Zoiets doe ik ook eigenlijk.quote:Ik spaar dmv beleggingsfonds (Postbank duurzaam) Mijn eerste inleg was hoog, en daar heb ik al 10% op (al daalt ie de laatste tijd weer) verder maak ik daar 100 euro per maand naar over, en iets van 75 euro naar mijn plusrekening. Wat ik overhou stop ik in aandelen, die kan ik vrij snel weer om zetten naar geld als het nodig is. Hoeveel procent dat van mijn inkomen is? Wisselt, ik denk gemiddeld iets van 25% (ik zit op iets van 1000 netto op dit moment).
Ik doe beidequote:Op woensdag 20 juli 2005 18:28 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je kan beter op je 70ste doodgaan omdat je geleefd heb, dan op je 126 doodgaan aan niks..
die alles aan de belasting af moeten staan...quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik doe beideniet bijdehand doen nu, ik leef en ik spaar voor later, al was het alleen maar voor mijn nabestaanden
zo'n 40% tot 60% ja.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:48 schreef Mirage het volgende:
[..]
die alles aan de belasting af moeten staan...
Ben je getrouwd? Je partner heeft een vrijstelling van 4 ton. Zo erg is t dus ook weer niet.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik doe beideniet bijdehand doen nu, ik leef en ik spaar voor later, al was het alleen maar voor mijn nabestaanden
Ik weet hoe het werktquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:04 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ben je getrouwd? Je partner heeft een vrijstelling van 4 ton. Zo erg is t dus ook weer niet.
Grappig t mijne ook.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werktHet is mijn dagelijkse werk
Klopt:quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:37 schreef Dementor het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet-familie?
Je hebt daar toch ook gradaties in?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:05 schreef dewaal het volgende:
vermogen waarover je geen belasting betaald zijn rond de 19500 euro alleen niet gehuwden / samenlevingscontract anders 39.500 euro voor exacte bedragen www.belastingdienst.nl
Klopt. Dit is je vermogensvrijstelling in BOX IIIquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]ik neem aan dat dit niet over successierecht gaat?
wat een diciplinequote:Op woensdag 20 juli 2005 21:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik spaar ongeveer 400 euro per maand.
Maar in verschillende potjes....
* Afschrijving auto
* Afschrijving inboedel
* Sparen voor noodreserve
en nog ¤50 per maand voor onze kinderenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:08 schreef wendytje het volgende:
wij sparen ¤350 per maand...
en dat is ongeveer 15% van ons inkomen..
ook belastinggeld en grote meevallers sparen we... daarvan besteden we de helft aan wat we leuk vinden (uitspattingen) en de helft sparen..
Als je spaart kan je grote uitgaven in 1x betalen, zo heb ik net ¤1300 voor een laptop gelaptquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:39 schreef Skorpija het volgende:
Sparen![]()
Uitgeven![]()
Door jullie spaarders gaat de economie naar de knoppen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |