abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28969655
quote:
Moslimleider: fundamentalisme is aids

De belangrijkste moslimleider van Australië, sjeik Taj Din al-Hilali, wil dat islamitische haatpredikers worden gedeporteerd om het land te ontdoen van fundamentalisme. Hij trekt daarbij een vergelijking met aids, meldden Australische media woensdag.

''Ze zijn net als een ziekte als aids en je kunt hen niet genezen met Panadol (een pijnstiller)'', aldus de geestelijke in ongekend harde bewoordingen over zijn radicale collega's. ''Een klein aantal moslims heeft inmiddels een ziekte in hun hoofd''.

De moefti wil dat gematigde moslimkrachten in Australië zich veel harder inzetten om jonge moslims te beschermen tegen de ''giftige'' teksten van de radicale imams. Al-Hilali wil zo snel mogelijk een verbod op moslimlectuur waarin tot haat en geweld tegen het Westen wordt opgeroepen.
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=7064

Ik kreeg een beetje het idee dat moslims gaan inzien dat er actie ondernomen moet worden om de ziekte die fundamentalisme heet uit te roeien. Het innemen van dit soort standpunten door belangrijke geestelijk leiders kan jongeren weerhouden om zich in te laten met extremisten. Ik hoop van harte dat dit wereldwijd volging vindt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28969805
Ik hoop het van Harte
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:37:53 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28969818
Het probleem is dat dit voornamelijk gebeurd door Islamitische leiders in Westerse landen, die mogelijke de grond onder hun voeten heet voelen worden nu de publieke opinie zich steeds meer tegen hun keert. De Islamitische leiders met werkelijk veel gezag en volgelingen, dus diegene die in Moslim landen wonen, blijven oproepen tot geweld.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_28969952
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:37 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat dit voornamelijk gebeurd door Islamitische leiders in Westerse landen, die mogelijke de grond onder hun voeten heet voelen worden nu de publieke opinie zich steeds meer tegen hun keert. De Islamitische leiders met werkelijk veel gezag en volgelingen, dus diegene die in Moslim landen wonen, blijven oproepen tot geweld.
Het is een begin.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:49:44 #5
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_28970195
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:41 schreef wonko het volgende:

[..]

Het is een begin.
Dat conservatieve Islamitische krachten nu zelfs invloed winnen in voorheen gematigde Islamitische landen (Indonesie, Turkije) lijkt mij feitelijk meer een soort 'begin' inluiden dan het afkeuren van geweld (in het land waarin ze verblijven) door een aantal leiders die door een meerderheid van de moslims als afvallige worden beschouwd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_28971170
Too little, too late?
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:22:53 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28971354
goed zo!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28972280
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Too little, too late?
beter te laat dan nooit!!

goed bezig, hopelijk volgt de rest ook
pi_28972370
Een van Triggershots partij punten.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:00:14 #10
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28972607
denk je dat? Alsof extremisten gaan luisteren, extremisme zit in het hart en zal nooit uitgeroeid worden. Echt jullie westerlingen weten echt niks van moslimextremisme!

Officieel mogen mensen standpunten innemen maar dat betekent niet dat ze het ermee eens zijn. Voor de Islam is het goed dat mensen gematigd reageren OFFICIEEL, maar dat betekent niet dat het extremisme weg is.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:02:03 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28972672
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:00 schreef Sukh het volgende:
denk je dat? Alsof extremisten gaan luisteren, extremisme zit in het hart en zal nooit uitgeroeid worden. Echt jullie westerlingen weten echt niks van moslimextremisme!
het is een imam die de uitspraken doet toch? ik denk dat het niet zozeer de gedachten van de extremisten zal veranderen, alswel de mogelijkheid tot het openlijk verkondigen van haat en het kunnen plegen van aanslagen zal bemoeilijken.

maar leg jij eens uit hoe het wel zit dan...
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:04:11 #12
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_28972749
Alsof die enge moslimmafkezen in de arabische landen ook maar IETS aantrekken van een moefti in australie...get real.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:05:37 #13
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28972796
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is een imam die de uitspraken doet toch? ik denk dat het niet zozeer de gedachten van de extremisten zal veranderen, alswel de mogelijkheid tot het openlijk verkondigen van haat en het kunnen plegen van aanslagen zal bemoeilijken.

maar leg jij eens uit hoe het wel zit dan...
Dat is de hypocrisi, ze gaan nu zeggen dat extremisme slecht is en zo. Omdat ze weten dat het nu dom is om het goed te keuren! Het gaat daarom meer ondergronds, en wordt nog moeilijker om te signaleren.

De moslimgemeenschap is erg divers, niet iedereen is natuurlijk een terrorist, maar geloof me wel 90% van de moslimgemeenschap kon de aanslagen van 11 september begrijpen en enigssinds rechtvaardigen. Dit neem je niet weg en dit gevoel dit sentiment zal er altijd zijn.

Pakistan veroordeelt ook jarenlang de terroristische aanslagen in Kashmir, maar ZIJ financieren de aanslagen zelf, alleen om de buitenwereld zoet te houden veroordelen ze het, maar achteraf....
pi_28973559
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:05 schreef Sukh het volgende:

[..]

Dat is de hypocrisi, ze gaan nu zeggen dat extremisme slecht is en zo. Omdat ze weten dat het nu dom is om het goed te keuren! Het gaat daarom meer ondergronds, en wordt nog moeilijker om te signaleren.
Dus wat had meneer dan moeten doen?
quote:
De moslimgemeenschap is erg divers, niet iedereen is natuurlijk een terrorist, maar geloof me wel 90% van de moslimgemeenschap kon de aanslagen van 11 september begrijpen en enigssinds rechtvaardigen. Dit neem je niet weg en dit gevoel dit sentiment zal er altijd zijn.
Kun je dit onderbouwen of roep je maar wat.
quote:
Pakistan veroordeelt ook jarenlang de terroristische aanslagen in Kashmir, maar ZIJ financieren de aanslagen zelf, alleen om de buitenwereld zoet te houden veroordelen ze het, maar achteraf....
Bron?

En doe wat aan je nederlands. Het is net of je zwaar dronken bent.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:40:58 #15
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28973991
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:05 schreef Sukh het volgende:

[..]

Ok, maar wat vind je nu eigenlijk zelf van extremisme, want dat is in je betoog niet helemaal duidelijk.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:51:34 #16
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28974395
Voor zijn doen heeft hij goed gehandeld, want zo krijgt de mainstream de gedachte dat niet alle moslims extreem zijn en dat het maar excessen zijn.

Hij kan zelf niet veel doen aan extremisme, ik weet hoe hij naar de pers toe denkt, maar niet hoe hij in moslimkringen denkt.

En wonko, een sentiment en gevoel is moeilijk te onderbouwen. Voor een moslim is geloof iets persoonlijks, wanneer jij zijn geloof aanvalt val je hem aan.

Er zijn 2 redenen waarom moslims sympatie hebben met Bin Laden of enigssinds begrip kunnen tonen:

1 Unfair beleid van het westen, ogen sluiten voor onrecht in bepaalde gedeelte van de wereld, en de steun aan dicator regimes in het midden oosten. Ook de steun aan Israel is een dorn in het oog!

2 cultureel, vele normen en waarden in het westen staan haaks met de islamitische waarden. Op zich is dat niet erg, maar veel landen op de wereld veramerikaniseren of verwesteren, zo ook Islamitische landen. Als tegenwicht zien mensen de teruggrijp naar de oude islamitische waarden.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:53:02 #17
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28974446
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ok, maar wat vind je nu eigenlijk zelf van extremisme, want dat is in je betoog niet helemaal duidelijk.
Ik veroordeel extremisme, alleen hekel ik het selectieve beleid van het westen.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:54:59 #18
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28974510
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:28 schreef wonko het volgende:
Bron?

En doe wat aan je nederlands. Het is net of je zwaar dronken bent.
Het is algemeen bekend dat de ISI Mudjehadin strijders steunt.
pi_28975256
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:54 schreef Sukh het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de ISI Mudjehadin strijders steunt.
en lees wat hij post, of ben je nog niet nuchter?

en wie zijn 'jullie westerlingen'?
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:23:32 #20
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28975400
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:19 schreef Prego het volgende:

[..]

en lees wat hij post, of ben je nog niet nuchter?

en wie zijn 'jullie westerlingen'?
prego, ISI is de pakistaanse geheime dienst, westerlingen, mensen met een westerse cultuur!
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:24:30 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28975421
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:23 schreef Sukh het volgende:

[..]

prego, ISI is de pakistaanse geheime dienst, westerlingen, mensen met een westerse cultuur!
je bedoelt de inwoners van het westen?
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:27:13 #22
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28975526
IK bedoel mensen met een westerse cultuur
pi_28975733
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:23 schreef Sukh het volgende:

[..]

dan nog vind ik het raar dat je post: 'jullie westerlingen'

persoonlijk houd ik daar niet zo van, net als 'jullie buitenlanders'..
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:35:26 #24
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28975834
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:51 schreef Sukh het volgende:
Voor zijn doen heeft hij goed gehandeld, want zo krijgt de mainstream de gedachte dat niet alle moslims extreem zijn en dat het maar excessen zijn.

Hij kan zelf niet veel doen aan extremisme, ik weet hoe hij naar de pers toe denkt, maar niet hoe hij in moslimkringen denkt.

En wonko, een sentiment en gevoel is moeilijk te onderbouwen. Voor een moslim is geloof iets persoonlijks, wanneer jij zijn geloof aanvalt val je hem aan.

Er zijn 2 redenen waarom moslims sympatie hebben met Bin Laden of enigssinds begrip kunnen tonen:

1 Unfair beleid van het westen, ogen sluiten voor onrecht in bepaalde gedeelte van de wereld, en de steun aan dicator regimes in het midden oosten. Ook de steun aan Israel is een dorn in het oog!

2 cultureel, vele normen en waarden in het westen staan haaks met de islamitische waarden. Op zich is dat niet erg, maar veel landen op de wereld veramerikaniseren of verwesteren, zo ook Islamitische landen. Als tegenwicht zien mensen de teruggrijp naar de oude islamitische waarden.
Bij 2 denk ik dan (dat geldt voor de moslims die in het Westen wonen): dan ben je hier niet op je plaats en kun je beter verkassen naar een of andere zandbak. Er is in Nederland geen plaats en behoefte om te grijpen naar oude islamitische waarden, nadat ettelijke generaties gevochten hebben om de stoffige oude christelijke waarden naar de achtergrond te verdrijven.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:43:01 #25
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28976104
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:32 schreef Prego het volgende:

[..]

dan nog vind ik het raar dat je post: 'jullie westerlingen'

persoonlijk houd ik daar niet zo van, net als 'jullie buitenlanders'..
is niet negatief bedoelt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')