'intelligence chatter' to the use of taqiyya and kitman by terrorists during interrogation and the use of systematically misleading expressions concerning Islam and terrorism by Muslim spokesmen.(18)

The use of these traditional concepts by terrorist organizations like al-Qa'ida was confirmed by Shaykh Taj al-Din al-Hilaly, the grand mufti of Australia: "Al Taqiyya is with tongue only; not the heart. A believer can make any statement as long as the 'heart is comfortable.' The 9/11 terrorists lived and visited in the United States for two years before the 9/11 attacks. How did they acculturate? By the use of taqiyya. Meaning: I hate you but I smile at you in public."(19)

Evidence presented at the trial of men accused of bombing the American embassies in Kenya and Tanzania in 1998 revealed that "al-Qa'ida members were told to mingle with Westerners, and conceal their extremist beliefs. . . lead a double life--not atypical for members of [a]l Qaeda."(20)

http://meria.idc.ac.il/journal/2004/issue2/jv8n2a6.html

[ Bericht 0% gewijzigd door typtypo op 20-07-2005 22:06:02 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:01:44 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28989884
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:00 schreef typtypo het volgende:
ELKE moslim is een strijder. Misschien geen terrorist maar een pion in een spel.
Het spel heet verrover de wereld. ELKE moslim vorm een buffer en een onderkomen voor een ander die weer wat kan uitvreten en kan onderduiken.
Dus je moet niet vragen wat deze fundi's willen maar je moet vragen wat wil de islam als geheel.
Dan kom je tot bovenstaande conclusie. Dat is het einddoel en het is in ons voordeel als we dat beseffen. Dat scheelt een hoop energie in het uit zoeken van wie heeft wat gezegd en wie heeft wat gedaan.
Dit is waar het hier omdraaid en het is al lang oorlog zonder dat we dat beseffen.
Zie onderstaande link voor een goed beeld hoe de islam werkt. Turkije is binnen 1 eeuw van +/- 30% christen naar 0.5 % gegaan.

[..]
ik slaap voortaan met beide ogen open.
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:33:31 #73
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28991164
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:00 schreef typtypo het volgende:
Het spel heet verrover de wereld. ELKE moslim vormt een buffer en een onderkomen voor een ander die weer wat kan uitvreten en kan onderduiken.

[..]
bilqool thiek hai!!!
pi_28992747
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:33 schreef Sukh het volgende:

[..]

bilqool thiek hai!!!

Nasrullah Qareeb?
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:11:28 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28993006
hou es ff op
pi_28993123
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:11 schreef zoalshetis het volgende:
hou es ff op
wat niet inhoudelijk genoeg
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:14:49 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28993180
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat niet inhoudelijk genoeg
nee, niet begrijpelijk genoeg...
pi_28993220
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, niet begrijpelijk genoeg...
in mijne staat er, bescherming van Allah nabij?
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:17:27 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28993339
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

in mijne staat er, bescherming van Allah nabij?
wat is dat voor vage, multiinterpretabele tekst? en waarom gedaan in jouw taal?
pi_28993533
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:33 schreef Sukh het volgende:

[..]

bilqool thiek hai!!!
Wat had je te melden?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_28993808
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is dat voor vage, multiinterpretabele tekst? en waarom gedaan in jouw taal?
Arabisch, te interpreteran zoals te lezen valt! Om duidelijk te maken aan hem dat het irritant is in een ander taal iets neer te zetten,

niet een bedoelt voor jou.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:28:00 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28993828
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Arabisch, te interpreteran zoals te lezen valt! Om duidelijk te maken aan hem dat het irritant is in een ander taal iets neer te zetten,

mkay.
pi_28993861
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mkay.

sorry Mr Magi
pi_28994148
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bescherming van Allah nabij

Is bedoeld om te zeggen dat het irritant is in een andere taal iets neer te zetten?
Dat moet je me toch eens uitleggen.

En nu je toch bezig bent, wat betekend

bilqool thiek hai
www.jihadwatch.org
pi_28994275
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:36 schreef typtypo het volgende:

[..]

Is bedoeld om te zeggen dat het irritant is in een andere taal iets neer te zetten?

bilqool thiek hai
mijn woordengebruik was gewoon zomaar uitgekozen, om een reactie van hem uit te lokken. Had net zo goed "bananenschil" ofzo kunnen zijn.

Dat probeer ik dus ook te ontcijferen het is dus niet in mijn taal.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:42:50 #86
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28994417
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:36 schreef typtypo het volgende:

[..]

bilqool thiek hai
betekent: helemaal gelijk, dat ik het met degene die ik gequot heb eens ben
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:43:11 #87
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28994432
trouwens is geen arabisch, is hindi/urdu
pi_28994550
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:32 schreef wonko het volgende:

[..]

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=7064

Ik kreeg een beetje het idee dat moslims gaan inzien dat er actie ondernomen moet worden om de ziekte die fundamentalisme heet uit te roeien. Het innemen van dit soort standpunten door belangrijke geestelijk leiders kan jongeren weerhouden om zich in te laten met extremisten. Ik hoop van harte dat dit wereldwijd volging vindt.
Wat een optimisten allemaal..... dit gaat natuurlijk niet werken mensen, ik weet het in ieder geval uit de praktijk
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_28997623
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:43 schreef Sukh het volgende:
trouwens is geen arabisch, is hindi/urdu
hoe dan ook, typ nederlands in een discussie
pi_29031383
Uitstekend initiatief wat aangeeft dat er gelukkig ook genoeg moslims zijn die wel gewoon vredelievend zijn.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:43:49 #91
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_29032269
Het zal eens tijd worden.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:08:35 #92
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29032700
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 08:40 schreef Balthar het volgende:
Uitstekend initiatief wat aangeeft dat er gelukkig ook genoeg moslims zijn die wel gewoon vredelievend zijn.
Je bedoelt moslims die niet naar geweld grijpen, maar eerlijk gezegd hebben ze wel allemaal sympatie voor de daden van de terroristen. In principe is het ook niet zo gek, USA en zijn bondgenoten waar onder Israel veroorzaakt zoveel leed in de wereld, en ze steunen dicator regimes. Terroristen zijn tegen die regimes, en ze zien het als oorlog, tijdens oorlog is in hun ogen alles geoorloofd.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:09:47 #93
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_29037371
Hij heeft zeker zijn verblijfsvergunning nog niet binnen of hij heeft "fundamentalisme" niet eens in zijn mond genomen en zijn zijn woorden verdraaid.
Schijt aan iedereen
pi_29038812
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:32 schreef wonko het volgende:
Dit zijn inderdaad de meest krachtige bewoordingen die ik ooit van een moslimleider heb gehoord. Gelukkig zijn er ook veel moslims die het met hem eens zijn. Het wordt tijd dat gelovigen en niet-gelovigen, moslims en niet-moslims SAMEN ervoor gaan zorgen dat alle religieuze extremisten hardhandig worden aangepakt.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:22:10 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29039560
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dit zijn inderdaad de meest krachtige bewoordingen die ik ooit van een moslimleider heb gehoord. Gelukkig zijn er ook veel moslims die het met hem eens zijn. Het wordt tijd dat gelovigen en niet-gelovigen, moslims en niet-moslims SAMEN ervoor gaan zorgen dat alle religieuze extremisten hardhandig worden aangepakt.
ik hoop dat dat inderdaad de positieve uitkomst van deze rottijd gaat worden.
pi_29040013
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Mwa, tegen fundamentalisme heb ik niet zoveel, zolang men het niet opdraagt en anderen en de scheidslijn inziet tussen fundamentalisme en extremisme, aan de Immams en andere leiders de taak om te wijzen op een 'normale' belijding van het geloof, ik denk dat hun woord meer invloed heeft dan de woorden van een Blair of Balkenende.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:37:23 #97
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29040054
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:09 schreef Deadre het volgende:
Hij heeft zeker zijn verblijfsvergunning nog niet binnen of hij heeft "fundamentalisme" niet eens in zijn mond genomen en zijn zijn woorden verdraaid.
precies!
pi_29040156
quote:

[..]

Mohammedanen bedoel je, maar je hebt gelijk het zou wel mooi zijn als die lui eens wat minder zouden doen alsof ze allemaal elkaars beste vriendje zijn. Dan zal dat slachoffertje spelen minder makkelijk komen.
pi_29040254
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Too little, too late?
Thats the spirit!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_29059063
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mohammedanen bedoel je, maar je hebt gelijk het zou wel mooi zijn als die lui eens wat minder zouden doen alsof ze allemaal elkaars beste vriendje zijn. Dan zal dat slachoffertje spelen minder makkelijk komen.
moslims sl8offer? hoe kom je erbij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')